Pagina 11 van 11
Geplaatst: 04.07.2013 - 06:17
door edv60h
Volg al een tijdje de discussie over dit topic. SF rekent VCNL een aantal zaken aan die in mijn ogen niet terecht zijn.
VCNL maakt namelijk als 'ondernemer' slim gebruik van de markt en mogelijkheden. Petje af voor VCNL! Bovendien, SF, doe je zelf hetzelfde als je in 1 dag een V60PIH kunt verdienen.
Niemand (zover mij bekend

) is gedwongen een V60PIH te kopen.
99,9% van de huidige PIH kopers zou het morgen weer doen als ze de kans kregen! Wat te denken van alle niet PIH rijders die deze auto gelijk zouden bestellen als ze nog kans maakten op 0% bijtelling?
Conclusie: Chapeau voor VCNL! En ik ben net als alle (afgerond) V60PIH rijders superblij met deze auto!
SF heeft recht op zijn mening en die respecteer ik ook, maar als je dan consequent bent moet je ook verhuizen naar het buitenland want de echte geldgraaiers en verslinders zitten in Den Haag.
Geplaatst: 04.07.2013 - 06:58
door jvov60
Ik ben wel klaar met dit onderwerp...
Geplaatst: 04.07.2013 - 07:37
door ZX10r
edv60h schreef:Volg al een tijdje de discussie over dit topic. SF rekent VCNL een aantal zaken aan die in mijn ogen niet terecht zijn.
VCNL maakt namelijk als 'ondernemer' slim gebruik van de markt en mogelijkheden. Petje af voor VCNL! Bovendien, SF, doe je zelf hetzelfde als je in 1 dag een V60PIH kunt verdienen.
Niemand (zover mij bekend

) is gedwongen een V60PIH te kopen.
99,9% van de huidige PIH kopers zou het morgen weer doen als ze de kans kregen! Wat te denken van alle niet PIH rijders die deze auto gelijk zouden bestellen als ze nog kans maakten op 0% bijtelling?
Conclusie: Chapeau voor VCNL! En ik ben net als alle (afgerond) V60PIH rijders superblij met deze auto!
SF heeft recht op zijn mening en die respecteer ik ook, maar als je dan consequent bent moet je ook verhuizen naar het buitenland want de echte geldgraaiers en verslinders zitten in Den Haag.
Ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt, VCNL is gewoon van Volvo, het gaat om het feit dat er een verschil is tussen MY13 en MY14 en het verschil tussen landen onderling. Volvo maakt misbruik van de regelgeving hier en dit gaat een staartje krijgen.
Daarnaast reageert VCNL niet op vragen, via diverse media zijn deze gesteld, op directe communicatie reageert men niet en de dealer kan de vragen ook niet beantwoorden.
Geplaatst: 04.07.2013 - 07:49
door YoVol
Superfunky schreef:
En waar is trouwens de PiH van Jolle?? Wil nou die foto's wel eens zien!
In de
Foto van mijn volvo-topic
Geplaatst: 04.07.2013 - 08:14
door ganzewin
edv60h schreef:Volg al een tijdje de discussie over dit topic. SF rekent VCNL een aantal zaken aan die in mijn ogen niet terecht zijn.
VCNL maakt namelijk als 'ondernemer' slim gebruik van de markt en mogelijkheden. Petje af voor VCNL! Bovendien, SF, doe je zelf hetzelfde als je in 1 dag een V60PIH kunt verdienen.
Niemand (zover mij bekend

) is gedwongen een V60PIH te kopen.
99,9% van de huidige PIH kopers zou het morgen weer doen als ze de kans kregen! Wat te denken van alle niet PIH rijders die deze auto gelijk zouden bestellen als ze nog kans maakten op 0% bijtelling?
Conclusie: Chapeau voor VCNL! En ik ben net als alle (afgerond) V60PIH rijders superblij met deze auto!
SF heeft recht op zijn mening en die respecteer ik ook, maar als je dan consequent bent moet je ook verhuizen naar het buitenland want de echte geldgraaiers en verslinders zitten in Den Haag.
+1. Helemaal eens!!
Geplaatst: 04.07.2013 - 08:20
door Superfunky
YoVol schreef:Superfunky schreef:
En waar is trouwens de PiH van Jolle?? Wil nou die foto's wel eens zien!
In de
Foto van mijn volvo-topic
Top, thx! Was al bang dat 'tie 'm ingeleverd had! Dat wil ik natuurlijk niet op m'n geweten hebben!

