Klopt, ik ging ook in op de toon van een poster, die zich voor de eerste keer liet horen. En wat degenererend overkwam....

Ja precies, ik vind het juist wel grappig. Een stuk leuker dan Jinek.
Klopt, helemaal eensch.
Ik geloof daar dus helemaal niks van. Bij normaal rustig rijden, en zelfs bij 100km/u zit je rond de 1700 t/m. Dat is nog ver van het rode toerenvlak. En zelfs al zou dat waar zijn, en de T2 motor geen 5 ton kan halen, dan is dat in mijn geval nog geen probleem. Ik rij ca 10.000 km per jaar. ik ben nu 67. Dus mocht ik er over 20 jaar nog zijn, dat staat de teller van mijn T2 op pakweg 2 ton. Dus so what?? En als je ziet dat ze bij Autoweek, kleine onbenullige autootjes testen na 5-6 ton, dan ben ik er van overtuigd dat Volvo dit zeker beter doet.
Waarschijnlijk trapt onze Wouter het gas dieper in en laat hij de T2 meer werken. Ik heb nog even gekeken naar hoeveel gram CO2 per kilometer een T2 produceert, maar dat is niet mals.Hans Eilander schreef: ↑27.01.2021 - 10:13 Ik geloof daar dus helemaal niks van. Bij normaal rustig rijden, en zelfs bij 100km/u zit je rond de 1700 t/m.
Wat heet: " niet mals"? De T2 automaat heeft een uitstoot van 165 gr, zover ik weet. Mijn vorige 3 cilinder automaat 129 gr. Hoe ligt dat met jouw XC 70? Of je 200 D? Daarom heeft iedereen, met oog op ons klimaat, de verantwoording om rustig te rijden. Dit scheelt voor het verbruik én de uitstoot. Alle beetjes helpen. Wouter (die testrijder) geeft zelf aan: Niks te hebben met verbruik cijfers, en houdt van veel pk,s onder de kap. Dat is dus zéker geen T2 rijder......DB200 schreef: ↑28.01.2021 - 10:24Waarschijnlijk trapt onze Wouter het gas dieper in en laat hij de T2 meer werken. Ik heb nog even gekeken naar hoeveel gram CO2 per kilometer een T2 produceert, maar dat is niet mals.Hans Eilander schreef: ↑27.01.2021 - 10:13 Ik geloof daar dus helemaal niks van. Bij normaal rustig rijden, en zelfs bij 100km/u zit je rond de 1700 t/m.
Hans, je reageert alsof iemand hoogstpersoonlijk een keukenmes tussen de vijfde en zesde rib prikt. Mag ik als moderator je vragen eerst even tot 10 te tellen en van de kast af te komen voor je reageert op iemand die kritisch op jouw type Volvo is? Zeker als je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunt zeggen dat diegene er nog nooit een centimeter mee gereden heeft? Beter voor jouw bloeddruk en beter voor de sfeer.Hans Eilander schreef: ↑25.01.2021 - 22:23
Weet je wat opvallend is? Als je naar de verkoopcijfers kijkt van de XC 40 over 2020, (bv Autozine) dat met de introductie van de T2 de verkoopcijfers omhoog schieten. Dus ik denk dat Volvo met de T2 een goede strategische zet heeft gedaan. Niet slecht voor een auto die je volgens jouw "maar beter niet kan kopen."![]()
Beste Walter. Het is zeker niet het geval, dat ik me enigszins "bedreigd voel," wanneer iemand in mijn ogen (ongefundeerde) kritiek uit op de T2. Maar ik mag mijn standpunt tav de T2, waar ik uit eigen ervaring, nu bijna 4 maanden (en bijna 4000 km) mee onderweg ben, toch enigszins (met onderbouwing) verdedigen? En het is zéker niet mijn bedoeling om de sfeer hier te verpesten. In dat geval, trek ik me nog liever terug van dit forum. En wat was er in jouw ogen mis, met de reactie aan forumlid DB 200? Dit tav de uitstoot van de T2? Als je toch zelf in een auto rijd, met een aanzienlijke uitstoot, is dit toch: De Pot verwijt de Ketel...?Walter schreef: ↑28.01.2021 - 11:07 Hans, je reageert alsof iemand hoogstpersoonlijk een keukenmes tussen de vijfde en zesde rib prikt. Mag ik als moderator je vragen eerst even tot 10 te tellen en van de kast af te komen voor je reageert op iemand die kritisch op jouw type Volvo is? Zeker als je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunt zeggen dat diegene er nog nooit een centimeter mee gereden heeft? Beter voor jouw bloeddruk en beter voor de sfeer.Net als het bericht hierboven, als reactie op DB200. Lees het nog eens door. Niet iedereen rijdt een XC40, er zijn meer smaken, meningen, beweegredenen. We zijn wat dat betreft net een echte maatschappij.