Paar dingen valt op:
1. Er blijft wat onrust in de auto qua stuurgedrag vooral boven de 155. Naast een hoog frequente trilling lijkt de auto ook wat te gaan “zweven”. Eerder een V60 D4 MY2019 gereden en die had dit veel en veel erger. Er zijn dus stappen gemaakt, maar perfect is het niet. Ik stoor me er verder niet aan aangezien vroeger de auto deze trilling had tussen 100 en 130. Nu niet meer en vooral, in mindere mate, bij hogere snelheden. Prima!
2. Wat verder opvalt is dat de auto in de powerstand de hele accu leegtrekt. Dit resulteert dus in in vermogen van 250 pk (en niet de 145 pk van de elektromotor). Vreemd als je het mij vraagt en ook niet nodig. Bij bijvoorbeeld een L&C01 in de powerstand blijft er altijd voor een paar km stroom aanwezig mocht je het volledige vermogen willen gebruiken. Deze laadt namelijk gewoon bij als er niet het volledige vermogen gevraagd wordt.
Iemand een vergelijkbare ervaring? Lijkt mij prima op te lossen in een software update?
Ik zet de de accu op “behouden”. Als je dan bij een tolpoort volgas wegrijdt dan wordt de accu wel gebruikt ondanks het slotje.
En ik vraag me af hoe ze vermogen berekenen bij Volvo. Volgens mij heeft de T6 395 pk of de T8 geen 455 pk. Bij de T8 tellen ze de vermogens gewoon bij elkaar op en bij de T6 niet. Slimme marketing of mis ik iets? Ik de praktijk is het verschil echt geen 100 pk. Qua acceleratie is het verschil heel erg klein (tot de 185 een meter of 5/6 uit ervaring