Geplaatst: 04.07.2013 - 08:28
door NielsPHEV
1: Hoezo afname plicht die is er in de praktijk helemaal niet daar ben jezelf het levende bewijs van
2: Het prijsverschil ja dat is er en daar is veel over gezegd, marktwerking en niets anders.
Het niet mogen leveren aan NL klanten door buitenlandse dealers is inderdaad niet fraai. Anderzijds in zakelijk verkeer niet ongebruikelijk dat je wordt verwezen naar de lokale vertegenwoordiger van het product dat je wilt kopen. Daarnaast zie je ook in consumentenverkeer forse prijsverschillen bij diverse producten, was twee weken geleden in de US moet je eens zien wat een Levi's spijkerbroek daar kost.
Je medelijden met de dealer deel ik deels enige inconsistentie zit er wel in, heeft de beste man/vrouw zitten ploeteren om jou als klant netjes te informeren over 19", flippers etc etc annuleer je de order en moet ie opnieuw beginnen met een nieuwe klant
Geplaatst: 04.07.2013 - 08:31
door Jolly Breeze Racing
Superfunky schreef:YoVol schreef:Superfunky schreef:
En waar is trouwens de PiH van Jolle?? Wil nou die foto's wel eens zien!
In de
Foto van mijn volvo-topic
Top, thx! Was al bang dat 'tie 'm ingeleverd had! Dat wil ik natuurlijk niet op m'n geweten hebben!

