Xc40 2024 Pure Twin vermogen valt weg en meer?!

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Deventer01
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04.09.2023 - 14:56

We hebben de auto nu een week ( Xc40 Pure twin) en wat een teleurstelling. Om te beginnen is de auto super goedkoop afgewerkt voor de prijs die je betaalt. Het rijden zelf is wel voldoende, ligt lekker op de weg. Fout codes vanaf het begin.

-Kinderslot gedeactiveerd en volgende dag kinderslot geactiveerd. Uit zich zelf. Elke dag.
- knipperlicht waarschuwingssysteem werk niet altijd, bij ons vooral rechts.
- Draadloos opladen van de telefoon is niet mogelijk anders blijft de auto om de 10 minuten aangeven dat de telefoon niet oplaad omdat er iets op ligt. De telefoon is dan niet in de buurt en niets ligt op het draadloos station.
- Heel vaak een slip waarschuwing bij het rijden uit een parkeervak. Met 8 km/h
- foutmelding knipperlicht al 3 x
- Auto kraakt op het moment dat de auto stopt, de remmen kraken. Vaker automaat gehad maar dit nooit zo erg mee gemaakt.
- vermogen valt soms weg of happert als je het pedaal indrukt.
- Remt soms af zonder enige aanleiding.
- De 2de dag dat we die auto hadden kregen we de auto niet in zijn D “ drive”

Wij hebben er spijt van om eerlijk te zeggen. Enige voordeel is € 0,32 cent per kwh. We hadden beter op een Mercedes moeten wachten en niet in de verkooppraatjes van Volvo Nieuwnenhuijse te Apeldoorn intrappen. Eerst zou de auto na bestellen binnen 3-3,5 maanden geleverd worden wat uiteindelijk een jaar werd en ook op het laatst geïnformeerd dat het langer duurde. Mercedes was ook een jaar wachten.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32892
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Lyvonnn schreef: 27.07.2023 - 22:15 Vandaag onze C40, MY24 Recharge Single motor extended range plus, mogen ophalen. Bij het wegrijden bij de dealer stond de actieradius op 360 km. Wij hadden dit hoger verwacht. Moet de auto nog 'ingereden' worden? We wachten het even af.
Hij past zich continue aan, aan het rijgedrag van de bestuurder. Maar natuurlijk ook aan het weer enzo... Dus ga gewoon rijden en (tenzij je als Max Verstappen rijdt) bekijk het over paar 100kilometer...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32892
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

-Kinderslot gedeactiveerd en volgende dag kinderslot geactiveerd. Uit zich zelf. Elke dag.
Vreemd, geen last van, is die knop niet goed misschien?

- knipperlicht waarschuwingssysteem werk niet altijd, bij ons vooral rechts.
Wat bedoel jij met een knipperlicht waarschuwing? Doel je op BLIS? Geeft hij niet aan als jij rechts wordt ingehaald?

- Draadloos opladen van de telefoon is niet mogelijk anders blijft de auto om de 10 minuten aangeven dat de telefoon niet oplaadt dat er iets op ligt. De telefoon is dan niet in de buurt en niets ligt op het draadloos station.
Welke telefoon heb je?

- Heel vaak een slip waarschuwing bij het rijden uit een parkeervak. Met 8 km/h
En jij rijdt rustig weg? Wat kan zijn, is dat het een gladde ondergrond is? Dat heb ik in elk geval wel paar keer gehad met mijn Polestar omdat een EV motor net iets anders over gladde drempels rijdt. Anders even filmen als het elke dag gebeurd?

- foutmelding knipperlicht al 3 x
Lijkt dan wel echt storing in je auto.

- Auto kraakt op het moment dat de auto stopt, de remmen kraken. Vaker automaat gehad maar dit nooit zo erg mee gemaakt.
Yikes, niet een steen wat tegen je remschijven zit?

- vermogen valt soms weg of happert als je het pedaal indrukt.
- Remt soms af zonder enige aanleiding.


Bizar, en rij je wel in de stand dat hij weer laadt bij het remmen?

- De 2de dag dat we die auto hadden kregen we de auto niet in zijn D “ drive”
Wel rem ingedrukt?


- Wij hebben er spijt van om eerlijk te zeggen. Enige voordeel is € 0,32 cent per kwh. We hadden beter op een Mercedes moeten wachten en niet in de verkooppraatjes van Volvo Nieuwnenhuijse te Apeldoorn intrappen. Eerst zou de auto na bestellen binnen 3-3,5 maanden geleverd worden wat uiteindelijk een jaar werd en ook op het laatst geïnformeerd dat het langer duurde. Mercedes was ook een jaar wachten.

