Er doen een hoop berichten de ronde over de aankomende Sensus Connect update per Mei-2014.
Ik weet, het is pas April. Maar weet iemand wat we concreet kunnen verwachten? (Nieuwe mogelijkheden, updates, bugfixes)
Hoe wordt deze update geïnstalleerd? Kunnen we dit zelf of wordt dit een bezoekje aan de dealer?
Sensus Connect Update Mei-2014
- Hansvg
- 3rd Gear member
Hans
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
- Montalbano
- 3rd Gear member
Ben ik ook heel benieuwd naar!
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Volgende week wordt de eerste grote update uitgevoerd bij onze dealer. Die van ons is de week erop aan de beurt 
De update zelf installeren is niet mogelijk. De dealer moet een IAM software update uitvoeren dat een uur tot anderhalf uur in beslag neemt.

De update zelf installeren is niet mogelijk. De dealer moet een IAM software update uitvoeren dat een uur tot anderhalf uur in beslag neemt.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
Net twee weken geleden een update laten uitvoeren. Helaas, wellicht bij de volgende beurt.
Robbert-Jan
Robbert-Jan
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
http://www.volvocars.com/nl-be/top/abou ... itemid=244
Noot voor de redactie:
De nieuwe Sensus Connect is beschikbaar in alle nieuwe Volvo-modellen vanaf mei 2014. Wie nu al over Sensus Connect in de wagen beschikt, zal zijn systeem kunnen updaten.
De nieuwe Volvo Sensus bevat onder andere de volgende functies:
ENTERTAINMENT
100.000 radiostations wereldwijd via TuneIn
Rdio – service voor muziekstreaming
Stitcher – radioshows en podcasts op aanvraag
Regionale services voor luisterboeken
NAVIGATIE
Geüpgraded navigatiesysteem met 3D-weergave en levenslange kaartupdates
Park&Pay van Parkopedia – snel een parkeerplaats vinden en ervoor betalen vanuit de wagen
Yelp – lokale services zoeken, zoals restaurants, met beoordelingen
Glympse – dynamisch locaties delen
HERE van Nokia – Clouddienst om bestuurders van volledig verbonden navigatie te voorzien
Send to Car – een bestemming opzoeken op uw smartphone en doorsturen naar het navigatiesysteem in uw wagen
Local Search zoekt online naar plaatsen zoals een restaurant, een hotel, een tankstation en Sensus Navigation leidt u ernaar
Wikipedia – uitgebreide informatie over interessante locaties
Internetkaarten
Weer app
INTERFACE
Herwerkte HMI met grafisch gestileerde centrale en bestuurdersdisplay
Stembediening en tekst-naar-spraakfunctie
CONNECTIVITEIT
Geïntegreerde dakantenne en ingebouwde 3G-modem
Wifi-hotspot in de wagen
Smartphone-tethering (wifi en Bluetooth)
Bluetooth-audiostreaming en handenvrij bellen
DIENSTEN
Smartphone-app – uw smartphone verbinden met uw wagen
Startfunctie op afstand – uw wagen laten opwarmen of afkoelen via een app
Connected Service Booking – In de loop van 2015 zal de auto aangeven wanneer onderhoud nodig is en zichtzelf inplannen op een geschikt moment bij de Volvo dealer.
Noot voor de redactie:
De nieuwe Sensus Connect is beschikbaar in alle nieuwe Volvo-modellen vanaf mei 2014. Wie nu al over Sensus Connect in de wagen beschikt, zal zijn systeem kunnen updaten.
De nieuwe Volvo Sensus bevat onder andere de volgende functies:
ENTERTAINMENT
100.000 radiostations wereldwijd via TuneIn
Rdio – service voor muziekstreaming
Stitcher – radioshows en podcasts op aanvraag
Regionale services voor luisterboeken
NAVIGATIE
Geüpgraded navigatiesysteem met 3D-weergave en levenslange kaartupdates
Park&Pay van Parkopedia – snel een parkeerplaats vinden en ervoor betalen vanuit de wagen
Yelp – lokale services zoeken, zoals restaurants, met beoordelingen
Glympse – dynamisch locaties delen
HERE van Nokia – Clouddienst om bestuurders van volledig verbonden navigatie te voorzien
Send to Car – een bestemming opzoeken op uw smartphone en doorsturen naar het navigatiesysteem in uw wagen
Local Search zoekt online naar plaatsen zoals een restaurant, een hotel, een tankstation en Sensus Navigation leidt u ernaar
Wikipedia – uitgebreide informatie over interessante locaties
Internetkaarten
Weer app
INTERFACE
Herwerkte HMI met grafisch gestileerde centrale en bestuurdersdisplay
Stembediening en tekst-naar-spraakfunctie
CONNECTIVITEIT
Wifi-hotspot in de wagen
DIENSTEN
Smartphone-app – uw smartphone verbinden met uw wagen
Startfunctie op afstand – uw wagen laten opwarmen of afkoelen via een app
Connected Service Booking – In de loop van 2015 zal de auto aangeven wanneer onderhoud nodig is en zichtzelf inplannen op een geschikt moment bij de Volvo dealer.
- Hansvg
- 3rd Gear member
Die smartphone-ththering via Wifi zal toch wel geen software upgrade zijn. Daar is toch ook hardware voor nodig...rsnhakan schreef: CONNECTIVITEIT
Wifi-hotspot in de wagen
Hans
- ruffie
- 3rd Gear member
Maar de daadwerkelijke update kan pas half mei ofzo (begreep ik uit ander topic van rsnhakan) ?
En ik dacht dat we parkmobile gingen krijgen.....
En ik dacht dat we parkmobile gingen krijgen.....

