Pagina 2 van 2
Parkassist XC40 Essential: achteraf toe te voegen?
Geplaatst: 29.12.2023 - 11:34
door Hans Eilander
Henry82 schreef: ↑29.12.2023 - 08:48 En wat betreft jouw Business Pro; dat was toen een prima aanbieding, heb je goed gedaan door die te bestellen. Heb je de EX30 al gezien bij je dealer?
Dat dus! En daarom ben ik zeer tevreden, met mijn bijna compleet uitgeruste XC40. Die EX30 zal begin januari in Halsteren zijn. Ik heb me opgegeven voor een proefrit. Maar de EX30 is aanzienlijk kleiner, zwaarder, en volledig elektrisch. En "lager"dan de XC40, dus ik zou zeker weer voor een XC40 gaan, ipv de EX30. De EX 30 an sich, is een schitterende Volvo. Dat staat!
Parkassist XC40 Essential: achteraf toe te voegen?
Geplaatst: 29.12.2023 - 13:37
door Rogier64
Henry82 schreef: ↑29.12.2023 - 08:52
Dat is de XC40 mild hybride Essential,
Ha ja, ik zie het, je hebt helemaal gelijk. Op de full electric is vrijwel niets mogelijk op winterwielen na volgens de internet configurator.
Parkassist XC40 Essential: achteraf toe te voegen?
Geplaatst: 29.12.2023 - 16:03
door Hans Eilander
Op duurdere versies, kan je soms achteraf nog wat laten inbouwen. Maar op een Essential, is bijna niks meer mogelijk achteraf. En hoe verder de tijd vordert, hoe kleiner de keuze.
Parkassist XC40 Essential: achteraf toe te voegen?
Geplaatst: 29.12.2023 - 17:04
door raspaardje
Ja, hoe minder mogelijkheden hoe minder kosten er gemaakt hoeven te worden en dus hoe lager de nieuwprijs kan zijn. Allemaal keuzes gemaakt door de importeur, denk ik zo.
Parkassist XC40 Essential: achteraf toe te voegen?
Geplaatst: 30.12.2023 - 21:29
door Tsjakha
Ik heb in mei 2023 de XC40 Recharge Essential besteld, rij nu de XC40 T2 business pro, vergelijkbaar met Plus
Overigens is de fabricage week zonder mij te informeren verplaatst van eind december naar eind januari.
Ik kon wel de inklapbare trekhaak bijbestellen en extra getint glas doen we net als huidige auto met professioneel aangebrachte folie.
Essential is feitelijk de Core zonder park assist vooraan, achteraan en camera zijn er uiteraard wel.
Daar heb ik wel 6.500 korting voor over. Prijsverschil met de Plus is dan zelfs ongeveer 10K!
Voor de dealer ook even slikken: de Essential wordt om onder de 45k subsidiegrens te komen netto geprijsd: nul marge, desondanks nette inruilprijs.
Wat “mis” ik dan naast parksensoren voor?
Adaptieve CC en Pilot assist, die werken in mijn BPro prima, bij de Recharge vond ik in de proefrit autopilot naast verstopt in menu (is nu na update terug op stuur) en ACC minder effectief dan huidige auto, en je kunt ook niet meer kiezen voor normale CC.
Achterklep met hand ipv elektrisch openen is overkomelijke luxe
Lakkeuze beperkt tot Silver Dawn metallic, even nog gedacht dak te wrappen maar laten vallen.
En weinig concurrentie in SUV premium segment met 69kw accu voor 42K netto
Wat zijn pluspunten:
10K besparing t.o.v. Recharge Plus (incl 2950 Sepp subsidie)
3 jaar garantie en onderhoud (koste mij elk jaar 500 jaarbeurt)
2024 geen, 2025 25% MRB en verwacht 2026 50% tarief als fiscale stimulans
Elektrisch laden goedkoper dan tanken, mooie saldering compensatie beter dan teruglevering zonnepanelen icm dynamisch contract.
Kortom ik ben blij met mijn keuze en niet het gevoel te moeten blijven “hangen” in een uitgekleed model zonder luxe.
Parkassist XC40 Essential: achteraf toe te voegen?
Geplaatst: 02.01.2024 - 14:37
door Henry82
Hele heldere uiteenzetting Tsjakha, en volkomen begrijpelijke keuze.
Alvast veel plezier met je nieuwe auto!
Parkassist XC40 Essential: achteraf toe te voegen?
Geplaatst: 04.02.2024 - 13:18
door Tsjakha
Vrijdag is de Essential geleverd
natuurlijk MET parkeer camera

zag in de software release dat het probleem is opgelost van te weinig zicht bij duisternis , en zelf ook ervaren dat dit prima werkt bij schemer en nacht situaties