En we rijden ondertussen rustig verder door. Ondertussen staat na bijna 4 jaar bezit de teller op 95.000km.
So what's new? Ondertussen zijn de AliExpress sunblinds vervangen door een setje van
Car Shades UK die toch net een stukje beter afgewerkt zijn en beter aansluiten dan de Chinese varianten. Die waren niet slecht (sterker nog, ik was enorm blij tenminste één leverancier gevonden te hebben die ze voor de huidige S60 maakte), maar de Engelse varianten zijn toch net iets beter. Mocht iemand ze willen bestellen, je kunt ze ook gewoon in Europa kopen, dat scheelt weer UK import kosten.
Een ander ding waar ik mij al een tijd groen en geel aan erger is het feit dat de blanke lak van mijn zomervelgen hele lelijke verwering hebben. Iets wat heel subtiel al meer dan twee jaar geleden begon, maar steeds erger wordt:
Van een afstandje zie je het niet, maar als je het eenmaal gezien hebt.... Aaargh. Van alles geprobeerd om het weer toonbaar te krijgen, en het beste resultaat was na heel veel gepoets met lijnolie waar het voor een paar weken helemaal weg was. Maar na een keer wassen kwam het natuurlijk gewoon weer terug. En om nu na iedere wasbeurt een uur of langer bezig te zijn om de velgen weer in te olieën..
Aangezien ik exact dezelfde set als winterset ook nog heb, en die is nog helemaal puntgaaf was het eerste plan om het rubber van de twee sets om te wisselen, maar dat gaat stiekem (inclusief balanceren enzo) best in de papieren lopen. Maar aan de andere kant erger ik me iedere keer dat ik naar de velgen kijk mezelf mateloos. Er moet (voor mezelf) in ieder geval IETS gebeuren.
Dus, als het dan toch geld gaat kosten... Dan maar grondig aanpakken. En stiekem waren twee identieke sets voor zomer en winter best gaaf (want het blijven hele mooie velgen), maar ook weer saai om het hele jaar met dezelfde velgen rond te rijden.
Dus eerder vandaag de winterbanden er weer onder gelegd en de zomerset ingeleverd bij de Velgendokter. Geen idee nog of het experiment gaat slagen, maar dat zullen we wel zien. Wordt vervolgd over een paar weken...