volvo beter bij een dealer halen..of toch niet

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

omdat de marge van Volvo er niet tussen zit?

En dat terwijl ze verder precies hetzelfde zijn (soms), beter zijn (soms), net zo goed (vaak), of ietsje slechter maar acceptabel (soms) ,

De hele slechte onderdelenleveranciers richten zichzelf uiteindelijk ten gronde.

en omdat ze bij Bosch wel expertise hebben en de "gemiddelde" KF-er niet?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Bart wat voor service geef/verleen jij eigenlijk (op gas auto's weet ik het wel;-} ).

Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V70R-obert
3rd Gear member

Persoonlijk hou ik van kleine garages met mensen die een passie hebben voor het merk. Veel Volvo's komen uit de lease, of je ze nu bij de dealer koopt of bij een allround garage. Niet veel mensen leggen even €50.000,- op tafel voor een particuliere aankoop. De suggestie dat een lease auto minder zorgvuldig bereden zou zijn dan een persoonlijke aanschaf gaat volgens mij niet helemaal op. Mijn vrouw heeft een lease auto en krijgt net als op school vroeger een rapport van de lease maatschappij waarin haar rijgedrag gemeten wordt. De auto krijgt precies op tijd zijn beurten en elk wissewasje moet gemeld worden. Wanneer je de auto 'uitleeft' krijg je een boete op de koop toe.

Er zijn slechte allround garages en slechte dealers, al is dit natuurlijk subjectief.

Je kunt bij een garage waar je een goed gevoel bij hebt ook een zoekopdracht laten plaatsen voor een S60/V70. Je stelt de wensen samen en een budget en de garage zorgt voor de rest. Zo weet je dat je de auto bij iemand koopt waar je vertrouwen in hebt. De garage zal de auto doorlichten zodat je weet dat je iets goeds koopt.

Persoonlijk zou ik zoeken naar een 170 of 200 pk. Extra vermogen geeft ook comford en minder lawaai/toeren bij stevig doorrijden.
V480-S60
Geartronic member

Goh, ik ben het een keer met Jeroen eens.

En één ding moet ik je gelijk in geven bart, universelen kunnen de modificaties niet doorvoeren. En op dat punt hebben ze niets voor op een fastfitter.

Maar ik snap iemand die een nieuwe auto koopt en die bij een universeel bedrijf in onderhoud geeft ook niet.

En we hadden het toevallig over Bosch garages, maar zoals ik al gezegd heb, die bedrijven die ik ken bestellen gewoon onderdelen bij VOLVO of VW of welk ander merk dan ook.
En ook andere niet bij Bosch aangesloten universele bedrijven die ik ken bestellen hun onderdelen bij VOLVO.

Kwik Fit of welke ander fastfitter zijn geen onderhoudsbedrijven voor onderhoudsbeurten en reparaties. Die zijn hooguit goed voor nieuwe banden, een uitlaat of een accu. Heel gechargeerd gezegd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gmid
3rd Gear member
Contacteer:

V480-V40 schreef: Maar ik snap iemand die een nieuwe auto koopt en die bij een universeel bedrijf in onderhoud geeft ook niet.
Als ik op dit moment weer een nieuwe auto moest kopen, zou ik dit gewoon bij de universeel doen. De (inruil)prijs, de relatie, de kennis, en wat hierboven ook al genoemd is, de interesse. Van de universeel waar ik nu loop, weet ik dat ze enorm geïnteresseerd, hulpvaardig en meedenkend zullen zijn op het moment dat ik een nieuwe auto bij hen zou aanschaffen. En mochten ze toch nog iets tegen komen wat (nog) niet bekend is, nemen ze ook zonder schroom contact op met de dealer om iets op te vragen of uit te zoeken.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Gmid schreef:
V480-V40 schreef: Maar ik snap iemand die een nieuwe auto koopt en die bij een universeel bedrijf in onderhoud geeft ook niet.
Als ik op dit moment weer een nieuwe auto moest kopen, zou ik dit gewoon bij de universeel doen. De (inruil)prijs, de relatie, de kennis, en wat hierboven ook al genoemd is, de interesse. Van de universeel waar ik nu loop, weet ik dat ze enorm geïnteresseerd, hulpvaardig en meedenkend zullen zijn op het moment dat ik een nieuwe auto bij hen zou aanschaffen. En mochten ze toch nog iets tegen komen wat (nog) niet bekend is, nemen ze ook zonder schroom contact op met de dealer om iets op te vragen of uit te zoeken.
Toch blijft bij die universeel je auto niet geupdate met de door Volvo voorschreven/geadviseerde modificaties
Battlecruiser
8th Gear member

