Ben je er met inruil onder coulance uit kunnen komen of was de afschrijving exorbitant hoog?
Van mij mag het euvel net na de introductie van de XC60 terugkomen en dan gaat mijn auto er ook uit.
ps. opmerkelijk dat ik mijn dealer nog nooit over een printplaat heb gehoord.
Electronica Problemen.
- Bakboord1
- 4th Gear member
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 1st Gear member
Alles is weer gemaakt, nieuwe connectoren en units geplaatst. Volgens de dealer zijn dit de updates vanuit de importeur die in December er nog niet waren. Deze updates moeten dus van de laatste 2mnd zijn.
En dan krijg ik nu voor een auto van 2,5jr oud in totaal voor zo'n kleine €2000 aan rekeningen. Bij dit alles houd ik toch een wat mindere smaak over.
En dan krijg ik nu voor een auto van 2,5jr oud in totaal voor zo'n kleine €2000 aan rekeningen. Bij dit alles houd ik toch een wat mindere smaak over.
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
-
- 2nd Gear member
Zoals bij C30 al eens gemeld ben ik er heel goed vanaf gekomen. Wat dat betreft niets dan complimenten voor mijn dealer. Ook Volvo heeft trouwens goed meegewerkt.Bakboord1 schreef:Ben je er met inruil onder coulance uit kunnen komen of was de afschrijving exorbitant hoog?
Van mij mag het euvel net na de introductie van de XC60 terugkomen en dan gaat mijn auto er ook uit.
ps. opmerkelijk dat ik mijn dealer nog nooit over een printplaat heb gehoord.
Nu hoop ik alleen dat de kinderziektes van de S40/V50 niet meer in de C30 voorkomen. Dat zou trouwens wel heel dom zijn van Volvo :roll:
Volvo C30 T5 Momentum, Silver Metallic, Dynamic Line met 17";Mestra velgen en sportpedalen, dat rijdt als een sportauto!
-
- 1st Gear member
Ik kreeg gister de rekening van het voorval met de Dynamo en daarbij toen maar gelijk een grote beurt laten uitvoeren. U mag raden welk bedrag er op die rekening stond...........€1100 en nog iets. Moet ff dagje afkoelen zodat ik morgen de dealer bel dat ik hier niet mee akkoord ga. Auto is nu 2,5jr oud en sinds m'n vrouw erin rijd het afgelopen jaar heeft ie 12dkm gereden. Ik vind dit absoluut onacceptabel voor een auto van bijna 40 mille. Dynamo hoort jaren mee te gaan.... de dynamo zelf was iets van €400 en de de-/montage ook nog eens €80 ex BTW. komt een beurt ook nog op een dikke €500, zelfs mijn BMW was niet zo duur in onderhoud.
-
- 2nd Gear member
Ik heb exact hetzelfde probleem aan de linkerdeur; Raam wrkt niet, deur gaat niet open en slot op afstandbediening en spiegel werkt niet. Volgens de dealer zou het de electionische module zijn, reparatiekosten ad UER 500K.
Als ik zo de verhalen hier lees, zou dat best weleens weggegooid geld kunnen zijn. Ik heb nu een aantal vershillende oplossingen langs zien komen (wel invetten, niet invetten, print vervangen, pinnetjes krommen)
Wie kan mij vertellen wat het beste resultaat geeft, en wat de evt kosten daarbij zijn geweest?
Alvast bedankt!
Als ik zo de verhalen hier lees, zou dat best weleens weggegooid geld kunnen zijn. Ik heb nu een aantal vershillende oplossingen langs zien komen (wel invetten, niet invetten, print vervangen, pinnetjes krommen)
Wie kan mij vertellen wat het beste resultaat geeft, en wat de evt kosten daarbij zijn geweest?
Alvast bedankt!
- Dutchie
- 2nd Gear member
Bij mij was het invetten van de stekkers de boosdoener. Daarna veel problemen gehad. Stekkers en kabels zijn nu kompleet vervangen door nieuwe en problemen zijn nu (voorlopig) opgelost.
