Pagina 12 van 12
Re: Sensus Connect Update Mei-2014
Geplaatst: 13.02.2015 - 15:21
door Hansvg
Mijn Sensus Connect is nu ook op "2015" niveau, incl internet via WIFI.
Het is dus een update van de IHU.
ICM is voor 5" systemen, IHU voor de 7" systemen.
http://workshopsupportguide.volvocars.b ... n35_ir.pdf
"Infotainment Control Module (ICM) is the control unit for 5-inch configurations and Infotainment
Head Unit (IHU) is the control unit for 7-inch configurations."
Apps zijn inmiddels "binnen", maar verder geen veranderingen.
Ik zit nog steeds te wachten op mijn "mph" indicatie in de boordcomputer zoals beschreven in het boekje

Re: Sensus Connect Update Mei-2014
Geplaatst: 13.02.2015 - 17:26
door rsnhakan
Volgens die guide valt de IAM onder de ICM/IHU module correct? Dus het updaten van deze "hoofdmodule" is voldoende? Of moeten modules zoals IAM ook apart worden geüpdate?
Re: Sensus Connect Update Mei-2014
Geplaatst: 13.02.2015 - 18:06
door ruffie
Wat een afkortingen allemaal. Stel dat ik issues heb met bluetooth verbindingen (spotify streamen wil soms nogal stotteren), welke van deze modules regelt dat dan?

Re: Sensus Connect Update Mei-2014
Geplaatst: 13.02.2015 - 18:24
door rsnhakan
Juist, bluetooth werkt niet helemaal lekker. Ik weet de benaming van de betreffende module niet, maar het is in ieder geval de telefoonmodule.
Re: Sensus Connect Update Mei-2014
Geplaatst: 13.02.2015 - 19:18
door BLACK DIESEL
Hansvg schreef:
Mijn Sensus Connect is nu ook op "2015" niveau, incl internet via WIFI.
Het is dus een update van de IHU.
ICM is voor 5" systemen, IHU voor de 7" systemen.
http://workshopsupportguide.volvocars.b ... n35_ir.pdf
"Infotainment Control Module (ICM) is the control unit for 5-inch configurations and Infotainment
Head Unit (IHU) is the control unit for 7-inch configurations."
Apps zijn inmiddels "binnen", maar verder geen veranderingen.
Ik zit nog steeds te wachten op mijn "mph" indicatie in de boordcomputer zoals beschreven in het boekje
Ik heb een 7" systeem, waarbij de Sensus update prima lukte maar de wifi update niet.
De auto is toen via het internet met Volvo Zweden verbonden.
Volgens de garage is tijdens deze sessie de ICM geüpdatet.
Ik ben in deze materie geen expert, maar ik heb nu wel wifi.

Re: Sensus Connect Update Mei-2014
Geplaatst: 13.02.2015 - 20:01
door Hansvg
De eerste update gaf bij mij die Wifi ook niet, nu bij deze update wel

