Pagina 12 van 13

Geplaatst: 08.04.2011 - 18:54
door ferdy
Afbeelding

Geplaatst: 08.04.2011 - 20:47
door B-lennium
zo ga je natuurlijk achteruit :P

Geplaatst: 08.04.2011 - 21:27
door ferdy
;)

Het past allemaal maar net, deze keer heb ik een fatsoenlijke olie aan en afvoer leiding en een oliedruk meter. De oliedrukmeter zender past echt maar net, de originele oliedrukzender komt met een T stuk op de turbo want er is geen ruimte meer. De watergekoelde oliecooler neemt net wat teveel aan ruimte in. Ik houd deze want hij warmt de olie ook op bij 'koude' motor :)

Hoe heb jij je uitlaat goed dicht gekregen? Enkel een pakking of ook nog wat kit?

Geplaatst: 08.04.2011 - 23:43
door B-lennium
van spruitstuk naar turbo-spruitstuk naar turbo gewoon pakkingen. van turbo naar uitlaat Vband klem. de wastegate zit ook vast met vband klemmen.

Ik moet ook nog eens een mooi verdeelblokje maken voor de olie leidingen en druk meters, heb nu geen idiot light meer, enkel turbo-olie en olie drukmeter (0 t/m 10 bar) de olie temperatuur meet ik in het carter.

Krijg je geen problemen met je downpipe met die oliekoeler? ik krijg de 3" buis nu maar net achter het oliefilter naar beneden, met koeler zou het bij mij niet passen.

Geplaatst: 09.04.2011 - 00:41
door ferdy
vorig jaar ging het ook goed met de 2,5 inch downpipe, welke deze keer overigens volledig flexibel is :)

Geplaatst: 09.04.2011 - 16:25
door ferdy
Flexibele downpipe bleek helaas niet mogelijk, de benodigde radius haal ik niet. Andere oplossing gekozen
Afbeelding

Geplaatst: 15.04.2011 - 18:08
door ferdy
Zojuist het motorblok + m410 erin gehangen, eigenlijk moet je zoiets met 2 man doen maar goed...

ik hergebruik mn gelaste inlaatstuk voor de gasklep, heb er overigens nu wel een stuk pijp in gelast zodat de lucht niet meer gericht is op cilinder 3 en 4.

Afbeelding

motorblok
alle lagers vervangen
zuigerveren vervangen
K nokkenas
stalen distributie tandwielen
Gaskop verlaagd compressie met marine in en uitlaatkleppen.
Sachs koppelingplaat met borg wagner drukgroep

Geplaatst: 17.04.2011 - 18:21
door ferdy
Afbeelding
Afbeelding

comments plz :D

Geplaatst: 17.04.2011 - 18:52
door Boele
Dat wordt een elektrische fan.....

Geplaatst: 17.04.2011 - 19:19
door ferdy
Ja misschien wel, ruimte heb ik iig zat voor de radiator, alleen de intercoolerpijp moet er ook nog langs ...

Geplaatst: 17.04.2011 - 20:09
door Botje
Ziet er weer gelikt uit. =P~

Kan je je accu nog kwijt of komt die ergens anders te liggen dan gebruikelijk??

Geplaatst: 17.04.2011 - 21:19
door B-lennium
ziet er goed maar druk uit, waar is je DIS bobine gebleven?

Geplaatst: 17.04.2011 - 23:11
door ferdy
Accu zit in de kofferbak, kabels moet ik nog ff wegwerken met wat straps. Ik heb jammer genoeg moeten overwegen om de DIS bobine terug te brengen, ik had gigantisch veel last van resets. Een active DIS bobine zal waarschijnlijk wel werken, maar de bobine die ik nu heb van een GOLF 3 vr6 werkt ook goed !

Geplaatst: 20.04.2011 - 12:09
door B-lennium
Ik zie net dat jij een m410 gaat gebruiken, had je die ook al met de vorige turbo setup?

Geplaatst: 20.04.2011 - 15:49
door ferdy
Ja, vorig jaar reed ik met dezelfde bak, gelukkig heeft hij een D type overdrive

Geplaatst: 23.04.2011 - 20:55
door ferdy
aardig wazige foto, maar motorblok loopt inmiddels.

Afbeelding

to do:

opruimen
metertjes in cockpit
afstellen zowel benzine als LPG
380 PK verdamper voor LPG + 8mm leiding installeren

Geplaatst: 23.04.2011 - 21:16
door beigelpt
Nog steeds goed bezig zie ik!

Geplaatst: 23.04.2011 - 22:03
door ferdy
tnx! :)

Geplaatst: 24.04.2011 - 15:07
door B-lennium
Dat ziet er goed uit, heb je al een stukje gereden?

Geplaatst: 24.04.2011 - 17:37
door ferdy
Ja en inmiddels ook op LPG, wel voorzichtig maar het blok rijdt erg goed. Heb het idee dat vorig jaar door de ' gerichte ' luchtinlaat het blok op 2 cilinders veel te arm liep (te horen aan rauwe geluid), daar heb ik nu geen last meer van :)