Gouwe schreef: ↑17.05.2025 - 08:24 Persoonlijk ben ik als caravanrijder nog niet toe aan een EV, en is de XC90 hier thuis gedegradeerd tot boodschappenauto, en net weer voor 5 jaar voorzien van een accu upgrade, dus rijden we daar nog even lekker mee door en zien we over 5 jaar wel verder.
Je weet nu wat je hebt, maar je weet nooit wat je krijgt. Dat was voor mij ook de reden om mijn huidige Volvo niet in te ruilen, zoals ik dat in het verleden om de 3 jaar gewend was. Bovendien rij jij met je XC90, het vlaggenschip van de Volvo vloot. Dus beter en luxer, kan eigenlijk niet.
Gisteren was Herrik van der Gaag, directeur van Volvo DACHNL, in de Autoshow van BNR. Als je het interview mag geloven is het grotendeels alweer opgelost, de aanloopproblemen met de EX90.
DB200 schreef: ↑17.05.2025 - 13:47
Gisteren was Herrik van der Gaag, directeur van Volvo DACHNL, in de Autoshow van BNR. Als je het interview mag geloven is het grotendeels alweer opgelost, de aanloopproblemen met de EX90.
Had je verwacht dat hij wat anders zou zeggen dan?
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Urbexpeditie schreef: ↑17.05.2025 - 18:55
Zou niet passen als hij wat anders zou zeggen
Deels waar, maar dit horen we nu 2.5 jaar, veel kopers hebben door slechte informatie reeds geannuleerd daar men bij benadering geen levertijden kon geven en zelfs prijsverhogingen door wilde gaan belasten.
Tja, ik koop ook liever geen auto/motor uit het eerste productiejaar. Heb daar met BMW motoren slechte ervaring mee.
Mijn XC90 komt volgens mij uit het tweede productiejaar en ik heb begrepen dat de meeste problemen softwarematig waren die door meerdere updates zijn opgelost.
En ook ik heb als caravanrijder geen behoefte aan een EX90 of andere EV. Het plan is om nog de nodige jaren met deze geweldenaar te blijven rijden, daarna zien we wel weer. De 2025 versie van de XC90 vind ik wel interessant maar tegen die tijd ga ik wel degelijk ook naar andere merken kijken. In een jaar of 5 kan er veel veranderen...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Ik heb Volvo inmiddels gevraagd de auto terug te nemen. Dit werkt zo niet. Elke dag weer een nieuw softwaregestuurd onderdeel wat niet werkt. Het is erg onbetrouwbaar.
Fox2 schreef: ↑24.05.2025 - 18:44
Ik heb Volvo inmiddels gevraagd de auto terug te nemen. Dit werkt zo niet. Elke dag weer een nieuw softwaregestuurd onderdeel wat niet werkt. Het is erg onbetrouwbaar.
Nou, heldere boodschap. Ik hoor nog steeds niet veel goeds over EX90 (ik vind dat vooral internationaal terug, minder in NL). Mijn XC90 is nu bijna 3,5 jaar. Ondanks een proefrit die zeer beviel laat ik de EX90 maar even links liggen. Tussentijds zijn er mogelijk ook weer wat andere vol elektrische alternatieven zoals de Range Rover Sport electric. 5 jaar garantie standaard wat natuurlijk geen garantie geeft voor 0,0 ellende. Met huidige XC90 sinds aanschaf gelukkig 0 problemen. Wie weet is de auto met een maand of 6 -12 wat meer volwassen. Sterkte met de afwikkeling met Volvo. Waste of time helaas.
Nou, heldere boodschap. Ik hoor nog steeds niet veel goeds over EX90 (ik vind dat vooral internationaal terug, minder in NL). Mijn XC90 is nu bijna 3,5 jaar. Ondanks een proefrit die zeer beviel laat ik de EX90 maar even links liggen. Tussentijds zijn er mogelijk ook weer wat andere vol elektrische alternatieven zoals de Range Rover Sport electric. 5 jaar garantie standaard wat natuurlijk geen garantie geeft voor 0,0 ellende. Met huidige XC90 sinds aanschaf gelukkig 0 problemen. Wie weet is de auto met een maand of 6 -12 wat meer volwassen. Sterkte met de afwikkeling met Volvo. Waste of time helaas.
Ik zou bij Range Rover niet teveel hopen op iets beters, de huidige Range Rover Sport plugin heeft ook de nodige issues. De vol-elektrische versie is niet de Sport maar de 'gewone' Range Rover, de iets grotere dus. Ik vind dat echt een geweldig mooie machine. Maar zo enorm kostbaar qua aanschaf en onderhoud en ook heel erg zwaar.
Qua rijbeleving vind ik de EX90 heel dichtbij de Range Rover liggen, heerlijke auto. Maar toch zou ik de EX90 laten staan. ik vind er teveel nadelen aan het vol-elektrische zitten. M'n huidige XC90 blijft toch de beste gulden middenweg als familie-auto.
Poolrev schreef: ↑02.06.2025 - 20:32
Ik vind er teveel nadelen aan het vol-elektrische zitten. M'n huidige XC90 blijft toch de beste gulden middenweg als familie-auto.
Absoluut waar! Hoewel het electrische rijden mij in de e-tron prima beviel, is het gemak van een grote range en ontbreken van enige laadstress gewoon erg comfortabel.
Ik zou bij Range Rover niet teveel hopen op iets beters, de huidige Range Rover Sport plugin heeft ook de nodige issues. De vol-elektrische versie is niet de Sport maar de 'gewone' Range Rover, de iets grotere dus.
De RR Sport electric variant staat voor dit jaar ergens om te presenteren. De RR 'gewoon' past bij mij niet in de portemonnee maar vind ik ook te groot.
RR met 5 jaar garantie zou ik wel aandurven.
We hebben op de zaak een paar weken geleden de EX90 mogen testen. Het rijdt wel echt geweldig, maar ook deze had een storing bij de interieursensor. Daardoor kan je de auto niet op slot doen zonder er eerst weer in te kruipen en op het tablet het afsluiten vrij te geven door te verklaren dat er niemand meer aanwezig is in de auto. Inmiddels hebben we er zelf zes rijden in de vloot en 4 van de 6 hebben al problemen (mogelijk hebben de andere twee zich nog niet gemeld bij ons maar bij de dealer/leasemaatschappij). Variërend van een dashboardkastje dat niet dicht kan (met tape dichtgeplakt, echt waar...120K) tot aan compleet stilvallen midden op de snelweg. Er worden er nog 10 afgeleverd binnen nu en rond/na de zomer. Ik hoop van harte dat ze dit probleem kunnen tackelen want dit is absoluut geen beste reclame.
Buiten deze rariteiten om is het echt een hele lekkere reisgenoot.
www.volvomakelaar.nl | YouTube kanaal Volvodrive Magazine
Wagenpark: XC90 T8 Twin Engine R-Design - 850 T-5R Cream Yellow - C70 2.4i summum Polar White
De tankpassendude: viewtopic.php?t=96469