Beetje rare opmerking over verkooppraatjes, zijn absoluut geen leuke dingen wat jij nu mee maakt, maar dat had je ook bij Mercedes kunnen hebben. Elke fabrikant had levering issues bij de ene alleen wat langer dan bij de andere.
Maar jij bent terug gegaan met de auto en wat heeft de dealer er aan gedaan?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Deventr01, gewoon terug naar de dealer en dan zullen de zaken daadwerkelijk niet functioneren prima opgelost worden.

Voor wat betreft de afwerking, jullie hebben toch een demo kunnen bekijken ?
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Deventer01 schreef: 09.09.2023 - 02:05 We hebben de auto nu een week ( XC40 Pure twin) en wat een teleurstelling. - Auto kraakt op het moment dat de auto stopt, de remmen kraken. Wij hebben er spijt van.
Afgezien van het feit, dat jouw XC40 exemplaar € 20K duurder was dan de mijne; dat kraken had ik in het begin óok, maar dat verdwijnt vanzelf. Dus een kwestie van geduld. Ik rij al 3 jaar (inmiddels 37500 km) met veel plezier, en probleemloos, met mijn XC40 benzine. Ook de 8 traps automaat, doet prima en geruisloos zijn werk. Jammer dat je met zo,n dure auto, met zoveel storingen te maken hebt. ik hoop oprecht, dat je dealer dit netjes voor je oplost. Succes.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28363
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Terug naar de dealer en alle klachten melden en laten oplossen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Deventer01
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04.09.2023 - 14:56

NielsPHEV schreef: 09.09.2023 - 09:10 Deventr01, gewoon terug naar de dealer en dan zullen de zaken daadwerkelijk niet functioneren prima opgelost worden.

Voor wat betreft de afwerking, jullie hebben toch een demo kunnen bekijken ?
Wij zijn terug geweest. Niet verholpen. Draadloze oplader moest uitgezet worden, dus niet bruikbaar. Meldingen ( softwarefouten ) zijn nog steeds aanwezig.
Deventer01
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04.09.2023 - 14:56

Paul schreef: 09.09.2023 - 08:33 -Kinderslot gedeactiveerd en volgende dag kinderslot geactiveerd. Uit zich zelf. Elke dag.
Vreemd, geen last van, is die knop niet goed misschien?

- knipperlicht waarschuwingssysteem werk niet altijd, bij ons vooral rechts.
Wat bedoel jij met een knipperlicht waarschuwing? Doel je op BLIS? Geeft hij niet aan als jij rechts wordt ingehaald?

- Draadloos opladen van de telefoon is niet mogelijk anders blijft de auto om de 10 minuten aangeven dat de telefoon niet oplaadt dat er iets op ligt. De telefoon is dan niet in de buurt en niets ligt op het draadloos station.
Welke telefoon heb je?

- Heel vaak een slip waarschuwing bij het rijden uit een parkeervak. Met 8 km/h
En jij rijdt rustig weg? Wat kan zijn, is dat het een gladde ondergrond is? Dat heb ik in elk geval wel paar keer gehad met mijn Polestar omdat een EV motor net iets anders over gladde drempels rijdt. Anders even filmen als het elke dag gebeurd?

- foutmelding knipperlicht al 3 x
Lijkt dan wel echt storing in je auto.

- Auto kraakt op het moment dat de auto stopt, de remmen kraken. Vaker automaat gehad maar dit nooit zo erg mee gemaakt.
Yikes, niet een steen wat tegen je remschijven zit?

- vermogen valt soms weg of happert als je het pedaal indrukt.
- Remt soms af zonder enige aanleiding.


Bizar, en rij je wel in de stand dat hij weer laadt bij het remmen?

- De 2de dag dat we die auto hadden kregen we de auto niet in zijn D “ drive”
Wel rem ingedrukt?


- Wij hebben er spijt van om eerlijk te zeggen. Enige voordeel is € 0,32 cent per kwh. We hadden beter op een Mercedes moeten wachten en niet in de verkooppraatjes van Volvo Nieuwnenhuijse te Apeldoorn intrappen. Eerst zou de auto na bestellen binnen 3-3,5 maanden geleverd worden wat uiteindelijk een jaar werd en ook op het laatst geïnformeerd dat het langer duurde. Mercedes was ook een jaar wachten.

Beetje rare opmerking over verkooppraatjes, zijn absoluut geen leuke dingen wat jij nu mee maakt, maar dat had je ook bij Mercedes kunnen hebben. Elke fabrikant had levering issues bij de ene alleen wat langer dan bij de andere.
Maar jij bent terug gegaan met de auto en wat heeft de dealer er aan gedaan?
Ze hebben 2 storingen opgelost. Wat helemaal niets heeft veranderd. Enkel de knipperlicht storing is verholpen.

