Accu probleem
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Vanmorgen de melding Pure niet beschikbaar door tijdsbeperking hybridesysteem. Auto reed op diesel en energie terugwinnen deed hij niet. (bij het afremmen)
Moet er wel bij zeggen dat ik de auto net van de lader had gehaald en zonder voorverwarmen had gestart. Kan het zijn dat de motor opgewarmd werd?
Moet er wel bij zeggen dat ik de auto net van de lader had gehaald en zonder voorverwarmen had gestart. Kan het zijn dat de motor opgewarmd werd?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
@rsnhakan,
Advies: laten uitlezen bij de dealer. Foutcodes worden onthouden in het systeem. Kan best zijn dat 1 of andere sensor de regeltechniek laat stoppen.
Daardoor komt er een soort veilige modes: In dit geval blokkering hybride deel.
De auto uitzetten en na 10 min. weer starten kan het probleem resetten en de opstart procedure begint opnieuw. Is tijdens de opstart (denk aan opstarten PC) alles foutloos, dan worden alle
systemen weer vrijgegeven.
Tijdens het laden wordt het verwarmen / koelen van de hybride accu automatisch geregeld. Je hebt alleen invloed door aan te geven dat de auto binnen of buiten staat. Hierdoor weet de auto
of het verwarmen elektrisch of met de dieselkachel mag gebeuren.
Advies: laten uitlezen bij de dealer. Foutcodes worden onthouden in het systeem. Kan best zijn dat 1 of andere sensor de regeltechniek laat stoppen.
Daardoor komt er een soort veilige modes: In dit geval blokkering hybride deel.
De auto uitzetten en na 10 min. weer starten kan het probleem resetten en de opstart procedure begint opnieuw. Is tijdens de opstart (denk aan opstarten PC) alles foutloos, dan worden alle
systemen weer vrijgegeven.
Tijdens het laden wordt het verwarmen / koelen van de hybride accu automatisch geregeld. Je hebt alleen invloed door aan te geven dat de auto binnen of buiten staat. Hierdoor weet de auto
of het verwarmen elektrisch of met de dieselkachel mag gebeuren.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Importeur schijnt na vervanging van de onderdeleneen aantal keer (±5 keer) het accupakket volledig te laden en leeg te rijden.HeinvdW schreef: Ja hij is terug.
Door alle ellende en wachten heb ik er eigenlijk gewoon flink de smoor in.
Sinds hij weg is gegaan voor reparatie hebben ze de halve tank leeg gereden. (445km)
Waar dat nou voor nodig was?
Voor dat ik weer een beetje lol in die auto krijg moet er heel wat gebeuren.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Binnenkort gaan we toch voor een controlebeurt. Kunnen ze hem gelijk uitlezen. Heb ze al een mail gestuurd met wat punten die ik tegen gekomen ben.vaudi schreef: @rsnhakan,
Advies: laten uitlezen bij de dealer. Foutcodes worden onthouden in het systeem. Kan best zijn dat 1 of andere sensor de regeltechniek laat stoppen.
Daardoor komt er een soort veilige modes: In dit geval blokkering hybride deel.
De auto uitzetten en na 10 min. weer starten kan het probleem resetten en de opstart procedure begint opnieuw. Is tijdens de opstart (denk aan opstarten PC) alles foutloos, dan worden alle
systemen weer vrijgegeven.
Tijdens het laden wordt het verwarmen / koelen van de hybride accu automatisch geregeld. Je hebt alleen invloed door aan te geven dat de auto binnen of buiten staat. Hierdoor weet de auto
of het verwarmen elektrisch of met de dieselkachel mag gebeuren.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
We zijn de 5000 al voorbij in precies 3 weken tijd, dus ja 

- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Het is bijna "humor", wij hebben exact dezelfde problemen en ook nog eens tegelijk!rsnhakan schreef: Vanmorgen de melding Pure niet beschikbaar door tijdsbeperking hybridesysteem. Auto reed op diesel en energie terugwinnen deed hij niet. (bij het afremmen)
Moet er wel bij zeggen dat ik de auto net van de lader had gehaald en zonder voorverwarmen had gestart. Kan het zijn dat de motor opgewarmd werd?
Pre-conditioning probleem heb ik precies als jij en ook dit euvel had ik vanochtend na het wegrijden.
Ik had wel pre-con handmatig gestart,dus daar ligt het niet aan.
De auto wilde ook niet harder dan 145, ook daar kreeg ik een melding: storing in systeem, beperkte snelheid.
Na paar minuten gestopt te zijn bij de hockey weer verder gereden en werkte alles weer normaal.
Ik moet zeggen, het was een heerlijke middagje in power mode! Wat een ontzettend onzuinige auto is dit toch. 1:11 + 9 kwh stroom weggeblaft, 't is dat ik door de week 40km heen, 40km terug rijd, zodat het gemiddeld nog ergens op lijkt, maar ik begin steeds meer bedenkingen over deze techniek te krijgen, maar daar starten we binnenkort wel weer een nieuw topic over als Funky eens een reviewtje gaat schrijven!
Laatst gewijzigd door Superfunky op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Ik was laatst met het jeugdteam van de voetbal onderweg naar Jong Heerenveen. Binnendoor, vooral tussen 80 en 120 km/uur. De andere auto was een goed ingereden M350. Drie maal raden welke auto de andere auto niet bij kon houdenSuperfunky schreef:Ik moet zeggen, het was een heerlijke middagje in power mode! Wat een ontzettend onzuinige auto is dit toch. 1:11 + 9 kwh stroom weggeblaft

En op de terugweg was mijn auto al warm voor vertrek... als je hebt zitten blauwbekken in een stadion voelt dat toch wel erg premium!
Ok, ik had wel geluk dat On Call het een keer deed.
Laatst gewijzigd door Autowina op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
M350: minder PK's, een paar honderd kilo zwaarder en gestroomlijnd als een koelkastAutowina schreef:Ik was laatst met het jeugdteam van de voetbal onderweg naar Jong Heerenveen. Binnendoor, vooral tussen 80 en 120 km/uur. De andere auto was een goed ingereden M350. Drie maal raden welke auto de andere auto niet bij kon houdenSuperfunky schreef:Ik moet zeggen, het was een heerlijke middagje in power mode! Wat een ontzettend onzuinige auto is dit toch. 1:11 + 9 kwh stroom weggeblaft![]()
En op de terugweg was mijn auto al warm voor vertrek... als je hebt zitten blauwbekken in een stadion voelt dat toch wel erg premium!
Ok, ik had wel geluk dat On Call het een keer deed.

http://www.autoweek.nl/autotest/2550/me ... tec-4matic
Qua knallen en blaffen.... ik weet het niet, de auto kan mij gewoonweg niet bekoren met sportief rijden, ook niet met heico en (nu) nog plattere banden. Je bent alleen maar aan het vechten tegen de natuurkundige wetten. En boven de 150 valt ie dood.
Maar ja, het is ook geen sportauto. Dus toch maar rustiger rijden en heerlijk genieten..
Laatst gewijzigd door v60pih op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Eens! Maar dat vind ik wel weer leuk, dat spelen. En dan vooral het ontdekken dat deze PiH veel sneller wegglijdt dan de net zo zware Audi, dat je de Audi veel beter in de hand kunt houden en dat AWD van een PiH echt iets anders is dan quattro. Maar je hebt gelijk, ook met Heico, platte banden, 19 inch is het geen sportbak, hooguit een sportievere V60.v60pih schreef:
Qua knallen en blaffen.... ik weet het niet, de auto kan mij gewoonweg niet bekoren met sportief rijden, ook niet met heico en (nu) nog plattere banden. Je bent alleen maar aan het vechten tegen de natuurkundige wetten. En boven de 150 valt ie dood.
Maar ja, het is ook geen sportauto. Dus toch maar rustiger rijden en heerlijk genieten..
Maarrrrr, ik vind het wel heerlijk om lekker door te halen, dat doet 'tie prima. Lekker steeds die 4.000 toeren aantikken, dat mooie brullen v/d D5, ik kan er wel van genieten. Wel jammer dat het respect van de andere weggebruikers voor een Volvo anders is dan voor een Audi. Volvo's kunnen blijkbaar best wel ff wachten, daar hoef je niet voor opzij!
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Goh, Funky, toch apart die 1 op 11 
Ik snap het wel hoor

