Pagina 2 van 3
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 23.02.2024 - 14:14
door RZA
Let er in elk wel altijd op dat je hubcentrische spoorverbreders neemt, en niet degene die alle kracht op alleen de wielbouten zetten (heel gevaarlijk!). Heico spoorverbreders zijn kwalitatief heel goed, worden dacht ik door H&R geproduceerd.
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 23.02.2024 - 21:02
door Philken
J33Bee schreef: ↑23.02.2024 - 12:08
Als ik puur kijk naar de velgen van Volvo (origineel), zit er dan verschil tussen 19" en 20" mbt ET waarde? Ik vind het nu al dik genoeg uit zien bij Philken maar die velgen zijn 20". Ik wil niet over het randje gaan, maar subtiel
de 20" 10spaaks(Et45.5) die ik op de foto hierboven eronder had, zijn 3.5mm meer naar buiten dan de 19" velgen van Volvo(ET42)
beide velgen hebben dezelfde breedte(8"), dus indien je dezelfde spacers gebruikt als ik(10mm) dan komt je wiel 3.5mm minder naar buiten dan de 20" op de foto, gebruik je 15mm per wiel, komen ze 1.5mm meer naar buiten(is volgens mij niet waarneembaar met het blote oog)
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 14.05.2024 - 15:17
door J33Bee
RZA schreef: ↑23.02.2024 - 14:14
Let er in elk wel altijd op dat je hubcentrische spoorverbreders neemt, en niet degene die alle kracht op alleen de wielbouten zetten (heel gevaarlijk!). Heico spoorverbreders zijn kwalitatief heel goed, worden dacht ik door H&R geproduceerd.
Hub steering zie ik staan bij Vparts.se, bedoel je dat?
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 14.05.2024 - 19:22
door RZA
Hub steering zegt me niks, het moet gaan om 'hub centric', dus met een opstaande rand (centrering) op de naaf. Als je op afbeeldingen zoekt daarvan zie je gelijk wat wordt bedoeld.
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 14.05.2024 - 19:47
door J33Bee
RZA schreef: ↑14.05.2024 - 19:22
Hub steering zegt me niks, het moet gaan om 'hub centric', dus met een opstaande rand (centrering) op de naaf. Als je op afbeeldingen zoekt daarvan zie je gelijk wat wordt bedoeld.
Ja die zien er ook zo uit als degene van H&R/Heico

Heico spoorverbreders
Geplaatst: 14.05.2024 - 20:11
door RZA
Ja precies, deze op de foto zijn idd hubcentrisch.
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 15.05.2024 - 22:12
door Sarnelli
Maar hoe zal het effect zijn met standaard inscription setup, zonder verlaagd onderstel?
Iemand ervaring?
Heb geen zin om me auto te verlagen en in te leveren op comfort.
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 15.05.2024 - 23:52
door J33Bee
Sarnelli schreef: ↑15.05.2024 - 22:12
Maar hoe zal het effect zijn met standaard inscription setup, zonder verlaagd onderstel?
Iemand ervaring?
Heb geen zin om me auto te verlagen en in te leveren op comfort.
Op onderstaande V60 zijn ook spacers toegepast en zo lijkt heeft deze geen sportonderstel/verlaging;
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 16.05.2024 - 08:37
door J33Bee
Hmm zie nu wel de PE remklauwen... lijkt me sterk dat deze niet verlaagd is? Zijn foto's uit de US, weet niet of die afwijken qua samenstelling maar oogt vrij hoog op de poten.
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 16.05.2024 - 20:53
door wasbeer2006
Ik heb pas direct achter elkaar een T6 gereden en mijn eigen B4 verlaagd.
De T6 is voor een niet sportonderstel aan de stevige kant van het spectrum.
Bij normale redelijk goede wegen voel je weinig verschil. Wel op richels.
Het enige wat je merkt ik echt slecht asphalt, al valt dat mee een inch maat heeft daar veel meer effect op.
