V70 service interval 20.000 en/of 1 jaar ??
- Oceanracer
- Geartronic member
Ook mijn gloeilampjes worden netjes ( en gratis
) vervangen en ook de motorolie wordt kosteloos bijgevuld (tot een max van 1 liter per keer).

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
Zo...
dat is een hele stroom reacties op mijn puntje over een APK factuur en service-interval...
Voor de duidelijkheid nog een keertje de details:
- de auto heeft een jaar en 10.000 km geleden een beurt gehad
- op het onderhoudskaartje staat volgende beurt over 10.000 km (interval dus 20.000)
- ondanks dat heb ik bij het maken van de afspraak voor de APK, gevraagd of auto geen beurt nodig had. Was niet nodig. Ze gingen alleen de APK doen.
Dan krijg je dus zo'n belachelijke factuur waar ze € 28 vragen voor het vervangen van een lampje en een half litertje olie en een litertje ruitenwisservloeistof bijvullen voor ruim € 31.
Uit jullie reacties weet ik nou nog steeds niet of het standaard interval inderdaad is 20.000 km óf 1 jaar is, afhankelijk van wat eerder komt. Voreger kan ik me herinneren dat er op de onderhoudskaartjes inderdaad stond x0.000 km óf 1 jaar na de laatste beurt, maar dat staat er nu niet op.
En Sailor en Oceanracer is dat gratis bijvullen en lampjes vervangen bij een beurt of zoals in mijn geval bij een APK keuring ?
Ik blijf het echt absurd vinden dat ze dat soort bedragen durven vragen voor dat soort "werkzaamheden" !! Daarnaast heb ik het gevoel dat ik sowieso met postjes als "klein materieel" gepakt word.
Ik wil graag mijn (6 jaar oude) V70 bij de dealer in onderhoud houden, maar dit gaat ECHT nergens meer over !
Benieuwd naar meer ervaringen...
dat is een hele stroom reacties op mijn puntje over een APK factuur en service-interval...
Voor de duidelijkheid nog een keertje de details:
- de auto heeft een jaar en 10.000 km geleden een beurt gehad
- op het onderhoudskaartje staat volgende beurt over 10.000 km (interval dus 20.000)
- ondanks dat heb ik bij het maken van de afspraak voor de APK, gevraagd of auto geen beurt nodig had. Was niet nodig. Ze gingen alleen de APK doen.
Dan krijg je dus zo'n belachelijke factuur waar ze € 28 vragen voor het vervangen van een lampje en een half litertje olie en een litertje ruitenwisservloeistof bijvullen voor ruim € 31.
Uit jullie reacties weet ik nou nog steeds niet of het standaard interval inderdaad is 20.000 km óf 1 jaar is, afhankelijk van wat eerder komt. Voreger kan ik me herinneren dat er op de onderhoudskaartjes inderdaad stond x0.000 km óf 1 jaar na de laatste beurt, maar dat staat er nu niet op.
En Sailor en Oceanracer is dat gratis bijvullen en lampjes vervangen bij een beurt of zoals in mijn geval bij een APK keuring ?
Ik blijf het echt absurd vinden dat ze dat soort bedragen durven vragen voor dat soort "werkzaamheden" !! Daarnaast heb ik het gevoel dat ik sowieso met postjes als "klein materieel" gepakt word.
Ik wil graag mijn (6 jaar oude) V70 bij de dealer in onderhoud houden, maar dit gaat ECHT nergens meer over !
Benieuwd naar meer ervaringen...
'Ik ben ook nog steeds opzoek naar zo'n gratis dealer'.
Gratis olie tot 1 liter, gratis lampjes. Joepie!
Niks gratis, je hebt ze ergens DIK betaald.
Voor niks gaat de zon op.
Gratis olie tot 1 liter, gratis lampjes. Joepie!
Niks gratis, je hebt ze ergens DIK betaald.
Voor niks gaat de zon op.

