Hi JDS, Ik heb diverse malen geprobeerd te remmen tot aan het moment dat ik bijna op de voorligger lag, en een ruk naar links maakte. Ik kreeg met geen enkele mogelijkheid beweging in de rempedaal.
Bij de meesten hier is het gelukkig goed afgelopen, bij mij wat minder.
Maar het had (zonder te willen overdrijven) veel en veel erger kunnen aflopen als we waren geraakt tijdens het slingeren of draaien.
Ik ben op het moment zeer teleurgesteld in de veiligheid van Volvo.
Hoe kan het mogelijk zijn dat het meest essentiele onderdeel in de auto het laat afweten?
Je kan dan nog tig airbags en kooiconsructie hebben, maar als de kans bestaat dat de remmen het laten afweten heb je daar allemaal wellicht niets aan!!
Ik vraag mij dan ook af of dit een volvo probleem is of een algmeen cruise probleem?
Ik kan me namelijk herinneren dat er in Belgie vorige jaar een dodelijk ongeval heeft plaatsgevonden net overde grens met Nederland richting Antwerpen. Daar vielen 2 doden doordat men niet op tijd kon remmen met cruise aan. (er staan nu volgens mij borden dat je geen cruisemag gebruiken bij.......mist ofzo, weet het niet zeker)
Ik heb in mijn klacht gerefereerd naar deze site, dus kunnen ze zien hoeveel mensen dit hebben meegemaakt.
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden.
Ben ook erg benieuwd hoe Volvo hier op reageert.
Ik ga tot het uiterste, want dit mag gewoon niet kunnen gebeuren.
Ik ben nu "gelukkig" alleen maar mijn auto kwijt waar ik 3 weken van heb kunnen genieten. Ik denk namelijk niet dat ze deze nog kunnen opknappen.
Als ze dat wel kunnen zal hij niet meer de oude zijn.
Crash
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
In Belgie reed een vrachtwagen (zonder te remmen) met de cruise control aan in op een stilstaande file, dat is de primaire reden voor die borden.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Vrachtwagens inderdaad op A - 16 <> Antwerpen verboden voor CC.
Dit schijnt een soort handgas te zijn.
Dit schijnt een soort handgas te zijn.
Distillateur van Brandstoffen.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volvo's worden op regelmatige basis gemodificeerd c.q. teruggeroepen, soms voor modificaties op klachten die elders in de wereld incidenteel voorgekomen zijn maar hier nog nooit.corhog schreef:Vraagt zoiets niet om een terugroepactie en modificatie voor er wel doden vallen? Beetje kort door de bocht van volvo daar dit geen eenmalig incident is getuige deze topic.
Heb deze klacht zelf nog nooit gehoord maar kan me ook niet indenken dat als dit iets structureels zou zijn Volvo AB daar geen actie op onderneemt, ben nieuwsgierig naar de uitkomst van een gedegen onderzoek, wat "geroep" en "van horen zeggen" is niet echt een solide basis om enige conclusies te trekken.
Ik meen dat een trucker naar een video kijkend :shock: :shock: en op de cruise control rijdend zonder ook maar een poging deed om te remmen dit ongeluk veroorzaakte, dat is heel wat anders en was ook zeer vermijdbaar.nordicman schreef:Vrachtwagens inderdaad op A - 16 <> Antwerpen verboden voor CC.
Dit schijnt een soort handgas te zijn.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ik kan me niet goed voorstellen dat dit specifieke probleem met de cruise control te maken heeft gehad. Zeker aangezien je aangeeft diverse malen hebt proberen te remmen. Het lijkt erop dat de vacuumpomp het begeven heeft.
Ik snap dat je je afvraagt wat het nut is van alle actieve en passieve veiligheidssystemen als het meest essentiele onderdeel van de veiligheid het af laat weten.
Ik snap dat je je afvraagt wat het nut is van alle actieve en passieve veiligheidssystemen als het meest essentiele onderdeel van de veiligheid het af laat weten.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zonder iets van een onafhankelijk deskundig onderzoek is niemand van ons bij machte om hier een conclusie aan te verbinden, en verontwaardigd allerlei onzin uitkramen is nu niet echt iets waar we hier wat aan hebben.
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Kay01,
Ik heb dit enkel vastgesteld nadat er met de wagen zonder remmen een 2 tal uren na elkaar wordt gereden tegen hogere snelheden. Dit gebeurt bij mij enkel wanneer ik 2-3 maal per jaar ga skieën. Maar het baksteengevoel, alsof de rembekrachtiging niet werkt alsof de wagen nog steeds vooruitwil zonder noemenswaardig af te remmen had ik ook. Maar herhaald remmen gaf wel resultaat. Echter de wagen werd herhaaldelijk toen nog aan Vadis gelegd zonder resultaat..
