Pagina 11 van 11

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 13.10.2014 - 13:28
door zakraket
Mijn auto staat vandaag bij de dealer om oa te kijken naar het kraken van de deuren links en rechts bij hobbels in de weg (vooral bij inveren linkervoorwiel) en met name bij het scheef oprijden van drempels
D2 schreef: Daarnaast zit er een vreselijk irritante rammel in het dashboardkastje. Bij nader onderzoek bleek dit slecht te verhelpen door het hele ding te vervangen, dat gaat dus binnenkort gebeuren. De auto is net uit de garantie, maar ik ga ervan uit dat dit daar nog onder valt.

Al met al ben ik erg blij met de auto en ook de verschillende Volvo-dealers die ik al heb mogen bezoeken. Alleen die rammels... Ik snap dat een dieseltje wat meer vibraties genereert waardoor rammels wellicht iets eerder voorkomen, maar toch, de civic hybrid die ik hiervoor reed had totaal geen last van al dit soort fratsen, ook niet met 150.000 km op de teller.
Dat met dat dashboardkastje heb ik ook: klep open, geen rammel. Klep dicht, dan komt er ergens een rammel vandaan bij toeren tussen 1500-2000. Al 2x naar gekeken het probleem bestaat nog steeds. Zal de dealer eens wijzen op eventuele vervanging...

Mijn voormalige Seat Leon (een merk waar iedereen altijd zo denigrerend over doet) had na 100.000km ook geen enkele rammel en was zo stijf als een plank. Mijn V40 lijkt niet zo torsiestijf te zijn.

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 13.10.2014 - 15:17
door Cavallino
CHRISITO schreef: Eerst al de torc schroeven uit het paneel draaien 2 voor en 1 op zijkant dan paneel licht Omhoog trekken . Dat kapje gewoon uittrekken zit met 2 pinnetjes vast in gaatjes. Gaat niet stuk wel kan het zijn dat er wat speling op komt maar beetje tape doet wonderen.
Ok, dat kapje gewoon naar voren trekken dus. Bij de voorportieren moet je die kapjes omhoog schuiven, maar dat lukte mij achter niet vandaar de vraag. Overigens; ik heb gemerkt dat het kraken/trillen van de deurpanelen vermindert als je de torx schroeven even los draait en vervolgens weer vastzet. Misschien omdat er daardoor een net wat andere spanning op de kunststof deurpanelen komt te staan.

Bij de beurt volgende maand ga ik laten kijken naar de kraak in de middenconsole tussen de stoelen, die te horen is bij optrekken en afremmen.

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 13.10.2014 - 16:04
door D2
zakraket schreef: Dat met dat dashboardkastje heb ik ook: klep open, geen rammel. Klep dicht, dan komt er ergens een rammel vandaan bij toeren tussen 1500-2000. Al 2x naar gekeken het probleem bestaat nog steeds. Zal de dealer eens wijzen op eventuele vervanging...

Mijn voormalige Seat Leon (een merk waar iedereen altijd zo denigrerend over doet) had na 100.000km ook geen enkele rammel en was zo stijf als een plank. Mijn V40 lijkt niet zo torsiestijf te zijn.
De rammel bleek als het ware binnenin de componenten van het kastje te zitten, alsof er van binnen iets losgebroken is en een eigen leven is gaan leiden. Het is dan ook bij ieder toerental hoorbaar, al is het onderin de versnellingen wat meer aanwezig, en klep open of dicht maakt geen verschil.

Dat een deel van het gekraak toe te schrijven zou zijn aan torsie vind ik toch moeilijk te geloven, al is het ook het eerste wat in mij opkomt zodra ik dat gekraak op drempels e.d. hoor. Maar zou juist een Volvo en in deze tijd niet een extreem stijve carrosserie hebben?

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 13.10.2014 - 21:18
door Soepkop
Dat dashboardkastje heb ik dus ook sinds kort. Rete irritant :( Het feit dat het hier vaker voorkomt duidt misschien op een bekend probleem. Binnenkort de dealer maar eens verwittigen. Als ik aan één ding een hekel heb, zijn het rammeltjes en kraakjes. De V60 had hier toch minder last van.

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.10.2014 - 09:31
door zakraket
Kraken van de deuren is opgelost door de sloten te smeren. En inderdaad geen gekraak meer. Dashboardkastje zou ook opgelost zijn maar rammelt nog steeds hetzelfde helaas. Weer terug dus.

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.10.2014 - 10:27
door Cavallino
Cavallino schreef:
Overigens; ik heb gemerkt dat het kraken/trillen van de deurpanelen vermindert als je de torx schroeven even los draait en vervolgens weer vastzet. Misschien omdat er daardoor een net wat andere spanning op de kunststof deurpanelen komt te staan.

Bij de beurt volgende maand ga ik laten kijken naar de kraak in de middenconsole tussen de stoelen, die te horen is bij optrekken en afremmen.
Moet het even kwijt: Het pielen met die schroefjes werkt echt en is een kleine moeite. Wat 'voelt' de auto een stuk fijner zo zonder tril- en rammelgeluiden (althans, zo lang ik de bas van Premium Sound niet te ver opendraai - die resonantie aanpakken is de volgende uitdaging).

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.10.2014 - 11:09
door CHRISITO
ik kan dat dus niet begrijpen. bij ons worden dagelijks autos van de band geplukt en dan getest op de weg. dat moeten ze toch horen

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.10.2014 - 13:11
door Cavallino
CHRISITO schreef: ik kan dat dus niet begrijpen. bij ons worden dagelijks autos van de band geplukt en dan getest op de weg. dat moeten ze toch horen
Mijn auto had de bijgeluiden niet vanaf het begin. Kan me zo voorstellen dat die interieurpanelen zich na verloop van tijd kunnen 'zetten', onder invloed van torsie en trillingen (bastonen). Als er plekken zijn waar het materiaalgebruik niet optimaal is en de montage wat te eenvoudig is uitgevoerd (kostenbesparing!), krijg je alsnog gekraak en gerammel.

