Kraakjes en rammels in het interieur

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
zakraket
4th Gear member

Mijn auto staat vandaag bij de dealer om oa te kijken naar het kraken van de deuren links en rechts bij hobbels in de weg (vooral bij inveren linkervoorwiel) en met name bij het scheef oprijden van drempels
D2 schreef: Daarnaast zit er een vreselijk irritante rammel in het dashboardkastje. Bij nader onderzoek bleek dit slecht te verhelpen door het hele ding te vervangen, dat gaat dus binnenkort gebeuren. De auto is net uit de garantie, maar ik ga ervan uit dat dit daar nog onder valt.

Al met al ben ik erg blij met de auto en ook de verschillende Volvo-dealers die ik al heb mogen bezoeken. Alleen die rammels... Ik snap dat een dieseltje wat meer vibraties genereert waardoor rammels wellicht iets eerder voorkomen, maar toch, de civic hybrid die ik hiervoor reed had totaal geen last van al dit soort fratsen, ook niet met 150.000 km op de teller.
Dat met dat dashboardkastje heb ik ook: klep open, geen rammel. Klep dicht, dan komt er ergens een rammel vandaan bij toeren tussen 1500-2000. Al 2x naar gekeken het probleem bestaat nog steeds. Zal de dealer eens wijzen op eventuele vervanging...

Mijn voormalige Seat Leon (een merk waar iedereen altijd zo denigrerend over doet) had na 100.000km ook geen enkele rammel en was zo stijf als een plank. Mijn V40 lijkt niet zo torsiestijf te zijn.
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Cavallino
4th Gear member

CHRISITO schreef: Eerst al de torc schroeven uit het paneel draaien 2 voor en 1 op zijkant dan paneel licht Omhoog trekken . Dat kapje gewoon uittrekken zit met 2 pinnetjes vast in gaatjes. Gaat niet stuk wel kan het zijn dat er wat speling op komt maar beetje tape doet wonderen.
Ok, dat kapje gewoon naar voren trekken dus. Bij de voorportieren moet je die kapjes omhoog schuiven, maar dat lukte mij achter niet vandaar de vraag. Overigens; ik heb gemerkt dat het kraken/trillen van de deurpanelen vermindert als je de torx schroeven even los draait en vervolgens weer vastzet. Misschien omdat er daardoor een net wat andere spanning op de kunststof deurpanelen komt te staan.

Bij de beurt volgende maand ga ik laten kijken naar de kraak in de middenconsole tussen de stoelen, die te horen is bij optrekken en afremmen.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
D2
3rd Gear member

zakraket schreef: Dat met dat dashboardkastje heb ik ook: klep open, geen rammel. Klep dicht, dan komt er ergens een rammel vandaan bij toeren tussen 1500-2000. Al 2x naar gekeken het probleem bestaat nog steeds. Zal de dealer eens wijzen op eventuele vervanging...

Mijn voormalige Seat Leon (een merk waar iedereen altijd zo denigrerend over doet) had na 100.000km ook geen enkele rammel en was zo stijf als een plank. Mijn V40 lijkt niet zo torsiestijf te zijn.
De rammel bleek als het ware binnenin de componenten van het kastje te zitten, alsof er van binnen iets losgebroken is en een eigen leven is gaan leiden. Het is dan ook bij ieder toerental hoorbaar, al is het onderin de versnellingen wat meer aanwezig, en klep open of dicht maakt geen verschil.