Re: Sensus Connect Update Mei-2014
Geplaatst: 02.03.2015 - 13:50
door DieselEngineer
Dus; mijn issue met Sensus Connect (geen OnCall - V40 MY2015 - dec2014 afgeleverd) is opgelost.
Het was even zoeken met de dealer wat er nu wel of niet klopt. De dealer had ook wat moeite om alle verschillen te zien maar na te vergelijken met een identieke V40 inderdaad ontdekt dat er meer apps dan alleen TuneIn moeten zijn. Na een melding richting importeur kwam als eerste reactie dat er iets is fout gegaan op de assemblage lijn. Daar moet de auto kenbaar gemaakt worden aan de Sensus Connect Cloud en wordt o.a. de regio en de instellingen qua beschikbare apps bepaald. Bij mijn auto is dit niet gelukt en dus geen correcte registratie in die cloud. Na een 2 weken is dit aangepast door Volvo Zweden en ineens heb ik dan ook alle apps die ik had verwacht.
De dealer verwacht dat er nog wel meer auto's zijn met dit probleem maar hun ervaring is dat een groot deel van de klanten nog niet zover is om met een connected car te werken (zeker niet als het geen OnCall auto is).
Natuurlijk zelf ook wat gespit en deze paper ontdekt van Ericsson over de setup van de Sensus cloud:
http://www.ericsson.com/industry-transf ... -RevB2.pdf
DieselEngineer schreef:
Ah, ik dacht al dat hoort er toch op, ook als er geen VOC is? Dat suggereert dit verhaal tenminste:
http://support.volvocars.com/nl/Pages/a ... 510d6b498f
Dan is er toch iets mis. Auto is pas midden December geproduceerd dus ik loop geen of hooguit een enkele update achter. Maar nu weet ik dat het niet aan mij ligt; maar even zien hoe de dealer reageerd.
Bedankt!
Re: Sensus Connect Update Mei-2014
Geplaatst: 05.03.2015 - 10:20
door Get!em
DieselEngineer schreef:
Dus; mijn issue met Sensus Connect (geen OnCall - V40 MY2015 - dec2014 afgeleverd) is opgelost.
Het was even zoeken met de dealer wat er nu wel of niet klopt. De dealer had ook wat moeite om alle verschillen te zien maar na te vergelijken met een identieke V40 inderdaad ontdekt dat er meer apps dan alleen TuneIn moeten zijn. Na een melding richting importeur kwam als eerste reactie dat er iets is fout gegaan op de assemblage lijn. Daar moet de auto kenbaar gemaakt worden aan de Sensus Connect Cloud en wordt o.a. de regio en de instellingen qua beschikbare apps bepaald. Bij mijn auto is dit niet gelukt en dus geen correcte registratie in die cloud. Na een 2 weken is dit aangepast door Volvo Zweden en ineens heb ik dan ook alle apps die ik had verwacht.
De dealer verwacht dat er nog wel meer auto's zijn met dit probleem maar hun ervaring is dat een groot deel van de klanten nog niet zover is om met een connected car te werken (zeker niet als het geen OnCall auto is).
Natuurlijk zelf ook wat gespit en deze paper ontdekt van Ericsson over de setup van de Sensus cloud:
http://www.ericsson.com/industry-transf ... -RevB2.pdf
DieselEngineer schreef:
Ah, ik dacht al dat hoort er toch op, ook als er geen VOC is? Dat suggereert dit verhaal tenminste:
http://support.volvocars.com/nl/Pages/a ... 510d6b498f
Dan is er toch iets mis. Auto is pas midden December geproduceerd dus ik loop geen of hooguit een enkele update achter. Maar nu weet ik dat het niet aan mij ligt; maar even zien hoe de dealer reageerd.
Bedankt!
Goed dat t is gevonden.
Die paper die je hebt gelinkt, staan voornamelijk screenshots in van wat voor heen Sensus Connected Touch (Parrot) was. Dit is met touchscreen. Dat is dus NIET wat de meeste mensen hebben (Sensus Connect).
Volvo maakt er wat dat betreft wel een onbegrijpelijke warboel van.
Qua functionaliteit zijn de apps echter nu erg onbruikbaar en ook is de snelheid onwerkbaar traag.
Ik hoop dat ze binnenkort iets van Miracast/Mirrorscreen/Airplay-mirror gaan toevoegen. Dan kan je smartphone het denkwerk/performance doen en hoeft het display in de volvo alleen maar het beeld te tonen. Zoals het nu is ga ik het niet gebruiken in iedergeval, ondanks dat ik al vrij snel alles connected heb.
Re: Sensus Connect Update Mei-2014
Geplaatst: 05.03.2015 - 12:20
door DieselEngineer
Qua screenshots inderdaad. Maar backend is wel nog relevant weet ik.
Ik heb wel wat ervaringen met VW en Citroen en Mirrorlink systemen. Dat werkt echt totaal bagger. Nog niet mature genoeg en bij VW worden bv zelfs de door VW aanbevolen apps niet goed ondersteund. Lees je trouwens ook in de meeste pers verslagen.
Ondanks de wat trage opstart van de apps moet ik zeggen dat ze wel prettig werken. Functionaliteit is uitgebreider op de smartphone maar die is ook een stuk meer afleidend. Met wat fine tuning aan Volvo kant wordt dit nog wel wat moois. Mirrorlink heeft nog een veel langere weg te gaan. Eigenlijk wel benieuwd naar hoe prettig het Android/Apple in de XC90 werkt.
Re: Sensus Connect Update Mei-2014
Geplaatst: 26.03.2015 - 19:08
door ruffie
Zo, vandaag de auto voor de 1e jaarbeurt gebracht en ook aangegeven dat deze optie mist. In eerste instantie begreep men het niet en probeerde ze me uit te leggen dat ik via m'n telefoon dit en dat moest verbinden want daar zit wifi op en dan met een 2e simkaart (heb ik al vanaf het begin) blabla. Maar uiteindelijk wel goed gekomen

Ik denk dat alle relevante updates zijn gedaan dus, inclusief telefoonmodule, want telefoon via bluetooth lijkt vooralsnog zonder hapering te gaan.
Echter, ik weet niet zeker of ik "Sensus Connect 2015" heb, sommige instellingen waren gereset (dingen als verlichting, spiegelgedrag bij achteruit etc), maar dingen die ik verwacht had kwijt te raken waren er nog (opgeslagen adressen bijv). Ook heb ik een XC60 vervangauto gehad van MY2015 en daar zag het radio display er een stuk anders uit, had een meer blauwe kleurstelling en er waren wat meer radio instellingen.
Hoe kan ik zeker weten dat ik versie 2015 heb om het ff zo te zeggen? Heeft iemand wat foto's?