Pagina 2 van 3
Geplaatst: 10.11.2006 - 22:29
door Gast
@CE, als ze het onderdeel onder de motorkap hebben aangewezen, kan je er misschien ook een foto van maken?
Geplaatst: 10.11.2006 - 23:43
door Ce
Ik zal een foto maken EN nog 'ns navraag doen...
Geplaatst: 11.11.2006 - 12:30
door Bover
Vol spanning klopt ons hart.... wie de enz enz
Geplaatst: 11.11.2006 - 12:58
door Ce
Dit onderdeel, in het midden van de foto, werd aangewezen als schuldige. De slang is een tijdje afgekoppeld geweest en het probleem was weg. Aangekoppeld keerde het probleem terug. Pas na vernieuwing van diverse onderdelen was e.e.a. verholpen.
Geplaatst: 11.11.2006 - 16:22
door Emiel
Zijn gewoon motorsteunen die zich aan hand van vacuum hun hardheid veranderen. Om trillingen en blok-kanteling op te vangen. En gaan wel ns kapot. Ook de slangetjes willen wel ns scheuren.
Geplaatst: 11.11.2006 - 19:31
door Bover
Is dat bij alle volvo's? :roll:
Geplaatst: 12.11.2006 - 19:52
door edraket
Zeg je dat de S60 pneumatische motorsteunen heeft? Is dat bij alle bouwjaren?
Geplaatst: 12.11.2006 - 22:25
door Emiel
Alle diesels (D5's)...
Geplaatst: 12.11.2006 - 23:17
door edraket
Tsss, de techniek gaat wel hard vooruit. Wel comfort verhogend denk ik, maar ook eerder stuk, en als het stuk gaat kost het ook weer eens de hoofdprijs gok ik zo. Om die fijne rijeigenschappen rijd je natuurlijk in zo'n auto, maar soms vind ik het wel eens jammer dat de moderne auto's zo gecompliceerd in elkaar steken. Zeker als een auto wat ouder wordt gaat het netjes houden erg veel geld kosten. En rijplezier zit hem niet altijd in dit soort comfort verhogende zaken. Pak bijvoorbeeld eens aan Alfa guilia GTV Bertone uit pak hem beet 1970. Rijd geweldig zonder allerlij poespas. Comfort is natuurlijk een andere zaak, maar wel goed voor een hele brede grijns op het gezicht (breder dan met de S60).
Geplaatst: 15.11.2006 - 19:40
door Bover
edraket schreef:Zeg je dat de S60 pneumatische motorsteunen heeft? Is dat bij alle bouwjaren?
GOH
Geplaatst: 18.11.2006 - 23:52
door fluz
Hebben we het hier over de beruchte scheurende turboslang die onder coulance vervangen dient te worden???
Hoezo coulance de dealer heeft mij hier rustig :oops: voor laten betalen?
Geplaatst: 19.11.2006 - 00:57
door Hans
Ja, wat niet weet wat niet deert. Vraag het maar eens na.
Geplaatst: 23.04.2008 - 19:40
door Rob Imhann
dat in vermogen terug nemen,was dat tijdelijk of permanent en wat hebben ze vervangen.
Rob Imhann
volvo s60
Geplaatst: 25.04.2008 - 17:13
door hermano
ben zelf ook in het bezit van een s60 uit 2002 2.4d5 maar heb niks geen last , bevalt prima heb alleen een rammeltje in het dashboard maar kan het niet echt traceren
denk bij de boxen in de lange roosters
heeft iemand er ook last van gehad??
grtt herman
Geplaatst: 07.02.2009 - 11:13
door zwolly
dat slangetje vd motorsteun zit ook een t stukje tussen, waar moet dit stukje slang aan? aan een nippel vd bak (lijkt of er aan de bak een soort nippel ofzo gewoon open is, of heeft dat wat met druklager te maken?)of?? bij mij is die met een schroefje afgedopt,het t stukje dan=afgedopt met schroefje..... vreemd. loopt wel gewoon naar luchtfilterhuis,echter t stuk in het midden ong met schroefje erin....
wie weet het??
Geplaatst: 07.02.2009 - 14:26
door 24AB2
vacuum pomp - elek. klep - T splitsing - 2 motorsteunen
Geplaatst: 07.02.2009 - 19:26
door zwolly
zou dus betekenen dat 1 motorsteun geen vacuum krijgt.... de voorste die je zo kunt zien is wel ok , zit de ander dus achter ergens, eerder lag er ook een slangetje iets los over de versnellingsbak gewoon vast aan dat t stukje, zla es kijken, waarom zou dit nu zo gedaan zijn eigenlijk...?
Geplaatst: 07.02.2009 - 19:37
door hadico
Vervelende is dat als hier een vacuumlek optreed de turboregelklep niet voldoende vacuum krijgt en het motormanagement hier op reageert met een foutmelding/noodloop situatie.
Geplaatst: 07.02.2009 - 19:44
door zwolly
is dat zo, eerder was al eens vergeten ma gesleutel id bak om het slangetje vd voorste motorsteun te plaatsen en toen had ik getok met optrekken en geen meldingen , nu ook geen meldingen rijd verder prima naar mijn idee, en voorheen zat dit niet afgedopt met schroefje en lag slangetje over de bak naar achter..... maar geen rare geluiden ofzo, maar als blijkt dat moedwillig de achterste motorsteun is afgesloten ...... waarom zou dat gedaan worden eigenlijk......
Geplaatst: 07.02.2009 - 19:58
door hadico
Als er een word afgedopt is er iets aan de hand dus lekke steun of de slang is lek, volg de slang maar eens vanaf de klep op het luchtfilterhuis deze gaat via een T stukje over op de vacuumslang die ook je turboregelklep bedient.
Als het lek groot genoeg is werkt dus je turbodrukregelklep ook niet goed meer deze zit achter de gebogen vuldrukslang aan de voorzijde op je blok.