Op dit moment leen ik de V70 2.5D aut van mijn vader en het valt me op dat ie boven de 110km/h eigenlijk niet vooruit te branden is. Tot de 100 is ie best snel, met de kick-down zit ie best snel op de 100, maar daarna is het enkel toeren maken en vrijwel geen versnelling. Het duurt echt een eeuwigheid voordat je de 160 bereikt en daarna is er echt geen doen meer aan....
Heeft iemand een idee of dit bij dit type auto past? Bestaan er V70's (oude type 2000) zonder turbo? En als het niet hoort, wat zou er mis kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!
V70 niet vooruit te branden
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
En bestaan er ook V70's zonder turbo? Volgens de indexlijst van autotrader zijn er geen...
Zou natuurlijk een goede verklaring zijn voor het gebrek aan vermogen. Anders moeten we inderdaad even de boel laten uitlezen!
Zou natuurlijk een goede verklaring zijn voor het gebrek aan vermogen. Anders moeten we inderdaad even de boel laten uitlezen!
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
doe maar een nieuwe LMM en dan ben je weer een snelle piloot
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zonder turbo is uitgesloten! Maar je hebt het over "enkel toeren maken". Dan zou het ook aan je bak kunnen liggen. Er even vanuit gaande dat je hem wel in zijn "D" hebt staan zou hij normaalgesproken door moeten schakelen om een hogere snelheid te genereren. Als de motor wel toeren maakt (zie ook toerenteller) maar de wagen niet versnelt, denk ik niet dat er iets met je mororblok/turbo mis is, maar met je automaat. Het kan zijn dat hij niet naar z'n 4e versnelling doorschakelt, maar het kan ook zijn dat je lock-up niet of niet naar behoren werkt en hij continu blijft slippen. Kun je iets specieker zijn wat betreft je klachten?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
natuurlijk! Hij maakt inderdaad met de kick-down toeren, waarna de snelheid dus langszaam oploopt. Hij schakelt daarna ook gewoon door. In eerste instantie lijkt het ook op de bak, want bij een kick-down spurt ie niet weg, de snelheid loopt gewoon heel traag op.
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
ohja, je haalt dus wel de 160 met ongeveer 3000 toeren. Bij 100 de kickdown gebruiken resulteert dus alleen maar in hoge toeren draaien van de motor, de versnelling is gering.
Weet niet of het zo een beetje duidelijker is?
En hij staat zeker in Drive!
Heb zo het idee dat als de bak niet meer goed functioneert, dan zou toch ook op lage snelheden iets te merken moeten zijn. Maar juist daar presteert ie wel goed. Aan de andere kant, bij een slippende koppeling bij eenhandbak merk je het ook alleen bij hogere snelheden.... :?
en nog een edit;
het is niet toeren makenin het oneindige, zoals bij versleten koppelingsplaten, het staat wel gelijk aan de versnelling die er is.
Weet niet of het zo een beetje duidelijker is?
En hij staat zeker in Drive!

Heb zo het idee dat als de bak niet meer goed functioneert, dan zou toch ook op lage snelheden iets te merken moeten zijn. Maar juist daar presteert ie wel goed. Aan de andere kant, bij een slippende koppeling bij eenhandbak merk je het ook alleen bij hogere snelheden.... :?
en nog een edit;
het is niet toeren makenin het oneindige, zoals bij versleten koppelingsplaten, het staat wel gelijk aan de versnelling die er is.
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
ook een optie....
Maar daarmee is voorlopig het probleem nog niet inzichtelijk gemaakt....Iemand nog ideeen?
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Ik sluit me aan bij de luchtmassameter. Had hetzelfde probleem met mijn 2.5td S80. Afgelopen maandag is de luchtmassameter vervangen. Daarna als een raket, zo snel trek je weer op.
Ja ik weet het, een D5 is lekkerder, maar dat zit er nog even niet in
Ja ik weet het, een D5 is lekkerder, maar dat zit er nog even niet in

Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Is die moeilijk zelf te vervangen en wat kost zoiets aan aanschafprijs? Ik neem aan dat de LMM direct tussen de filter en het blok moet zitten, dus makkelijk bereikbaar?
In ieder geval bedankt voor helpen verzinnen van de mogelijke oorzaak, hopelijk is het te repareren (zelf)..
In ieder geval bedankt voor helpen verzinnen van de mogelijke oorzaak, hopelijk is het te repareren (zelf)..
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Ook via www.hbase.nl blijkt dat er wel V70's zonder turbo bestaan, ik heb de neiging te geloven dat het dus puur het ontbreken van de turbo is die ervoor zorgt dat ie zo langzaam is...?
