Dat met dat dashboardkastje heb ik ook: klep open, geen rammel. Klep dicht, dan komt er ergens een rammel vandaan bij toeren tussen 1500-2000. Al 2x naar gekeken het probleem bestaat nog steeds. Zal de dealer eens wijzen op eventuele vervanging...D2 schreef: Daarnaast zit er een vreselijk irritante rammel in het dashboardkastje. Bij nader onderzoek bleek dit slecht te verhelpen door het hele ding te vervangen, dat gaat dus binnenkort gebeuren. De auto is net uit de garantie, maar ik ga ervan uit dat dit daar nog onder valt.
Al met al ben ik erg blij met de auto en ook de verschillende Volvo-dealers die ik al heb mogen bezoeken. Alleen die rammels... Ik snap dat een dieseltje wat meer vibraties genereert waardoor rammels wellicht iets eerder voorkomen, maar toch, de civic hybrid die ik hiervoor reed had totaal geen last van al dit soort fratsen, ook niet met 150.000 km op de teller.
Mijn voormalige Seat Leon (een merk waar iedereen altijd zo denigrerend over doet) had na 100.000km ook geen enkele rammel en was zo stijf als een plank. Mijn V40 lijkt niet zo torsiestijf te zijn.