Het is weliswaar even off-topic, maar is dat het knopje wat lijkt op de achterruitverwarming, maar dan met een rechthoekje en 3 van die frummeltjes erin?Hans Eilander schreef: ↑13.09.2024 - 10:18 En voorruitverwarming ga je pas écht waarderen in de winterperiode. Geen beslagen ruit meer. En ook geen aanvriezen van de ruit, als je thuis weg rijd met vorst.
Wij danken u.Hans Eilander schreef: ↑13.09.2024 - 17:10 Dat rechthoekje met 3 pijltjes, is juist de voor de achterruit. Die daarnaast met gebogen ruit is voor de voorruit. Als je die activeert gaat hij na 5 minuten automatisch uit. ;
De achterruitverwarming is gecombineerd met de spiegels.
Een aanvulling:Stoyanov schreef: ↑13.09.2024 - 18:25Wij danken u.Hans Eilander schreef: ↑13.09.2024 - 17:10 Dat rechthoekje met 3 pijltjes, is juist de voor de achterruit. Die daarnaast met gebogen ruit is voor de voorruit. Als je die activeert gaat hij na 5 minuten automatisch uit. ;
De achterruitverwarming is gecombineerd met de spiegels.
Grote kans dat het de rubberen bussen van de stabilisatorstang zijn. Deze kun je (als je weet waar ze zitten) inspuiten met White Grease. GEEN WD40 of olie gebruiken. Het komt na verloop van tijd echter weer terug, en het is weersafhankelijk. Ik werd 's zomers leip van het geknars van mijn Toyota. Met wat vochtiger weer was het veel minder.Cris71 schreef: ↑23.10.2024 - 20:06 Hoi Wurtel, ik ervaar precies hetzelfde. Alleen soms wel soms niet terwijl ik het over dezelfde drempel heb. Als ik thuiskom moet ik in een haakse bocht naar rechts een flinke drempel op om een parkeer terrein op te rijden. Dit gebeurt vrijwel stapvoets of nog afremmend naar stapvoets. Ik hoor het gekraak dan links voor (vanaf achter het stuur gezien). Heb hier nog niks mee gedaan bij de dealer. Want ik had bij mijn S60 ook een bijgeluid bij het oprijden van een drempel. Dit was altijd het geval. Er zijn bussen vervangen van het voor onderstel ofzoiets, maar heeft niet geholpen toen. Ben er meerdere malen mee bij de dealer geweest en samen met monteur gereden, alle keren was het geluid precies op dat moment niet te horen. Dus is nooit opgelost.
Stoyanov schreef: ↑24.10.2024 - 17:23Grote kans dat het de rubberen bussen van de stabilisatorstang zijn. Deze kun je (als je weet waar ze zitten) inspuiten met White Grease. GEEN WD40 of olie gebruiken. Het komt na verloop van tijd echter weer terug, en het is weersafhankelijk. Ik werd 's zomers leip van het geknars van mijn Toyota. Met wat vochtiger weer was het veel minder.Cris71 schreef: ↑23.10.2024 - 20:06 Hoi Wurtel, ik ervaar precies hetzelfde. Alleen soms wel soms niet terwijl ik het over dezelfde drempel heb. Als ik thuiskom moet ik in een haakse bocht naar rechts een flinke drempel op om een parkeer terrein op te rijden. Dit gebeurt vrijwel stapvoets of nog afremmend naar stapvoets. Ik hoor het gekraak dan links voor (vanaf achter het stuur gezien). Heb hier nog niks mee gedaan bij de dealer. Want ik had bij mijn S60 ook een bijgeluid bij het oprijden van een drempel. Dit was altijd het geval. Er zijn bussen vervangen van het voor onderstel ofzoiets, maar heeft niet geholpen toen. Ben er meerdere malen mee bij de dealer geweest en samen met monteur gereden, alle keren was het geluid precies op dat moment niet te horen. Dus is nooit opgelost.
stap schreef: ↑24.10.2024 - 19:20Stoyanov schreef: ↑24.10.2024 - 17:23Grote kans dat het de rubberen bussen van de stabilisatorstang zijn. Deze kun je (als je weet waar ze zitten) inspuiten met White Grease. GEEN WD40 of olie gebruiken. Het komt na verloop van tijd echter weer terug, en het is weersafhankelijk. Ik werd 's zomers leip van het geknars van mijn Toyota. Met wat vochtiger weer was het veel minder.Cris71 schreef: ↑23.10.2024 - 20:06 Hoi Wurtel, ik ervaar precies hetzelfde. Alleen soms wel soms niet terwijl ik het over dezelfde drempel heb. Als ik thuiskom moet ik in een haakse bocht naar rechts een flinke drempel op om een parkeer terrein op te rijden. Dit gebeurt vrijwel stapvoets of nog afremmend naar stapvoets. Ik hoor het gekraak dan links voor (vanaf achter het stuur gezien). Heb hier nog niks mee gedaan bij de dealer. Want ik had bij mijn S60 ook een bijgeluid bij het oprijden van een drempel. Dit was altijd het geval. Er zijn bussen vervangen van het voor onderstel ofzoiets, maar heeft niet geholpen toen. Ben er meerdere malen mee bij de dealer geweest en samen met monteur gereden, alle keren was het geluid precies op dat moment niet te horen. Dus is nooit opgelost.
Die stabilisatorstang lijkt me een goede kanshebber. Na de vakantie ga ik daar eens mee aan dag gang, dank!