Na het vervangen van schokdempers( en veren)(had reeds het Volvosportonderstel) heb ik het niet meer ondervonden, de remmen grijpen nu veel sneller aan.
Heb jij trouwens geen DSTC, die gaat het slippen toch tegen. Heb dit eens speciaal gaan testen omdat ik het nog nooit gebruikt had op een open ruimte en dit systeem corrigeert de wagen bij het uitbreken met een halve tot één meter.
Johan DS
Ik heb dit enkel vastgesteld nadat er met de wagen zonder remmen een 2 tal uren na elkaar wordt gereden tegen hogere snelheden. Dit gebeurt bij mij enkel wanneer ik 2-3 maal per jaar ga skieën. Maar het baksteengevoel, alsof de rembekrachtiging niet werkt alsof de wagen nog steeds vooruitwil zonder noemenswaardig af te remmen had ik ook. Maar herhaald remmen gaf wel resultaat. Echter de wagen werd herhaaldelijk toen nog aan Vadis gelegd zonder resultaat..
Na het vervangen van schokdempers( en veren)(had reeds het Volvosportonderstel) heb ik het niet meer ondervonden, de remmen grijpen nu veel sneller aan.
Heb jij trouwens geen DSTC, die gaat het slippen toch tegen. Heb dit eens speciaal gaan testen omdat ik het nog nooit gebruikt had op een open ruimte en dit systeem corrigeert de wagen bij het uitbreken met een halve tot één meter.
Johan DS
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Poeh.. als ik dit zo lees...
Tuurlijk heeft elke auto/elke serie wel kinderziektes en probleempjes. En sommige daarvan kunnen wel gevaarlijk zijn. Oké, dat weet iedereen. Zo heb ik met mijn eigen auto dat het grootlicht wel eens uit valt. Ook gevaarlijk, maar ik kan d'r mee leven.
Maar als iemand hier z'n probleem van geblokkeerde rempedaal noemt, en het klinkt een aantal mensen 'bekend' in de oren... nou, dan is het vertrouwen in een auto uit 2002 wel ernstig gedaald.
Tuurlijk heeft elke auto/elke serie wel kinderziektes en probleempjes. En sommige daarvan kunnen wel gevaarlijk zijn. Oké, dat weet iedereen. Zo heb ik met mijn eigen auto dat het grootlicht wel eens uit valt. Ook gevaarlijk, maar ik kan d'r mee leven.
Maar als iemand hier z'n probleem van geblokkeerde rempedaal noemt, en het klinkt een aantal mensen 'bekend' in de oren... nou, dan is het vertrouwen in een auto uit 2002 wel ernstig gedaald.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Vraag me toch af wat al deze slachtoffers gedaan hebben na deze constatering, heb er zelf niet eerder van gehoord.marsm104 schreef:Maar als iemand hier z'n probleem van geblokkeerde rempedaal noemt, en het klinkt een aantal mensen 'bekend' in de oren... nou, dan is het vertrouwen in een auto uit 2002 wel ernstig gedaald.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29.11.2006 - 13:52
Bart,bart simpson schreef:Zonder iets van een onafhankelijk deskundig onderzoek is niemand van ons bij machte om hier een conclusie aan te verbinden, en verontwaardigd allerlei onzin uitkramen is nu niet echt iets waar we hier wat aan hebben.
Ben jij wel goed bij je hoofd???????????????????????????????
"wat geroep" en van horen zeggen???????????
Ik ben verdomme (sorry voor mijn taalgebruik) frontaal op de vangrails gereden!!!
Heb het zelf meegemaakt, en niet van horen zeggen !!!!
En "niet structureel" hoeveel mensen moeten nog meer hetzelfde hebben gehad??? Moeten er eerst doden vallen???????
Onzin uitkramen?????????????????? kan jij niet lezen ofzo?????
Ga alsjeblieft ergens anders de advocaat van de duivel spelen.
Ik wil jou wel eens horen als je hetzelfde meemaakt, benieuwd of je dan nog steeds dezelfde mening bent toebedeeld over al deze "ONZIN" en "GEROEP"
Zoals op meerder onderwerpen hier op het forum heb jij als enige ook dit keer weer een afwijkende mening dan de meerderheid.
Zou je niet eens bij jezelf te rade gaan dat ZELFS jij het wellicht eens verkeerd zou kunnen hebben; ik weet het de werkelijkheid is soms hard.
Ik begrijp ook niet waarom jij elke keer uit Volvo standpunt spreekt?
Heb je soms aandelen, en voel je je aangevallen?
Er zitten hier allemaal liefhebbers van Volvo, geloof me jij bent zeker niet de grootste en enige!
Ongelofelijk zeg!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik kan niet beoordelen waardoor jouw ongeluk ontstaan is, jij kan dat ook niet, ik verdedig hier helemaal niets, maar een gedegen onderzoek kan iets van klaarheid brengen in jouw specifieke ervaring en dan nog zegt die constatering helemaal niets over de andere ervaringen.Kay01 schreef:Bart,bart simpson schreef:Zonder iets van een onafhankelijk deskundig onderzoek is niemand van ons bij machte om hier een conclusie aan te verbinden, en verontwaardigd allerlei onzin uitkramen is nu niet echt iets waar we hier wat aan hebben.
Ben jij wel goed bij je hoofd???????????????????????????????
"wat geroep" en van horen zeggen???????????
Ik ben verdomme (sorry voor mijn taalgebruik) frontaal op de vangrails gereden!!!
Heb het zelf meegemaakt, en niet van horen zeggen !!!!
En "niet structureel" hoeveel mensen moeten nog meer hetzelfde hebben gehad??? Moeten er eerst doden vallen???????
Onzin uitkramen?????????????????? kan jij niet lezen ofzo?????
Ga alsjeblieft ergens anders de advocaat van de duivel spelen.
Ik wil jou wel eens horen als je hetzelfde meemaakt, benieuwd of je dan nog steeds dezelfde mening bent toebedeeld over al deze "ONZIN" en "GEROEP"
Zoals op meerder onderwerpen hier op het forum heb jij als enige ook dit keer weer een afwijkende mening dan de meerderheid.
Zou je niet eens bij jezelf te rade gaan dat ZELFS jij het wellicht eens verkeerd zou kunnen hebben; ik weet het de werkelijkheid is soms hard.
Ik begrijp ook niet waarom jij elke keer uit Volvo standpunt spreekt?
Heb je soms aandelen, en voel je je aangevallen?
Er zitten hier allemaal liefhebbers van Volvo, geloof me jij bent zeker niet de grootste en enige!
Ongelofelijk zeg!
Tot die tijd is iedere uitspraak met betrekking tot dit onderwerp een niet onderbouwde aanname dus inderdaad "geroep"
Ik bagetaliseer jouw ervaring in het geheel niet (was de eerste die zijn blijdschap uitsprak over het niet hebben van enig letsel) dus doe niet zo aangebrand, wat je voor de rest van mijn standpunten c.q. meningen vind vind ik niet echt interessant.
Hier heeft nog helemaal niemand gelijk tot er iets onderzocht is op harde feiten, laat een technisch onderzoek instellen door een expertiseburo om de onderste steen in jouw specifieke geval boven te halen.
Ik gaf aan dat ik er nog niet eerder van gehoort had, maar dat betekend nog niet dat er niets hoeft te zijn.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41014
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Elke aanrijding is een emotionele gebeurtenis.
Maar elke aanrijding kan ook zonder emotie geanaliseerd worden.
Laten we niet meer wild om ons heen roepen maar de reactie van Volvo afwachten.
Maar elke aanrijding kan ook zonder emotie geanaliseerd worden.
Laten we niet meer wild om ons heen roepen maar de reactie van Volvo afwachten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
@Kay01, Is er nog politie ter plaatse geweest?
Zoja, is de auto nog door hen (specialisten) technisch onderzocht?
Zoja, is de auto nog door hen (specialisten) technisch onderzocht?
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Sterker nog
Zaken lijken veelal anders dan erover wordt gesproken en/of is ervaren.
En nee ik wil Kay01 niet te kort doen, belangrijkste is nu dat het voor jullie goed is afgelopen. Over de conclusies zullen we een onderzoek moeten afwachten.
Is de technische verkeerpolitie eigelijk ter plaatse geweest en is er een onderzoek aan je voertuig gedaan?
Gr Arjen
Een aanrijding moet zonder emoties worden onderzocht en beoordeeld. Emoties bij onderzoek zijn erg gevaarlijk en kan ervoor zorgen dat zaken verkeerd worden geinterpreteerd.Elke aanrijding is een emotionele gebeurtenis.
