Een V70 P2 is nooit een stuurmansauto geweest natuurlijk. En heeft het P2 platform dat voor het eerst gebruikt is op de S80 vanaf 1998. Geen jaren 80 ontwikkeling dus.
Ik vind het een mooie aflevering!
V70 2.4 in Klokje Rond met 650.000 op de teller
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik mis mijn V70 nog steeds, gekocht in 2008 en helaas in 2012 in de prk gereden door een roodlichtrijder bij Schiphol.
De auto is wel door een Volvo parts dealer opgekocht en zijn schoonbroer heeft er daarna nog jaren mee gereden.
Wat ik echt niet snap is dat er in NL bij de APK alleen naar lekkage van dempers gekeken wordt en niet naar de dempende eigenschappen. in Belgie bij de jaarlijkse keuring gaat elk wiel op een trilplaat en wordt de demping gecheckt.
De auto is wel door een Volvo parts dealer opgekocht en zijn schoonbroer heeft er daarna nog jaren mee gereden.
Wat ik echt niet snap is dat er in NL bij de APK alleen naar lekkage van dempers gekeken wordt en niet naar de dempende eigenschappen. in Belgie bij de jaarlijkse keuring gaat elk wiel op een trilplaat en wordt de demping gecheckt.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.07.2016 - 10:56
Malmö schreef: ↑17.01.2024 - 12:43 Ik vind het wel een knappe prestatie dat deze V70 zo ver is gekomen.
Heb het artikel gelezen op Autoweek.nl.
Maar schrok ook wel van de hoeveelheid reparaties die deze V70 door de jaren heen voor de kiezen heeft gehad om deze kilometerstand te bereiken.
Ruim 15000 euro aan onkosten. Foei zeg, daar kan je bijna een nieuwe auto voor kopen.
Brulkjaer:
Even een aantekening bij de kosten. Het is waar, als de dealer alles uitgevoerd zou hebben zou het onbetaalbaar zijn. Aan de andere kant: bij het genoemde bedrag zitten ook de nodige uitbreidingen: Leren interieur, stoelverwarming, elekr. stoelverstelling, radiobediening op het stuur, CFE, div. Volvo accessoires en vooral niet te vergeten: bijna alle slijtagedelen worden vervangen voordat ze slecht zijn. Zo liggen de onderdelen al klaar voor de zaken die Joep ook gevonden had. Nu nog even iets beter weer afwachten. Daarnaast was er achterstallig onderhoud destijds bij aankoop.
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2806
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ik schrik niet van die 15000, ik zit daar ook bijna op na 330 dkm en 11 jaar, en dan doe ik het onderhoud nog zelf.
Ben benieuwd welke nieuwe auto jij voor ogen heb voor 15000 euro
Ben benieuwd welke nieuwe auto jij voor ogen heb voor 15000 euro
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Volvo is de onbetwiste kampioen kilometervreters voor mij. Ooit was dat de Mercedes E klasse.
Sinds het toepassen van kleinere motoren waar onevenredig veel vermogen uit gehaald wordt bij Mercedes is die tijd voorbij.
Kleinere motoren zijn een trend die het gevolg is van zwaardere milieu eisen.
Ook Volvo werd die kant uit gedwongen.
De vijf cilinders van Volvo zijn nog steeds de kampioen.
Klagen over onderhoudskosten is vaak ongefundeerd.
Sla die kosten eens om op het aantal kilometers en het ziet er al heel anders uit.
Sinds het toepassen van kleinere motoren waar onevenredig veel vermogen uit gehaald wordt bij Mercedes is die tijd voorbij.
Kleinere motoren zijn een trend die het gevolg is van zwaardere milieu eisen.
Ook Volvo werd die kant uit gedwongen.
De vijf cilinders van Volvo zijn nog steeds de kampioen.
Klagen over onderhoudskosten is vaak ongefundeerd.
Sla die kosten eens om op het aantal kilometers en het ziet er al heel anders uit.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20889
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Daar zit een kern van waarheid in: wat kost zo'n auto per km aan onderhoud? Het lijkt op 3 cent per km ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2806
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Voor mij nog geen 5 cent/ kmWillyWortel2 schreef: ↑21.01.2024 - 15:57 Klagen over onderhoudskosten is vaak ongefundeerd.
Sla die kosten eens om op het aantal kilometers en het ziet er al heel anders uit.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9122
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Voor mijn D5 3,9 cent/km, voor de 2.5t 2,9 cent.