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
op de genoemde site kost ie 100 e ex btw, dus 120e zeg maar.IkeV70 schreef:Je moet denken aan 200,- tot 250,- euro voor een LMM.
Montage is wel te overzien, hij is makkelijk bereikbaar.
De vraag is dus nog wel of het uberhaupt nodig is, op de papieren staat geen TD genoemd, op h-base is er keuze tussen D en TD en de auto presteert op hogere snelheden ook als niet-turbo.....
Wat zou het nou zijn, wel of geen turbo?
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming V70; 2.5 D AUT.
Kleur(en) Grijs
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2461 cm3
Vermogen 103 KW
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter Nee
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel E
Massa leeg voertuig 1.528 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 2.040 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 11574
Datum eerste afgifte Nederland 26-04-2000
Datum eerste toelating 26-04-2000
Datum aanvang tenaamstelling 30-11-2005
Vervaldatum APK 29-11-2006
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 500 kg
- geremd 1.600 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.
Dat zegt de RDW ervan...Heeft iemand andere gegevens en weet hij zeker dat daar wel een turbo inzit?
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming V70; 2.5 D AUT.
Kleur(en) Grijs
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2461 cm3
Vermogen 103 KW
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter Nee
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel E
Massa leeg voertuig 1.528 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 2.040 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 11574
Datum eerste afgifte Nederland 26-04-2000
Datum eerste toelating 26-04-2000
Datum aanvang tenaamstelling 30-11-2005
Vervaldatum APK 29-11-2006
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 500 kg
- geremd 1.600 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.
Dat zegt de RDW ervan...Heeft iemand andere gegevens en weet hij zeker dat daar wel een turbo inzit?
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee, Nee en nog eens Nee.malle pietje schreef:Ook via www.hbase.nl blijkt dat er wel V70's zonder turbo bestaan, ik heb de neiging te geloven dat het dus puur het ontbreken van de turbo is die ervoor zorgt dat ie zo langzaam is...?
Er bestaat absoluut geen V70 Diesel zonder een turbo. Hoe men daar op komt weet ik niet maar het is gewoon uitgesloten
De 2.5 D is een aangepaste 2.5 TDI van Audi. En is echt nooit zonder turbo geleverd in een VOLVO. (misschien wel in een VW LT)
Geloof ons op het forum nu maar en niet dat hbase.
Daar staat bijvoorbeeld ook dat een 480 niet met 15" velgen leverbaar is geweest maar dat is dus wel degelijk zo.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
kijk, met die reactie ben ik blij! Ik ben altijd geneigd forummers eerder te geloven, maar wil wel gedegen bewijs! Dan hou ik het hierbij!
Nu dus dit weekend maar eens onderzoeken waar de LMM zit en of ik die kan omwisselen met een nieuwe. Was het overigens niet zo dat er in de LMM enkel een veer zit? Met andere woorden, is zelf de boel onderhanden nemen ook mogelijk in plaats van direct de boel vervangen? En tot slot, zijn die dingen ook verkrijgbaar bij een willekeurige Brezan?
Nu dus dit weekend maar eens onderzoeken waar de LMM zit en of ik die kan omwisselen met een nieuwe. Was het overigens niet zo dat er in de LMM enkel een veer zit? Met andere woorden, is zelf de boel onderhanden nemen ook mogelijk in plaats van direct de boel vervangen? En tot slot, zijn die dingen ook verkrijgbaar bij een willekeurige Brezan?
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
140 PK is MET turbo! Als ie werkt... Anders haal je die 140 PK niet uit 't blok 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Oja, LMM is nou niet het beste onderdeel van de TDI. Gaat geloof ik bij iedereen wel een keerjte kapot. (zie overige topic's) Wees blij, met benzine gaat meesal je ETM defect en die kost het dubbele... Denk niet dat de Brezan je kan helpen... Soms (heeeeeeeeeel soms) wil reinigen nog wel eens iets uithalen. Even...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Kan iemand me vertellen waar ik de LMM kan vinden onder de kap? En is er online een beschrijving te vinden waarmee ik m kan schoonmaken?
Nog een vraagje, moet er niet een diagnoselampje branden als de LMM kapot is/niet goed functioneert? Het service lampje brandt wel de eerste minuut, is dat bij volvo de diagnoselamp?>
Nog een vraagje, moet er niet een diagnoselampje branden als de LMM kapot is/niet goed functioneert? Het service lampje brandt wel de eerste minuut, is dat bij volvo de diagnoselamp?>