Maar elke aanrijding kan ook zonder emotie geanaliseerd worden.
Zaken lijken veelal anders dan erover wordt gesproken en/of is ervaren.
En nee ik wil Kay01 niet te kort doen, belangrijkste is nu dat het voor jullie goed is afgelopen. Over de conclusies zullen we een onderzoek moeten afwachten.
Is de technische verkeerpolitie eigelijk ter plaatse geweest en is er een onderzoek aan je voertuig gedaan?
Gr Arjen
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29.11.2006 - 13:52
Slechts de verkeerspolite was aanwezig en zij hebben geen onderzoek gedaan. Had hen wel verteld hoe het is ontstaan.
Maar van de schrik helemaal niet bij me opgekomen zoiets.
Auto staat nu als het goed is bij een schadeherstelbedrijf.
Ik kan woensdag bellen. Kan ik zo'n technisch onderzoek via de verzekering laten verrichten?
Iemand hier ervaring mee?
Maar van de schrik helemaal niet bij me opgekomen zoiets.
Auto staat nu als het goed is bij een schadeherstelbedrijf.
Ik kan woensdag bellen. Kan ik zo'n technisch onderzoek via de verzekering laten verrichten?
Iemand hier ervaring mee?
Met spoed aangeven bij de politie hoe het ongeval daadwerkelijk is ontstaan.
Immers het weigeren van de remmen!
Mogelijk omdat er behoorlijk wat schade is ontstaan en in principe jij gevaar op de weg hebt veroorzaakt (art. 5 WVW)
is het mogelijk dat ze alsnog een onderzoek doen.
Is jou een proces-verbaal aangezegd? Dan sowieso ivm met bewijslast tegen of voor jou.
Tevens denk ik dat er wel interesse is, omdat de verkeerspolitie (KLPD?) ook veelal in Volvo rijdt.
Alleen slechte tijd nu.
Veel mensen zijn vrij met de kerstdagen, ook bij de politie!
Tevens je verzekering inlichten.
Als de oorzaak de remmen zijn kan de verzekering mogelijk wat verhalen bij Volvo. Maar reken er maar niet op, bewijstechnisch heel lastig.
Immers het weigeren van de remmen!
Mogelijk omdat er behoorlijk wat schade is ontstaan en in principe jij gevaar op de weg hebt veroorzaakt (art. 5 WVW)
is het mogelijk dat ze alsnog een onderzoek doen.
Is jou een proces-verbaal aangezegd? Dan sowieso ivm met bewijslast tegen of voor jou.
Tevens denk ik dat er wel interesse is, omdat de verkeerspolitie (KLPD?) ook veelal in Volvo rijdt.
Alleen slechte tijd nu.
Veel mensen zijn vrij met de kerstdagen, ook bij de politie!

Tevens je verzekering inlichten.
Als de oorzaak de remmen zijn kan de verzekering mogelijk wat verhalen bij Volvo. Maar reken er maar niet op, bewijstechnisch heel lastig.
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Hoi
Ik denk dat met name de verzekering heeft hier heel veel belang bij heeft ivm de grote schadepost van een eenzijdig ongeval.
1) Ik zou de politie verzoeken om een technisch onderzoek. Echter kan ik mij voorstellen dat er niet tot op detailniveau wordt doorgezocht. Dat is uiteindelijk minder belangrijk voor het behandelen van deze aanrijding. Eenzijdig zonder letsel met blik schade. Waar wel op getoetst zal worden is of er een strafbaar feit is begaan zoals een snelheidsovertreding en al dan niet gevaar of hinder is veroorzaakt.
2) Ik zou de verzekering je verhaal voorleggen en vragen wat zij in dergelijke gevallen kunnen betekenen. Een schade-expert zal naar de auto gaan kijken maar die is denk ik meer geschoolt in het herkenen van de schade en het schadebedrag. Maar wie weet....
Gr Arjen
Ik denk dat met name de verzekering heeft hier heel veel belang bij heeft ivm de grote schadepost van een eenzijdig ongeval.
1) Ik zou de politie verzoeken om een technisch onderzoek. Echter kan ik mij voorstellen dat er niet tot op detailniveau wordt doorgezocht. Dat is uiteindelijk minder belangrijk voor het behandelen van deze aanrijding. Eenzijdig zonder letsel met blik schade. Waar wel op getoetst zal worden is of er een strafbaar feit is begaan zoals een snelheidsovertreding en al dan niet gevaar of hinder is veroorzaakt.