Volvo V50 2.4 Black Sapphire metallic - Bodal Dark Beige Quartz , 16"; Clava
en BMW R1150RS - ABS 2002 Titansilver.

-
- Starter
Kom vandaag voor het eerst op het forum eigenlijk alleen maar vanwege dit probleem. Wisselende storingen in wel/niet werken van de electrische buitenspiegels, ramen, afstandsbediening portieren en buitentemperatuurmeter. Ben al 2x terug geweest, stekkers ingevet etc. en wacht nu op een nieuwe kabelboom. Maar als ik alles zo lees is ook dat de oplossing niet.. Moet wel zeggen dat de dealer erg zijn best doet tot nu toe maar echt vrolijk wordt ik hier niet van. Was ik nu toch maar voor een S60 gegaan ipv de V50 2,4 edition 2..
-
- 1st Gear member
Ik heb dus een beetje hetzelfde. Ben nog steeds in overleg met de Volvo dealer, zoals eerder gezegdd ze doen hun best maar ik zit nog steeds met een rekening van €1100.
Alles werkt nog naar behoren maar ik houd m'n hart vast....
Alles werkt nog naar behoren maar ik houd m'n hart vast....
- Bakboord1
- 4th Gear member
Het probleem is weer 1 keer teruggekomen laatst en nu alweer een paar weken weggebleven.
Overigens heb ik nooit hoeven betalen voor deze reparaties. De dealer erkent zijn fout en indien nodig krijg ik een gratis vervangende auto.
Eerlijk gezegd klinkt het krommen van de pinnetjes mij het meest logische in de oren. Alles vastsolderen willen ze namelijk niet doen.
Met reparatiekosten voor een fabrieksfout zou ik niet akkoord gaan. Natuurlijk gaat er altijd iets kapot aan een auto of sluit er iets. Maar jouw probleem klinkt gelijk aan het mijne en van de topic-starter. Volgens mijn dealer een veelvuldig voorkomend probleem.
Overigens heb ik nooit hoeven betalen voor deze reparaties. De dealer erkent zijn fout en indien nodig krijg ik een gratis vervangende auto.
Eerlijk gezegd klinkt het krommen van de pinnetjes mij het meest logische in de oren. Alles vastsolderen willen ze namelijk niet doen.
Met reparatiekosten voor een fabrieksfout zou ik niet akkoord gaan. Natuurlijk gaat er altijd iets kapot aan een auto of sluit er iets. Maar jouw probleem klinkt gelijk aan het mijne en van de topic-starter. Volgens mijn dealer een veelvuldig voorkomend probleem.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- Starter
Ik ben nu 2 keer terug geweest, mijn dealer erkent ook het probleem en tot nu toe heb ik ook altijd gratis vervangend vervoer gehad. Wat dat betreft ben ik uiterst terveden. Zelf heb ik het idee dat dit probleem temperatuurs afhankelijk is. Bij warmer weer geen last en als het kouder wordt, spelen deze problemen bij mij in wisselende mate op..
-
- 1st Gear member
Dan heb je toch betere dealer dan ik. Vervangende auto viel onder coulance regeling dus nog altijd 20% zelf moeten betalen.
Trouwens ben ik er nog steeds niet uit over die dynamo van €450 die ze me voor 100% in rekening willen brengen bij een auto van 2jr en 5mnd oud.
Zou een brief naar de importeur helpen??
Trouwens ben ik er nog steeds niet uit over die dynamo van €450 die ze me voor 100% in rekening willen brengen bij een auto van 2jr en 5mnd oud.
Zou een brief naar de importeur helpen??
-
- 1st Gear member
Alle hierboven genoemde problemen herken ik...... De electra is in sommige V50/S40 modellen zeker niet het sterkste punt... Het vervangen van de gehele kabelboom schijnt het merdendeel van de problemen overigens te verhelpen.
