Ik heb een v40 aangeschaft voor de ruimte die erin zou zitten alleen valt dat een beetje tegen. Ik ben zelf 1,97 m lang en met 2 kideren op een stoeltje gaat dat niet helemaal lekker passen. De beenruimte voor de kids achterin is niet voldoende.
Ik ben daarom voorzichtig op zoek naar een wat ruimere auto.
Natuurlijk een volvo.
Zelf vind ik een s80 een zeer mooie wagen en dan de T6 het liefst.
Graag kom ik wat meet te weten over de s80 T6, de plus en min punten of een ander model (geen v70).
s80?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 15.12.2006 - 09:15
- Contacteer:
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41369
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik verplaats dit even naar de S80 rubriek
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
De S80 is de ruimste Volvo die er is (zelfs ruimer dan de dikke 960).
Voorin breed zat voor 2 hele brede mensen zonder elkaar voortdurend aan te stoten.
achterin meer beenruimte en breedte dan in welke andere Volvo dan ook.
Voorin breed zat voor 2 hele brede mensen zonder elkaar voortdurend aan te stoten.
achterin meer beenruimte en breedte dan in welke andere Volvo dan ook.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is in de praktjk zeker geen nadeel, een 6 trapsautomaat is veel trager qua reacties80 1999 schreef:nadeel van de T6 is dat ie maar 4 versnellingen heeft.
- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
Heb zelf hetzelfde probleem gehad. Ook 197cm lang en met twee grote kinderen is een V40 toch echt behelpen. Heb nu een S80 en dat gaat geweldig. heerlijk veel ruimte en comfort.
absoluut een aanrader
absoluut een aanrader
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
- Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Heerlijke auto,heb zelf een t6 enige nadeel is z'n verbruik maar daar krijg je erg veel voor terug qua comfort.
Een ritje naar Italie of Kroatie gaat fluitend(letterlijk en figuurlijk.
Ook een caravan of grote aanhanger is geen enkel probleem.
Je kunt ook voor een S60(T5) kiezen maar die hebben wat minder ruimte achterin dan de S80.
Succes met je keuze.
Een ritje naar Italie of Kroatie gaat fluitend(letterlijk en figuurlijk.
Ook een caravan of grote aanhanger is geen enkel probleem.
Je kunt ook voor een S60(T5) kiezen maar die hebben wat minder ruimte achterin dan de S80.
Succes met je keuze.
gr peter
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Ik heb mijn S80 gekozen ivm ruimte, met name voor mijzelf natuurlijk maar ook achterin.
Daar zitten geregeld mijn zoons (194cm en 185cm) en die vinden de ruimte heerlijk.
Hun vergelijk was de S40 van mijn schoonvader.
Daar zitten geregeld mijn zoons (194cm en 185cm) en die vinden de ruimte heerlijk.
Hun vergelijk was de S40 van mijn schoonvader.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- marc'ss80
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 05.03.2006 - 11:53
- Locatie: purmerend
Ik ben ook over gegaan van een V40 1.8 gas g3 naar een S80 T6 gas g3.
Ook om dat de ruimte achterin te klein werd (ik heb ook twee grotere kinderen)
ik heb wel wat reparatie's achter de rug.
O.a radio/cd, voortrein en een oliekoeler mod. ::(
Maar mij hoor je niet ,top auto een S80 t6. :onfire:
Ruime auto ,snel en zeer grote kofferbak.
Als het moest deed ik het zo weer!(overgaan van V40 Naar S80)
Ook om dat de ruimte achterin te klein werd (ik heb ook twee grotere kinderen)
ik heb wel wat reparatie's achter de rug.
O.a radio/cd, voortrein en een oliekoeler mod. ::(
Maar mij hoor je niet ,top auto een S80 t6. :onfire:
Ruime auto ,snel en zeer grote kofferbak.
Als het moest deed ik het zo weer!(overgaan van V40 Naar S80)
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
te beginnen met de - punten;Weeda schreef:Zelf vind ik een s80 een zeer mooie wagen en dan de T6 het liefst.
Graag kom ik wat meer te weten over de s80 T6, de plus en min punten of een ander model (geen v70).
* het 'gasklephuis' oftewel; de ETM unit, die regelt het gas geven voor je. Die willen nog wel eens stuk gaan. Daar is een gemodificeerde uitvoering voor in de plaats gekomen maar of die nu zoveel beter is moet ik nog zien. toevallig heb ik 'm erin, maar het zou me niet verbazen dat ie over jaar oid weer kapot is. maar dat is een gevoel. kost je wel zo'n 600 incl montage.
* algemeen s80 probleem; Soms gaat 1 van de deuren niet meteen opslot, en moet je 'm nog een x open en dicht doen met de ab. dus moet altijd even nacontrole uitvoeren. heb ook wel s gelezen hier dat deuren automatisch na een tijdje open gaan maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Voor de rest niks bijzonders.
De + punten;
* Je zit in een ontzettend stevige/veilige auto, en dat voel en merk je aan alles.
* Je hebt onvoorstelbaar veel vermogen wat heel vaak heel goed van pas komt.
* Grote kans dat je nog nooit in comfortabelere stoelen hebt gezeten. (oude amerikanen niet meegeteld)
* heel veel ruimte, een kofferbak die op zichzelf al behoorlijke afmetingen heeft. en mbv het skiluikje kunnen er ook pakken planken van 2,70mtr in.
* super geluid uit de stereo.
* als je rti hebt kun je met een paar aanpassingen digitale tv op laten knutselen.