Laatst gewijzigd door ruffie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Hans, via Bluetooth is het al mogelijk. Maar nog niet via Wi-Fi. Geen idee hoe dit met de update gaat uitpakken.
Ruffie, brengt Park&Pay van Parkopedia geen uitkomst voor je?
De medewerkers van Volvo op Facebook weten niet eens waar ze over praten..
Ik
Goedemorgen, wanneer is de grote update voor het Sensus Connect systeem beschikbaar? (voor een V60 MY14.5)
Volvo Cars Nederland
De Sensus Connect software-update komt pas na week 46 (10-17 november) beschikbaar voor de Volvo’s S60, V60 en XC60. Binnenkort maken we hier meer informatie over bekend.
Ik
We zijn week 46 al ruimschoots voorbij. Wij hebben een V60 die na week 46 (2013) is gemaakt. Sensus Connect met Premium Sound hebben we aangevinkt op de prijslijst en inmiddels hebben we de auto al 2 maanden. Nogmaals, mijn vraag is wanneer de grote update beschikbaar is. Jullie hebben hier zelfs een persbericht over uitgebracht.
Volvo Cars Nederland
Zover wij nu kunnen melden, komt de volgende update pas in week 46 (2014). Stuur even jouw contactgegevens, dan neemt onze support contact met je op.
Ik
Noot voor de redactie:
Volvo Cars Nederland
We hebben het nogmaals nagevraagd en er komt een software-update voor de Volvo’s S60, V60 en XC60 die na week 46/2013 zijn gebouwd en uitgerust zijn met het Sensus Connect-syteem.
Informatie hierover is nog niet beschikbaar. Zodra er meer bekend is wordt uw Volvo-dealer op de hoogte gebracht.
Ruffie, brengt Park&Pay van Parkopedia geen uitkomst voor je?
De medewerkers van Volvo op Facebook weten niet eens waar ze over praten..
Ik
Goedemorgen, wanneer is de grote update voor het Sensus Connect systeem beschikbaar? (voor een V60 MY14.5)
Volvo Cars Nederland
De Sensus Connect software-update komt pas na week 46 (10-17 november) beschikbaar voor de Volvo’s S60, V60 en XC60. Binnenkort maken we hier meer informatie over bekend.
Ik
We zijn week 46 al ruimschoots voorbij. Wij hebben een V60 die na week 46 (2013) is gemaakt. Sensus Connect met Premium Sound hebben we aangevinkt op de prijslijst en inmiddels hebben we de auto al 2 maanden. Nogmaals, mijn vraag is wanneer de grote update beschikbaar is. Jullie hebben hier zelfs een persbericht over uitgebracht.
Volvo Cars Nederland
Zover wij nu kunnen melden, komt de volgende update pas in week 46 (2014). Stuur even jouw contactgegevens, dan neemt onze support contact met je op.
Ik
Noot voor de redactie:
Volvo Cars Nederland
We hebben het nogmaals nagevraagd en er komt een software-update voor de Volvo’s S60, V60 en XC60 die na week 46/2013 zijn gebouwd en uitgerust zijn met het Sensus Connect-syteem.
Informatie hierover is nog niet beschikbaar. Zodra er meer bekend is wordt uw Volvo-dealer op de hoogte gebracht.
- ruffie
- 3rd Gear member
Haha, wat een gepruts...
Als Park&Pay op z'n minst hetzelfde werkt als Parkmobile (vooral wat betreft straatparkeren dus!) dan vind ik het prima om mijn parkmobile niet meer te gebruiken (gelukkig geen abbonement). Ik vind dit echt de meest nuttige app (en doel) die ik heb
Maar qua exacte functionaliteit van Park&Pay is er niet veel te vinden, dus weet ik het gewoon (nog) niet.
Als Park&Pay op z'n minst hetzelfde werkt als Parkmobile (vooral wat betreft straatparkeren dus!) dan vind ik het prima om mijn parkmobile niet meer te gebruiken (gelukkig geen abbonement). Ik vind dit echt de meest nuttige app (en doel) die ik heb

Maar qua exacte functionaliteit van Park&Pay is er niet veel te vinden, dus weet ik het gewoon (nog) niet.
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Je hebt donderdag de kans Hakan.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ruffie, (1 minuut 30)
Ben, die kans ga ik ook zeker benutten
Ben, die kans ga ik ook zeker benutten

- Hansvg
- 3rd Gear member
Wat is er donderdag? 
@Hakan, welke FB pagina gebruik jij voor die communicatie met Volvo?

@Hakan, welke FB pagina gebruik jij voor die communicatie met Volvo?
Hans
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Hans, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... eal1288281 (maar volgens mij kun je je niet meer aanmelden)
Facebook van Volvo Cars Nederland: https://www.facebook.com/VolvoCarsNederland
Facebook van Volvo Cars Nederland: https://www.facebook.com/VolvoCarsNederland
- Hansvg
- 3rd Gear member
Ok, duidelijk. Ik heb ook geen PIH, maar "gewone" V60.
Ik wacht dus even af. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen/discussies.
Veel plezier!
Ik wacht dus even af. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen/discussies.
Veel plezier!
Hans
- Hansvg
- 3rd Gear member
Update Sensus Navigatie gaat prima.
De grote Sensus Connect upgrade? Niets meer over gehoord...
De grote Sensus Connect upgrade? Niets meer over gehoord...
Hans
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Waarom werken sommige radio stations niet via de auto maar wel via de site van Tune-In en via de app voor de iPhone?
- RichieB
- 6th Gear member
Zou het kunnen dat Sensus Connect bepaalde AAC formaten niet ondersteunt? Of wellicht helemaal geen AAC maar alleen MP3?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat kan wellicht, maar dit gebeurd toch allemaal online? Dus er wordt in feite niets op de auto opgeslagen. Bovendien heeft de radiozender het altijd gedaan tot 2-3 weken terug. Sindsdien blijft hij bufferen. Pak ik mijn telefoon er naast, doet hij het wel...