Mijn vader zei, sommige dingen moet je niet bijhouden Jeroen
Mijn vader zei, sommige dingen moet je niet bijhouden Jeroen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 04.12.2013 - 20:37
Oei, en dat is dan nog exclusief afschrijving.
2024 Volvo V90 T6 (350pk) – Onyx black (717)
2006 Volvo V70 2.4 (170pk) – Thunder grey (455)
2019 Volvo V60 T6 (340pk) – Savile grey (492)
1999 Volvo V40 1.8 (115pk) – Forest green (240)
2006 Volvo V70 2.4 (170pk) – Thunder grey (455)
2019 Volvo V60 T6 (340pk) – Savile grey (492)
1999 Volvo V40 1.8 (115pk) – Forest green (240)
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9122
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Die D5 had 100% afschrijving, heb ik niet meer doorverkocht.
Afschrijving lig ik ook niet wakker van, autorijden kost nou eenmaal (veel) geld en ik koop toch geen nieuwe of jonge auto.
Afschrijving lig ik ook niet wakker van, autorijden kost nou eenmaal (veel) geld en ik koop toch geen nieuwe of jonge auto.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 04.12.2013 - 20:37
Dat snap ik, maar als je toch een kostenoverzicht aan het maken bent hoort die post er natuurlijk wel gewoon bij.
2024 Volvo V90 T6 (350pk) – Onyx black (717)
2006 Volvo V70 2.4 (170pk) – Thunder grey (455)
2019 Volvo V60 T6 (340pk) – Savile grey (492)
1999 Volvo V40 1.8 (115pk) – Forest green (240)
2006 Volvo V70 2.4 (170pk) – Thunder grey (455)
2019 Volvo V60 T6 (340pk) – Savile grey (492)
1999 Volvo V40 1.8 (115pk) – Forest green (240)
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9122
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
De echte afschrijving weet je pas als je de auto verkoopt, tot die tijd is het gokken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3699
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Dan heb ik bij mijn auto's (ben net aan mijn 8e bezig, in 46 jaar) maar weinig tot niets misgegokt 
En reken maar dat er flinke afschrijvingen waren
Zou met vastgoed ook zo mogen zijn.......

En reken maar dat er flinke afschrijvingen waren

Zou met vastgoed ook zo mogen zijn.......
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14320
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Tja..Als je maar blijft repareren vervangen met een Volvo dan blijf je wel rijden is ook een devies hier...wat een onderhoud bij elkaar
.in eigen beheer gaat dat allemaal makkelijker....Via de garage en bijbehorende facturen had je mogelijk al een andere bestemming voor deze auto gezocht. Desalniettemin mooie km stand voor deze auto en klusser:)...
.in eigen beheer gaat dat allemaal makkelijker....Via de garage en bijbehorende facturen had je mogelijk al een andere bestemming voor deze auto gezocht. Desalniettemin mooie km stand voor deze auto en klusser:)...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38
Het onderstel van de P2 baseert nog steeds op dat van de P80 modellen en is niets meer dan een doorontwikkeling. Het onderstel van de P80 modellen is ontwikkeld in de jaren 80.raspaardje schreef: ↑17.01.2024 - 16:38 Een V70 P2 is nooit een stuurmansauto geweest natuurlijk. En heeft het P2 platform dat voor het eerst gebruikt is op de S80 vanaf 1998. Geen jaren 80 ontwikkeling dus.
Ik vind het een mooie aflevering!
De voornaamste reden dat een P2 nooit een strakke stuurmansauto zal worden is het ontwerp van het onderstel. De draagarmen zijn namelijk bevestigd aan het subframe. Dat is iets wat je niet bij veel auto's ziet en wat mij betreft ook een ontwerp/ontwikkelingsfout. Want niet alleen de draagarmen zitten bevestigd aan het subframe, ook de motor natuurlijk en het stuurhuis. Dat is ook de reden dat de P2's zo ontzettend wazig aanvoelen in het stuur. Alle wegoneffenheden komen door in het subframe doordat de draagarmen verbonden zijn met het subframe. Zeker als de auto ouder wordt en de subframe rubbers in slechtere staat komen wordt alles losser en komt er speling op het geheel. Die wegoneffenheden ga je dan ook in je stuur voelen omdat het stuurhuis tevens gemonteerd zit op het subframe.
