Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:04
door geestschrijver
Vergat ik toch helemaal de bumper!
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:06
door 945i
Dat vind ik nou ook van de C30, Net een s40 zonder kont!
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:07
door geestschrijver
Het wordt nooit meer zoals vroeger...
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:08
door 945i
Nee... kijk nou is naar mijn avator......................snik.
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:09
door geestschrijver
Die neuzen lijken dan weer niet op elkaar.
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:11
door 945i
O... ik dacht dat het wel uitwisselbaar was..
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:13
door geestschrijver
Ja, dat dan weer wel natuurlijk. Je hebt die voorste toch niet meer? Anders kon je het eens proberen: staat vast erg leuk, de 940 met de 242-neus.
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:15
door 945i
Ja, was een leuk project geweest.
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:15
door geestschrijver
En je hebt het in een handomdraai gedaan.
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:16
door 945i
Zal ik weer één kopen?
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:17
door geestschrijver
Vanzelfsprekend.
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:19
door 945i
Aan de andere kant, schijnt de neus job met een S80 ook goed te gaan...keuzes....keuzes..
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:20
door geestschrijver
Maar haal dan nooit beide fronten er tegelijk af, want de kans is groot dat je ze naderhand per ongeluk op de verkeerde auto zet.
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:23
door 945i
Goeie tip, had ik nog niet aan gedacht
Geplaatst: 06.01.2007 - 00:23
door geestschrijver
Graag gedaan. Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn.
Geplaatst: 26.01.2007 - 13:14
door v700r
Het ging toch om een 240 en 260 neus? 260 is langer.
Geplaatst: 26.01.2007 - 21:21
door Maurice Pierik
v700r schreef:Het ging toch om een 240 en 260 neus? 260 is langer.
Hoe kom je daar nu bij?
Geplaatst: 26.01.2007 - 23:12
door bart simpson
Kom in oudere jaarboeken steevast een verschil van 2 cm in wielbasis tegen tussen de 240 en de 264, heb me altijd afgevraagd hoe dat zat.
Geplaatst: 27.01.2007 - 00:06
door Maurice Pierik
2cm?
Ik denk het niet.
Voor modeljaren 1975 tot en met 1979 hebben de 240/260-modellen een wielbasis van 264cm.
Vanaf modeljaar 1980 geldt voor de modellen voorzien van stuurbekrachtiging een wielbasis van 265cm (iets andere geometrie dus). In de technische gegevens staat dan 265cm voor de 260-modellen en 264cm voor de 240-modellen (stuurbekrachtiging was toen immers niet standaard).
Vanaf modeljaar 1989 staat voor iedere 240 een wielbasis van 265cm in de boekjes. Laat stuurbekrachtiging vanaf die datum standaard zijn.
De carrosserie van de 260 is gelijk aan die van een 240 uit hetzelfde jaar. Het enige verschil was de grille en de verhoogde motorkap, die later ook op de 240 is geweest.
Geplaatst: 27.01.2007 - 11:23
door Sander van Buiten
Er zijn nog wel een paar kleine verschillen:
- het chromen stripje in de achterlichten (gaat nergens over tot je een nieuwe moet hebben en die MET stripje 3x zo duur blijken te zijn)
- de brede zwarte raamomlijstingen waren standaard op de 264
- de chromen randjes om de wielkasten
Auto's zijn in de basis gelijk, maar toch waren mijn 82'er 244 GLE en 81'er 264 GLE totaal verschillende auto's. Maar vooral: allebei MOOI!