Pagina 12 van 33

Geplaatst: 01.12.2011 - 10:43
door Poolrev
Haha, dan wel inderdaad. Ik erger me heel enorm aan iedereen die zonder knipperlicht van baan wisselt...

Geplaatst: 01.12.2011 - 12:35
door Jers3n
+1

Geplaatst: 01.12.2011 - 12:40
door Gast
Als je dat doet in met de Driver Support line, wordt je inderdaad gestoord van de piepjes.
2 alternatieven- lane departure warning uitzetten, of toch je knipperlichten gebruiken (wat ik trouwens altijd al deed).

Wat betreft sunroof, op advies van dit forum heb ik wel een sunroof besteld. Dit licht het zwarte leren interieur enorm op. Veel ruimtelijker gevoel.

Geplaatst: 01.12.2011 - 13:21
door Thom
Ter aanvulling: ik heb het over een D5 GT met de DSL, en ik vind dat de adaptive cruise de GT van zn slechtste kant laat zien, evenals de remmerij. Het gaat gewoon niet mooi soepel. Die lane departure warning is een last minute actie van Volvo, anders had men -zoals het hoort- wel gekozen voor een trillend stuurwiel, dat geluidje zet je na 1x uit. Ik beweer overigens niet dat de Premium Sound slecht is, maar het is gewoon niet meer de absolute top, zoals t voorheen bij Volvo vaak wel was.

Geplaatst: 01.12.2011 - 13:30
door jongbj
Had een V70 D3 GT ook met DSL en vond de adaptive cruise geweldig. Zou nooit meer zonder willen. Had helemaal niet die schokerige ervaring. Ja, hij remt stevig maar dat zou ik zelf in dat geval ook gedaan hebben (je wil tenslotten niet bij je voorligger naar binnen rijden). Enige kritiek die ik zou hebben is op kleine rotondes waar je voorligger uit het 'beeld' rijdt ineens flink gas geeft. Maar ook dat is niet zo'n probleem omdat ie gas in houdt (hield) als je te veel stuur uitslag hebt hetgeen het eerdere wat in toom houdt.

LDW vond ik niet vervelend. Piepte af en toe op 60km wegen die leeg zijn waar je dan wat soepeler (scherper) de bochten aansnijdt. Knipperen bij rijstrookwisselen deed ik toch al dus daar piept ie bij mij niet.

Over Premium Sound kan ik niets zeggen, die had ik niet.

En uiteraard: Van harte gefeliciteerd met je Volvo

Geplaatst: 01.12.2011 - 13:45
door V480-S60
Thom schreef:Ter aanvulling: ik heb het over een D5 GT met de DSL, en ik vind dat de adaptive cruise de GT van zn slechtste kant laat zien, evenals de remmerij. Het gaat gewoon niet mooi soepel.
Als dat niet soepel gaat dan is er iets mis. Helaas heb ik het niet zelf (bestond nog niet in 2005) Maar in de testauto's waarmee ik het heb uitgeprobeerd werkte het fantastisch en soepeltjes. Op alle door jou bekritiseerde puntjes!!

Geplaatst: 01.12.2011 - 13:51
door Ireentje
Ik vind LDW wel heel erg handig, misschien dat het piepte gaat vervelen naar verloop van tijd. Maar als je dan toch aan het Whatsappen ben in de auto dan is het wel heel erg handig als je toevallig buiten je baan stuurt :) Goede vrouwen optie dus.

Ik hoop dat ik eruit ga komen met Adaptive Cruise control, het lijkt me wel heel erg wennen en heeft het nu zin om het ook in de bebouwde kom te gebruiken?
Ik denk dat er heel veel dingen zijn die ik nog zal ontdekken.
En over Premium Sound, ik vind mijn huidige geluid in de V50 wel tegenvallen vandaar de keuze voor PS. Ben benieuwd of het mooier zal zijn dan wat ik nu heb.

@SBV: Four-C kan niet icm R- Design zei de dealer.
@ Theo V70: Je weet waar de V60 dadelijk staat... Dus je kunt hem zeker live spotten :)
@Poolrev: Vind het ook erg jammer om het Brilliant Blue team te moeten verlaten, had wel gaaf geweest op een V60. Maar rood wordt het nieuwe wit in 2012 :):)

Geplaatst: 01.12.2011 - 14:07
door jongbj
Voor dat Whatsappen helpt de ACC ook. Eigenlijk hoef je die alleen maar aan te zetten en als de LDW gaat piepen moet je weer eens gaan kijken wat er aan de hand is. De ACC zorgt er wel voor dat je niet tegen je voorganger gaat. :wink:
Zelf gebruikte ik 'm juist ook in de bebouwde kom. Je stelt 'm in op b.v. 60 en de auto regelt zelf de snelheid. Zeker in combi met een GT doet ie dat tot en vanaf stilstand.

Geplaatst: 01.12.2011 - 14:28
door Ireentje
Ik zal echt even moeten uitzoeken of het werkt voor me die ACC. Klinkt wel heel erg handig en denk ook wel als ik het eenmaal door heb dat het super zal zijn.
Hoe werkt het dan vanaf stilstand?

