volvo beter bij een dealer halen..of toch niet

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Hallo...

Als je een Volvo (s60/v70) wilt kopen...kan je die beter bij een dealer weghalen of maakt dat niet zoveel uit...

En wat te denken aan de motorisch gedeelte...
2.4 (140pk/170pk)
2.4t
t5

Is een 140/170pk meer dan genoeg..ook om ff lekker in te halen
Of is een 2.4t toch wel t minimum
en wat van een t5...

Wat is u mening hierover...

Mvg
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Als de auto er gewoon goed uitziet dan hoeft die niet beslist van de Dealer te komen natuurlijk.
Alle motoren voldoen prima!
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

NOS schreef:Als de auto er gewoon goed uitziet dan hoeft die niet beslist van de Dealer te komen natuurlijk.
Alle motoren voldoen prima!
Dus 140pk is niet bepaald behelpen met een 1450kilo zware auto...of heb je dan toch iets van tijdens het inhalen...nou kom ik wat te kort..
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Een auto die bij een dealer staat is praktisch altijd ingeruild tegen een andere Volvo. De eigenaar was dus tevreden.

A) De Volvo's bij niet-dealers zijn mogelijk ingeruild tegen een ander merk. Dus minder tevredenheid.
B) Of een Volvodealer heeft 'm afgestoten omdat ze er liever geen garantie op gaan geven; kan veelbetekenend zijn.
C) Of het was een lease-auto uit een grote lease-vloot. Gemiddeld worden lease-auto's minder goed behandeld dan eigen-auto's.

Een Volvo bij een Volvodealer wordt meestal wat beter nagekeken en afgeleverd dan bij anderen. Garantiegevalletjes worden coulanter behandeld, omdat de Volvodealer sommige onderdelen kan declareren bij de importeur. Andere garages doen meestal moeilijker bij garantie en hebben er veel belang bij om je af te schepen totdat de garantietermijn verlopen is.


En voordat iedereen gaat roepen dat je ook bij de algemene garagist een prima Volvo kan kopen: ja, dat kan heel goed. Maar de kans is gewoon een stuk kleiner.
Da's alles: kansberekening.

O ja, de Volvo's die ik bij Volvodealers heb gekocht waren beduidend beter dan die bij de "handel"...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
maarten s60
5th Gear member
Berichten: 1216
Lid geworden op: 05.10.2006 - 20:53
Locatie: Alphen aan den Rijn

Hallo. Ik rijdt nu een S60 2.4 140 pk. Hiervoor reed ik Opel Omega 2.0 ltr en die woog ook ongeveer 1450 kg. Nu weet ik dat ik mijzelf op glas ijs ga begeven door appels met peren te gaan vergelijken.Nu merk ik dat de Volvo lekker en prettiger rijdt en makkelijker optrekt. (ook met een 1100 kg zware caravan merk ik duidelijk verschil) 140 Pk is voor mij genoeg.
:P
Wat betreft het weghalen van de auto bij een dealer, het kan natuurlijk nooit kwaad om een vergelijkend warenonderzoek te doen bij een "gewone garagist"of een delaer.

Ik heb zelf de wagen weggehaald bij een Bovag bedrijf en vooralsnog geen problemen. Ik denk wel na over de periode na de garantie, dan vermoedelijk onderhoud door een Volvo dealer of Volvo onderhoudsbedrijf. :!: :?:

Maar zoals Battle-cruiser al meedeelde dat is allemaal persoonlijk.
Volvo isn`t just a Car.......

S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

er zijn ook een paar bedrijven die ex lease auto's verkopen, heb daar zelf erg goede ervaringen mee
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Ik heb mijn S80 gekocht bij een BOVAG-bedrijf, geen Volvo-dealer.
De reden hiervoor is dat ik de garage persoonlijk ken en alleen maar goede ervaringen heb.
Als ik zie wat er inmiddels binnen de garantie gerepareerd is en zonder enige vorm van discussie, dan kan ik alleen maar vaststellen dat een Volvo-dealer het niet beter had kunnen doen.