945i schreef:
Battlecruiser S80 schreef:Een auto die bij een dealer staat is praktisch altijd ingeruild tegen een andere Volvo. De eigenaar was dus tevreden.

A) De Volvo's bij niet-dealers zijn mogelijk ingeruild tegen een ander merk. Dus minder tevredenheid.
B) Of een Volvodealer heeft 'm afgestoten omdat ze er liever geen garantie op gaan geven; kan veelbetekenend zijn.
C) Of het was een lease-auto uit een grote lease-vloot. Gemiddeld worden lease-auto's minder goed behandeld dan eigen-auto's.

Een Volvo bij een Volvodealer wordt meestal wat beter nagekeken en afgeleverd dan bij anderen. Garantiegevalletjes worden coulanter behandeld, omdat de Volvodealer sommige onderdelen kan declareren bij de importeur. Andere garages doen meestal moeilijker bij garantie en hebben er veel belang bij om je af te schepen totdat de garantietermijn verlopen is.

En voordat iedereen gaat roepen dat je ook bij de algemene garagist een prima Volvo kan kopen: ja, dat kan heel goed. Maar de kans is gewoon een stuk kleiner.
Da's alles: kansberekening.

O ja, de Volvo's die ik bij Volvodealers heb gekocht waren beduidend beter dan die bij de "handel"...

Dit verhaal is dus onzin.
Je moet gewoon kijken wat je koopt, en als je geld teveel hebt naar de volvo dealer gaan.
Mijn verhaaltje is gebaseerd op feiten.
Jouw opmerking is grote onzin, want je komt niet met argumenten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Battlecruiser
8th Gear member

2.4T schreef: De suggestie dat een lease auto minder zorgvuldig bereden zou zijn dan een persoonlijke aanschaf gaat volgens mij niet helemaal op. Mijn vrouw heeft een lease auto en krijgt net als op school vroeger een rapport van de lease maatschappij waarin haar rijgedrag gemeten wordt. De auto krijgt precies op tijd zijn beurten en elk wissewasje moet gemeld worden. Wanneer je de auto 'uitleeft' krijg je een boete op de koop toe.
Leuk gezegd, maar dat doet niets af aan het feit dat GEMIDDELD een lease-auto minder voorzichtig bereden wordt dan een eigen auto. Dat zien ze nl. niet bij de rapporten van de leasemaatschappij.
Vanwege het werk van een van mijn zoons (student-directiechauffeur) staan er bij miin huis bijna elke dag dikke lease-Mercedessen, -Volvo's -Audi's e.d. Ook komt er regelmatig een eigen wagen mee.
De blik in de auto is al verhelderend genoeg en ermee rijden zegt de rest.
Kijk verder goed om je heen op de weg (leaserijders zijn niet alleen aan dat stickertje te herkennen!) en dan zie je de rest. Praat nog eens met kennissen met een eigen bedrijf met een aantal wagens, dan weet je genoeg.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Klopt wel wat battle zegt. Gemiddeld genomen wordt een lease wagen gewoon als oud vuil behandeld. Maar.....er zitten zeker ook een heleboel mooie exemplaren tuseen waar helemaal niets mis mee is.

Ik heb al heel wat ex-lease auto's gehad en die waren allemaal redelijk tot zeer mooi. Gewoon ff goed zoeken loont wel.
Mijn eerste V40 kocht ik bij de dealer, en die was idd...pieko bello!
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”