Mijn auto is inmiddels teruggenomen door de dealer. Zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12470 voor het hele verhaal.
Mijn auto is inmiddels teruggenomen door de dealer. Zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12470 voor het hele verhaal.
S40 2.4 Edition II / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Sagitta 17"; / off-black(dala T/Tec)
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
-
- 1st Gear member
Ja, die lijst van je vertoont erg veel overeenkomsten. Sinds de kabelboom vervangen is geen problemen meer afgezien van een kapotte dynamo dan. In zulke gevallen kun je denk ik ook maar beter lease auto hebben, als particulier kun je toch wat minder druk uitvoeren dan een leasemaatschappij.
En als je 'je auto na nog geen 3jr inruilt schrik je toch altijd een beetje. Maar zet 'm nu toch te koop heb geen haast maar wil 'm ook niet te lang meer houden.
En als je 'je auto na nog geen 3jr inruilt schrik je toch altijd een beetje. Maar zet 'm nu toch te koop heb geen haast maar wil 'm ook niet te lang meer houden.
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Jammer dat je deze ervaring met een Volvo hebt.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- aggadomo
- 2nd Gear member
Ik heb zo een gelijkaardig 'voorval'
Na een eerste nazicht (2000 km - om een probleempje op te lossen met de verlichting van het handschoenkastje) werden de connectoren in de a-stijl 'ingevet' en daarna gingen plots de deuren aan de rechterzijde niet meer open of dicht, (noch met afstandsbediening, noch met klink vanbinnenuit of langsbuiten...) ook de ruiten gingen totaal niet meer, en ook de lampjes in de deuren werkten niet meer. Plots was dit 'probleemgedrag' weg, en kan de rechterachterdeur nu nog maar enkel geopend worden als de bestuurder eerst de deuren ontgrendelt. Ik heb nu ook soms dat de afstandsbediening van de deuren niet goed meer functioneert. (deuren ontgrendelen niet, wel koffer en pinkers werken ook)
Na de garage hiervan op de hoogte te brengen wisten ze me daar te vertellen dat dit lag aan het invetten van die connectoren. En dat ze nieuwe gingen bestellen en me iets laten weten als die er waren. Ondertussen is dit toch al meer dan een maand geleden, ben nieuwsgierig wanneer ze gaan bellen...
Ondertussen langsgeweest bij dealer voor tussentijdse controle op 10000 km (boordcomputer gaf dit aan) - kosten voor die check-up: 22 €
Aan het probleem met de deuren is niets gebeurd (van de telefonische mededeling dat ze nieuwe connectoren gingen bestellen wist niemand iets) men beweerde zelfs dat ze der niets mochten aan doen van volvo uit (behalve dan nog een keer invetten wat voor mij dus het probleem heeft veroorzaakt), en dat er binnenkort een terugroepactie zou komen... Ik hoop dat die 'binnenkort' vrij snel komt, want ondertussen werken mijn deuren en afstandsbediening toch niet zoals het zou moeten... vind dit wel vervelend.
En toch wel een beetje schrik dat plots geen enkele deur meer van binnenuit te openen is... wat moet ik dan doen ?
Mijn auto is ondertussen 3 maand oud, en begin misschien toch wel al een ietsie pietsie spijt te krijgen van de keuze voor volvo. Voor zo'n dure auto zou men toch iets betere support mogen leveren. Het is blijkbaar niet dat dit een nieuw probleem is...
