Mijn D5 had de polestar kuur en die zorgde voor andere parameters in de bak maar deed ook meer koppel en vermogen naar de achterwielen.
Het gewicht verplaatste zich dan wat meer naar achteren waardoor je meer grip achter had, merk dat de huidige met nattigheid listiger is.
ACC heb ik ik op de snelweg op 2 streepjes staan maar met 105 in het uur loop ik bijna niet tegen andere auto's aan.
80 wegen staat hij op max en past zich dan mooi op tijd aan.
Powerstand V60 T6 MY24
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ja in het westen mss maar hier hebben we alleen drukte als er sneeuw valt.
En 2 vrachtwagen tussen 2 streepjes acc?? definieer dan even vrachtwagens, vrachtwagens zijn trekker/oplegger van 16.5meter lang, er past geen vrachtwagen tussen bij mijn V90 wanneer ik op 2 streepjes volg.
Dat remmen ver van te voren los ik op door even de acc te overrulen met een toefje gas, is hij éénmaal gesetteld dan volgt hij met een metertje of 15 en zelfs dat vind ik in veel gevallen te kort.
Vanmorgen een snurker achter mij in een busje, bedrijfslogo erop, een paar voeten met witte sokken tegen het voorraam thv de bijrijders stoel, die prakt hem op een haar na achter in een C klasse met een beer van een kerel er in.
Die was niet blij en stapte in de file even uit om hem dat te vertellen.
Dat is de reden dat ik die acc gebruik, en steeds vaker tokkel ik binnendoor bij dit soort drukte, scheelt 4km en 10min.
En 2 vrachtwagen tussen 2 streepjes acc?? definieer dan even vrachtwagens, vrachtwagens zijn trekker/oplegger van 16.5meter lang, er past geen vrachtwagen tussen bij mijn V90 wanneer ik op 2 streepjes volg.
Dat remmen ver van te voren los ik op door even de acc te overrulen met een toefje gas, is hij éénmaal gesetteld dan volgt hij met een metertje of 15 en zelfs dat vind ik in veel gevallen te kort.
Vanmorgen een snurker achter mij in een busje, bedrijfslogo erop, een paar voeten met witte sokken tegen het voorraam thv de bijrijders stoel, die prakt hem op een haar na achter in een C klasse met een beer van een kerel er in.
Die was niet blij en stapte in de file even uit om hem dat te vertellen.
Dat is de reden dat ik die acc gebruik, en steeds vaker tokkel ik binnendoor bij dit soort drukte, scheelt 4km en 10min.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Ik woon niet in het westen. En ja bij 1 streepje past er een complete oplegger tussen als we vMax achter elkaar aan tuffen. Dan zet ik het even uit om het gat iets kleiner te krijgen want gas geven veroorzaakt extra remlicht om niks als je dat ACC vervolgens weer laat regelen. Laat staan 2 streepjes…
In de powerstand is het gelukkig minder gereserveerd maar ik zou die settings ook graag toe kunnen passen op andere profielen…
In de powerstand is het gelukkig minder gereserveerd maar ik zou die settings ook graag toe kunnen passen op andere profielen…
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18.01.2023 - 21:18
Volgens het boekje werkt de elektromotor tot 140 km/u. Ik vermoed dan ook (niet zeker) dat je boven die snelheid terugvalt op alleen de benzinemotor en dus 250 pk. M.a.w. de 350 pk combi vermogens zijn dan alleen van toepassing tot 140km/u (in principe max snelheid in heel Europa behalve Duitse autobahn dus
).
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Wat het boekje volgens mij bedoelt te zeggen is dat je max. 140 kunt rijden in Pure stand (electric only). Daarboven schakelt de ice bij.v60dude schreef: ↑20.11.2024 - 07:02 Volgens het boekje werkt de elektromotor tot 140 km/u. Ik vermoed dan ook (niet zeker) dat je boven die snelheid terugvalt op alleen de benzinemotor en dus 250 pk. M.a.w. de 350 pk combi vermogens zijn dan alleen van toepassing tot 140km/u (in principe max snelheid in heel Europa behalve Duitse autobahn dus).
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Agree to disagree....J33Bee schreef: ↑19.11.2024 - 18:21 Ik woon niet in het westen. En ja bij 1 streepje past er een complete oplegger tussen als we vMax achter elkaar aan tuffen. Dan zet ik het even uit om het gat iets kleiner te krijgen want gas geven veroorzaakt extra remlicht om niks als je dat ACC vervolgens weer laat regelen. Laat staan 2 streepjes…
In de powerstand is het gelukkig minder gereserveerd maar ik zou die settings ook graag toe kunnen passen op andere profielen…
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ik rijd in de spits 2 streepjes bij langzaamrijden vind ik dat prima, je er komt een keer iemand tussen.
Prima, drie auto's in 30km.
Boven de 50 a 60km/h ga ik vaak naar 1 streepje. Ik vind het volvo systeem in verglijking met VAG en BMW echt veel beter.
Enige punt, maar dan wordt het wat interactiever. Op de snelweg zou de auto op de linkerbaan wat meer links moeten rijden, in het modden, midden etc. Maar dat is ook een persoonlijke voorkeur
Prima, drie auto's in 30km.
Boven de 50 a 60km/h ga ik vaak naar 1 streepje. Ik vind het volvo systeem in verglijking met VAG en BMW echt veel beter.
Enige punt, maar dan wordt het wat interactiever. Op de snelweg zou de auto op de linkerbaan wat meer links moeten rijden, in het modden, midden etc. Maar dat is ook een persoonlijke voorkeur
-V60 B4 7dct R design wit
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Dit vind ik ook een gemis, dat je zelf niet af kan wijken van het middelpunt inderdaad. Jammer.wasbeer2006 schreef: ↑20.11.2024 - 11:56
Enige punt, maar dan wordt het wat interactiever. Op de snelweg zou de auto op de linkerbaan wat meer links moeten rijden, in het modden, midden etc. Maar dat is ook een persoonlijke voorkeur
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17.04.2025 - 07:43