Klopt. Daarom zouden ze transparant moeten zijn. Neutraal. Niet steeds verhalen vertellen waarbij je de klant zoet houdt.OGA244 schreef: ↑10.09.2023 - 07:46 De dealer krijgt zijn info steeds van de importeur en die weer van volvo ab, nu weet ik uit ervaring hoe slecht die leverindicaties waren, hoe breng je dat over aan n klant? Die wil exact weten wanneer.. Plandata bleven verschuiven, ook de "harde" productie weken.
Ik maakte steeds een page shot voor n klant en n print in het dossier.
Maar mijn geloofwaardigheid neemt als dealer wel behoorlijk af als het keer op keer zonder motivatie verschuift..
Snap je frustratie, maar dit is wel wat het is in auto land, nu al meer dan 2 jaar.
En de dealer is de kop van jut..
Als ze aan het begin eerlijk zouden zijn, want ze wisten dat het langer dan 3 maanden zou duren. Dan heb je de mogelijkheid om na te denken. Echter was 3-3,5 maand maximaal beloofd.
Bij de Volvo ging het eigenlijk om de snelle levertijd, het vermogen en geen patser bak. Als ik echt zou moeten kiezen en van te voren wist dat het 1 jaar zou duren dan had ik voor de Gla250 hybride gekozen. Die zou ook nog Brabus getuned kunnen worden waarbij Brabus sowieso tot en met 100000km garantie overneemt, tunen gebeurd ook bij de dealer. Zou hoogstwaarschijnlijk net zo snel of iets sneller zijn als de xc40. ( Ergens 600kg lichter) Echter de korte levertijd heeft doorbrak gegeven om de Volvo te bestellen wat achteraf dus grote billshit was!