Je merkt het meeste verschil in snelle bochten, maar dat zal ook te maken hebben met de zwaardere hybrid.
Bij bv BMW en ook audi is het normale onderstel veel zachter (niet perse comfortabeler) het sportonderstel bij BMW is veel harder bij audi nagenoeg gelijk met Volvo , maar veel minder balans, eigenlijk geen. Of je moet onderstuur balans vinden.
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 19.05.2024 - 18:29
door J33Bee
Weet iemand of de wielbouten van Heico spacers met 19mm sw komen? Ik lees online op verschillende fora dat de verlengde wielbouten met 17mm kop komen ipv de gebruikte 19mm kop bij Volvo, waardoor de kapjes er niet meer op passen.
"One thing I learned is that the stock wheel bolts have 19mm heads and most all aftermarket bolts have 17mm heads. This means the bolt caps that come on the car won't fit, neither will the wrench in the trunk (oh well)."
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 19.05.2024 - 19:43
door MKLE
J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 18:29
Weet iemand of de wielbouten van Heico spacers met 19mm sw komen? Ik lees online op verschillende fora dat de verlengde wielbouten met 17mm kop komen ipv de gebruikte 19mm kop bij Volvo, waardoor de kapjes er niet meer op passen.
"One thing I learned is that the stock wheel bolts have 19mm heads and most all aftermarket bolts have 17mm heads. This means the bolt caps that come on the car won't fit, neither will the wrench in the trunk (oh well)."
De bouten die ik vorig jaar van Heico kreeg zijn gewoon 19mm.
IMG_8466.jpeg
Wanneer je googled op dat S4 artikel nummer blijken het gewoon bouten van Eibach. Dezelfde bout is goedkoper te krijgen bij andere internet zaken. (Let op dat dit waarschijnlijk niet de juiste lengte is voor jouw spoorverbreder)
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 19.05.2024 - 20:10
door J33Bee
MKLE schreef: ↑19.05.2024 - 19:43
J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 18:29
Weet iemand of de wielbouten van Heico spacers met 19mm sw komen? Ik lees online op verschillende fora dat de verlengde wielbouten met 17mm kop komen ipv de gebruikte 19mm kop bij Volvo, waardoor de kapjes er niet meer op passen.
"One thing I learned is that the stock wheel bolts have 19mm heads and most all aftermarket bolts have 17mm heads. This means the bolt caps that come on the car won't fit, neither will the wrench in the trunk (oh well)."
De bouten die ik vorig jaar van Heico kreeg zijn gewoon 19mm.
IMG_8466.jpeg
Wanneer je googled op dat S4 artikel nummer blijken het gewoon bouten van Eibach. Dezelfde bout is goedkoper te krijgen bij andere internet zaken. (Let op dat dit waarschijnlijk niet de juiste lengte is voor jouw spoorverbreder)
Kijk! Dat is anders dan de eerder genoemde H&R en staat rechts gewoon op het doosje. Zijn jouw spacers ook origineel van Eibach of weet je dat niet? Hoeveel mm zijn jouw spacers? Er vanuit gaande dat je langere bouten hebt, meer dan 10mm per spacer denk ik?
Of zijn deze voor Heico velgen en heb je geen spacers?
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 19.05.2024 - 20:24
door MKLE
J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 20:10
MKLE schreef: ↑19.05.2024 - 19:43
J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 18:29
Weet iemand of de wielbouten van Heico spacers met 19mm sw komen? Ik lees online op verschillende fora dat de verlengde wielbouten met 17mm kop komen ipv de gebruikte 19mm kop bij Volvo, waardoor de kapjes er niet meer op passen.
"One thing I learned is that the stock wheel bolts have 19mm heads and most all aftermarket bolts have 17mm heads. This means the bolt caps that come on the car won't fit, neither will the wrench in the trunk (oh well)."
De bouten die ik vorig jaar van Heico kreeg zijn gewoon 19mm.
