Pagina 13 van 24

Geplaatst: 10.01.2009 - 10:58
door Paul
Nee, maar ik heb met mijn C30 het probleem ook gehad, ik had toen getankt in Spanje. Nah daar lag het aan, want ik heb nooit verder problemen gehad.

Kijk een diesel start soms wat moeilijker als het koud is of weet ik veel wat. Maar starten doet hij.

Geplaatst: 10.01.2009 - 11:03
door rsnhakan
Nou de diesel wat wij tanken kost € 0.97 bij Shell is dit € 0.96. Volgens mij is het geen goedkope diesel?

Geplaatst: 10.01.2009 - 11:15
door NOS
Als de diesel DIE jullie tanken meer kost dan bij Shell is het idd geen goedkope diesel.

Geplaatst: 10.01.2009 - 11:27
door Fredhead
Bij de Esso hier is de diesel geloof 88 cent

Geplaatst: 10.01.2009 - 11:42
door rsnhakan
Esso is zeker onbemand? (vandaar dat het goedkoper is)

NOS, het klopt idd dat de diesel wat wij denken duurder is. Je hebt bij Brand Oil ook maar één soort diesel. Dat is wat wij tanken. Maar weten jullie nou echt zeker dat het aan de diesel ligt en niet aan de auto zelf?

Geplaatst: 10.01.2009 - 11:45
door Fredhead
De Esso is inderdaad onbemand, de bemande Esso pomp hier is geloof 93 cent de liter.

Een keertje een andere pomp proberen kan zeker geen kwaad

Geplaatst: 10.01.2009 - 11:57
door rsnhakan
Klopt. Ik probeer mijn vader dat ook te overtuigen, maar hij blijft bij Brand Oil..

Geplaatst: 14.01.2009 - 20:43
door rsnhakan
Vandaag dus even de autoklimaat uitgetest. Leuke optie. Lekker snel warm.
Nu zeggen jullie dat het air quialty system bij vreemde geuren zoals uitlaatgassen werkt. Voor ons zat een auto die stevig het gaspedaal intrapte en kwam allemaal uitlaatgassen (witte kleur) uit. Dat ruikte ik wel. Is dat normaal of werkt het systeem niet?

Als jullie me ook nog meer informatie over de autoklimaat kunnen geven zou ik het goed vinden. Heb je bijvoorbeeld ook vermogenverlies ivm met airco..

Alvast bedankt.

Geplaatst: 14.01.2009 - 22:14
door spooky202
Ik vraag me af of het slechte starten dat jullie vorige week hadden niets te maken had met het voorgloeien van de motor? Zeker als het koud is is dat bij een diesel belangrijk.

Geplaatst: 15.01.2009 - 14:35
door rsnhakan
Ik zou het niet weten?

Geplaatst: 15.01.2009 - 15:13
door spooky202
Voorgloeien doe je daar je contactslot eerst in stand II te zetten tot het voorgloeilampje dooft, en daarna pas echt door te starten. Bij diesels was dit vroeger altijd nodig (ongeacht de temperatuur), maar bij moderne diesels vaak pas als het vriest. Ik geloof dat het boekje van de V50 zegt dat het vanaf -2 moet. Doe je het niet dan zal ie inderdaad moeilijk aanslaan.

Geplaatst: 15.01.2009 - 16:43
door rsnhakan
Oh, oke. Bedankt voor je antwoord. Ik zal mijn vader het vertellen.

Geplaatst: 15.01.2009 - 16:43
door Paul
Ik moet zeggen dat ik na een jaar nog nooit dat lampje heb gezien.

Geplaatst: 15.01.2009 - 16:49
door spooky202
Volgens mij gaat het lampje ook meteen uit als je in 1 keer door start :) Ik ga nu even af op de ervaring die ik in andere auto's heb gehad overigens. Het staat trouwens wel zo in het boekje van de V50 (maar niet erg duidelijk).

Geplaatst: 17.01.2009 - 18:52
door rsnhakan
Nog steeds geen reactie over dat autoklimaat (zie pagina 10).. (kom op is er echt niemand die mij kan helpen? of zijn jullie mij zo zat?)

Hoe kun je het beste zonder de velg van de band af te halen stoeprand schade wegwerken? Iemand een mooi middeltje wat je gewoon in een winkel kan kopen?

Geplaatst: 17.01.2009 - 19:36
door Paul
Hoezo denk je dat we je zat zijn?

Maar wat is je vraag?

En over je stoeprand vraag, hoe zag je dat voor je? Spuitbusje met metaal?

Geplaatst: 17.01.2009 - 19:43
door Fredhead
Vermogensverlies met airco heb je altijd wel, maar echt heel merkbaar is het niet.

Om maar even je vraag te beantwoorden

Geplaatst: 18.01.2009 - 09:42
door rsnhakan
Paul,
Vandaag dus even de autoklimaat uitgetest. Leuke optie. Lekker snel warm.
Nu zeggen jullie dat het air quialty system bij vreemde geuren zoals uitlaatgassen werkt. Voor ons zat een auto die stevig het gaspedaal intrapte en kwam allemaal uitlaatgassen (witte kleur) uit. Dat ruikte ik wel. Is dat normaal of werkt het systeem niet?

Als jullie me ook nog meer informatie over de autoklimaat kunnen geven zou ik het goed vinden. Heb je bijvoorbeeld ook vermogenverlies ivm met airco..

Alvast bedankt.
Ferdi, maar met autoklimaat schakeld die toch de airco uit indien niet nodig?

Geplaatst: 18.01.2009 - 10:29
door Rob M
@Hakan, ik weet dat je laatste vraag voor Ferdi is bedoeld, maar 1x Googelen leverde mij dit op, volgens mij geeft dit voldoende antwoord op je vraag:
Climate control is een systeem dat automatisch de temperatuur, luchtstromen, airco en recirculatie regelt door middel van een elektronische controle-unit (de knopjes op het dashboard) Het systeem houdt ook rekening met de omstandigheden buiten de auto. Met behulp van sensoren meet het systeem zowel de temperatuur binnen als buiten en stelt het de temperatuur beleving (gevoels temperatuur zeg maar) van de passagiers vast die wordt beïnvloedt door temperatuur, luchtvochtigheid en de stromen van de behandelde lucht. Een sensor centraal achter de voorruit (dat bolletje in het midden) meet de straling van de zon op de auto en de hoek waarin de stralen binnenvallen in het passagierscompartiment. Dit stelt het systeem in staat grote temperatuurstijgingen in de auto door de zon tegen te gaan, doordat de climate control van tevoren gewaarschuwd wordt. De aircopomp slaat onder de 4 graden celcius automatisch af in verband met het mogelijk bevriezen van het koudemiddel.

Geplaatst: 18.01.2009 - 11:23
door rsnhakan
Rob, ik had heel veel gezocht op google maar niks kunnen vinden. (voor Volvo) Ik typte in: Automatische klimaat V50.

Misschien dat ik niet alle woorden snap, maar als de binnentemperatuur op temperatuur is dan schakeld de airco automatisch uit --> dus geen vermogenverlies?

Bedankt.