Ik dacht eerst dat alleen mijn S60 er last van had maar heb ondertussen al zoveel proefritten gemaakt in allerhande S60's/V70's en S80's dat ik met een gerust hart kan zeggen dat ze er allemaal last van hebben. En de P2's met de hoogste km.standen het meeste.
Ik zit er wel eens over te denken van die subframe rubber inserts te plaatsen: https://www.estateservices.nl/pu-subfra ... volvo.html
Maar lees daarover ook wisselende ervaringen. Er zouden meer trillingen ontstaan in het interieur na het plaatsen van deze rubbers en dat wil ik ook niet.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7838
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Mooi verhaal maar volgens mij zijn draagarmen bij nagenoeg alle personenauto's gemonteerd aan een subframe en niet aan het carrosserie. Tenzij je een truck / pick-up oid hebt. Dan zit het aan het chassisdeel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
"The forest has music for those who listen"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38
Bij Duitse auto's heel vaak niet in ieder geval. Bijvoorbeeld de achterwiel aangedreven Mercedes modellen.Urbexpeditie schreef: ↑22.02.2024 - 17:56 Mooi verhaal maar volgens mij zijn draagarmen bij nagenoeg alle personenauto's gemonteerd aan een subframe en niet aan het carrosserie. Tenzij je een truck / pick-up oid hebt. Dan zit het aan het chassisdeel.
draagarm-vervangen-1170x500.jpg
Bekijk maar eens de Mercedes W211 modellen. Draagarmen allemaal verbonden met de carrosserie en niet met het subframe. En dat verklaart tevens het reuze stabiele weggedrag van deze wagen. Hier wiebelt niets als het onderstel in goede staat verkeert.
Hoe verklaar jij anders dan het wiebelige weggedrag van de P2 Volvo's?
Laatst gewijzigd door Malmö op 22.02.2024 - 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26890
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik vond het 3 keer niets en had ze redelijk snel weer verwijderd.Malmö schreef: ↑22.02.2024 - 17:39 Ik zit er wel eens over te denken van die subframe rubber inserts te plaatsen: https://www.estateservices.nl/pu-subfra ... volvo.html
Maar lees daarover ook wisselende ervaringen. Er zouden meer trillingen ontstaan in het interieur na het plaatsen van deze rubbers en dat wil ik ook niet.
S60 reed met een Bilstein B12 set, veerpootbrug achter en een aanpassing aan de bovenste motorsteun waardoor deze ook als veerpootbrug diende behoorlijk strak/direct.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38
Ja, maar wat houd je dan op deze manier aan comfort over?fredhead schreef: ↑22.02.2024 - 18:40Ik vond het 3 keer niets en had ze redelijk snel weer verwijderd.Malmö schreef: ↑22.02.2024 - 17:39 Ik zit er wel eens over te denken van die subframe rubber inserts te plaatsen: https://www.estateservices.nl/pu-subfra ... volvo.html
Maar lees daarover ook wisselende ervaringen. Er zouden meer trillingen ontstaan in het interieur na het plaatsen van deze rubbers en dat wil ik ook niet.
S60 reed met een Bilstein B12 set, veerpootbrug achter en een aanpassing aan de bovenste motorsteun waardoor deze ook als veerpootbrug diende behoorlijk strak/direct.
Grootste klacht die ik heb over het P2 onderstel is dat wiebelige/instabiele gevoel in het stuurwiel. Vooral als je over oneffenheden rijdt.
Ik heb zelf niet zo heel lang geleden mijn hele onderstel laten reviseren. Nieuwe schokdempers rondom, nieuwe binnenste en buitenste stuurkogels, nieuwe voorveren, nieuwe draagarmen voor. Alles is zo'n beetje nu wel nieuw maar toch blijft dat wiebelige gevoel en het hielp allemaal niet echt veel. Grootste verbetering was nog wel toen ik nieuwe voorbanden monteerde met V snelheidsindex. Er zaten een H index op wat helemaal niet hoort op een S60. Toen werd het weggedrag wel een stuk stabieler maar dat wiebelige blijft wel.
Als ik in een vergelijkbare Mercedes C klasse rijd verbaas ik me altijd over het zeer solide en zekere weggedrag van deze wagen. Niet te vergelijken met de Volvo P2's.
Met zo'n C klasse trek ik op de Duitse autobahn zo naar de 200km/u en voel me dan super veilig. Met mijn S60 durf ik nauwelijks 150km/u te rijden.