Ja, denk dat ze hier inderdaad een "beetje erg" optimistisch zijn, want dat ga je met V60 PE MJ2019-2021 met de Europese modellen volgens mij nooit halen. Denk dat ze dit uit verkoop oogpunt doen:
Heb weliswaar "polestar optimalisatie" en is dezelfde software als "polestar engineerd" (identiek koppel en vermogen)
Verschil dat de "Polestar Engineerd" een 20kg zwaarder is (wel verwaarloosbaar) door andere reminrichting en schokbrekers, maar om er dan maar nog maar 2 tienden af te halen lijkt me inderdaad niet reëel.
Zelfs op sliks (wat niet standaard is!) denk ik dat het niet haalbaar is. Vermogens verschil voor/achter wielen is net te groot. Met de nieuwe sterkere elektromotoren zal dit wel beter zijn verwacht ik.
Je krijgt het vermogen op de voorwielen op dit moment niet volledig benut tot 50km/uur met wat kouder weer heb ik gemerkt. Waardoor een 4,9 en heel misschien 4,8 (heb 19" ipv standaard 18", panorama dak wat wel wat extra gewicht meebrengt) en goede warme banden haalbaar.
Maar dan moet wel alles ideaal zijn.
Ben wel benieuwd als de motor een 15k meer heeft gelopen en het wat warm weer is en de banden goed op temperatuur zijn. Zie in ieder geval een 2 tienden verschil na 20k(waarvan motor 10k heeft gelopen)
Tot nu zie ik wel op het dragy leaderboard dat ik wel de snelste tijd heb neer gezet tot nu toe, voor een V60 (polestar) recharge, dus dan heb ik hem in ieder geval goed ingereden
Er zijn wel snellere, maar zijn de oudere Polestar modellen met downpipe en diverse aanpassingen, welke wel rond de 4,5 doen.
Rnest schreef: ↑18.04.2022 - 21:16
Hahaha netjes Evo500. Wat was ideale toerental ook al weer? 3000 toeren? Dan zal ik dat binnenkort ook maar weer eens proberen!
Ja, vond het ook wel oke. Nee, laat het niet boven 2000 toeren. 3000 niet geprobeerd, gezien ik de eerste 2 versnellingen toch nog steeds enige wielspin heb, en ik het wel een beetje heel houden.
Zet versnelling in "D" , parkeerrem uit, ASC uit, dan naar circa 2 seconden rem los. Volgens mij als je langer wacht laat ie de druk op de turbo zakken.
Om het veilig te doen, pak ik een vluchtstrook op een redelijk verlaten snelweg van 120km (helaas wel een beton baan) om geen andere verkeersdeelnemers in gevaar te brengen, maar nadeel is dat je ook wat slip pakt over de witte lijnen.
Wil het wel eens op zoab proberen, verwacht dat de grip dan wat beter is, maar is gissen. Leuk om eens te meten om de tijd. Gaat jou ook lukken
