Pagina 2 van 2

B3 tunen

Geplaatst: 20.01.2021 - 12:02
door Ab S
Roadrunner79 schreef: 19.01.2021 - 23:41
Ab S schreef: 19.01.2021 - 23:17
jalex_h schreef: 19.01.2021 - 20:48 Dat heb je verkeerd begrepen 8), de tuning is in alle modes beschikbaar. De Polestar-mode jaagt de motor nog verder in de toeren dan in de Dynamic-mode al het geval is.
Dank je, dan is de Polestar tuning best wel interessant, juist ook in de normale Comfort mode..

Autoweek heeft een S60 T4 polestar op de rollerbank gezet. Nu blijkt het vermogen juist in eco modus het grootste te zijn: bijna 220 pk in plaats van de beloofde 210, wat al fors meer is dan de basis 190 van de T4.
Toegegeven in de eco modus (ingesteld als individual profiel om gewoon een toerenteller te hebben) rijdt ie eigenlijk het lekkerst. Bijna dieselachtig.
..hmm, in de 'gewone' T5 vind ik eco niet echt prettig rijden, reageert veel te traag op gaspedaal. Eigenlijk gebruik ik alleen Comfort/individual mode waarbij ik in individual alleen start/stop uit heb staan.

B3 tunen

Geplaatst: 20.01.2021 - 13:06
door michel11
De T3 staat er ook niet tussen bij Polestar. En zo spectaculair is dat ook niet + 20 pk en +15 kw voor een T4.
Dan koop ik liever een B4 i.p.v B3 kost uiteindelijk maar 1500 € meer en heb uiteindelijk meer pk en kw dan als ik een upgrade zou kunnen doen van B3 naar B4. 163 naar 190. Bekijk de upgrade van de T5 voor 3 pk 995 € dat zijn pas dure pk’s. Maar goed, ieder zijn eigen mening en keuze, die respecteer ik altijd.

B3 tunen

Geplaatst: 20.01.2021 - 15:08
door RZA
Kijk met name naar toename in koppel (Nm); dat is hetgeen dat je in de praktijk het meest gaat merken. Plus de veel beter schakelende bak. Bij mijn T5 is verschil met en zonder P* tuning behoorlijk groot.

B3 tunen

Geplaatst: 20.01.2021 - 15:20
door Ab S
RZA schreef: 20.01.2021 - 15:08 Kijk met name naar toename in koppel (Nm); dat is hetgeen dat je in de praktijk het meest gaat merken. Plus de veel beter schakelende bak. Bij mijn T5 is verschil met en zonder P* tuning behoorlijk groot.
..een beter schakelende bak zou eigenlijk standaard moeten zijn bij een reguliere s/w update..(niet dat de huidige zo slecht schakelt)

B3 tunen

Geplaatst: 20.01.2021 - 15:44
door RZA
Helemaal eens! :-)

B3 tunen

Geplaatst: 21.01.2021 - 21:44
door arnoud
Ik heb (noodgedwongen) mijn S60 helemaal laten updaten qua software eind december, en de bak was na die update merkbaar beter bij de les qua schakelen.

B3 tunen

Geplaatst: 22.01.2021 - 17:00
door Stekkerbak
@arnoud
Kun je het verschil omschrijven in de bak verandering?

En chippen van de b's zal komend jaar wel mogelijk worden.
Polestar zou ik lekker overslaan met hun conservatieve resultaten.
Ik verwacht de eerste mooie resultaten via ATM, BR of Rica.

B3 tunen

Geplaatst: 22.01.2021 - 22:30
door arnoud
Stekkerbak schreef: 22.01.2021 - 17:00 Kun je het verschil omschrijven in de bak verandering?
Hmmm, ik zou zeggen dat het lijkt alsof hij een stuk sneller door heeft wat IK wil. Dus sneller op gas verandering reageren, maar niet meteen 4 versnellingen terug schakelen? Beter bij de les. Prettiger. (T4 met P* altijd in Dynamic Mode)

B3 tunen

Geplaatst: 26.01.2021 - 11:03
door Daniel1975
Dat snelle terugschakelen vind ik ook soms wel irritant. Soms wil je gewoon op het koppel versnellen zonder direct terug te schakelen en een loeiende motor.
Ik heb een paar keer in manual gereden en dan blijkt dat er koppel genoeg in zit om rustig door te versnellen. Alleen heb je die automaat niet voor niets ;-)