Electronica Problemen.

Geleverd vanaf 2003
mcwk
1st Gear member

Sinds vorige week gaat de deur rechtsachter zowel van binnen als buiten niet meer open. Daarnaast doen zowel de rechter voorportierruit als de rechterachterportierruit het niet meer.
Dus naar de garage.
Dag 1: na volle dag zoeken een elektronische storing in een regeleenheid, kabelboom door gemeten maar kunnen daar niks vinden. Ruiten rechts doen het nog steeds niet en deur is alleen opengegaan na de binnenbekleding te verwijderen en zo het slot te ontgrendelen.
Dag 2: De regeleenheid blijkt niet de oplossing te zijn, men tast nog in het duister. Ruiten doen het nog niet en deur gaat nu niet meer op slot.

Heeft iemand dergelijke "bijzondere" ervaringen? Ik ben/was tot nu toe tevreden met de auto maar dit soort elektronische storingen baren mij wel zorgen. Uiteraard heeft de auto 2jr garantie en is hij nu 2jr en 5mnd oud. Zouden daar nog problemen uit voortvloeien? Aangezien ik hier wel behoorlijk wat coulance van Volvo verwacht.

Update 6/12/06
Garage wacht op een module die besteld is bij Volvo beesd. Ze hopen dat dit oplossing biedt.
Ondertussen zijn ze er al 4dgn mee bezig. Dit laatste commentaar over kabelboom vervangen stemt mij niet echt gerust en ik zal dit ook aan de dealer voorleggen. Wordt vervolgd.
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
henkv50
1st Gear member

Ik heb een keer gehad dat de linker voordeur niet meer open wilde.
Na een keer stoppen, sleutel uit contact, auto op slot, daarna auto weer open, werkte alles weer naar behoren ?!?!
eXite
4th Gear member

Zit je dan in een ongeluk, gaat je deur niet meer open...
Bakboord1
4th Gear member

Jazeker herken ik dit.

Het probleem zit zeer waarschijnlijk in de connetor (stekker) in de A-stijl. Zodra de stekker "losgaat" (of als er zuurstof bij komt) werkt alles dat electrisch is in je deur niet meer. Dus je cv, ruitbediening, spiegelbediening en spiegelverwarming vallen uit.

Op dit moment heeft Volvo Nederland nog geen oplossing en is het pappen en nathouden. Wat ze kunnen doen is met vet in de connector de lucht eruit "blazen" of een andere kabelboom in je portier zetten maar daar zijn ze niet happig op.

Mijn auto heeft dit al een jaar en is al 5 keer naar de dealer geweest. Het probleem komt niet bij alle volvo's voor maar bij de mijne uit juni 2005 helaas dus wel. Het probleem is bij mijn dealer trouwens zeer zeker wel bekend.

De leasemaatschappij heeft reeds aangegeven dat als volvo het niet opgelost krijgt we naar een definitieve oplossing kijken. Met gemengde gevoelens neem ik dus graag afscheid van de verder lekker rijdende V50 2.4.

Je moet er toch niet aan denken dat je ooit te water zou komen met zo'n auto!!
mcwk
1st Gear member

Het ziet ernaar uit dat ik de auto na 5dgn op kan halen. Het heeft ze veel zoekwerk gekost om het te vinden maar er was een kabelbreuk onder het dashboard die vervolgens voor kortsluiting zorgde en er dus voor zorgde dat iedere module die geplaatst werd, doorbrandde. Kabelboom in de deuren zijn vervangen en de kabelbreuk onder het dashboard is gerepareerd.
Hopelijk lost dit alles op. Dit voorval is trouwens wel weer iets dat specifiek is voor auto's uit 2004. Maar ja, we gaan er maar vanuit dat alles weer goed werkt en dat het nu goed gemaakt is.
mcwk
1st Gear member

Nou... de auto heeft 10dgn gereden en doet nu niks meer. Mijn 2e ervaring met Volvo Assistence. Na de kabelbreuk in Sept 2005, Nov 2006 nu dus weer. Auto doet helemaal niets meer, start niet eens...helemaal dood.
Auto is weer op de trailer naar de dealer gebracht. Garantie is 5maanden verlopen en van de vorige kabelbreuk vorige maand hebben ze alle bedrading rechts vervangen daar zal dus weer wat fout gegaan zijn. Ik kreeg er trouwens na coulance ook een rekening van €400 bij die ik gelukkig nog niet betaald heb....en nu dit weer. Ik ben er een beetje klaar mee om eerlijk te zijn. Ze mogen hem nu helemaal nakijken en als het nog een keer gebeurd ga ik wel met importeur praten over inruil. Zal natuurlijk wel een k.. prijs worden maar dat moet dan maar. Ik zal nooit meer een auto uit de eerste serie kopen en raad dat andere mensen ook niet aan.
andy1980
2nd Gear member

Ik reed vanmiddag naar vichte met cruise control en in terugkeren wil ik de cruise inschakelen maar die doet het niet en mijn schoonmoeder zat vanachter en bij melding kreeg ik dus uiteraard achtergordel in gebruik maar als je dan op read duwt moet je toch "geen melding" krijgen dat je bericht gelezen is ( of ben ik nu zo mis ??) , dus thuisgekomen en de wagen stilgelegd en opnieuw gestart ( zonder iemand op de achterbank) en dan na read kreeg ik "geen melding", opnieuw geprobeerd met iemand op achterbank en terug als ik read deed bij achtergordel in gebruik ging het wel weg maar als ik read bleef doen kwam de melding terug maar de cruise werkte wel weer. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, het is een v50 .
Bart
8th Gear member

