Pagina 11 van 48
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 23.04.2025 - 19:32
door dimitripb
Frits V70 schreef: ↑23.04.2025 - 08:22
Als je een contract hebt tot levering van een dienst kun je dat niet zomaar stoppen, zeker niet als er 3de partijen van afhankelijk zijn.
Dat snap ik, maar in dat contract kan ook staan dat beide partijen binnen een bepaalde tijd bepaalde wijzigingen moeten doorvoeren, als bijv. Een API wijzigt. Jij gaat ervan uit dat de levering van de dienst zomaar gestopt is. Ik vermoed dat één van beide partijen niet tijdig een bepaalde wijziging heeft doorgevoerd.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 23.04.2025 - 19:38
door dimitripb
Tom_XC60 schreef: ↑23.04.2025 - 11:51
Volvo heeft de auto geleverd. Niet Inrix. Zo kan iedere leverancier zich wel aan verantwoordelijkheid onttrekken..
Zo een voeding is dat niet. Als je een smarttv van Samsung koopt en Netflix besluit geen updates meer aan Samsung meer te leveren, is Samsung daar niet verantwoordelijk voor. In dit geval is de auto geschikt om verkeersinformatie te ontvangen en te tonen. Dat betekent niet dat Volvo verantwoordelijk is.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 23.04.2025 - 19:44
door Frits V70
teebee schreef: ↑23.04.2025 - 09:49
Frits V70 schreef: ↑23.04.2025 - 08:22
dimitripb schreef: ↑22.04.2025 - 22:44
Heb sowieso het gevoel dat dit probleem meer een contractueel probleem is dan een technisch probleem.
Als je een contract hebt tot levering van een dienst kun je dat niet zomaar stoppen, zeker niet als er 3de partijen van afhankelijk zijn. Dit zal zeker vastgelegd zijn bij een partij als Volvo volgens internationaal recht.
Ja, maar het zou zo maar kunnen dat er aan de Volvo zijde geen aktie is ondernomen op een moment dat er bv een verlenging oid aan de orde was. Als dat het geval is dan heb je dus opeens geen geleverde dienst meer.
Dat zou wel heel slordig zijn van een groot bedrijf als Volvo.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 23.04.2025 - 19:48
door Frits V70
dimitripb schreef: ↑23.04.2025 - 19:32
Frits V70 schreef: ↑23.04.2025 - 08:22
Als je een contract hebt tot levering van een dienst kun je dat niet zomaar stoppen, zeker niet als er 3de partijen van afhankelijk zijn.
Dat snap ik, maar in dat contract kan ook staan dat beide partijen binnen een bepaalde tijd bepaalde wijzigingen moeten doorvoeren, als bijv. Een API wijzigt. Jij gaat ervan uit dat de levering van de dienst zomaar gestopt is. Ik vermoed dat één van beide partijen niet tijdig een bepaalde wijziging heeft doorgevoerd.
Dat zou kunnen.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 23.04.2025 - 20:20
door Tom_XC60
dimitripb post_id474 schreef:23.04.2025 - 19:38
Als je een smarttv van Samsung koopt en Netflix besluit geen updates meer aan Samsung meer te leveren, is Samsung daar niet verantwoordelijk voor. I
verkeerd voorbeeld. Bij de samsung tvs download je zelf de Netflix app, en betaal je ook de abonnementen direct aan Netflix.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 23.04.2025 - 21:01
door teebee
Frits V70 schreef: ↑23.04.2025 - 19:44
teebee schreef: ↑23.04.2025 - 09:49
Frits V70 schreef: ↑23.04.2025 - 08:22
Als je een contract hebt tot levering van een dienst kun je dat niet zomaar stoppen, zeker niet als er 3de partijen van afhankelijk zijn. Dit zal zeker vastgelegd zijn bij een partij als Volvo volgens internationaal recht.
Ja, maar het zou zo maar kunnen dat er aan de Volvo zijde geen aktie is ondernomen op een moment dat er bv een verlenging oid aan de orde was. Als dat het geval is dan heb je dus opeens geen geleverde dienst meer.
Dat zou wel heel slordig zijn van een groot bedrijf als Volvo.
Eens, maar zou het je verbazen? (Mij niet)
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 23.04.2025 - 21:25
door Frits V70
teebee schreef: ↑23.04.2025 - 21:01
Frits V70 schreef: ↑23.04.2025 - 19:44
teebee schreef: ↑23.04.2025 - 09:49
Ja, maar het zou zo maar kunnen dat er aan de Volvo zijde geen aktie is ondernomen op een moment dat er bv een verlenging oid aan de orde was. Als dat het geval is dan heb je dus opeens geen geleverde dienst meer.
Dat zou wel heel slordig zijn van een groot bedrijf als Volvo.
Eens, maar zou het je verbazen? (Mij niet)
Ja, mij wel. Dit soort zaken slippen er niet zomaar tussendoor bij een multinational.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 23.04.2025 - 22:20
door dimitripb
Tom_XC60 schreef: ↑23.04.2025 - 20:20
Bij de samsung tvs download je zelf de Netflix app, en betaal je ook de abonnementen direct aan Netflix.
Bij de meest TVs staan er apps op die je niet kan verwijderen, waaronder de Netflix app. Ik denk dat het idee duidelijk is. Een leverancier is niet voor alles verantwoordelijk. Die kan een aansluiting op een platform bieden, maar is er niet verantwoordelijk voor dat dat oneindig blijft werken.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 23.04.2025 - 23:19
door teebee
Frits V70 schreef: ↑23.04.2025 - 21:25
teebee schreef: ↑23.04.2025 - 21:01
Frits V70 schreef: ↑23.04.2025 - 19:44
Dat zou wel heel slordig zijn van een groot bedrijf als Volvo.
Eens, maar zou het je verbazen? (Mij niet)
Ja, mij wel. Dit soort zaken slippen er niet zomaar tussendoor bij een multinational.
Je zou ook verwachten dat een bedrijf als Volvo dit voortvarend op zou pakken vanaf de 1e melding. Dat is allesbehalve het geval gebleken. Communicatie is brak, zowel onderling als naar de klant. Relevante info wordt niet gedeeld waardoor een oplossing niet vlot naderbij lijkt te komen. Dat het een ‘multinational’ betreft maakt het juist zo kwetsbaar; menig groot bedrijf is te log om dit soort zaken efficient op te pakken.
Maar we verschillen van mening hierover begrijp ik. Ik hoop dat jij gelijk gaat krijgen (maar vrees van niet).
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 24.04.2025 - 11:11
door Tom_XC60
Gisterenmiddag rond 17:00, deed de RTTI het even! Netjes met de rode én groene lijnen. Te vroeg gejuicht want om 23:00 was de pret alweer over
Het blijft allemaal heel vreemd...

Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 24.04.2025 - 12:13
door Zondag
Ab S schreef: ↑23.04.2025 - 11:43
..het lijkt er op dat RDS-TMC ook niet werkt, maar weet het nog niet zeker. TMC staat los van Intrix. Hoe TMC weer aan de slag te krijgen?
Geen idee dus, bij mij ligt dat er ook uit. En zelfs op lange ritten komt tie niet terug.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 24.04.2025 - 13:14
door PGV90
Tom_XC60 schreef: ↑23.04.2025 - 16:54
Een wonder. Ik zie weer groene en rode lijntjes... Hij doet het weer?!
En Tom, doet ie het bij jou nog steeds goed? Zou mooi zijn!
Ik gister en vandaag nog niets wat aangeeft dat er RTTI is (wel wereldbol en vinkje bij RTTI aan).
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 24.04.2025 - 13:19
door HertogJan
Tom_XC60 schreef: ↑24.04.2025 - 11:11
Gisterenmiddag rond 17:00, deed de RTTI het even! Netjes met de rode én groene lijnen. Te vroeg gejuicht want om 23:00 was de pret alweer over
Het blijft allemaal heel vreemd...
Bij mij deed ie het ook eventjes. Nu niet meer

was overigens niet hetzelfde als google qua files. Geloof dat de volvo sensus geen doorgaand verkeer weergeeft in de stad.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 24.04.2025 - 15:47
door Zondag
HertogJan schreef: ↑24.04.2025 - 13:19
Tom_XC60 schreef: ↑24.04.2025 - 11:11
Gisterenmiddag rond 17:00, deed de RTTI het even! Netjes met de rode én groene lijnen. Te vroeg gejuicht want om 23:00 was de pret alweer over
Het blijft allemaal heel vreemd...
Bij mij deed ie het ook eventjes. Nu niet meer

was overigens niet hetzelfde als google qua files. Geloof dat de volvo sensus geen doorgaand verkeer weergeeft in de stad.
Jawel, dat geeft Sensus ook aan.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 24.04.2025 - 19:27
door mtrc
Had net een update in de auto van de volvo app en daarna doet bij mij de verkeersinfo het weer ........
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 24.04.2025 - 19:37
door teebee
mtrc schreef: ↑24.04.2025 - 19:27
Had net een update in de auto van de volvo app en daarna doet bij mij de verkeersinfo het weer ........
Oehhhhh, spannend….. doetiehetofdoetiehetniet…
Ik zal morgens ns checken.
(Indien het idd gefixt is toont dat mijn ongelijk; ik had (?) verwacht dat het veel langer zou duren voordat het opgelost zou zijn)
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 24.04.2025 - 22:10
door Zondag
mtrc schreef: ↑24.04.2025 - 19:27
Had net een update in de auto van de volvo app en daarna doet bij mij de verkeersinfo het weer ........
Die update had ik gisteren ook, maar bij mij is er niets...
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 25.04.2025 - 09:17
door kawaman
Zondag schreef: ↑24.04.2025 - 22:10
Die update had ik gisteren ook, maar bij mij is er niets...
Hier hetzelfde, na de update nog geen verkeersinfo, ook geen Inrix of iets anders vermeld bij de systeemgegevens
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 25.04.2025 - 14:55
door Daf88
De dealer (waar ik gisteren was voor de bandenwissel) kon mij weinig zinnigs melden, belaven dan dat ik niet de eerste klant was met een vraag en dat ze net een brief van Volvo Cars NL hadden gehad met het advies om geen onderdelen te gaan vervangen omdat het een software storing is waar aan gewerkt wordt ..... in goed Nederlands: "very underwhelming customer experience"

Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 26.04.2025 - 12:29
door Willy.VdW
mtrc schreef: ↑24.04.2025 - 19:27
Had net een update in de auto van de volvo app en daarna doet bij mij de verkeersinfo het weer ........
In een Sensus auto?