Als ik deze garage niet had gekend, had ik er dan wel de S80 gekocht?
Waarschijnlijk niet. Ik was waarschijnlijk naar de Volvo-dealer gegaan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
Jeroentje
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
Locatie: nieuwegein

Hej wim jij ook hier?? Vreemd aan het gaan?
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Ik de mijne bij de dealer gekocht...

wat een drama

die hebben een gezin de weg opgestuurd met kapotte remleidingen en dat wistene ze,
en geen APK maar deden voorkomen alsof dat wel zo was
kapotte turbo
uitlaat gaatje
aflopende band

en in totaal voor 3000 gulden reparatie's
en alleen omdat ik een garantie afloop keuring heb laten doen hebben ze het vervangen.
en dat terwijl ik dacht:" ik koop een Volvo bij de Volvodealer dan wordt het goed opgelost"

een grote gereformeerde l*l met oren, Dat is het. Met zijn mond vol waarden en normen, maar ondertussen gewoon niet naleven.
Ik zal niet zeggen waar het is maar ik zal er nooit meer een auto kopen
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Battlecruiser S80 schreef:Een auto die bij een dealer staat is praktisch altijd ingeruild tegen een andere Volvo. De eigenaar was dus tevreden.

A) De Volvo's bij niet-dealers zijn mogelijk ingeruild tegen een ander merk. Dus minder tevredenheid.
B) Of een Volvodealer heeft 'm afgestoten omdat ze er liever geen garantie op gaan geven; kan veelbetekenend zijn.
C) Of het was een lease-auto uit een grote lease-vloot. Gemiddeld worden lease-auto's minder goed behandeld dan eigen-auto's.

Een Volvo bij een Volvodealer wordt meestal wat beter nagekeken en afgeleverd dan bij anderen. Garantiegevalletjes worden coulanter behandeld, omdat de Volvodealer sommige onderdelen kan declareren bij de importeur. Andere garages doen meestal moeilijker bij garantie en hebben er veel belang bij om je af te schepen totdat de garantietermijn verlopen is.


En voordat iedereen gaat roepen dat je ook bij de algemene garagist een prima Volvo kan kopen: ja, dat kan heel goed. Maar de kans is gewoon een stuk kleiner.
Da's alles: kansberekening.

O ja, de Volvo's die ik bij Volvodealers heb gekocht waren beduidend beter dan die bij de "handel"...

Dit verhaal is dus onzin.
Je moet gewoon kijken wat je koopt, en als je geld teveel hebt naar de volvo dealer gaan.
Gebruikersavatar
Jeroentje
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
Locatie: nieuwegein

Ik denk dat je bij beide moet kijken wat je koopt. Ik heb 1 auto ooit eens bij een garage gekocht. Was veel te duur maar reed prime de 3 jaar daarna. En zelfs nog. Ik heb hem alleen niet meer. Daarna heb ik alleen maar auto's gekocht van particulieren. Bevalt me prima. Soms zitten er alleen wat meer problemen aan die later pas boven komen. Dat is vooral het grote nadeel. Maar tot nu toe heb ik me nog niet echt een grote miskoop gedaan en was vaak vele malen goedkoper uit. En als je zelf aan je auto kan werken is het vaak een minder probleem als er een mankementje aan je auto zit.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Het maakt niet uit waar je je Volvo koopt, gewoon een anwb aankoop keuring laten uitvoeren en wat niet goed is onder garantie (als je 'm bij een bedrijf koopt) laten repareren.

Ik sluit me dan ook helemaal bij 945i aan.
Als je niet bang bent kun je ook zonder garantie of aankoop keuring een auto kopen maar dan moet je niet gaan huilen als er wat mis mee is.


Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11739
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik heb mijn eerste auto (Golf) bij een beun/handelaar gekocht: 0,0 garantie en heeft me binnen een jaar een vermogen gekost (het feit dat ie bij aflevering APK gekeurd was, was een schande). En was nog redelijk duur in de aanschaf ook.