De Mercedes dealer, Baan in Rijssen is echt totaal een ander soort dealer.
Verkooppraatjes bedoel ik mee levertijd. Ze hadden beloofd binnen 3-3,5 maand te leveren waarmee we akkoord gingen. Mercedes was op dat mommelt 1 jaar levertijd. Achteraf de Volvo ook.

Nadat 2 maanden verstreken ( na het bestellen ) waren kwamen de verkopers met een verhaal “ Ja, maar we hebben gezegd dat er een kans bestaat dat jullie op model 2024 moeten wachten” Dit was niet besproken anders hadden we gewoon een Mercedes besteld. Hybride Gla250 of EQB
Deventer01
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04.09.2023 - 14:56

lint schreef: 09.09.2023 - 10:58 Terug naar de dealer en alle klachten melden en laten oplossen.
Terug geweest. Ze hebben niets opgelost eigenlijk. Als antwoord “We weten niet waarom de foutmeldingen verschijnen” “ Deze auto is slim en leert alles zelf”

Totaal geen duidelijkheid. Maar ik ga terug, iedereen krijgt 2 kansen van mij, dit was de tweede keer . Eerst hun verkooppraatjes dat ons geld heeft gekost dit jaar, zoals bv afschrijving van de auto die we ervoor hadden.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32892
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Jeetje dit is wel echt een slecht verhaal van die dealer. Begrijp je frustratie! Zou even doordeweeks even bellen met Volvo Nederland en kijken of daar iemand even mee kan kijken en je naar een andere dealer kan laten gaan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Deventer01
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04.09.2023 - 14:56

Paul schreef: 09.09.2023 - 14:20 Jeetje dit is wel echt een slecht verhaal van die dealer. Begrijp je frustratie! Zou even doordeweeks even bellen met Volvo Nederland en kijken of daar iemand even mee kan kijken en je naar een andere dealer kan laten gaan.
Klopt. Ik ben ook van plan om maandag te bellen. De service die wij in afgelopen jaar ervaren hebben is echt heel heel slecht! Niet eens een sorry, of een compensatie, helemaal niets. Keer op keer een andere levertijd. Verschillende verhalen etc.
Puur om de vermogen van de Twin hebben we ons mond gehouden. Wat een power!! Maar de rest moet ik zeggen is echt shit. Geld niet waard! Echt het geld niet waard.

Naast afschrijf kosten konden we nog steeds diesel ( Vito 2018 full options165pk ) rijden dat emissie 6 had. 5 liter op 100km en de diesel die wij op ons bedrijf konden afschrijven. Ook nog eens een busje moeten huren voor de werkzaamheden van ons bedrijf. Trekhaak mee besteld voor een aanhanger bij de xc40.
Het zijn niet eens de kosten maar de arrogantie van Nieuwenhuijse te Apeldoorn is echt buiten alle grenzen. Hierna nooit meer een Volvo. Blijf bij de Mercedes. Duitse degelijkheid.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12342
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Op steeds veranderende levertijden heeft een dealer ook weinig invloed, het is voor hen ook tamelijk frusterend.. Op enig moment denk je dat je het zeker weet, schuift het weer door, een klant iedere keer "verkeerd" informeren wordt ook niet op prijs gesteld..

Het verder tamelijk warrige verhaal over afschrijving op n zakelijke afgeschreven mercedes en het moeten inhuren van een Mercedes busje (je hebt er toch een? ) zal allemaal wel..
Had je vorige jaar je nieuwe xc40 gehad had je daar ook op af moeten/kunnen schrijven, lood om oud ijzer..

Over mercedes, of het ene of het andere Geely product.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40884
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Deventer01 schreef: 09.09.2023 - 16:54 Hierna nooit meer een Volvo. Blijf bij de Mercedes. Duitse degelijkheid.
Misschien moet je de auto maar zo snel mogelijk afstoten.
Als ik de teneur van je verhaal goed lees heb je spijt als haren op je hoofd dat je geen Mercedes gekocht hebt.
Ik verwacht dat je je de komende jaren alleen maar meer gaat ergeren aan dat ding.

En, omdat er een flink tekort is aan deze modellen, zou je nu best eens een hele mooie inruilprijs kunnen krijgen.
Ze gaan bij de Volvodealer als warme broodjes.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32892
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Precies inleveren die handel!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Vraag me oprecht af waarom je ooit een Volvo gekocht heb. Als je zulke goede ervaringen heb met een dealer en merk zou ik die koesteren. Precies de reden overigens waarom ik nog wel een Volvo heb.

Ik deel de analyse van Ben afscheid nemen van de Volvo en snel een Merc kopen dit komt niet meer goed.