Ik snap het wel hoor

Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Autoweek: ML350 2013: 2.000 kg, 306 pk. Dus ruim 20 pk meer en 150 kg zwaarder.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Het preconditionen had ik voor vertrek ook handmatig gestart! Maar 2 minuten hoor, dus echt preconditionen kun je het niet noemen, dus wellicht heeft dit handmatig starten invloed gehad?!Superfunky schreef:Het is bijna "humor", wij hebben exact dezelfde problemen en ook nog eens tegelijk!rsnhakan schreef: Vanmorgen de melding Pure niet beschikbaar door tijdsbeperking hybridesysteem. Auto reed op diesel en energie terugwinnen deed hij niet. (bij het afremmen)
Moet er wel bij zeggen dat ik de auto net van de lader had gehaald en zonder voorverwarmen had gestart. Kan het zijn dat de motor opgewarmd werd?
Pre-conditioning probleem heb ik precies als jij en ook dit euvel had ik vanochtend na het wegrijden.
Ik had wel pre-con handmatig gestart,dus daar ligt het niet aan.
De auto wilde ook niet harder dan 145, ook daar kreeg ik een melding: storing in systeem, beperkte snelheid.
Na paar minuten gestopt te zijn bij de hockey weer verder gereden en werkte alles weer normaal.
Ik moet zeggen, het was een heerlijke middagje in power mode! Wat een ontzettend onzuinige auto is dit toch. 1:11 + 9 kwh stroom weggeblaft, 't is dat ik door de week 40km heen, 40km terug rijd, zodat het gemiddeld nog ergens op lijkt, maar ik begin steeds meer bedenkingen over deze techniek te krijgen, maar daar starten we binnenkort wel weer een nieuw topic over als Funky eens een reviewtje gaat schrijven!
- @je
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 09:57
Die van mij is ook weer terug.
Alle ernstige storingen zouden nu weg moeten zijn.
Relais vervangen, stekker vervangen/aangepast en een probleem met de can bus verholpen.
Een en ander had te maken met de trekhaak montage.
Er is flink wat proef gereden, is netjes gemeld overigens.
Navigatie probleem lijkt ook opgelost, maar dat hadden er al meer las ik.
Zie nu geen "stremming" meer maar wel veel "andere gebeurtenis"
Voor de rest blijft de navigatie slecht, maar dat heeft meer met de kaart keuze te maken.
Standkachel probleem konden ze niet vinden, bij de testen werkt het altijd.
Ik heb zelf het vermoeden dat het fout gaat als hij een nacht van te voren is aangezet.
Op dezelfde dag gaat het bij mij ook altijd goed.
Dus nu maar hopen dat alles weg is en ik snel weer wat vertrouwen krijg in de auto.
Komende weken maar even testen.
Alle ernstige storingen zouden nu weg moeten zijn.
Relais vervangen, stekker vervangen/aangepast en een probleem met de can bus verholpen.
Een en ander had te maken met de trekhaak montage.
Er is flink wat proef gereden, is netjes gemeld overigens.
Navigatie probleem lijkt ook opgelost, maar dat hadden er al meer las ik.
Zie nu geen "stremming" meer maar wel veel "andere gebeurtenis"
Voor de rest blijft de navigatie slecht, maar dat heeft meer met de kaart keuze te maken.
Standkachel probleem konden ze niet vinden, bij de testen werkt het altijd.
Ik heb zelf het vermoeden dat het fout gaat als hij een nacht van te voren is aangezet.
Op dezelfde dag gaat het bij mij ook altijd goed.
Dus nu maar hopen dat alles weg is en ik snel weer wat vertrouwen krijg in de auto.
Komende weken maar even testen.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Je moet dat (zwarte) volvo logo in je grill veranderen door 4 ringenSuperfunky schreef:Eens! Maar dat vind ik wel weer leuk, dat spelen. En dan vooral het ontdekken dat deze PiH veel sneller wegglijdt dan de net zo zware Audi, dat je de Audi veel beter in de hand kunt houden en dat AWD van een PiH echt iets anders is dan quattro. Maar je hebt gelijk, ook met Heico, platte banden, 19 inch is het geen sportbak, hooguit een sportievere V60.v60pih schreef:
Qua knallen en blaffen.... ik weet het niet, de auto kan mij gewoonweg niet bekoren met sportief rijden, ook niet met heico en (nu) nog plattere banden. Je bent alleen maar aan het vechten tegen de natuurkundige wetten. En boven de 150 valt ie dood.
Maar ja, het is ook geen sportauto. Dus toch maar rustiger rijden en heerlijk genieten..
Maarrrrr, ik vind het wel heerlijk om lekker door te halen, dat doet 'tie prima. Lekker steeds die 4.000 toeren aantikken, dat mooie brullen v/d D5, ik kan er wel van genieten. Wel jammer dat het respect van de andere weggebruikers voor een Volvo anders is dan voor een Audi. Volvo's kunnen blijkbaar best wel ff wachten, daar hoef je niet voor opzij!