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een hoger verbruik is met 4 versnellingen zeker wel mogelijk, maar als het iemand om brandstofeconomy gaat is een T6 (van 272pk) toch al niet de meest voor de hand liggende keuze.s80 1999 schreef:bart, door die 4 versnellingen is het verbruik toch hoger dan waneer de auto 5 of 6 versnellingen had?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05
het heeft voor mij juist wel de doorslag gegeven.
1 op 7 rijden 50/50 stad/snelweg met de t6
of 1 op 11/12 rijden 50/50 met de 2.4
nu gaat het me niet alleen om het geld maar ook om de nodige uitstoot die er extra bij komt.
had de t6 nu wel een automatische 5 bak gehad (of schakelbak) dan had ik zeer zeker de t6 genomen.
het is jammer dat er niet meer plek was in de motor ruimte vandaar die automatische 4bak zeker? trouwens waarom is er nooit een handbak gekomen van de t6 versie? zou het dan niet meer onder controle te houden zijn?
1 op 7 rijden 50/50 stad/snelweg met de t6
of 1 op 11/12 rijden 50/50 met de 2.4
nu gaat het me niet alleen om het geld maar ook om de nodige uitstoot die er extra bij komt.
had de t6 nu wel een automatische 5 bak gehad (of schakelbak) dan had ik zeer zeker de t6 genomen.
het is jammer dat er niet meer plek was in de motor ruimte vandaar die automatische 4bak zeker? trouwens waarom is er nooit een handbak gekomen van de t6 versie? zou het dan niet meer onder controle te houden zijn?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
- Locatie: Eelde
Dit hebben wij in de S60 ook wel eens. Maar daar is het juist zo dat de deur die aanvankelijk niet meegaat met de centrale vergrendeling na een minuutje alsnog op slot gaat (terwijl het pinnetje omhoog blijft). Oftewel... een controlerondje is niet nodig. Ze gaan allemaal gelijk of incidenteel 1 niet... maar die volgt dan later! Is dat bij de S80 niet ook zo?s80t6 schreef: * algemeen s80 probleem; Soms gaat 1 van de deuren niet meteen opslot, en moet je 'm nog een x open en dicht doen met de ab. dus moet altijd even nacontrole uitvoeren. heb ook wel s gelezen hier dat deuren automatisch na een tijdje open gaan maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Dat is bij mij inderdaad ook gebeurd, maar gelukkig in de garantieperiodes80t6 schreef:* het 'gasklephuis' oftewel; de ETM unit, die regelt het gas geven voor je. Die willen nog wel eens stuk gaan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is inderdaad de reden, ruimtegebrek.s80 1999 schreef:het is jammer dat er niet meer plek was in de motor ruimte vandaar die automatische 4bak zeker? ?
Er bestaan wel handgeschakelde T6-en, alleen niet voor Nederland, deze zijn overigens net zo onverkoopbaar als een handgeschakelde 2.9s80 1999 schreef:trouwens waarom is er nooit een handbak gekomen van de t6 versie? zou het dan niet meer onder controle te houden zijn?
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
verbruik moet geen issue zijn als je er voor kiest t6 te rijden, dan moet je opzoek naar een 3 cilinder vw polo die uitslaat als je je voet van het gaspedaal haalt...
je hebt een auto van 1590 kg die alle goljes en civics laat staan bij de stoplichten. Daar heb je nu eenmaal brandstof voor nodig
je hebt een auto van 1590 kg die alle goljes en civics laat staan bij de stoplichten. Daar heb je nu eenmaal brandstof voor nodig

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
-
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05
dat zal ik ook niet ontkennen.
maar door die 4 bak zal het niet zuiniger gaan rijden, en dan ga je on nodig extra brandstof verspillen, en dat vind ik zonde omdat de techniek verder is dan slechts 4 versnellingen. dat probeer ik er mee duidelijk te maken. en daarom is het voor mij persoonlijk een min punt.
maar door die 4 bak zal het niet zuiniger gaan rijden, en dan ga je on nodig extra brandstof verspillen, en dat vind ik zonde omdat de techniek verder is dan slechts 4 versnellingen. dat probeer ik er mee duidelijk te maken. en daarom is het voor mij persoonlijk een min punt.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Die mening deel ik niet met je, een 2.9 met 4trapsautomaat kan ook gewoon 1 op 10 halen.
Met b.v. een caravan erachter maakt het verbruik tussen een 170pk 5 trapsautomaat of een 2.9 4 trapsautomaat zelfs niets uit.
Ook gaf ik aan dat ikzelf een 6 trapsautomaat een zenuweding vind in vergelijking tot een 4 bak, en heel veel zuiniger is ook die 6 bak niet.
Bij een S80 2.5D met 4 trapsautomaat is deze zelfs zuiniger dan een D5 met een 6 trapsautopmaat.
Als iemand voor een T6 gaat zal de economie nooit een drijfveer zijn, er was anders wel voor een 2.4 gekozen.
Met b.v. een caravan erachter maakt het verbruik tussen een 170pk 5 trapsautomaat of een 2.9 4 trapsautomaat zelfs niets uit.
Ook gaf ik aan dat ikzelf een 6 trapsautomaat een zenuweding vind in vergelijking tot een 4 bak, en heel veel zuiniger is ook die 6 bak niet.
Bij een S80 2.5D met 4 trapsautomaat is deze zelfs zuiniger dan een D5 met een 6 trapsautopmaat.
Als iemand voor een T6 gaat zal de economie nooit een drijfveer zijn, er was anders wel voor een 2.4 gekozen.