De verhalen die ik van Nieuwenhuijse ken zijn wel overwegend positief zou toch zeker daar nog eens gaan praten om te kijken of er als grote mensen afscheid genomen kan worden
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12342
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Tussen het moment van aankoop en het moment van levering is er aan het materiaal, de passing en de kwaliteit niets veranderd.. Kan de teleurstelling daarover daarom dan ook echt niet plaatsen...
Deventer01
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04.09.2023 - 14:56

OGA244 schreef: 09.09.2023 - 18:48 Tussen het moment van aankoop en het moment van levering is er aan het materiaal, de passing en de kwaliteit niets veranderd.. Kan de teleurstelling daarover daarom dan ook echt niet plaatsen...
Dit was in het algemeen bedoeld. In 2007 had ik een Volvo 740 van een Zwitserse ambassadeur in Nederland. Full options. Zelfs stoelverwarming. Kwaliteit top en niet tenger. Daarna een Volvo v60 uit 2017. Ook stevig stevig en kwalitatief. Echter tijdens een proefrit van een uur ( in een xc40 ) is het helemaal niet mogelijk om alles te bekijken vooral als het net een andere uitvoering is. Nu na 1,5 rijden vallen dingen op.
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

@Deventer01
Je schrijft het volgende: Eerst zou de auto na bestellen binnen 3-3,5 maanden geleverd worden wat uiteindelijk een jaar werd en ook op het laatst geïnformeerd dat het langer duurde.
Ik snap het niet.
Je kon de XC40 Pure Twin modeljaar 2024 pas bestellen vanaf november 2022. Het nieuwe model is in productie gegaan vanaf april 2023.
Je kunt als het om het nieuwe model gaat niet in september 2022 besteld hebben en in november 2022 kan Nieuwenhuijse je niet verteld hebben dat de levertijd 3 a 4 maanden zal zijn. Ze weten immers dat het nieuwere model in april 2023 in productie zal gaan.

Ik hoop voor je dat de problemen aan je auto binnen de kortste keren worden opgelost.
Ik weet er alles van want mijn V60 PIH is een echte maandagauto die nu rondrijdt met z'n 5e aircopomp en vorig jaar is de ANWB 7 keer op bezoek geweest om startproblemen op te lossen.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Deventer01
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04.09.2023 - 14:56

HeinvdW schreef: 09.09.2023 - 23:42 @Deventer01
Je schrijft het volgende: Eerst zou de auto na bestellen binnen 3-3,5 maanden geleverd worden wat uiteindelijk een jaar werd en ook op het laatst geïnformeerd dat het langer duurde.
Ik snap het niet.
Je kon de XC40 Pure Twin modeljaar 2024 pas bestellen vanaf november 2022. Het nieuwe model is in productie gegaan vanaf april 2023.
Je kunt als het om het nieuwe model gaat niet in september 2022 besteld hebben en in november 2022 kan Nieuwenhuijse je niet verteld hebben dat de levertijd 3 a 4 maanden zal zijn. Ze weten immers dat het nieuwere model in april 2023 in productie zal gaan.

Ik hoop voor je dat de problemen aan je auto binnen de kortste keren worden opgelost.
Ik weet er alles van want mijn V60 PIH is een echte maandagauto die nu rondrijdt met z'n 5e aircopomp en vorig jaar is de ANWB 7 keer op bezoek geweest om startproblemen op te lossen.

Oké, de auto was besteld eind september 2022, zou geleverd worden half februari 2023. Begin januari nam ik contact op want dan zou de dealer de precieze leverdatum weten. Ipv de leverdatum kregen we te horen dat onderdelen op waren voor het model 2023. Dat wisten ze al in December en hebben ons niet van op de hoogte gebracht, hun redenering was dat ze eerst uit wilden zoeken hoe en wat. Met een beetje gezeik kregen we een nieuw leverdatum en dat was april 2023 om vervolgens paar weken later te horen dat de auto eind augustus klaar staat.

Het klopt over productie datum. Ik heb alles mee gekregen in dat jaar. Productie zou eerst in januari 2023 starten met singel motor. Daarna kwamen de twin modelllen aan de buurt. Dat zou rond april gebeuren. Achteraf klopten de data’s ook helemaal niet. Want twin zou in juni 2023 in productie gaan en niet wat de dealer steeds vertelde.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12342
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De dealer krijgt zijn info steeds van de importeur en die weer van volvo ab, nu weet ik uit ervaring hoe slecht die leverindicaties waren, hoe breng je dat over aan n klant? Die wil exact weten wanneer.. Plandata bleven verschuiven, ook de "harde" productie weken.
Ik maakte steeds een page shot voor n klant en n print in het dossier.
Maar mijn geloofwaardigheid neemt als dealer wel behoorlijk af als het keer op keer zonder motivatie verschuift..
Snap je frustratie, maar dit is wel wat het is in auto land, nu al meer dan 2 jaar.
En de dealer is de kop van jut..
Gesloten

Terug naar “EX40”