Een aantal maanden geleden (medio juli) heb ik, na jaren zeer tevreden met een v40 1.8 rondgereden te hebben, een 3 jaar oude S60 D5 met 130 duizend km op de klok aangeschaft. Schitterende wagen.....heerlijke motor.
De problemen begonnen met lekkende brandstof vrij snel na de aflevering, gevolgd door het moeilijk op te sporen willekeurig optredende vermogensverlies waardoor ik de auto (ondanks perfecte service van de garage...Arendsen in Ruurlo) gedurende een aantal weken meerdere keren achter moest laten. Nu dit probleem opgelost is en ik weer een beetje vertrouwen in de auto begin te krijgen moest ik 'm vanavond weer laten staan. Onder de motorkap was een luid klapperend geluid te horen (in in iets langzamer tempo dan het stationair toerental) dit geluid was dermate luid dat wij het niet aandurfden de auto voor een langere rit mee te nemen....bang om met doorrijden de schade (?) nog groter te maken. Morgen maar weer naar de garage.....
Niet meer zo blij met m'n S60 D5.....
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Oei dat is een slecht begin met je s60. En dat terwijl de D5 zo'n fijne motor is. Su6 en hou ons op de hoogte
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- maarten s60
- 5th Gear member
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 20:53
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik kan me leukere berichten voorstellen die je met ons zou willen delen.
Sterkte en hoopdat het snel opgespoord kan worden en dat de kosten meevallen?? :oops:
Sterkte en hoopdat het snel opgespoord kan worden en dat de kosten meevallen?? :oops:
Volvo isn`t just a Car.......
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Oef, dit is inderdaad een hele slechte start. Ik hoop dat het onder garantie opgelost wordt. Dat geklapper zou wel eens het dual-massa vliegwiel kunnen zijn. Dit is een hele dure reparatie.
Wat was de oorzaak van het vermogens verlies?
Wat was de oorzaak van het vermogens verlies?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Gewoon blijven lachen, heh Ed? 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Nee, even serieus. Ed weet nu alles van 't dual masse vliegwiel vandaar.
Soms kun je pech hebben met een auto. (vraag NOS even...) Maar over het algemeen kun je toch wel stellen dat de Volvo goed in elkaar zit. Tuurlijk, er kan wel eens iets kapot, maar meestal is het te overzien. Ik hoop voor je dat dit ook meevalt en dat je daarna een paar jaar met tevredenheid en zonder pech van je S60 kunt genieten. Daar heb je hem per slot van rekening toch voor gekocht. Succes!
Soms kun je pech hebben met een auto. (vraag NOS even...) Maar over het algemeen kun je toch wel stellen dat de Volvo goed in elkaar zit. Tuurlijk, er kan wel eens iets kapot, maar meestal is het te overzien. Ik hoop voor je dat dit ook meevalt en dat je daarna een paar jaar met tevredenheid en zonder pech van je S60 kunt genieten. Daar heb je hem per slot van rekening toch voor gekocht. Succes!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik
er nog wel bij omdat het bij mij ook onder garantie wordt verholpen. Als ik het zelf had moeten betalen was ik een heel stuk
geweest!

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Heb je jouw wagen al weer terug dan? En zo ja, inclusief nieuw vliegwiel, of alleen nieuwe koppelingsplaten?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De koppeling is vervangen, maar ze hebben niet goed naar het vliegwiel gekeken, want deze maakt nog steeds lawaai. Vliegwiel wordt alsnog vervangen. Wordt dus vervolgd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Wat een sukkels...
Enne ik weet hoe het voelt als je die reparatie zelf moet betalen....dan staan de tranen bijna in je ogen.
Enne ik weet hoe het voelt als je die reparatie zelf moet betalen....dan staan de tranen bijna in je ogen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
Hans was me voor!edraket schreef:De koppeling is vervangen, maar ze hebben niet goed naar het vliegwiel gekeken, want deze maakt nog steeds lawaai. Vliegwiel wordt alsnog vervangen. Wordt dus vervolgd.
Inderdaad wat een sukkels. Weer alles los.
@Ed, hebben ze je druklager dan wel vervangen?
@Ce, laat ons even weten wat de oorzaak was, want er gaan de laatste tijd (hier) wel veel D5's stuk!
Zal wel toeval zijn.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Hopen dat het luid klapperende geluid iets van een half aan vellen geslagen multi of distributiriem is.
Dual flywheels is ook geen vooruitgang tbv een conventioneel vliegwiel met koppelingsplaat, en als je gaat chippen is dat ding nog kwetsbaarder door het hogere koppel bij vaak lager toerental.
Dual flywheels is ook geen vooruitgang tbv een conventioneel vliegwiel met koppelingsplaat, en als je gaat chippen is dat ding nog kwetsbaarder door het hogere koppel bij vaak lager toerental.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Laten we nou niet over chippen beginnen... dat houdt de sfeer op 't topic wat leuker 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Denk dat ze daar wel tegen kunnen. Je moet alleen geen karren van 2500kg of meer gaan meesleuren. Dat gebeurt wel met deze auto's omdat ze het (even ) aankunnen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 17:53
De oorzaak van het vermogens verlies bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door de motorophanging die (en hou er even rekening mee dat ik geen technicus ben...edraket schreef:Oef, dit is inderdaad een hele slechte start. Ik hoop dat het onder garantie opgelost wordt. Dat geklapper zou wel eens het dual-massa vliegwiel kunnen zijn. Dit is een hele dure reparatie.
Wat was de oorzaak van het vermogens verlies?
De geklapper (iemand vergeleek het met het horen van de kleppen van een benzinemotor....maar dan veeeeeeel luider....in een halve seconden takt) was vanochtend verdwenen....uiteraard stond ik op dat moment bij de garage die dus absoluut niet meer kon horen waar ik het over had.
We hebben toen maar de conclusie getrokken dat het hopelijk een incident is.
Het medeleven op dit forum is ronduit hartverwarmend
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Hebben we het hier over de beruchte scheurende turboslang die onder coulance vervangen dient te worden???
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 17:53
In mijn geval niet. Ze hebben me laten zien welke onderdelen het betrof (aangewezen onder de motorkap) en dat was niet de turboslang.hans anesthesie schreef:Hebben we het hier over de beruchte scheurende turboslang die onder coulance vervangen dient te worden???
De turboslang was wel het eerste onderdeel waar naar gekeken werd toen ik met het probleem bij de garage kwam.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14848
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
De oorzaak van het vermogens verlies bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door de motorophanging die (en hou er even rekening mee dat ik geen technicus ben... ) ook met een soort vacuumsysteem werkt. Doordat hier een slang poreus was geworden meende het motormanagement dat e.e.a. niet in orde was en werd de noodloop ingeschakeld
Oef CE: dit vraagt om nadere verklaring:
De motorophanging die met een soort vacuumsysteem werkt....
Ik ben geen technicus maar deze snap ikecht niet. Onze D5 motoren hangen tot gewoon in beugels en trillingsdempers?
Wie lost dit raadsel op.
Ce vraag nog eens wat gespecificeerder in Ruurlo. Kan ons allemaal helpen.
Oef CE: dit vraagt om nadere verklaring:
De motorophanging die met een soort vacuumsysteem werkt....
Ik ben geen technicus maar deze snap ikecht niet. Onze D5 motoren hangen tot gewoon in beugels en trillingsdempers?
Wie lost dit raadsel op.
Ce vraag nog eens wat gespecificeerder in Ruurlo. Kan ons allemaal helpen.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....