Na een eerste nazicht (2000 km - om een probleempje op te lossen met de verlichting van het handschoenkastje) werden de connectoren in de a-stijl 'ingevet' en daarna gingen plots de deuren aan de rechterzijde niet meer open of dicht, (noch met afstandsbediening, noch met klink vanbinnenuit of langsbuiten...) ook de ruiten gingen totaal niet meer, en ook de lampjes in de deuren werkten niet meer. Plots was dit 'probleemgedrag' weg, en kan de rechterachterdeur nu nog maar enkel geopend worden als de bestuurder eerst de deuren ontgrendelt. Ik heb nu ook soms dat de afstandsbediening van de deuren niet goed meer functioneert. (deuren ontgrendelen niet, wel koffer en pinkers werken ook)
Na de garage hiervan op de hoogte te brengen wisten ze me daar te vertellen dat dit lag aan het invetten van die connectoren. En dat ze nieuwe gingen bestellen en me iets laten weten als die er waren. Ondertussen is dit toch al meer dan een maand geleden, ben nieuwsgierig wanneer ze gaan bellen...
Ondertussen langsgeweest bij dealer voor tussentijdse controle op 10000 km (boordcomputer gaf dit aan) - kosten voor die check-up: 22 €
Aan het probleem met de deuren is niets gebeurd (van de telefonische mededeling dat ze nieuwe connectoren gingen bestellen wist niemand iets) men beweerde zelfs dat ze der niets mochten aan doen van volvo uit (behalve dan nog een keer invetten wat voor mij dus het probleem heeft veroorzaakt), en dat er binnenkort een terugroepactie zou komen... Ik hoop dat die 'binnenkort' vrij snel komt, want ondertussen werken mijn deuren en afstandsbediening toch niet zoals het zou moeten... vind dit wel vervelend.
En toch wel een beetje schrik dat plots geen enkele deur meer van binnenuit te openen is... wat moet ik dan doen ?
Mijn auto is ondertussen 3 maand oud, en begin misschien toch wel al een ietsie pietsie spijt te krijgen van de keuze voor volvo. Voor zo'n dure auto zou men toch iets betere support mogen leveren. Het is blijkbaar niet dat dit een nieuw probleem is...
Enkele Peugeots...
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi
V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi
V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
-
- 2nd Gear member
heren raadpleeg u dealer of beter nog waarom benadert u dealer u niet!!!
Het probleem zit hem in de stekerverbindingen in de beide a stijlen van de auto.
De bestaande stekerverbindingen die zorgen voor de Can communicatie kunnen gaan oxideren, in eerste instantie dacht volvo dit op te kunnen lossen d.m.v een laag temp vet maar uit ervaring is gebleken dat de storingen steeds terug kwamen dus wat er nu gebeurt is dat de stekerverbindingen in de hoofdstekers vervangen worden door exemplaren die verguld zijn.
Het probleem zit hem in de stekerverbindingen in de beide a stijlen van de auto.
De bestaande stekerverbindingen die zorgen voor de Can communicatie kunnen gaan oxideren, in eerste instantie dacht volvo dit op te kunnen lossen d.m.v een laag temp vet maar uit ervaring is gebleken dat de storingen steeds terug kwamen dus wat er nu gebeurt is dat de stekerverbindingen in de hoofdstekers vervangen worden door exemplaren die verguld zijn.
-
- 2nd Gear member
Probleemoplossingen als deze worden middels verspreiding van zogenaamde technische journaals aan de dealer kenbaar gemaakt, volvo gaat ervan uit dat het personeel van een bedrijf deze journaals regelmatig leest maar volgens mij is er ook een actieve service capagne gestart over dit probleem, wij als dealer van de regio haarlem hebben onze handen er inmiddels onze handen vol aan.
Lex schreef:Volvotechneutje, is iedere dealer inmiddels op de hoogte van deze oplossing ?( Bijvoorbeeld via een algemene instructie door de importeur ).
- kennethbril
- 3rd Gear member
mmmmm heb dit probleem ook al gehoord . Zoals ze zeggen weet volvo van dit probleem en normaal moeten ze dit herstellen voor niks . kinderziekte
Andere merken hebben veel meer van deze ziektes echt waar dus wees blij dat het enkel dat is
Andere merken hebben veel meer van deze ziektes echt waar dus wees blij dat het enkel dat is
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black