Dat een deel van het gekraak toe te schrijven zou zijn aan torsie vind ik toch moeilijk te geloven, al is het ook het eerste wat in mij opkomt zodra ik dat gekraak op drempels e.d. hoor. Maar zou juist een Volvo en in deze tijd niet een extreem stijve carrosserie hebben?
Laatst gewijzigd door D2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Soepkop
4th Gear member

Dat dashboardkastje heb ik dus ook sinds kort. Rete irritant :( Het feit dat het hier vaker voorkomt duidt misschien op een bekend probleem. Binnenkort de dealer maar eens verwittigen. Als ik aan één ding een hekel heb, zijn het rammeltjes en kraakjes. De V60 had hier toch minder last van.
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
zakraket
4th Gear member

Kraken van de deuren is opgelost door de sloten te smeren. En inderdaad geen gekraak meer. Dashboardkastje zou ook opgelost zijn maar rammelt nog steeds hetzelfde helaas. Weer terug dus.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Cavallino
4th Gear member

Cavallino schreef:
Overigens; ik heb gemerkt dat het kraken/trillen van de deurpanelen vermindert als je de torx schroeven even los draait en vervolgens weer vastzet. Misschien omdat er daardoor een net wat andere spanning op de kunststof deurpanelen komt te staan.

Bij de beurt volgende maand ga ik laten kijken naar de kraak in de middenconsole tussen de stoelen, die te horen is bij optrekken en afremmen.
Moet het even kwijt: Het pielen met die schroefjes werkt echt en is een kleine moeite. Wat 'voelt' de auto een stuk fijner zo zonder tril- en rammelgeluiden (althans, zo lang ik de bas van Premium Sound niet te ver opendraai - die resonantie aanpakken is de volgende uitdaging).
Volvo C30 1.8 Sport
CHRISITO
4th Gear member

ik kan dat dus niet begrijpen. bij ons worden dagelijks autos van de band geplukt en dan getest op de weg. dat moeten ze toch horen
Cavallino
4th Gear member

CHRISITO schreef: ik kan dat dus niet begrijpen. bij ons worden dagelijks autos van de band geplukt en dan getest op de weg. dat moeten ze toch horen
Mijn auto had de bijgeluiden niet vanaf het begin. Kan me zo voorstellen dat die interieurpanelen zich na verloop van tijd kunnen 'zetten', onder invloed van torsie en trillingen (bastonen). Als er plekken zijn waar het materiaalgebruik niet optimaal is en de montage wat te eenvoudig is uitgevoerd (kostenbesparing!), krijg je alsnog gekraak en gerammel.

Bij de C30 was dat beter voor elkaar, maar toen ik die kreeg was het model al aardig uitgerijpt. Mijn V40 is een vroeg exemplaar.
Laatst gewijzigd door Cavallino op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo C30 1.8 Sport
CHRISITO
4th Gear member

de alfa mito van de vrouw kraakt ook maar van de volvo zou je toch beter moeten krijgen
KoningRoel
2nd Gear member

Hey niet zo negatief over de mito he !
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
CHRISITO
4th Gear member

de mito doet wat ie moet doen ! zuinig en hip wagentje met Italiaanse design maar helaas ook zijn gebreekjes!
wordt binnenkort vervangen door een hippe audi A1 S :p
zonoskar
3rd Gear member
Contacteer:

Haha, de ene rammelbak vervangen met de andere (ik heb zo'n rammelbak A1).
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
CHRISITO
4th Gear member

Conclusie er rammelt veel in de autos van tegenwoordig:p
jeroenv_
2nd Gear member

Ik heb voor de V40 zowel in een A1 (2 jaar/ 70k) als een Mito (3 jaar / 120K) gereden, maar geen last van rammeltjes oid.
Mijn ex-A1 vind de leasemaatschappij zelfs zo'n mooie auto, dat ie is gekozen tot auto van de maand, en ik mag daarom zaterdag een bloemetje en dinerbon op komen halen.

Dus, wie nog 20 mille heeft liggen: http://www.leaseplan.nl/occasions/detai ... a1-8364144
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
ketse
2nd Gear member

Nog altijd gekraak aan de linkervoordeur bij oneffen wegdek of bij het oprijden van een oprit.

