Pagina 11 van 19
Geplaatst: 17.06.2013 - 15:38
door RichieB
Je kan een laadpunt aanschaffen waarvan de leverancier ook de facturatie verzorgd. Je krijgt dan (als bedrijf) netjes een BTW factuur en (als privé) een vergoeding voor de geleverde stroom. Omdat je de factuur van een ander bedrijf krijgt speelt het BTW probleem niet. (Althans, dat probleem wordt verlegt naar de leverancier van de laadpaal.)
Geplaatst: 17.06.2013 - 16:11
door Jeroen
Dat vanzelf opladen heb ik ook een keer gehad.
Ben nu onder de 3,0 l/100 km gedoken, 2,9 om precies te zijn

Geplaatst: 03.07.2013 - 17:13
door NielsPHEV
Vandaag een snelle rit van Arnhem naar Hamburg:
309 km
2:26 uur
totaal gemiddeld inclusief stadsverkeer 127 km/h
Heb overal waar het haalbaar was de V max +_ 5 % gereden de stukken zonder V max ( en dat zijn er nu deze weg klaar is aardig wat) in performance mode zo hard als ik verantwoord vond. Heel kort 233 km/h op de gps gezien en lange stukken rond de 180 kunnen cruisen. Erg leuk om na de werkzaamheden in een paar tellen in performance van 60 naar 160 te accelereren. Hiermee los je de files achter je zeker op !
Verbruik:
accu nagenoeg leeg bij start
24,6 liter diesel
gemiddeld verbruik 1 : 12,5
Dit is aanmerkelijk zuiniger dan mijn hand geschakelde V70D3 op een vergelijkbare rit.
Morgen maar weer relaxed op de cc terug
Geplaatst: 07.07.2013 - 14:56
door Magliaveli
De power stand heeft op de snelweg boven de 150 geen nut meer, dan doet de electro niet meer mee. Zoizo is de powerstand alleen intressant bij accelereren en niet bij cruisen. En inderdaad is het heel leuk om vanaf ca 80 naar de 150+ te knallen.

Geplaatst: 11.07.2013 - 21:40
door RichieB
Ik ben net maar weer eens langs de pomp gereden. Het was al weer 1352km geleden dat ik daar stond. Gemiddeld verbruik met deze tank: 3,3 l/100 km. Wat is jullie grootste actieradius op een tank tot nu toe?
Geplaatst: 12.07.2013 - 14:29
door FjodJont
457km op een volle 60liter tank.
Geplaatst: 12.07.2013 - 14:30
door FjodJont
Of bedoel je met een PIH :mrgreen:
Geplaatst: 12.07.2013 - 17:15
door RichieB
Dat lijkt me treurig, dat je om je actieradius te verlengen je naar een speciaal station moet rijden. Dat is zooooo 2012.