Haha, ik ben niet zo gemakkelijk te beïnvloeden

Moet alleen nog wat aan die wielen doen

Geplaatst: 04.07.2013 - 08:41
door ferretje
Superfunky schreef:
Goed, een paar feiten:
- de marge van NL dealers op de PiH is 4-5%. Dat is ongeveer 1/3 v/d gebruikelijke marge. Walter heeft gelijk, daar kan een dealer net de kosten van dekken. Het schijnt dat de verkopers ook salaris moeten krijgen
Relatief gezien klopt dat wel.... maar...
normaal krijgen ze de marge over de catalogusprijs ex BTW en BPM, van een auto die de dan minder dan helft kost t.o.v. de PIH..... (Excl BPM/BTW)
(toch?)
Absoluut maakt het volgens mij nauwelijks uit...... of maak ik een denkfout...
Geplaatst: 04.07.2013 - 08:47
door JeroenV60PHID
ferretje schreef:Superfunky schreef:
Goed, een paar feiten:
- de marge van NL dealers op de PiH is 4-5%. Dat is ongeveer 1/3 v/d gebruikelijke marge. Walter heeft gelijk, daar kan een dealer net de kosten van dekken. Het schijnt dat de verkopers ook salaris moeten krijgen
Relatief gezien klopt dat wel.... maar...
normaal krijgen ze de marge over de catalogusprijs ex BTW en BPM, van een auto die de dan minder dan helft kost t.o.v. de PIH..... (Excl BPM/BTW)
(toch?)
Absoluut maakt het volgens mij nauwelijks uit...... of maak ik een denkfout...
Opbrengsten zijn misschien gelijk maar de investeringen (kennisopbouw, etc) zijn hoger. Maar zo'n auto is natuurlijk wel heel goed voor het imago van Volvo en zal een aanzuigende werking hebben. Volvo heeft zich in Nederland voor de zakelijke markt weer op de kaart gezet.
Geplaatst: 04.07.2013 - 09:13
door 4wielen
Toon mij nou eens een subsidie die echt het beoogde effect bereikt... Ik heb zoveel voorbeelden dat de gelden altijd op plekken komen bij mensen waar ze helemaal niet voor bedoeld zijn, word er eng van. Wat mij betreft kapt de overheid met ALLE subsidies en gaat ze zich eens bezinnen op hoe gewenste effecten wel bereikt kunnen worden!!!
Alle respect voor je beslissing SF.
Geplaatst: 04.07.2013 - 10:41
door ferretje
In opvolging op mijn eerdere reacties in dit draadje:
Vanmorgen stapte onaangekondigd de dealer in hoogst eigen persoon mijn kantoor binnen. Ongenoegen is uitgesproken en er is door hem een handreiking gedaan. Ik waardeer dat gebaar zeer.
Hoewel het niet helemaal was wat ik me er van had voorgesteld heb ik zijn aanbod aanvaard hebben we nu beiden een even goed gevoel (hoop ik).
Geplaatst: 04.07.2013 - 10:48
door Superfunky
NielsPHEV schreef:1: Hoezo afname plicht die is er in de praktijk helemaal niet daar ben jezelf het levende bewijs van
2: Het prijsverschil ja dat is er en daar is veel over gezegd, marktwerking en niets anders.
Het niet mogen leveren aan NL klanten door buitenlandse dealers is inderdaad niet fraai. Anderzijds in zakelijk verkeer niet ongebruikelijk dat je wordt verwezen naar de lokale vertegenwoordiger van het product dat je wilt kopen. Daarnaast zie je ook in consumentenverkeer forse prijsverschillen bij diverse producten, was twee weken geleden in de US moet je eens zien wat een Levi's spijkerbroek daar kost.
Je medelijden met de dealer deel ik deels enige inconsistentie zit er wel in, heeft de beste man/vrouw zitten ploeteren om jou als klant netjes te informeren over 19", flippers etc etc annuleer je de order en moet ie opnieuw beginnen met een nieuwe klant
@1: dat is niet zo en het werk v/d dealer. De tekst van de overeenkomst is helder en bij ondertekening is ook dudielijk gezegd dat het geen vrijblijvende optie is. Tekenen is afnemen.
Ik ben niet het levende bewijs, want ik neem gewoon af. Ik heb alleen 2 kopers in de plaats gesteld aan wie de auto's afgeleverd kunnen worden. Eén en ander is in overleg gegaan met de dealer. Ik heb de mogelijkheid aangeboden zelf realties aan te dragen, over te zetten naar deze afnemers of aan mij te leveren waarna ik 1 minuut later de auto's zou hebben doorverkocht. Zij kozen voor optie 1.
Ik heb dus niet geannuleerd in de vorm dat ik het "probleem" bij de dealer heb neergelegd.
Geplaatst: 04.07.2013 - 11:00
door tomtom
Thanks again SF!
Geplaatst: 04.07.2013 - 11:16
door IV39
ferretje schreef:In opvolging op mijn eerdere reacties in dit draadje:
Vanmorgen stapte onaangekondigd de dealer in hoogst eigen persoon mijn kantoor binnen. Ongenoegen is uitgesproken en er is door hem een handreiking gedaan. Ik waardeer dat gebaar zeer.
Hoewel het niet helemaal was wat ik me er van had voorgesteld heb ik zijn aanbod aanvaard hebben we nu beiden een even goed gevoel (hoop ik).
Goed om te lezen!
Geplaatst: 04.07.2013 - 12:23
door v60pih
jvov60 schreef:Ik ben wel klaar met dit onderwerp...
+1
Motivering SF is helder, alle reacties zijn dat ook en we gaan nu in herhaling vallen vrees ik.
Iedereen heeft recht op zijn/haar waarheid.
Geplaatst: 04.07.2013 - 12:42
door Ben
Ik stel voor dat we dit onderwerp daarom afsluiten en Superfunky wel weer op het forum zien zodra hij een ander vervoermiddel gekozen heeft.