Nu begint er aan de rechterdeur ook iets te trillen bij het optrekken, als ik men hand in het opbergvak van de deur steek en opspan stopt het getril.
Huidig: Volvo V40 T2 - Kinetic R-Design - ICE WHITE / Verwarmbare zitplaatsen Voor / Achteruitrijcamera / Business Motion Pack / Premium Sound / Light Pack / Privacy Glass / Weglaten motorembleem / Panoramisch Dak (besteld 10.05.2014 - aflevering 11.07.2014) MY2015

Vorig: BMW 116i - E87 / Facelift / Business Navigation / 18" velgen / Cruise Control / Smart Key / 9.1l/100km / 146000km (04.2007 - Huidig)

Citroën C1 (10.2006 - 04.2007)
D2
3rd Gear member

Soepkop schreef: Dat dashboardkastje heb ik dus ook sinds kort. Rete irritant :( Het feit dat het hier vaker voorkomt duidt misschien op een bekend probleem. Binnenkort de dealer maar eens verwittigen. Als ik aan één ding een hekel heb, zijn het rammeltjes en kraakjes. De V60 had hier toch minder last van.
In eerste instantie heeft de garage alleen de klep van het dashboardkastje vervangen, uiteindelijk het hele kastje (geloof ik). Rammel is eindelijk weg. Nu kan ik me weer volop concentreren op alle andere bijgeluidjes...al is er niks structureels te bespeuren op het moment :D
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Cavallino
4th Gear member

Cavallino schreef:
Cavallino schreef:
Overigens; ik heb gemerkt dat het kraken/trillen van de deurpanelen vermindert als je de torx schroeven even los draait en vervolgens weer vastzet. Misschien omdat er daardoor een net wat andere spanning op de kunststof deurpanelen komt te staan.

Moet het even kwijt: Het pielen met die schroefjes werkt echt en is een kleine moeite. Wat 'voelt' de auto een stuk fijner zo zonder tril- en rammelgeluiden (althans, zo lang ik de bas van Premium Sound niet te ver opendraai - die resonantie aanpakken is de volgende uitdaging).
En nu ook de laatste kraak (uit de middenconsole) verwijderd is, lijkt de auto nog een stuk degelijker. Het kost helaas wat tijd en moeite om de V40 op smaak te brengen (lees: kraak- en rammelvrij te krijgen), maar mijn tevredenheid met de auto is flink toegenomen.
Volvo C30 1.8 Sport
Risrael
5th Gear member

Ik merk bij warmer weer dat de middenconsole, zeg maar de waterval, weer kraakt. De dealer heeft in het verleden al uit eigen beweging er wat aangedaan maar het komt telkens terug. Heeft een van jullie een afdoende oplossing?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
fret
3rd Gear member
Contacteer:

Heeft een van jullie een afdoende oplossing?
Ik heb een keer een torx schroefjes die achterop zitten een beetje aangetrokken en daarna was het kraken over bij de console. Andere rammeltjes (deurpanelen, B-stijl, klokkenhuis enzovoorts) is door de dealer gedaan
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
gray
2nd Gear member

Cavallino schreef:
CHRISITO schreef: ik kan dat dus niet begrijpen. bij ons worden dagelijks autos van de band geplukt en dan getest op de weg. dat moeten ze toch horen
Mijn auto had de bijgeluiden niet vanaf het begin. Kan me zo voorstellen dat die interieurpanelen zich na verloop van tijd kunnen 'zetten', onder invloed van torsie en trillingen (bastonen). Als er plekken zijn waar het materiaalgebruik niet optimaal is en de montage wat te eenvoudig is uitgevoerd (kostenbesparing!), krijg je alsnog gekraak en gerammel.

Bij de C30 was dat beter voor elkaar, maar toen ik die kreeg was het model al aardig uitgerijpt. Mijn V40 is een vroeg exemplaar.
Mijn V40 is een laat exemplaar MY18 en je zou denken dat ze ondertussen alles opgelost hebben, mooi niet :(
Achter mijn middenconsole lijkt wel een heel servies te zitten als ik over een slechte weg rij.
Plaats reactie

Terug naar “V40”