De melding is standaard, ik krijg het ook als er iemand achterin zit en de gordel gebruikt. 1 keer drukken op "read" en het is weg.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
andy1980
2nd Gear member

ja maar als ge daarna terug op read duwt koots dan moet ge toch "geen melding krijgen" en ik krijg altijd die melding terug
Bart
8th Gear member

Hmm, dat zou ik eens moeten checken...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

andy1980
2nd Gear member

ja koots check dat eens als ge wilt, merci
Dutchie
2nd Gear member

Ik heb deze problemen nu ook maar dan aan de bestuurderskant. Het is gekomen sinds de dealer nieuwe software heeft geladen en als onderdeel van die aktie zijn ook alle stekker verbindingen nagekeken en 'ingevet'. En kennelijk is dat invetten de boosdoener. Heb nu al een paar keer gehad dat de auto niet meer opengaat met de afstandsbediening. Ook de ramen en spiegels zijn soms niet te bedienen. Even aan de stekker in de A-stijl morrelen wil soms helpen, maar niet altijd. Volvo heeft hiervoor nog geen oplossing en ik zal moeten afwachten wat ze er aan gaan doen volgens mijn dealer. Lekker! :(
Volvo V50 2.4 Black Sapphire metallic - Bodal Dark Beige Quartz , 16"; Clava :D en BMW R1150RS - ABS 2002 Titansilver.
Bart
8th Gear member

andy1980 schreef:ja koots check dat eens als ge wilt, merci
Heb het even gechecked, en als je op "read" drukt, krijg ik eerst "1 melding" te zien, als ik dan nog een keer druk krijg ik bijv. "gordel rechtsachter in gebruik" te zien. Is dus normaal...

liana002
1st Gear member

Ik heb sinds enkele weken problemen met de buitentemperatuurvoeler. Deze geeft regelmatig onjuiste temperaturen. Ook heb ik de indruk dat de bediening van de ramen soms niet werkt. Sinds mijn dealer gewerkt heeft aan die deurstekker, komen de storingen vaker voor. Ik ben benieuwd of dit weer eens een elektronica-probleem gaat zijn. Daar heeft de V50 regelmatig mee te kampen heb ik de indruk.
Volvo V50 1.6D bouwjaar 04/2006
andy1980
2nd Gear member

Koots schreef:
andy1980 schreef:ja koots check dat eens als ge wilt, merci
Heb het even gechecked, en als je op "read" drukt, krijg ik eerst "1 melding" te zien, als ik dan nog een keer druk krijg ik bijv. "gordel rechtsachter in gebruik" te zien. Is dus normaal...
ah ok , het is dus normaal, heel erg bedankt koots om te checken
Bart
8th Gear member

No problemo!

mcwk
1st Gear member

Nou jongens,
Nu 6 wkn laten wederom pech..... pasagiersdeur rechtsvoor doet niks meer. Raam werkt niet deur gaat niet open/dicht.
Begin er nu echt de balen van te krijgen. Sinds December is het al kommer en kwel.
Ik heb de dealer nu ook aangegeven dat dit de laatste keer moet zijn. Brieven voor dealer en importeur liggen al klaar maar hierna gaan we echt praten over inruil. Al wordt ik nu al niet vrolijk van die gesprekken die gaan komen.
Zijn er mensen die advies kunnen geven?
depeljo
2nd Gear member

Is een gekend probleem ad deurconnectoren waarvoor Volvo een herstelinstructie heeft gestuurd nr de dealers. Heb zelf identieke probleem gehad, maar na twee interventies perfect opgelost, geen last meer (nu 1 jaar ongeveer ok). Dacht dat interventie bestond uit enerzijds pinnetjes krommen, anderzijds connector invetten voor betere begeleiding.

Dus...dealer moet goed z'n werk doen (en Volvo het eigenlijk vanaf de eerste keer goed maken :) )
Bakboord1
4th Gear member

De oplossing voor het A-connector probleem is vanuit Volvo NL zover ik weet nog niet eenduidig opgelost. Na 5 of 6 keer weg te zijn geweest is het probleem bij mijn auto gelukkig alweer anderhalve maand weg.

Voor het invetten de stekkers héél goed schoonmaken heeft bij mijn auto gezorgd dat het probleem tot nu toe weg is gebleven. Vreemd genoeg bleek dit bij mijn auto effectiever dan nieuwe kabels in de deur (die ik ook heb gekregen).

Succes!!

ps. foute temperatuurmeting heeft te maken met het rechterportier.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Coureur
2nd Gear member

Ook ik heb dezelfde problemen gehad, maar aan de bestuurderskant. Negatieve temp aanduiding, afstandbediening die niet meer werkte en ramen die niet open of dicht gingen. Deur een keer open en dicht doen was in het begin afdoende, maar toen het vaker optrad is er door de dealer veel werk verricht. Helaas is mijn auto daar wel 7 keer voor teruggeweest (Samen met storingen in de klimaatregeling trouwens), en dat was de aanleiding om hem in te ruilen. Daar had ik nl geen Volvo voor gekocht, dan had ik wel in een Fiat kunnen blijven rijden. De delaer heeft eerst de stekker verbinding schoongemaakt. Dat hielp dus niet. Toen een nieuwe draadboom gestoken met stekker. Jammer maar helaas, dat was ook de oplossing niet. Print in de deur vervangen, jammer maar helaas weer terug. Toen bleek het uiteindelijk in een andere print, ergens onder het dashboard geloof ik, te zitten. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Volvo C30 T5 Momentum, Silver Metallic, Dynamic Line met 17";Mestra velgen en sportpedalen, dat rijdt als een sportauto!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”