2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Funky, je auto is gewoon zo laag geworden dat ze je over het hoofd zien.
Ik doe toch maar geen Heico setje:-)
Ik doe toch maar geen Heico setje:-)
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 05.06.2014 - 14:53
- Contacteer:
Mijn PIH is van laatste week april 2014, dus is hij nu 6 weken oud.
Ik heb tot drie maal toe het zelden probleem gehad, de eerste keer heeft hij nieuwe software gehad.
Dat heeft dus niet gelopen, bij de tweede keer is hij een week naar de dealer geweest.
De dealer zei dat het een onbekend probleem is, en ze contact hebben gehad met Volvo Nederland, en die wisten het ook niet.
Na een week kon ik hem weer ophalen, het probleem zou opgelost moeten zijn, maar het is nogmaals teruggekomen.
Nu staat mijn auto alweer 1½ week bij de dealer, nu zeggen ze het probleem gevonden te hebben en er mee aan het werk te zijn.
Als ik hem deze week niet terug krijg, heeft hij net zo lang in de garage gestaan, als ik er mee gereden heb
Dit is mijn eerste Volvo, niet echt een ijzersterke kennismaking.
Ik heb tot drie maal toe het zelden probleem gehad, de eerste keer heeft hij nieuwe software gehad.
Dat heeft dus niet gelopen, bij de tweede keer is hij een week naar de dealer geweest.
De dealer zei dat het een onbekend probleem is, en ze contact hebben gehad met Volvo Nederland, en die wisten het ook niet.
Na een week kon ik hem weer ophalen, het probleem zou opgelost moeten zijn, maar het is nogmaals teruggekomen.
Nu staat mijn auto alweer 1½ week bij de dealer, nu zeggen ze het probleem gevonden te hebben en er mee aan het werk te zijn.
Als ik hem deze week niet terug krijg, heeft hij net zo lang in de garage gestaan, als ik er mee gereden heb

Dit is mijn eerste Volvo, niet echt een ijzersterke kennismaking.
Mercedes C220
Mercedes E200
Mercedes E300
VOLVO V60 PIH
Mercedes E200
Mercedes E300
VOLVO V60 PIH