Ik haal met de T6 op wat langere afstanden wel 1 op 12 en dan rij ik stevig door.
Ik zou geen 6 bak willen die is volgens mij veel te zenuwachtig en blijft maar schakelen.Deze bak is heerlijk rustig en ideaal als je file rijdt.
Voor mij niks anders meer dan een automaat.
Een andere klacht is wel de ABS unit maar die kan gerepareerd worden voor ca 200 euro en dan heb je geen last meer.
Probleem met de centrale vergrendeling heb ik ook maar dat gaat soms uit z'n eigen weer over.
s80?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
- Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
gr peter
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 15.12.2006 - 09:15
- Contacteer:
Ik heb weleens gehoord dat een g3 installatie in een T6 niet optimaal is.
Het zal wel een goede optie zijn om de km kosten naar beneden te halen en toch van de power te genieten.
gezien de - punten is het net als de V40. (geen echte - punten)
Het zal wel een goede optie zijn om de km kosten naar beneden te halen en toch van de power te genieten.
gezien de - punten is het net als de V40. (geen echte - punten)
440 uit 1992
V40 uit 1999
S40 uit 2004
V70R uit 2004
Corvette c4 uit 1987
V40 uit 1999
S40 uit 2004
V70R uit 2004
Corvette c4 uit 1987
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wat is jouw definitie van "niet optimaal"?Weeda schreef:Ik heb weleens gehoord dat een g3 installatie in een T6 niet optimaal is.
Het zal wel een goede optie zijn om de km kosten naar beneden te halen en toch van de power te genieten.
gezien de - punten is het net als de V40. (geen echte - punten)
De importeur/fabrikant ontraad het en wijst alles gasgerelateerde garantieclaims zonder pardon af, veel gasinbouwers ontraden het (o.a. vanwege kopproblemen) zit er toch gas in neemt je post onderhoudskosten substantieel toe door o.a. regelmatig kleppen stellen en de restwaarde neemt af doordat de auto onverhandelbaar(der) wordt, verder zijn mij niet veel nadelen bekend.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
omdat het om een niet af-fabriek geleverd onderdeel gaatDe importeur/fabrikant ontraad het en wijst alles gasgerelateerde garantieclaims zonder pardon af,
dit geldt alleen voor de modellen vanaf 2000 die motoren hebben met vaste klepstoters i.p.v. de daarvoor geleverde hydraulische exemplaren(o.a. vanwege kopproblemen)
dit geldt dus alleen voor de volvo's vanaf 2000 en dan nog neemt je post brandstofkosten zeer substantiëel af!zit er toch gas in neemt je post onderhoudskosten substantieel toe door o.a. regelmatig kleppen stellen
er stond laatst een T6 met lpg-g3 op marktplaats waar nog absurde bedragen op werd geboden - het ding had 175.000km op de teller... G3-auto's liggen tegenwoordig best goed in de markt, het is maar een beperkt aantal mensen die echt anti-lpg zijn en die kopen dan wel een dieselen de restwaarde neemt af doordat de auto onverhandelbaar(der) wordt
davidjoost
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Tja, tegen zoveel Volvoexpertise kan ik niet op, je zit zeker dagelijks in deze materie?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
Het is meer lpg-expertise dan Volvo-expertise. Maar ik heb een jaartje terug het een en ander uitgezocht over dit onderwerp. We waren op zoek naar de opvolger van onze Saab 9-5 sedan 2.0t van 2000 die op lpg reed. Uiteindelijk is het een Saab 9-5 Aero Estate van 2002 met een speciaal op maat gemaakte Vialle LPi met extra 5e injector (het is namelijk een 4-cilinder) geworden, zodat de 250pk gehandhaafd bleef. De Volvo V70 T5 was ook in de picture, maar uiteindelijk niet gedaan omdat bleek dat alleen de modellen van voor 2000 geschikt waren (door het klepstoter verhaal).
Een man die veel kennis en ervaring heeft op het gebied van Volvo&LPG is Lean Mesman van de firma Mesman in Son. Dit is een (vialle) LPG-inbouwer die jaarlijks honderden Volvo's voorziet van een gas-installatie. Hij weet dus waar die over praat en welke modellen geschikt zijn.
Groeten,
David Joost
Een man die veel kennis en ervaring heeft op het gebied van Volvo&LPG is Lean Mesman van de firma Mesman in Son. Dit is een (vialle) LPG-inbouwer die jaarlijks honderden Volvo's voorziet van een gas-installatie. Hij weet dus waar die over praat en welke modellen geschikt zijn.
Groeten,
David Joost
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
- Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Ik heb ooit een omega v6 op lpi g3 gehad en doe dat dus nooit meer.
Gas moet je gewoon op koken en meer niet.Een en al ellende ook met lambdawaardes bij de apk ging het verkeerd.
Misschien dat een S80 er beter tegen kan maar ik waag de gok echt niet meer.
Gas moet je gewoon op koken en meer niet.Een en al ellende ook met lambdawaardes bij de apk ging het verkeerd.
Misschien dat een S80 er beter tegen kan maar ik waag de gok echt niet meer.
gr peter
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
Ja, de meeste gasboeren erkennen inmiddels dat ze pas sinds een jaar of 4 echt kwaliteitsinstallaties leveren en dat voor die tijd de gasinstallaties qua betrouwbaarheid en duurzaamheid nog wel eens wat te wensen over lieten.
Dit is ook de reden dat wij liever een benzine auto kopen en die zelf naar gas ombouwen, zodat je 2 jaar garantie hebt op je nieuwe lpg-installatie.\
David Joost
Dit is ook de reden dat wij liever een benzine auto kopen en die zelf naar gas ombouwen, zodat je 2 jaar garantie hebt op je nieuwe lpg-installatie.\
David Joost
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:56
Je kunt de keuze van Volvo voor een 4 bak ook rechtvaardigen door te stellen dat deze 6 cylinder motor door zijn dubbele turbo al bij een heel laag toerental zo een verschrikkelijke trekkracht heeft dat je weinig hoeft te schakelen en dus aan 4 versnellingen voldoende hebt.
Bij 80 a 90 km/uur draait hij net iets meer dan stationair!!! (1500 rpm)
Op G3 gas rij ik met veel stadsritjes circa 1 op 7 maar ook op de grote weg kom ik niet zuiniger dan 1 op 10 gemiddeld denk ik dat 1 op 8 a 8,5 een reele waarde is.
Afgezien van de ruimte die natuurlijk enorm is , is alles gewoon beter aan dit topmodel van Volvo neem de AIRCO super! De kofferbak! De stoelen! Het geluid in het interieur! Het comfort!
Bij 80 a 90 km/uur draait hij net iets meer dan stationair!!! (1500 rpm)
Op G3 gas rij ik met veel stadsritjes circa 1 op 7 maar ook op de grote weg kom ik niet zuiniger dan 1 op 10 gemiddeld denk ik dat 1 op 8 a 8,5 een reele waarde is.
Afgezien van de ruimte die natuurlijk enorm is , is alles gewoon beter aan dit topmodel van Volvo neem de AIRCO super! De kofferbak! De stoelen! Het geluid in het interieur! Het comfort!

Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.01.2007 - 20:18
Een vierbak is inderdaad zeker niet per se onzuiniger dan een 5 of 6 bak. Ik heb zelf een S70 2.5 automaat (vierbak) en ik reed pas geleden in een Opel Zafira 2.2 met een 6-versnellingsbak, handgeschakeld.
Op een borrel hoor je dan "ik heb een zesbak, dus draait mijn auto op de snelweg heel weinig toeren..." Nou, mijn S70 draait in z'n vier minder toeren (2800 bij 120 km/u) dan de Zafira 2.2 in z'n zes! OK, het scheelt niet veel, maar toch.
Op een borrel hoor je dan "ik heb een zesbak, dus draait mijn auto op de snelweg heel weinig toeren..." Nou, mijn S70 draait in z'n vier minder toeren (2800 bij 120 km/u) dan de Zafira 2.2 in z'n zes! OK, het scheelt niet veel, maar toch.
Weer een hoop onzin over LPG.
Goed motor onderhoud en een goed afgestelde gasinstallatie geeft veel en lang rij plezier.
Te arm wordt ellende.
Tja, kennis hé.
Goed motor onderhoud en een goed afgestelde gasinstallatie geeft veel en lang rij plezier.
Te arm wordt ellende.
Tja, kennis hé.

- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Jij gelooft het misschien niet, maar iedere "echte" Volvo kenner gelooft het direct.....gertsan schreef:Ik heb lang geleden al in een volvo gezeten op gas, een taxi met op de teller ....ja je gelooft het niet. Toendertijd als meer dan 1.000.000 km. Inderdaad goed onderhoud.

Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Lang geleden, toendertijd........ konden Volvo's aanmerkelijk beter tegen gas.
In ± 2000 is daarin verandering gekomen.
Ze hebben de hydraulische kleppen er uit gegooid. Dus enige aandacht vergt het wel.
In ± 2000 is daarin verandering gekomen.
Ze hebben de hydraulische kleppen er uit gegooid. Dus enige aandacht vergt het wel.
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
De 4-bak is misschien niet zo efficient als een 6-bak. Maar ik mis de extra versnellingen niet echt, misschien omdat ik nog geen 6-bak automaat heb gereden. Als je je rechtervoet in bedwang kunt houden, dan kun je best redelijk 'zuinig' met de T6 rijden. Ik heb het afgelopen jaar ruim 70.000 km op euro 95 gemaakt. Een gemiddelde van 1 op 11 is, als je je aan de snelheid houdt, geen probleem. Ik vind dat een zeer nette score. M'n vrouw haalt met haar V40 1.8 amper 1 op 12.
S80
S80
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4161
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Airborn
Een T6 rijden èn je aan de snelheid houden: da's knap!
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Dat vergt inderdaad een astronomische hoeveelheid zelfbeheersing! Maar zo af en toe... Wat ook leuk is: inhalende vrachtwagens! Gewoon de geartronic in z'n twee en dan als ie naar rechts gaat, wow, dan trek je 'm in z'n twee gewoon tot de 130+. Heerlijk, weinig auto's die dan op je bumber kunnen blijven hangen.
S80
S80
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Ja 70000km.,..dat is dus autoweg. Wat rijdt hij in de stad? Wij hebben toch voor een s60 t5 gekozen. Wij rijden gemiddeld rond de 1 op 8. Maar ongeveer 90 % stad. En als ik op de autoweg moet rijden accelereren we even lekker. Ik denk dat hij in de stad niet boven de 1 op 7.5 komt. Maar ja we rijden ook geen 70000 km, maar slechts 10000S80 Executive schreef:De 4-bak is misschien niet zo efficient als een 6-bak. Maar ik mis de extra versnellingen niet echt, misschien omdat ik nog geen 6-bak automaat heb gereden. Als je je rechtervoet in bedwang kunt houden, dan kun je best redelijk 'zuinig' met de T6 rijden. Ik heb het afgelopen jaar ruim 70.000 km op euro 95 gemaakt. Een gemiddelde van 1 op 11 is, als je je aan de snelheid houdt, geen probleem. Ik vind dat een zeer nette score. M'n vrouw haalt met haar V40 1.8 amper 1 op 12.
S80
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic