Crash

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Aantje
4th Gear member
Berichten: 597
Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57

Niet uitvallen, nieteens hebben. Heb een tijdje in een Lotus Exige gereden (leuk verkeersdrempels) en die had nieteens rembekrachtiging. Je traint je rechter onderbeen aanzienlijk doordat je steeds met je volle gewicht op de rem moet trappen. Ik denk persoonlijk dat het probleem is, is dat je een schrikreactie hebt en verwacht dat het remmen makkelijk gaat. Echter moetje ineens veel harder remmen dan verwacht, het kost veel meer kracht dan dat je had gedacht. Toen ik na de Lotus in de XC90 van mijn vader reed zei hij dat ik eens rustig moet doen met de rem, het was nogal oncomfortabel.
Gebruikersavatar
2x Hampus
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29.11.2007 - 21:58
Locatie: Gelderland

Ja, na het incident functioneren de remmen weer normaal. Het is mij niet bekend of de remkracht volledig weg was of dat deze nog voor de helft aanwezig was. De situatie was in elk geval wel zo dat ik nooit meer op tijd tot stilstand kon komen.
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Wat ga je nu doen ?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
2x Hampus
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29.11.2007 - 21:58
Locatie: Gelderland

Op dit moment heb ik voor donderdag een afspraak bij de dealer staan om de vacuumpomp te laten vervangen. Dus tja, wat ga ik nu doen?
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Ik heb net na de zomer ook de vacuumpomp moeten laten vervangen. Deze maakte een piepend geluid (alsof hij astma had.)
Op de rekening stond : remdrukversterker. totaal prijs 475 inc. btw.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
2x Hampus
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29.11.2007 - 21:58
Locatie: Gelderland

Als ik maar zeker weet dat dan alles weer in orde is. Een andere dealer adviseerde de rembekrachtiger te vervangen. Dat was 400 of 500 euro (excl of incl?) + een halve dag werk voor het in- en uitbouwen.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik heb het gevoel dat die remdrukversterker gewoon de "rembekrachtiger" is.
Het lijkt alsof er sprake is van een spraakverwarring.
Waarbij de ene dealer zegt vacuumpomp en de andere rembekrachtiger.

Vind het trouwens nogal een tijd zeg die die dealer berekend voor het in en uitbouwen. Wat moet er allemaal in en uit dan

reminder aan mezelf: Vadis toch eens installeren
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
symf
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 12.11.2007 - 20:08
Locatie: Zuid-Holland

Jeetje echt eng deze gebeurtenissen. is het toeval dat allebei de ervaringen bij een diesel hebben plaatsgevonden?Heb zelf een benzine uit 03 moest deze week vol in de ankers op de a4 ( met ingeschakelde cc ) gelukkig zonder problemen. Bij de volgende beurt (140.00) ws de vacuumpomp laten vervangen? Of is dit niet nodig?
s60 2.4 benzine 140pk black sapphire metallic 2003

eerder oa: 144S,244DL,740GL,850,S70
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Kijk ook eens in het topic over het "harde rempedaal".

Misschien dat dit ermee verband houdt ?


http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15519

Hebben jullie in de voorloop naar dit incident deze symptomen gemerkt ?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
2x Hampus
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29.11.2007 - 21:58
Locatie: Gelderland

Voor het incident hebben we (mijn vrouw en ik) nooit iets gemerkt.

Het enige probleem dat we in 4,5 jaar hebben gehad met deze auto is dat hij om nog steeds onduidelijke redenen op de snelweg een keer helemaal van het contact af ging. Dit is ongeveer 1,5 jaar geleden. Mijn vrouw heeft hem toen weer gestart en nadien heeft er zich nooit meer iets voorgedaan. We waren (zijn?) dan ook heel tevreden met deze auto.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

laat een gedegen onderzoek installeren voor de montage van nieuwe delen.
Volvo for life
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Volledig mee eens bart!!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
2x Hampus
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29.11.2007 - 21:58
Locatie: Gelderland

Nog meer weigerende Volvo-remmen ...

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... _13987.hbs
WimS60
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10

Tsja, daar wordt je toch wel heel erg stil van............
En verklaart misschien de overspannen reactie van Volvo Nederland met betrekking tot Kay01 ?
Kay01 is er nog nieuws ?????????
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

De rechter kan hier dus naar meer gevallen op zoek gaan, die kijken vaak naar overeenkomsten.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Het gaat hier wel om een oudere auto, niet direct vergelijkbaar met de auto's waar het in dit topic over gaat.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Tenzij in die auto dezelfde rem-techniek is toegepast misschien?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

arnoud. schreef:Tenzij in die auto dezelfde rem-techniek is toegepast misschien?
Misschien, maar het bericht gaat over een 1998 V70 met TDI motor. Kay01 heeft het nieuwe model en een D5 motor. Zou natuurlijk kunnen dat het rembekrachtigingssysteem op belangrijke punten afwijkt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gast

Ik denk dat het remsysteem niet (veel) veranderd is. Gezien het Duitse verhaal is ook daar het rempedaal hard geweest.

Ik wil niet zeggen dat het hier een bekend probleem is, maar de overeenkomsten zijn griezelig.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Tot nu toe zijn het wel allemaal diesels, vacuum pomp toch de schuldige!!!
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”