Bij de C30 was dat beter voor elkaar, maar toen ik die kreeg was het model al aardig uitgerijpt. Mijn V40 is een vroeg exemplaar.

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.10.2014 - 13:29
door CHRISITO
de alfa mito van de vrouw kraakt ook maar van de volvo zou je toch beter moeten krijgen

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.10.2014 - 13:45
door KoningRoel
Hey niet zo negatief over de mito he !

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.10.2014 - 16:13
door CHRISITO
de mito doet wat ie moet doen ! zuinig en hip wagentje met Italiaanse design maar helaas ook zijn gebreekjes!
wordt binnenkort vervangen door een hippe audi A1 S :p

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.10.2014 - 16:51
door zonoskar
Haha, de ene rammelbak vervangen met de andere (ik heb zo'n rammelbak A1).

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.10.2014 - 16:55
door CHRISITO
Conclusie er rammelt veel in de autos van tegenwoordig:p

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.10.2014 - 17:12
door jeroenv_
Ik heb voor de V40 zowel in een A1 (2 jaar/ 70k) als een Mito (3 jaar / 120K) gereden, maar geen last van rammeltjes oid.
Mijn ex-A1 vind de leasemaatschappij zelfs zo'n mooie auto, dat ie is gekozen tot auto van de maand, en ik mag daarom zaterdag een bloemetje en dinerbon op komen halen.

Dus, wie nog 20 mille heeft liggen: http://www.leaseplan.nl/occasions/detai ... a1-8364144

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 29.10.2014 - 16:20
door ketse
Nog altijd gekraak aan de linkervoordeur bij oneffen wegdek of bij het oprijden van een oprit.

Nu begint er aan de rechterdeur ook iets te trillen bij het optrekken, als ik men hand in het opbergvak van de deur steek en opspan stopt het getril.

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 29.10.2014 - 22:07
door D2
Soepkop schreef: Dat dashboardkastje heb ik dus ook sinds kort. Rete irritant :( Het feit dat het hier vaker voorkomt duidt misschien op een bekend probleem. Binnenkort de dealer maar eens verwittigen. Als ik aan één ding een hekel heb, zijn het rammeltjes en kraakjes. De V60 had hier toch minder last van.
In eerste instantie heeft de garage alleen de klep van het dashboardkastje vervangen, uiteindelijk het hele kastje (geloof ik). Rammel is eindelijk weg. Nu kan ik me weer volop concentreren op alle andere bijgeluidjes...al is er niks structureels te bespeuren op het moment :D

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 01.12.2014 - 14:16
door Cavallino
Cavallino schreef:
Cavallino schreef:
Overigens; ik heb gemerkt dat het kraken/trillen van de deurpanelen vermindert als je de torx schroeven even los draait en vervolgens weer vastzet. Misschien omdat er daardoor een net wat andere spanning op de kunststof deurpanelen komt te staan.

Bij de beurt volgende maand ga ik laten kijken naar de kraak in de middenconsole tussen de stoelen, die te horen is bij optrekken en afremmen.
Moet het even kwijt: Het pielen met die schroefjes werkt echt en is een kleine moeite. Wat 'voelt' de auto een stuk fijner zo zonder tril- en rammelgeluiden (althans, zo lang ik de bas van Premium Sound niet te ver opendraai - die resonantie aanpakken is de volgende uitdaging).
En nu ook de laatste kraak (uit de middenconsole) verwijderd is, lijkt de auto nog een stuk degelijker. Het kost helaas wat tijd en moeite om de V40 op smaak te brengen (lees: kraak- en rammelvrij te krijgen), maar mijn tevredenheid met de auto is flink toegenomen.

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 14.08.2016 - 09:19
door Risrael
Ik merk bij warmer weer dat de middenconsole, zeg maar de waterval, weer kraakt. De dealer heeft in het verleden al uit eigen beweging er wat aangedaan maar het komt telkens terug. Heeft een van jullie een afdoende oplossing?

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 15.08.2016 - 07:38
door fret
Heeft een van jullie een afdoende oplossing?
Ik heb een keer een torx schroefjes die achterop zitten een beetje aangetrokken en daarna was het kraken over bij de console. Andere rammeltjes (deurpanelen, B-stijl, klokkenhuis enzovoorts) is door de dealer gedaan

Re: Kraakjes en rammels in het interieur

Geplaatst: 16.06.2018 - 18:04
door gray
Cavallino schreef:
CHRISITO schreef: ik kan dat dus niet begrijpen. bij ons worden dagelijks autos van de band geplukt en dan getest op de weg. dat moeten ze toch horen
Mijn auto had de bijgeluiden niet vanaf het begin. Kan me zo voorstellen dat die interieurpanelen zich na verloop van tijd kunnen 'zetten', onder invloed van torsie en trillingen (bastonen). Als er plekken zijn waar het materiaalgebruik niet optimaal is en de montage wat te eenvoudig is uitgevoerd (kostenbesparing!), krijg je alsnog gekraak en gerammel.

Bij de C30 was dat beter voor elkaar, maar toen ik die kreeg was het model al aardig uitgerijpt. Mijn V40 is een vroeg exemplaar.
Mijn V40 is een laat exemplaar MY18 en je zou denken dat ze ondertussen alles opgelost hebben, mooi niet :(
Achter mijn middenconsole lijkt wel een heel servies te zitten als ik over een slechte weg rij.