2) Ik zou de verzekering je verhaal voorleggen en vragen wat zij in dergelijke gevallen kunnen betekenen. Een schade-expert zal naar de auto gaan kijken maar die is denk ik meer geschoolt in het herkenen van de schade en het schadebedrag. Maar wie weet....
Gr Arjen
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zonder zout in de wond te willen wrijven zou er in dit geval zonder dat het "hoe en waarom" boven water is gekomen weer een verhaal van "horen zeggen" kunnen ontstaan en dan zonder een greintje feitenkennis.Kay01 schreef:Slechts de verkeerspolite was aanwezig en zij hebben geen onderzoek gedaan. Had hen wel verteld hoe het is ontstaan.
Maar van de schrik helemaal niet bij me opgekomen zoiets.
Auto staat nu als het goed is bij een schadeherstelbedrijf.
Ik kan woensdag bellen. Kan ik zo'n technisch onderzoek via de verzekering laten verrichten?
Iemand hier ervaring mee?
Is er een structureel probleem moeten techneuten dat ook wel kunnen constateren, dat is hetgeen ik ook bij de anderen miste, ze hadden iets levensbedreigends, ze zijn er nog steeds boos over, het is (mogelijk) de schuld van Volvo, maar er is inhoudelijk (nog) niet naar gekeken, tja....
Dit vereist een nader onderzoek, ook in het belang van anderen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Ik denk dat Volvo Nederland de enige belanghebbende zou kunnen zijn in deze kwestie. Als je bij de verzekering gaat roepen dat het mogelijk het gevolg is van weigerende remmen, kun je nog pech hebben dat ze het op verwijtbaarheid gooien wegens achterstallig onderhoud. Dan moet jij maar aantonen dat je er alles aan gedaan hebt om die auto in topconditie te houden. Verzekeringen zijn er niet om klakkeloos geld uit te geven. Die "boeven" zouden het liefst niks uitkeren.
Het klpd heeft ook geen enkel belang bij een onderzoek. Het is al gezegd, maar er zijn geen doden/zwaargewonden. Wegmeubilair beschadigd, maar dat is zo te verhelpen. Eenzijdig ongeval.
Kay01 zal toch geen verbaal aangezegd zijn omdat hij zijn geliefde volvo in de prak reed?!
Er moet om met succes 5WvW tenlaste te leggen toch minstens sprake zijn van voorwaardelijke opzet. Nou daar lijkt mij in dit geval geen sprake van.
Het klpd gaat echt geen kapotte volvo onderzoeken omdat zij ook in volvo's rijden. De technische dienst van het klpd krijgt vanzelf een telefoontje als er iets mis is met de auto's. Als zij niets horen gaan zij er van uit dat er geen problemen zijn (en die zijn er ook bijna niet kan ik uit betrouwbare bron vermelden).
Dus ik denk dat alleen een goed gemotiveerd verzoek aan Volvo hen kan bewegen om deze betreffende auto te onderzoeken. Het verwijzen naar dit forum of het 850-forum is niet onverstandig.
@Kay01; sterkte met het verwerken van deze ellendige gebeurtenis en gelukkig zijn jullie ongedeerd gebleven. Die auto blijft uiteindelijk toch maar een auto.
Het klpd heeft ook geen enkel belang bij een onderzoek. Het is al gezegd, maar er zijn geen doden/zwaargewonden. Wegmeubilair beschadigd, maar dat is zo te verhelpen. Eenzijdig ongeval.
Kay01 zal toch geen verbaal aangezegd zijn omdat hij zijn geliefde volvo in de prak reed?!
Er moet om met succes 5WvW tenlaste te leggen toch minstens sprake zijn van voorwaardelijke opzet. Nou daar lijkt mij in dit geval geen sprake van.
Het klpd gaat echt geen kapotte volvo onderzoeken omdat zij ook in volvo's rijden. De technische dienst van het klpd krijgt vanzelf een telefoontje als er iets mis is met de auto's. Als zij niets horen gaan zij er van uit dat er geen problemen zijn (en die zijn er ook bijna niet kan ik uit betrouwbare bron vermelden).
Dus ik denk dat alleen een goed gemotiveerd verzoek aan Volvo hen kan bewegen om deze betreffende auto te onderzoeken. Het verwijzen naar dit forum of het 850-forum is niet onverstandig.
@Kay01; sterkte met het verwerken van deze ellendige gebeurtenis en gelukkig zijn jullie ongedeerd gebleven. Die auto blijft uiteindelijk toch maar een auto.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD