Hallo,
Ik rij momenteel een klassiek Saab 99 en ga de overstap maken naar de moderne wereld. Mijn oog is gevallen op een XC40 recharge essential. Model dat ik al jaren mooi vindt, elektrisch (als je dan van een Saab over moet stappen, doe je het goed.) en nog met subsidie ook. Helaas is er een minpunt voor mij: de Essential wordt niet geleverd met parkassist voor (wel achter) en dat vind ik gelet op mijn overstap wel een minpunt. Volgens de verkoper in de garage is die achteraf alsnog te installeren maar ik twijfel daar eigenlijk aan. Ik zie de parkassist namelijk niet in de opties terug komen (wordt namelijk steeds standaard af fabriek geleverd). Is er toevallig iemand op dit forum die er iets van weet, concreet of het inbouwen van de parkassist door Volvo-dealer achteraf mogelijk is (en eventueel tegen welke kosten) ?
Dank ! Jannes.
Parkassist XC40 Essential: achteraf toe te voegen?
- Jstb
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29.11.2023 - 21:52
Dat zou inderdaad mogelijk moeten zijn. Alhoewel mijn T5 Recharge R-design standaard BLIS zou moeten hebben, zit dat er wegens chip-tekorten niet op (occasion bjr. 2021). Achteraf inbouwen was ‘niet mogelijk’.
XC40 T5 R-design
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47
Dat is wel apart. Bij mij werd de “hardware” ( het deel in de spiegels) wel ingebouwd en de benodigde chip later met een update toegevoegd
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Zelf denk ik als je aan deze genoemde issues een zekere prioriteit geeft, dat je zeker niet in een XC40 Essential moet blijven hangen. Zoek het dan wat hogerop. Die zijn er als occasion, namelijk zat.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Iedere Volvo wordt op maat gemaakt, dus als je achteraf nog iets extra's zou willen is het gewoon pech.
Je mist bekabeling, connectors, sensoren en software.
Eventueel kun je nog wel een aftermarket setje inbouwen, maar dat integreert natuurlijk niet met het bestaande systeem.
Je mist bekabeling, connectors, sensoren en software.
Eventueel kun je nog wel een aftermarket setje inbouwen, maar dat integreert natuurlijk niet met het bestaande systeem.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Helemaal met je eens. Daarom is het zeer belangrijk goed na te denken, en te configureren, vóór je een officiële bestelling doet. Dan heb je achteraf nooit spijt, omdat je iets mist.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Tegenover het gemis van sensoren aan de voorkant staat wel een enorm financieel voordeel. Dus inderdaad reden om na te denken hoe hard je die sensoren nodig hebt...
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Life is what happens while you're busy making other plans
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Henry, wat noem jij een enorm financieel voordeel?? Ik mag toch aannemen, dat praktisch iedereen die een XC40 samenstelt, de optie Park Assist, dus "parkeersensoren met camera achter" aanvinkt? Die sensoren + camera, zijn toch onmisbaar?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Rogier64
- 4th Gear member
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
De verschillen tussen de goedkoopste Essential uitvoering en de eerstvolgende Core zijn niet heel groot, maar het prijsverschil is € 3500,- !!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Zelf heb ik toen in 2020 gekozen voor oa de optie "Park Assist" die me toen € 495,- heeft gekost. Naast de andere extra opties. Dit lijkt me beter, dan achteraf inbouwen
De Business Pro was toen ook een € 3000,- duurder dan de basis versie. Maar deze had duidelijk meer opties aan boord dan de basis.
Extra,s: 18"velgen, Privacy glas achter, Metallic, Climate, Park assist, Verlichtingspack 2, Verwarmde voorruit, Reservewiel, Spatlappen V+A. Automaat was gratis.
De Business Pro was toen ook een € 3000,- duurder dan de basis versie. Maar deze had duidelijk meer opties aan boord dan de basis.
Extra,s: 18"velgen, Privacy glas achter, Metallic, Climate, Park assist, Verlichtingspack 2, Verwarmde voorruit, Reservewiel, Spatlappen V+A. Automaat was gratis.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Rogier64
- 4th Gear member
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Als je een XC40 Recharge Essential op internet wilt configureren is er op een winterset na niets mogelijk. In de prijslijst echter is er wel degelijk een mogelijkheid park-assist voor als optie aan te vinken, kost 'slechts' € 250,-
https://volvocarstools.nl/volvo-prijslijsten/xc40.pdf
https://volvocarstools.nl/volvo-prijslijsten/xc40.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Het prijsverschil tussen een Essential en een Core is inderdaad 3500. Maar de Essential komt door zijn nieuwprijs in aanmerking voor 2950 SEPP subsidie. Daarmee is het prijsverschil dus al 6.450 euro.Hans Eilander schreef: ↑28.12.2023 - 18:20 Henry, wat noem jij een enorm financieel voordeel?? Ik mag toch aannemen, dat praktisch iedereen die een XC40 samenstelt, de optie Park Assist, dus "parkeersensoren met camera achter" aanvinkt? Die sensoren + camera, zijn toch onmisbaar?
En 6.450 vind ik een enorm financieel voordeel
Helemaal met je eens hoor, park assist achter en een camera moeten er voor mij ook op zitten. Maar die zijn zelfs standaard tegenwoordig. Dan hou je dus de park assist voor over. En dat bedoelde ik met goed nadenken wat je wilt.
Wil je een auto waar je ook sensoren aan de voorkant hebt, en andere mogelijkheden tot wijzigen van bijvoorbeeld kleur, interieur etc. Of wil je een auto die onder aan de streep 6.450 euro goedkoper is?
En wat betreft jouw Business Pro; dat was toen een prima aanbieding, heb je goed gedaan door die te bestellen. Heb je de EX30 al gezien bij je dealer?
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Life is what happens while you're busy making other plans
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Dat is de XC40 mild hybride Essential, en daar is het dan weer wel mogelijk om park assist voor en Driver Assist toe te voegen. Raar maar waar.Rogier64 schreef: ↑28.12.2023 - 22:26 Als je een XC40 Recharge Essential op internet wilt configureren is er op een winterset na niets mogelijk. In de prijslijst echter is er wel degelijk een mogelijkheid park-assist voor als optie aan te vinken, kost 'slechts' € 250,-
https://volvocarstools.nl/volvo-prijslijsten/xc40.pdf
TS heeft het over de elekrische, en daar kan het dus weer niet. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker soms ook niet
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Life is what happens while you're busy making other plans
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Hoe parkeerden we vroeger, zonder hulpmiddelen?
Ik keek, beoordeelde en parkeerde blindelings.
Klaar. (nog steeds maar minder snel)
Die lichtjes en piepjes:
Een kruising met verkeerslichten....
Als die stopkrengen in storing liggen, weet het gros de regels niet meer.
Laat staan de vaardigheden.
En ja, sinds ik met pensioen ben rij ik heul veul minder, dus ook mijn vaardigheden zijn aanmerkelijk minder geworden.
Ik keek, beoordeelde en parkeerde blindelings.
Klaar. (nog steeds maar minder snel)
Die lichtjes en piepjes:
Een kruising met verkeerslichten....
Als die stopkrengen in storing liggen, weet het gros de regels niet meer.
Laat staan de vaardigheden.
En ja, sinds ik met pensioen ben rij ik heul veul minder, dus ook mijn vaardigheden zijn aanmerkelijk minder geworden.
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496