Ik plug hem gewoon thuis in.
Mijn vraag is dus: wat is het maximale aantal kms dat je hebt gereden tussen twee pomp bezoeken in?
Geplaatst: 12.07.2013 - 17:47
door RoaldH
558 km (met dakkoffer vanuit Duitsland zonder bijladen met 70% accu) en 821 km (zonder dakkoffer en 4x 100% laden). In beide gevallen had ik 4 a 5 liter diesel over in de tank.
Geplaatst: 23.07.2013 - 09:06
door Autozoeker
ik denk dat 45km of misschien 50km wel haalbaar is. Ik heb sinds kort de mogelijkheid om op te laden in de buurt en vandaag even getest. Ik heb gewoon met het verkeer meegereden. Als ik beter mijn best deed (dus 100 waar 100 mag ipv 120 etc) was het denk ik wel gelukt om alleen elektrisch te rijden naar het werk. Ik had de auto verder in hybrid staan, met airco aan in dit weer. in Pure zou het denk ik ook beter gaan.
Geplaatst: 23.07.2013 - 09:52
door NielsPHEV
@ autozoeker, zie dat de diesel een keertje is bijgekomen. Neem aan dat je accu na de rit nagenoeg leeg was. Ik rijdt meestal in pure en zet dat de airco aan door op auto te drukken. Vanmorgen reed ik 15,1 km op 3,2 kWh (netto verbruik min regeneratie) wat vergelijkbaar is met wat jij vermogen deed. Zonder airo en met een fluwelen voetje zou je in de buurt van de 45 km kunnen komen. Verder lukt mij echt niet. Wel is het zo dat je van de geïnstalleerd 11,2 kWh accu cap je zo'n 80 % kunt gebruiken. Zal iets met levensduur te maken hebben verwacht ik.
Wat opvalt is dat wanneer je veel eerder en zachtjes remt er substantieel teruggewonnen kan worden op mijn 15,1 km ritje vanmorgen was het verbruik 4,2 kWh en is 1,0 kWh teruggewonnen.
Geplaatst: 23.07.2013 - 09:54
door RichieB
Jouw accu is waarschijnlijk nog "vers"? Dit haal ik echt niet (meer). Of het moet op een weg van 45km lang zijn waar je continue 70 km/u kan rijden ofzo.
Geplaatst: 23.07.2013 - 10:01
door Autozoeker
Mijn accu was na de rit zo goed als op ja. Het laatste stukje op de diesel gereden.
het klopt verder mbt dat remmem. Ik had op vakantie een huur auto en die remt direct. Ik moet weer wennen dat je bij de pih eerder moet remmem omdat de regeneratie ook wat werk wil doen. Je kan bij stukken dat je gas los laat, licht de rem indrukken om regeneratie te forceren. Soms regenereert hij uit zich zelf als je gas los laat, maar soms moet je hem helpen.
Mijn rit bestaat verder uit 80% snelweg, dus ik kan niet zoveel terug winnen

Stond ook nog 5 mins de file, dat helpt allemaal niet natuurlijk.
Maar ik probeer van de week nog een keer in Pure om te kijken hoe ver ik kom. Heb het idee dat 45 wel haalbaar is zonder gek te moeten doen. Doel is om volledig elektrisch naar het werk te rijden

Geplaatst: 23.07.2013 - 10:04
door NielsPHEV
RichieB schreef:Jouw accu is waarschijnlijk nog "vers"? Dit haal ik echt niet (meer). Of het moet op een weg van 45km lang zijn waar je continue 70 km/u kan rijden ofzo.
Mijn accu is volgens net zo "oud" als die van jouw en ik haal dit ook. volgens mij mag er nog geen merkbare capaciteit reductie zijn
Geplaatst: 23.07.2013 - 10:09
door Autozoeker
@RichieB je accu zou niet zo snel achteruit moeten gaan. ik geloof dat ze 80% oid garanderen na zoveel jaar.
Geplaatst: 23.07.2013 - 10:14
door jvov60
Misschien werkte de regeneratie al niet goed bij RichieB? Er is nu immers iets kapot...
Geplaatst: 23.07.2013 - 10:15
door RichieB
Ik heb bij het vorige bezoek aan de dealer al aangegeven dat ik nu minder kms uit de accu haal dan in het begin. De app laat dat ook zien. Ik laadt wel elke dag op, dus dat kan ook invloed hebben. Het probleem met die garantie op 80% is: wat is de basis? Dat is nergens vastgelegd.
Geplaatst: 23.07.2013 - 10:15
door Ben
Misschien is je regeneratieriempje stuk?
Geplaatst: 23.07.2013 - 10:15
door RichieB
jvov60 schreef:Misschien werkte de regeneratie al niet goed bij RichieB? Er is nu immers iets kapot...
Volgens de app regenereerde hij als een dolle.
Geplaatst: 23.07.2013 - 10:27
door Autozoeker
RichieB schreef:Ik heb bij het vorige bezoek aan de dealer al aangegeven dat ik nu minder kms uit de accu haal dan in het begin. De app laat dat ook zien. Ik laadt wel elke dag op, dus dat kan ook invloed hebben. Het probleem met die garantie op 80% is: wat is de basis? Dat is nergens vastgelegd.
Stond er niets in het extra garantie boekje wat we gekregen hebben van Volvo BE? Was dat niet 80% na zoveel jaar van die 11,2 kWh? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal goed doorgelezen heb.