Daarna was ik het zat en heb via de dealer een gebruikte Vento gekocht. Ik was een stuk meer kwijt dat de vorige, maar ik heb in het eerste half jaar een aantal kleinigheden onder garantie kunnen laten oplossen. Daarna 5 jaar gereden, alleen olie verversen, banden vervangen en remschijven... Laatste jaar was minder leuk aangezien toch wel duidelijk werd dat onderhoud soms wel handig is... Maar ja, toch bijna 160.000km mee gereden zonder noemenswaardige reparaties... Niets onderhoud, gewoon opgereden. Restwaarde: zo goed als nul (exportwaarde oostblok).

Volgende auto was een V40 die ik bij een Volvo specialist gekocht heb. Een aantal kleinigheden laten oplossen in de garantieperiode. Daarna altijd in onderhoud gehad bij de dealer. Flink aan vertimmerd. Uiteindelijk particulier verkocht voor een redelijk bedrag, maar heeft me ondertussen ook aardig wat gekost. Maar wel altijd feilloos gereden, wat over de andere twee niet gezegd kan worden.

Na rondkijken naar de prijzen van tweedehands S60's, uiteindelijk particulier een 2001 exemplaar gekocht. In vergelijking met de prijs die de dealer vroeg voor een vergelijkbaar exemplaar, maar dan met een half jaar garantie ben ik nu zo'n 4-5000 euro goedkoper uit. Als er niets naar bovenkomt bij de eerste grote beurt heb ik die 4-5000 verdiend, anders heb ik nog altijd een flinke buffer om problemen te kunnen bekostigen.

Ach, het blijft een gok. Voor mij blijft het toch een emotionele beslissing ("DIE wil ik hebben!" :) ) en daarna hopen dat je een beetje geluk hebt...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

@945i
De grote kern van het verhaal van Battlecruiser klopt wel degelijk. En mijn ervaring is dat een VOLVO-dealer niet per sé de duurste is onder de streep.
En daar is waar het mij om gaat!

Verder is er ook dat verhaal van +++t blijft behelpen+++ Helaas zijn dat soort bedrijven er ook.

En natuurlijk het verhaal van Arnoudh.

Het is gewoon een keuze die je maakt. Welke risico's wil je nemen voor welke prijs.

Mijn ervaring is dat ik altijd goed ben behandeld door de VOLVO-dealer en een goede prijs voor mijn inruiler heb gekregen zodat ik onder de streep net zo "duur" uit was als bij de niet dealer.
De auto's waren in tegenstelling tot het al eerder aangehaalde verhaal wel goed afgeleverd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

In principe maakt een dealer een auto volgens bepaalde standaards klaar en geeft 12 maanden garantie op het totaal dat hij aflevert, soms kun je dat tegen betaling uitbreiden naar 24 maanden, menig handelaar maakt helemaal niets klaar en ziet wel of je in die 12 maanden komt "zeuren" om garantie waarna het zijn beslissing is of hij wat als garantie ziet of je alsnog het bos instuurd.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Gmid
3rd Gear member
Berichten: 347
Lid geworden op: 23.05.2006 - 19:11
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Een beetje kort door de bocht. Menig Bovag/Bosch universeel levert dezelfde kwaliteit en garantie, of zelfs beter dan een willekeurige Dealer. Zowel bij de dealers als bij de universelen zijn er bedrijven met slechte service en kwaliteit, en zowel bij dealers als bij universelen zijn er bedrijven die topkwaliteit en service leveren!

Mijn roffel heb ik gehaald bij een universeel, daar een redelijke prijs voor betaald. Niet extreem laag, maar ook absoluut niet de hoofdprijs. Ik ben er verschillende keren teruggekomen voor kleine dingetjes die binnen de garantie kapot gingen, en deze zijn allemaal zonder problemen of kosten gerepareerd.

Erg kort door de bocht om te zeggen dat de dealers 'goed' zijn, en de universeel of handelaar 'slecht' zijn. In beide kampen zitten mensen die met de pet ernaar gooien. Een dealer moet idd volgens standaarden werken, maar een universeel aangesloten bij de bovag moet dat net zo goed.
Afbeelding

'Als ik boodschappen ga doen, ga ik met de auto, omdat ik niet van die vieze uitlaatgassen wil inademen' - Theo Maassen

Redactie Roffel Volvo 850 Club Nederland
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik zeg nergens dat universelen slecht zijn, toch worden daar wel relatief veel immitatieonderdelen gebruikt waardoor het uiteindelijk resultaat mede daardoor tegen kan vallen, handelaren daarentegen zijn te vaak niet in de klant geinteresseerd maar in een snelle omzet, deze hele topic staat bol van de kort door de bocht voorbeelden.
Is een Bosch universeel ineens veel beter als een Kwikfit omdat er Bosch op de gevel staat?
Volvo for life
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Is een Bosch universeel ineens veel beter als een Kwikfit omdat er Bosch op de gevel staat?
Bart dat is dus een vergelijking die giga mank gaat. En dan ook echt giga!!!!

Ik heb toevallig ervaringen (hoewel ik met mijn VOLVO's naar de dealer ga) met twee Bosch garages. Dit zijn "onafhankelijke" zelfstandigen. Die een reparatiebedrijf (en geen quick service of fastfitter) voor auto's hebben. Zij gebruiken, indien nodig, merkonderdelen die zij bij VOLVO weghalen.

En de service is zeer goed.
Nee bart daar sla je de plank heel erg mis. Deze bedrijven (Namen) zijn niet met elkaar te vergelijken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Gmid
3rd Gear member
Berichten: 347
Lid geworden op: 23.05.2006 - 19:11
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Nee dat hoor je mij niet zeggen. Maar als er Bovag op de gevel staat, moeten ze volgens regels werken. Als er Bosch op de gevel staat, moeten ze ook van bepaalde kwaliteits onderdelen gebruik maken. Imitatie onderdelen kunnen net zo goed of slecht zijn als merk onderdelen. Ik heb toevallig een poosje gereden voor een universeel, en ik was de hele dag zoet met MERK onderdelen bij de dealers in de omgeving halen. De meeste universelen weten echt wel welke onderdelen ze van het bosch huismerk kunnen gebruiken, en welke onderdelen perse bij de dealer vandaan moeten komen.

Handelaren ben ik het met je eens, daar heb ik het ook niet op. Als je daar tenminste de bedrijven bedoelt die draaien op het schuiven met auto's. Daar gaat het inderdaad om zoveel mogelijk auto's te kunnen schuiven, en mede daardoor goedkoop te LIJKEN.

@TS, Ik zou gewoon rustig zoeken naar een auto, en als je wat gevonden hebt, gewoon hier vragen naar ervaringen. Het bezoekersaantal hier is dermate hoog, dat er vaak mensen aanwezig zijn die wel wat ervaring hebben met de universeel of dealer waar je op dat moment wat gevonden hebt.

Wat ook een goede indicatie geeft is een rondje door de buurt rijden waar de garage gevestigd is. Als je daar veel kentekenplaten met de naam van het bedrijf rond ziet rijden, bewijst dat tot op zekere hoogte dat men tevreden is met de garage. Dit zijn natuurlijk geen harde bewijzen, maar geeft je toch een duidelijk indicatie.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

V480-V40 schreef:
Is een Bosch universeel ineens veel beter als een Kwikfit omdat er Bosch op de gevel staat?
Bart dat is dus een vergelijking die giga mank gaat. En dan ook echt giga!!!!

Ik heb toevallig ervaringen (hoewel ik met mijn VOLVO's naar de dealer ga) met twee Bosch garages. Dit zijn "onafhankelijke" zelfstandigen. Die een reparatiebedrijf (en geen quick service of fastfitter) voor auto's hebben. Zij gebruiken, indien nodig, merkonderdelen die zij bij VOLVO weghalen.

En de service is zeer goed.
Nee bart daar sla je de plank heel erg mis. Deze bedrijven (Namen) zijn niet met elkaar te vergelijken.
Ik vraag of een Bosch Service Center veel beter is als Kwikfit, jij zegt van wel, meent het ook te kunnen onderbouwen, ik heb immitatiedelen gemonteerd zien worden door een Bosch Center in een Volvo van 1 jaar oud, ze kunnen geen modificaties uitvoeren, wat is hun meerwaarde dan boven een kwikfitter? ken overigens zat goeie universelen als het gaat om serviceverlening maar vraag me altijd af waarom er immitatieonderdelen in moeten.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”