Het erge is dat ik vanaf half juli in mijn V40 (2013) een Volvo On Call Service vereist melding krijg. De dealer heeft er naar gekeken en zei dat de computer stuk is en vervangen moet worden. Alles werkt, bellen naar Volvo, met de app de gegevens uitlezen en bedienen, ritregistratie. Ik krijg dus alleen de melding in beeld.The Mechanic schreef: ↑03.07.2024 - 16:19 Vind het wel merkwaardig dat men vanuit Volvo hier weinig over hoort.
Rijdt iedereen straks rond met de melding "Volvo on Call service vereist" in de display omdat het systeem geen verbinding meer kan krijgen met de server.
Waarom komt er geen ruil systeem, waarbij tegen een vergoeding en inlevering van de oude module, er een 4G variant wordt gemonteerd?
Een TEM/PHM module ombouwen naar 4G kost in China niets.
Zelfde geldt voor de Google Automotive auto's, de eerste zitten al bijna aan het einde van de 4 jaar gratis data. Gaat Volvo dit verlengen, kan de klant dit tegen betaling verlengen of wordt de reeds aanwezige simkaart houder actief zodat men zelf een data kaart kan gaan gebruiken?
Ook hier hoor je vanuit Volvo niets over.
Communicatie naar de klanten toe kan wel beter op veel vlakken.
Lekker verhaal dat de dealer mij dus een nieuwe computer probeert aan te laten kopen terwijl de hele techniek binnenkort niet meer te gebruiken is.. En het gaat nog verder. Hij is APK gekeurd voordat de melding kwam, maar de dealer zei dat hij met een fout in het systeem niet meer door de APK gaat komen omdat het een verplicht veiligheidssysteem is die moet werken als hij in de auto zit...
En bedankt hoor...