IMG_8466.jpeg
Wanneer je googled op dat S4 artikel nummer blijken het gewoon bouten van Eibach. Dezelfde bout is goedkoper te krijgen bij andere internet zaken. (Let op dat dit waarschijnlijk niet de juiste lengte is voor jouw spoorverbreder)
Kijk! Dat is anders dan de eerder genoemde H&R en staat rechts gewoon op het doosje. Zijn jouw spacers ook origineel van Eibach of weet je dat niet? Hoeveel mm zijn jouw spacers? Er vanuit gaande dat je langere bouten hebt, meer dan 10mm per spacer denk ik?
De spacers heb ik van H&R, dus niet bij heico vandaan. Is ook gewoon top spul. Bij heico alleen de bouten besteld, omdat ik toen volgens mij nergens anders bouten kon vinden met een losse kraag zoals de OEM bouten. Ik heb achter 15mm, en voor 10mm spacers. Maar dat is niet perse voor de looks, maar noodzakelijk voor de ET50 velgen die eronder zitten. De 48mm bouten zijn voor de 15mm spacers, voor de 10mm spacers heb ik 45mm bouten.
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 19.05.2024 - 20:30
door J33Bee
Heico gebruikt ook H&R spullen, dus wellicht is de spacer zelf wel van H&R en gebruiken ze de wielbouten van Eibach weer. Ja dat zal dan afwijken van standaard velgen lijkt me. Bij VParts zitten er 40mm wielbouten met SW 17mm bij de 10mm spacers;
https://vparts.se/nl/volvo-hjulbult-for ... 61103.html
Zie dat Eibach die dan weer niet heeft, om het makkelijk te maken allemaal...;
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 19.05.2024 - 20:41
door MKLE
Tja, als ik me het goed herinner heeft de standaard wielbout 33mm draadlengte. Theoretisch zou je dan 43mm willen. Heico kiest dan dus voor 45 bij 10mm spacers.
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 20.05.2024 - 12:25
door kistigun
J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 20:30
Heico gebruikt ook H&R spullen, dus wellicht is de spacer zelf wel van H&R en gebruiken ze de wielbouten van Eibach weer. Ja dat zal dan afwijken van standaard velgen lijkt me. Bij VParts zitten er 40mm wielbouten met SW 17mm bij de 10mm spacers;
https://vparts.se/nl/volvo-hjulbult-for ... 61103.html
Zie dat Eibach die dan weer niet heeft, om het makkelijk te maken allemaal...;
Heb de 15mm spacers besteld bij Vparts, hoop dat er wel 19mm wielbouten bij zitten. Ze komen woensdag binnen.
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 20.05.2024 - 12:32
door J33Bee
kistigun schreef: ↑20.05.2024 - 12:25
J33Bee schreef: ↑19.05.2024 - 20:30
Heico gebruikt ook H&R spullen, dus wellicht is de spacer zelf wel van H&R en gebruiken ze de wielbouten van Eibach weer. Ja dat zal dan afwijken van standaard velgen lijkt me. Bij VParts zitten er 40mm wielbouten met SW 17mm bij de 10mm spacers;
https://vparts.se/nl/volvo-hjulbult-for ... 61103.html
Zie dat Eibach die dan weer niet heeft, om het makkelijk te maken allemaal...;
Heb de 15mm spacers besteld bij Vparts, hoop dat er wel 19mm wielbouten bij zitten. Ze komen woensdag binnen.
Ben zeer benieuwd!
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 22.05.2024 - 18:04
door J33Bee
Vraag me trouwens sowieso af of je die wielbouten van VParts wel op een alu velg wil hebben? De originele hebben zo’n losse kegel.
Heico spoorverbreders
Geplaatst: 29.05.2024 - 15:03
door Belvedere98
Gaat de auto anders rijden met spacers? In theorie zou je meer stabiliteit in bochten en fijner stuurgedrag mogen verwachten, klopt dat ook?