Pagina 12 van 13
Geplaatst: 09.04.2011 - 16:25
door ferdy
Flexibele downpipe bleek helaas niet mogelijk, de benodigde radius haal ik niet. Andere oplossing gekozen

Geplaatst: 15.04.2011 - 18:08
door ferdy
Zojuist het motorblok + m410 erin gehangen, eigenlijk moet je zoiets met 2 man doen maar goed...
ik hergebruik mn gelaste inlaatstuk voor de gasklep, heb er overigens nu wel een stuk pijp in gelast zodat de lucht niet meer gericht is op cilinder 3 en 4.
motorblok
alle lagers vervangen
zuigerveren vervangen
K nokkenas
stalen distributie tandwielen
Gaskop verlaagd compressie met marine in en uitlaatkleppen.
Sachs koppelingplaat met borg wagner drukgroep
Geplaatst: 17.04.2011 - 18:21
door ferdy
Geplaatst: 17.04.2011 - 18:52
door Boele
Dat wordt een elektrische fan.....
Geplaatst: 17.04.2011 - 19:19
door ferdy
Ja misschien wel, ruimte heb ik iig zat voor de radiator, alleen de intercoolerpijp moet er ook nog langs ...
Geplaatst: 17.04.2011 - 20:09
door Botje
Ziet er weer gelikt uit. =P~
Kan je je accu nog kwijt of komt die ergens anders te liggen dan gebruikelijk??
Geplaatst: 17.04.2011 - 21:19
door B-lennium
ziet er goed maar druk uit, waar is je DIS bobine gebleven?
Geplaatst: 17.04.2011 - 23:11
door ferdy
Accu zit in de kofferbak, kabels moet ik nog ff wegwerken met wat straps. Ik heb jammer genoeg moeten overwegen om de DIS bobine terug te brengen, ik had gigantisch veel last van resets. Een active DIS bobine zal waarschijnlijk wel werken, maar de bobine die ik nu heb van een GOLF 3 vr6 werkt ook goed !
Geplaatst: 20.04.2011 - 12:09
door B-lennium
Ik zie net dat jij een m410 gaat gebruiken, had je die ook al met de vorige turbo setup?
Geplaatst: 20.04.2011 - 15:49
door ferdy
Ja, vorig jaar reed ik met dezelfde bak, gelukkig heeft hij een D type overdrive
Geplaatst: 23.04.2011 - 20:55
door ferdy
aardig wazige foto, maar motorblok loopt inmiddels.
to do:
opruimen
metertjes in cockpit
afstellen zowel benzine als LPG
380 PK verdamper voor LPG + 8mm leiding installeren
Geplaatst: 23.04.2011 - 21:16
door beigelpt
Nog steeds goed bezig zie ik!
Geplaatst: 23.04.2011 - 22:03
door ferdy
tnx!

Geplaatst: 24.04.2011 - 15:07
door B-lennium
Dat ziet er goed uit, heb je al een stukje gereden?
Geplaatst: 24.04.2011 - 17:37
door ferdy
Ja en inmiddels ook op LPG, wel voorzichtig maar het blok rijdt erg goed. Heb het idee dat vorig jaar door de ' gerichte ' luchtinlaat het blok op 2 cilinders veel te arm liep (te horen aan rauwe geluid), daar heb ik nu geen last meer van

Geplaatst: 24.04.2011 - 17:45
door B-lennium
Lekker rijk houden idd, ik ben bezig met mn intercooler verkleinen

is nu 15cm hoog.
Ik hoop maandag weer te rijden, moet nog wel bezig met de ontstekingsmap nu is het allemaal veel te onrustig. Maar tunen is leuk!
Geplaatst: 24.04.2011 - 17:53
door ferdy
Ik ervaar trouwens geen enkele koelingsproblemen

Mn downpipe lekt nog iets bij de V-klem en ik heb last van olielekkage bij mn achterste krukaskeering. Hoogstwaarschijnlijk mag mn versnelllingsbak er dus nog een keertje vanaf

Geplaatst: 24.04.2011 - 19:06
door B-lennium
Hoe zit je carter ontluchting in elkaar? Door overdruk kun je ook lekkage krijgen, fijn om te horen dat het dus kan met een halve intercooler en standard radiator.
Nu komt een turbo meet wel heel dicht bij natuurlijk!
Je kunt in barneveld de brug eens huren voor je bak werkzaamheden, binnen 3 uur had ik mn drukgroep verwisseld, werkt erg lekker!
Geplaatst: 24.04.2011 - 19:31
door ferdy
Ik heb een penta kleppendeksel met grote afvoer slang richting versnellingsbak lopen. Misschien moet ik hem aansluiten op het luchtfilter en een slang op het inlaatspruitstuk met een terugslag klepje erin? Hij lekt namelijk behoorlijk na het rijden van een stukje toch overdruk dus...

Geplaatst: 16.05.2011 - 10:33
door ferdy
G3 Verdamper tot 380 pk
