Pagina 2 van 2
Advies gevraagd
Geplaatst: 10.07.2025 - 15:39
door lint
Ik bedoel dat de AVG wetgeving soms de klantvriendelijkheid in de weg staat.
Advies gevraagd
Geplaatst: 10.07.2025 - 16:06
door OGA244
lint schreef: ↑10.07.2025 - 15:39
Ik bedoel dat de AVG wetgeving soms de klantvriendelijkheid in de weg staat.
ergens voor moeten betalen wordt ook al snel als klantonvriendelijk gezien, je moet je definitie van “klantonvriendelijk” gewoon eens herijken..
Advies gevraagd
Geplaatst: 10.07.2025 - 16:07
door Rene64
Ik denk dat het nog wat anders ligt.
De software die de dealer gebruikt is het probleem.
Hoe moeilijk kan het zijn er een module in te maken die de uitdraai van het onderhoud gewoon eenvoudig maakt?
Zonder naw gegevees en prijzen gewoon de datum, kilometerstand en vervangen delen.
Ik heb bij mijn XC60 wel , op verzoek, gewoon de historie mee gekregen.
De wagen was bij de ( specialist, geen dealer) ook in onderhoud geweest,
Vanaf dag 1 alles netjes op een paar A4 blaadjes.
Het is dus geen klant onvriendelijkheid of onwil, maar een beperking.
En misschien zit het er zelfs wel in maar weet "men "het niet eens.
Eigenlijk zou dat een wettelijke regel moeten zijn dat je bij een gebruikt voertuig verplicht de onderhoudshistorie krijgt.
Advies gevraagd
Geplaatst: 10.07.2025 - 16:13
door OGA244
Een afgestempeld boekje is een aardige indicatie
Advies gevraagd
Geplaatst: 10.07.2025 - 16:22
door NielsPHEV
Ik ben het eens met Rene, dit is info die je in deze tijd toch zeker makkelijk uit een erp systeem zou moeten kunnen plukken, de info is er, het staat in een database en je wilt het "alleen" maar uitdraaien zonder de gegevens van de eigenaar. Ook dat is service en transparantie.
Ik heb nu een auto van een niet nader te noemen Duits merk waar men zeker het regulier onderhoud in de app, sleutel en auto zelf opslaat (niet reguliere reparaties weet ik niet want hij is nog niet stuk geweest) zelfs niet dealers kunnen hier toegang toe krijgen. Volvo heeft nu andere prioriteiten met software denk ik maar ik denk dat zo'n registratie waarde toevoegt.
Advies gevraagd
Geplaatst: 10.07.2025 - 16:29
door Henry82
Maar zo lang dat er niet is kan TS even bellen naar Hooftman en krijgt hij alsnog alle gewenste informatie over het uitgevoerde onderhoud.
Advies gevraagd
Geplaatst: 10.07.2025 - 16:30
door OGA244
Alleen niet geprint
Advies gevraagd
Geplaatst: 10.07.2025 - 17:00
door EVV
Als de papieren uitdraai zo belangrijk is, was dit misschien iets geweest om te bedenken voor de aanschaf…
Advies gevraagd
Geplaatst: 10.07.2025 - 23:33
door Syndikaat
EVV schreef: ↑10.07.2025 - 08:53
Mooie auto! Ik zou dat spoelen van de automaat wel afstemmen met de verkoper. Stel dat er problemen ontstaan na het spoelen heb je kans dat de verkoper het op het spoelen gooit, dan ben je verder van huis.
Er passer trouwens als het goed is ook 21 inch velgen onder
Vandaag afspraak gemaakt eind september en mag meekijken met spoelen.
Jaar garantie zit er niet voor niks op. Bak problemen worden niet verwacht. Volvo zegt zelf ook elke 100k flush.
Mochten er problemen zijn valt het onder garantie.
Ik ga volgende week bellen met hooftman en ben dankbaar dat het telefonisch kan.
Bij ford was het anders geregeld. Zonder enige informatie over eigenaren werd alleen auto info opgeslagen.
Avg snap ik zeker.
Ga ook ff met nieuwenhuijse ff overleggen wat hun kunnen zien. Ik lees dat er blijkbaar gewoon bij te kunnen komen zonder informatie over de 1e eigenaar
Advies gevraagd
Geplaatst: 10.07.2025 - 23:39
door Syndikaat
Gouwe schreef: ↑10.07.2025 - 08:51
Syndikaat schreef: ↑09.07.2025 - 23:17
lint schreef: ↑09.07.2025 - 22:18
Best wel aparte afspraak/richtlijn. Niet echt klantvriendelijk.
100% dezelfde gedachten.
Onze overheid heeft iets met AVG bedacht? En dus hebben ook dealers zich daar aan te houden. Kan zijn dat sommige dealers/medewerkers daarvan een wat meer striktere interpretatie hebben dan anderen. In ieder geval is Hooftman kennelijk van harte bereid je alle info te verstrekken op het moment dat je de auto in bezit hebt toch?
Veel plezier met deze upgrade trouwens!
Dat vind ik ook echt heel erg aardig en ben er enorm blij mee. Dus eind goed al goed

.
Supertof van hooftman

Advies gevraagd
Geplaatst: 11.07.2025 - 08:32
door Walter
geniet van je V90!
Advies gevraagd
Geplaatst: 11.07.2025 - 10:30
door Syndikaat
Ondertussen de complete onderhoudsgeschiedenis in bezit. Vanochtend alles kunnen opschrijven. Echt supertof van hooftman.
Auto is volgens Volvo richtlijnen onderhouden

.
Vorig jaar nieuwe DB riem etc erop gezet incl nieuwe accu bij hooftman.
Nu vanmiddag de ramen blinderen.
Volgende week word de voorbumper, linker voorscherm en wat andere plekken op de carrosserie vakkundig gespoten ivm de blanke lak die los laat.
Nu alleen nog een mooi wielsetje in 19 of 20 inch

.
Iedereen erg bedankt voor het meedenken
Advies gevraagd
Geplaatst: 11.07.2025 - 15:21
door Syndikaat
Vandaag nadat ik vanochtend telefonisch contact had en dingen had opgeschreven, een mailtje ontvangen van hooftman woerden met de complete onderhoudsgeschiedenis in PDF bestand en de informatie over de 1e eigenaar doorgestreept.


Advies gevraagd
Geplaatst: 11.07.2025 - 17:04
door lint
Mooi zo, uiteindelijk keurig geregeld.
Advies gevraagd
Geplaatst: 11.07.2025 - 23:06
door Rene64
Keurig!