Crash
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Niet uitvallen, nieteens hebben. Heb een tijdje in een Lotus Exige gereden (leuk verkeersdrempels) en die had nieteens rembekrachtiging. Je traint je rechter onderbeen aanzienlijk doordat je steeds met je volle gewicht op de rem moet trappen. Ik denk persoonlijk dat het probleem is, is dat je een schrikreactie hebt en verwacht dat het remmen makkelijk gaat. Echter moetje ineens veel harder remmen dan verwacht, het kost veel meer kracht dan dat je had gedacht. Toen ik na de Lotus in de XC90 van mijn vader reed zei hij dat ik eens rustig moet doen met de rem, het was nogal oncomfortabel.
- 2x Hampus
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2007 - 21:58
- Locatie: Gelderland
Ja, na het incident functioneren de remmen weer normaal. Het is mij niet bekend of de remkracht volledig weg was of dat deze nog voor de helft aanwezig was. De situatie was in elk geval wel zo dat ik nooit meer op tijd tot stilstand kon komen.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Wat ga je nu doen ?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ik heb net na de zomer ook de vacuumpomp moeten laten vervangen. Deze maakte een piepend geluid (alsof hij astma had.)
Op de rekening stond : remdrukversterker. totaal prijs 475 inc. btw.
Op de rekening stond : remdrukversterker. totaal prijs 475 inc. btw.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- 2x Hampus
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2007 - 21:58
- Locatie: Gelderland
Als ik maar zeker weet dat dan alles weer in orde is. Een andere dealer adviseerde de rembekrachtiger te vervangen. Dat was 400 of 500 euro (excl of incl?) + een halve dag werk voor het in- en uitbouwen.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik heb het gevoel dat die remdrukversterker gewoon de "rembekrachtiger" is.
Het lijkt alsof er sprake is van een spraakverwarring.
Waarbij de ene dealer zegt vacuumpomp en de andere rembekrachtiger.
Vind het trouwens nogal een tijd zeg die die dealer berekend voor het in en uitbouwen. Wat moet er allemaal in en uit dan
reminder aan mezelf: Vadis toch eens installeren
Het lijkt alsof er sprake is van een spraakverwarring.
Waarbij de ene dealer zegt vacuumpomp en de andere rembekrachtiger.
Vind het trouwens nogal een tijd zeg die die dealer berekend voor het in en uitbouwen. Wat moet er allemaal in en uit dan
reminder aan mezelf: Vadis toch eens installeren
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- symf
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 20:08
- Locatie: Zuid-Holland
Jeetje echt eng deze gebeurtenissen. is het toeval dat allebei de ervaringen bij een diesel hebben plaatsgevonden?Heb zelf een benzine uit 03 moest deze week vol in de ankers op de a4 ( met ingeschakelde cc ) gelukkig zonder problemen. Bij de volgende beurt (140.00) ws de vacuumpomp laten vervangen? Of is dit niet nodig?
s60 2.4 benzine 140pk black sapphire metallic 2003
eerder oa: 144S,244DL,740GL,850,S70
eerder oa: 144S,244DL,740GL,850,S70
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Kijk ook eens in het topic over het "harde rempedaal".
Misschien dat dit ermee verband houdt ?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15519
Hebben jullie in de voorloop naar dit incident deze symptomen gemerkt ?
Misschien dat dit ermee verband houdt ?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15519
Hebben jullie in de voorloop naar dit incident deze symptomen gemerkt ?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- 2x Hampus
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2007 - 21:58
- Locatie: Gelderland
Voor het incident hebben we (mijn vrouw en ik) nooit iets gemerkt.
Het enige probleem dat we in 4,5 jaar hebben gehad met deze auto is dat hij om nog steeds onduidelijke redenen op de snelweg een keer helemaal van het contact af ging. Dit is ongeveer 1,5 jaar geleden. Mijn vrouw heeft hem toen weer gestart en nadien heeft er zich nooit meer iets voorgedaan. We waren (zijn?) dan ook heel tevreden met deze auto.
Het enige probleem dat we in 4,5 jaar hebben gehad met deze auto is dat hij om nog steeds onduidelijke redenen op de snelweg een keer helemaal van het contact af ging. Dit is ongeveer 1,5 jaar geleden. Mijn vrouw heeft hem toen weer gestart en nadien heeft er zich nooit meer iets voorgedaan. We waren (zijn?) dan ook heel tevreden met deze auto.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
laat een gedegen onderzoek installeren voor de montage van nieuwe delen.
Volvo for life
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Volledig mee eens bart!!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- 2x Hampus
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2007 - 21:58
- Locatie: Gelderland
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Tenzij in die auto dezelfde rem-techniek is toegepast misschien?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Misschien, maar het bericht gaat over een 1998 V70 met TDI motor. Kay01 heeft het nieuwe model en een D5 motor. Zou natuurlijk kunnen dat het rembekrachtigingssysteem op belangrijke punten afwijkt.arnoud. schreef:Tenzij in die auto dezelfde rem-techniek is toegepast misschien?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
Ik denk dat het remsysteem niet (veel) veranderd is. Gezien het Duitse verhaal is ook daar het rempedaal hard geweest.
Ik wil niet zeggen dat het hier een bekend probleem is, maar de overeenkomsten zijn griezelig.
Ik wil niet zeggen dat het hier een bekend probleem is, maar de overeenkomsten zijn griezelig.