Pagina 11 van 13

Geplaatst: 02.12.2007 - 17:14
door Aantje
Niet uitvallen, nieteens hebben. Heb een tijdje in een Lotus Exige gereden (leuk verkeersdrempels) en die had nieteens rembekrachtiging. Je traint je rechter onderbeen aanzienlijk doordat je steeds met je volle gewicht op de rem moet trappen. Ik denk persoonlijk dat het probleem is, is dat je een schrikreactie hebt en verwacht dat het remmen makkelijk gaat. Echter moetje ineens veel harder remmen dan verwacht, het kost veel meer kracht dan dat je had gedacht. Toen ik na de Lotus in de XC90 van mijn vader reed zei hij dat ik eens rustig moet doen met de rem, het was nogal oncomfortabel.

Crash

Geplaatst: 02.12.2007 - 17:23
door 2x Hampus
Ja, na het incident functioneren de remmen weer normaal. Het is mij niet bekend of de remkracht volledig weg was of dat deze nog voor de helft aanwezig was. De situatie was in elk geval wel zo dat ik nooit meer op tijd tot stilstand kon komen.

Geplaatst: 02.12.2007 - 17:40
door plim
Wat ga je nu doen ?

Crash

Geplaatst: 02.12.2007 - 17:46
door 2x Hampus
Op dit moment heb ik voor donderdag een afspraak bij de dealer staan om de vacuumpomp te laten vervangen. Dus tja, wat ga ik nu doen?

Geplaatst: 02.12.2007 - 17:52
door plim
Ik heb net na de zomer ook de vacuumpomp moeten laten vervangen. Deze maakte een piepend geluid (alsof hij astma had.)
Op de rekening stond : remdrukversterker. totaal prijs 475 inc. btw.

Geplaatst: 02.12.2007 - 17:56
door 2x Hampus
Als ik maar zeker weet dat dan alles weer in orde is. Een andere dealer adviseerde de rembekrachtiger te vervangen. Dat was 400 of 500 euro (excl of incl?) + een halve dag werk voor het in- en uitbouwen.

Geplaatst: 02.12.2007 - 18:09
door V480-S60
Ik heb het gevoel dat die remdrukversterker gewoon de "rembekrachtiger" is.
Het lijkt alsof er sprake is van een spraakverwarring.
Waarbij de ene dealer zegt vacuumpomp en de andere rembekrachtiger.

Vind het trouwens nogal een tijd zeg die die dealer berekend voor het in en uitbouwen. Wat moet er allemaal in en uit dan

reminder aan mezelf: Vadis toch eens installeren

Geplaatst: 02.12.2007 - 18:26
door symf
Jeetje echt eng deze gebeurtenissen. is het toeval dat allebei de ervaringen bij een diesel hebben plaatsgevonden?Heb zelf een benzine uit 03 moest deze week vol in de ankers op de a4 ( met ingeschakelde cc ) gelukkig zonder problemen. Bij de volgende beurt (140.00) ws de vacuumpomp laten vervangen? Of is dit niet nodig?

Geplaatst: 02.12.2007 - 18:51
door plim
Kijk ook eens in het topic over het "harde rempedaal".

Misschien dat dit ermee verband houdt ?


http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15519

Hebben jullie in de voorloop naar dit incident deze symptomen gemerkt ?

Geplaatst: 02.12.2007 - 20:50
door 2x Hampus
Voor het incident hebben we (mijn vrouw en ik) nooit iets gemerkt.

Het enige probleem dat we in 4,5 jaar hebben gehad met deze auto is dat hij om nog steeds onduidelijke redenen op de snelweg een keer helemaal van het contact af ging. Dit is ongeveer 1,5 jaar geleden. Mijn vrouw heeft hem toen weer gestart en nadien heeft er zich nooit meer iets voorgedaan. We waren (zijn?) dan ook heel tevreden met deze auto.

Geplaatst: 02.12.2007 - 21:14
door bart simpson
laat een gedegen onderzoek installeren voor de montage van nieuwe delen.

Geplaatst: 03.12.2007 - 08:31
door V480-S60
Volledig mee eens bart!!

Geplaatst: 14.12.2007 - 09:53
door 2x Hampus
Nog meer weigerende Volvo-remmen ...

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... _13987.hbs

Geplaatst: 14.12.2007 - 20:51
door WimS60
Tsja, daar wordt je toch wel heel erg stil van............
En verklaart misschien de overspannen reactie van Volvo Nederland met betrekking tot Kay01 ?
Kay01 is er nog nieuws ?????????

Geplaatst: 16.12.2007 - 11:54
door Johan s60
De rechter kan hier dus naar meer gevallen op zoek gaan, die kijken vaak naar overeenkomsten.

Geplaatst: 16.12.2007 - 14:30
door IkeV70
Het gaat hier wel om een oudere auto, niet direct vergelijkbaar met de auto's waar het in dit topic over gaat.

Geplaatst: 16.12.2007 - 14:42
door arnoud
Tenzij in die auto dezelfde rem-techniek is toegepast misschien?

Geplaatst: 16.12.2007 - 14:46
door IkeV70
arnoud. schreef:Tenzij in die auto dezelfde rem-techniek is toegepast misschien?
Misschien, maar het bericht gaat over een 1998 V70 met TDI motor. Kay01 heeft het nieuwe model en een D5 motor. Zou natuurlijk kunnen dat het rembekrachtigingssysteem op belangrijke punten afwijkt.

Geplaatst: 16.12.2007 - 19:30
door Gast
Ik denk dat het remsysteem niet (veel) veranderd is. Gezien het Duitse verhaal is ook daar het rempedaal hard geweest.

Ik wil niet zeggen dat het hier een bekend probleem is, maar de overeenkomsten zijn griezelig.

Geplaatst: 16.12.2007 - 19:40
door Johan s60
Tot nu toe zijn het wel allemaal diesels, vacuum pomp toch de schuldige!!!