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ alexV70, jij spreekt uit het "doe het zelf" perspectief", daarin kan meer goedkoper.
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
Zoals al eerder vermeld: 1 jaar OF 20.000 km's. Dat is gewoon standaard. Of het nou op je kaartje staat of niet.
En voor de olie en/of lampjes ben ik gewoon langsgereden. Ik weet niet of zet dat ook doen bij de APK. Ik denk van wel.
Alex, niet zo negatief! Ik ben niet achtelijk, tuurlijk betaal ik dat wel. Maar als ik die olie zelf bijvul, of defecte lampjes zelf ga vervangen, betaal ik ze dus dubbel. Wie kan hier nou niet rekenen?!!
En voor de olie en/of lampjes ben ik gewoon langsgereden. Ik weet niet of zet dat ook doen bij de APK. Ik denk van wel.
Alex, niet zo negatief! Ik ben niet achtelijk, tuurlijk betaal ik dat wel. Maar als ik die olie zelf bijvul, of defecte lampjes zelf ga vervangen, betaal ik ze dus dubbel. Wie kan hier nou niet rekenen?!!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Nee, ik spreek voor iemand die naar de garage zou gaan om het onderhoud aan zijn auto te laten doen.bart simpson schreef:@ alexV70, jij spreekt uit het "doe het zelf" perspectief", daarin kan meer goedkoper.
Ook dat ken ik!
Ofwel gratis bestaat niet! Op een dag krijg je de rekening gepresenteerd!
Ik kan uiteraard goedkoper, omdat ik mijn eigen uren niet reken!
Maar dat is volgens mij hier niet de vraag.

- Bover
- 8th Gear member
Als je lidt bent van WW of Route mobiel ben je ook geholpen.bart simpson schreef:1 x p/jr je dealer bezoeken is nodig om aanspraken te kunnen maken op Volvo's touringservice, mocht je aan dat basiscriterium niet voldoen komen ze ook echt niet.
Om de 10.000km een grote beurt klinkt overigens wel erg overdreven.
Trouwens Volvo Service maakt gebruik van ANWB heb ik eens ervaren in 2003.
Die z.g. gratis olie en lampjes "krijg" je pas wanneer je in regulier onderhoud bent. Dus pas na de eerste volvo beurt.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 2nd Gear member
Deze week 3 lampjes laten vervangen (remlampjes etc) van mijn V70 bij de Ford dealers in Sappemeer.
Zonder afspraak, direct geholpen, binnen 5 minuten klaar en de schade.... 2 euries 35.
Geweldige service!!
Zonder afspraak, direct geholpen, binnen 5 minuten klaar en de schade.... 2 euries 35.
Geweldige service!!
- FelixB
- 2nd Gear member
Sinds ik 'genept' ben door de VW-dealer in Arnhem (ik had gezegd tot een bepaald bedrag, hij ging er 20% overheen onder het mom 'wij denken bij dat bedrag aan getallen EX btw...), doe ik alles schriftelijk!
In WORD maak ik een lijst aan met dat wat ze moeten doen, die ze dan afgedrukt bij de sleutels krijgen.
Sinds de Volvo-dealer mij 8 jaar geleden 'genept' heeft door voor ruitenwuisservloeistof 10 gulden (€ 4,50!) per liter te berekenen, staat er standaard een zinnetje onder:
'geen ruitensproeiervloeistof bijvullen'
(en nóg een: niet door de wasstraat i.v.m. swirls!)
In WORD maak ik een lijst aan met dat wat ze moeten doen, die ze dan afgedrukt bij de sleutels krijgen.
Sinds de Volvo-dealer mij 8 jaar geleden 'genept' heeft door voor ruitenwuisservloeistof 10 gulden (€ 4,50!) per liter te berekenen, staat er standaard een zinnetje onder:
'geen ruitensproeiervloeistof bijvullen'
(en nóg een: niet door de wasstraat i.v.m. swirls!)
V70n T5 bj 2000