En wat ik me ook afvraag, die rode waarschuwings balk in je voorruit zien andere weggebruikers dat ook?

Geplaatst: 01.12.2011 - 15:20
door Thom
Zeker in combi met een GT doet ie dat tot en vanaf stilstand.
Dat is idd zo bij de V70/XC70/S80 vanaf MY2012, dan heet het Queue Assist geloof ik. Sommige merken bieden ook nog lane keeping assist, dan wordt er zelfs voor je bijgestuurd! Maar of dat nu de veiligheid ten goede komt..dan wordt je wel een btje passief als bestuurder. Dat is ook het meest lastige met dit soort voorzieningen: waar leg je de grens wat de bestuurder en wat de auto doet..

Geplaatst: 01.12.2011 - 15:22
door Thom
Ik was overigens wel heel kritisch over die DSL, maar ik vind het echt pas meerwaarde hebben als je regelmatig op wat rustiger wegen rijdt. Anders is het echt niet meer dan een leuke feature, waar je je passagiers mee kan imponeren..

Geplaatst: 01.12.2011 - 20:28
door rwa
Ja ACC werkt vanuit stilstand gewoon weer gas geven of op herhaal snelheid drukken en hij gaat weer. En juist op drukke wegen is het helemaal top zet hem op 80 en je rijd keurig zonder hinderlijk afremmen mee met de flow. File rijden is helemaal heerlijk, instellen en hij rijd/stopt vanzelf kun je lekker bellen en watsuppen! Wel heb ik nu en leenauto handgeschakeld met deze optie en dat is niet zo'n toegevoegde waarde vind ik.Misschien omdat ik al jaren een GT gewend ben of omdat het gewoon net niet dat brengt wat het bij d GT wel doet automatisch zonder nadenken dus.

Geplaatst: 01.12.2011 - 20:33
door rwa
En JA je zult zeker verschil gaan merken met Premium, wel even voor gaan zitten om de e.a in te stellen en zo je eigen voorkeur goed af te regelen. Standaard is het MID te veel wat bij radio een vervelende doffe klanken geeft.
Maar de Equ geeft je voldoende instel mogelijkheden.

Pak een CD die je regelmatig luistert en probeer hiermee de setting van je keuze te creƫren. Neem een HD sluit die aan op de USB en je kunt muziek en films bekijken...succes en wachten duurt niet zo heel lang toch..?

Geplaatst: 01.12.2011 - 21:15
door D5R-Design
Mooie samensteling..
Jammer van die XC platen?

Geplaatst: 01.12.2011 - 22:07
door Soepkop
Ik ben het met rwa eens: Premium Sound klinkt in de praktijk echt beter dan High Performance (dat overigens ook al erg goed klinkt). Neemt niet weg dat het totaalresultaat naar mijn mening nog wel ruimte laat voor verbetering: B&O in een Audi A4 klinkt toch echt nog weer een tandje beter. Maar ik zou niet meer zonder PS willen..... En wat betreft het schuifdak: geloof me Irene, het is een heerlijke optie. Heb je eenmaal een auto gereden met schuifdak, wil je niet anders meer :P

Geplaatst: 01.12.2011 - 22:14
door Thom
B&O in een Audi is een veel duurdere optie, ging dat niet over duizenden euro's?

Geplaatst: 01.12.2011 - 23:11
door santu001
Soepkop schreef:Ik ben het met rwa eens: Premium Sound klinkt in de praktijk echt beter dan High Performance (dat overigens ook al erg goed klinkt). Neemt niet weg dat het totaalresultaat naar mijn mening nog wel ruimte laat voor verbetering: B&O in een Audi A4 klinkt toch echt nog weer een tandje beter. Maar ik zou niet meer zonder PS willen..... En wat betreft het schuifdak: geloof me Irene, het is een heerlijke optie. Heb je eenmaal een auto gereden met schuifdak, wil je niet anders meer :P
Daar kan ik mij helemaal in vinden op beide fronten. ;-)

Geplaatst: 01.12.2011 - 23:13
door Gast
+1

Geplaatst: 02.12.2011 - 01:43
door Thom
Volvo schuifdaken maken lawaai..dat was zo, en helaas is zo, ondanks de nieuwe constructie. Evenals de BLIS camera's, stap eens vlak na elkaar in een Volvo met en eentje zonder die opties en je hoort het op de snelweg. De voordelen van dergelijke voorzieningen zijn evident, maar Volvo mag daar best eens (meer) aandacht aan besteden.

Geplaatst: 02.12.2011 - 06:28
door Gast
Thom schreef:Volvo schuifdaken maken lawaai..dat was zo, en helaas is zo, ondanks de nieuwe constructie. Evenals de BLIS camera's, stap eens vlak na elkaar in een Volvo met en eentje zonder die opties en je hoort het op de snelweg. De voordelen van dergelijke voorzieningen zijn evident, maar Volvo mag daar best eens (meer) aandacht aan besteden.
Jij staat toch ook echt positief in het leven - en vooral t.o.v. Volvo, als ik jouw reacties zo lees. Er is niet veel wat er wel deugt