Ik heb mijn eigen topic geopent, want ik heb eigenlijk wel veel vragen te stellen, en als ik ze ga stellen maak ik sommige topics onduidelijk voor anderen(sorry daarvoor). Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden(als ik die heb natuurlijk
De vragen van Hakan.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Geachte mensen,
Ik heb mijn eigen topic geopent, want ik heb eigenlijk wel veel vragen te stellen, en als ik ze ga stellen maak ik sommige topics onduidelijk voor anderen(sorry daarvoor). Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden(als ik die heb natuurlijk
)
Ik heb mijn eigen topic geopent, want ik heb eigenlijk wel veel vragen te stellen, en als ik ze ga stellen maak ik sommige topics onduidelijk voor anderen(sorry daarvoor). Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden(als ik die heb natuurlijk
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Mijn eerste vraag:
Wat is het verschil tussen powershift en geatronic? Wat heeft het eigenlijk voor nut?(afgezien het alleen automatisch is)
Als ik later een D5 zou kopen, zou ik hem zowiezo handgeschakeld nemen. Want handgeschakeld is zowiezo sneller http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 1&cache=no en deze is van de autmaat: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 6&cache=no. Onderin staat de topsnelheid enz.
Wat is het verschil tussen powershift en geatronic? Wat heeft het eigenlijk voor nut?(afgezien het alleen automatisch is)
Als ik later een D5 zou kopen, zou ik hem zowiezo handgeschakeld nemen. Want handgeschakeld is zowiezo sneller http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 1&cache=no en deze is van de autmaat: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 6&cache=no. Onderin staat de topsnelheid enz.
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Over de verschillen in de techniek kan ik je weinig vertellen. Feit is wel dat de Powershift alleen leverbaar is op de 4-cylinders en dezelfde techniek heeft als de DSG-bakken van VAG. De Geartronics worden al veel langer geleverd en worden alleen geleverd op de 5-cylinders.
Maar ik zie dat je huidige auto een V50 van 2005 is, je een nieuwe besteld hebt en dat je 15 jaar oud bent?
Dat doe je goed!
Edit: Vergeet ik nog: Een handgeschakelde mag op papier dan sneller zijn, er zijn maar weinig mensen die het met een handbak sneller doen als met een Geartronic in een D5.
Maar ik zie dat je huidige auto een V50 van 2005 is, je een nieuwe besteld hebt en dat je 15 jaar oud bent?

Edit: Vergeet ik nog: Een handgeschakelde mag op papier dan sneller zijn, er zijn maar weinig mensen die het met een handbak sneller doen als met een Geartronic in een D5.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik zou het met een D5 met handbak best graag eens op willen nemen tegen een D5 met Geartronic.HSRN850 schreef: Edit: Vergeet ik nog: Een handgeschakelde mag op papier dan sneller zijn, er zijn maar weinig mensen die het met een handbak sneller doen als met een Geartronic in een D5.
Ben benieuwd of het mij zou lukken om sneller te zijn

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
@HSRN850: Het is mijn vaders auto... 4e keer dat ik het moet uitleggen
@fredhead: Haha als ik er één had wou ik het wel tegen je opnemen hoor
@fredhead: Haha als ik er één had wou ik het wel tegen je opnemen hoor
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik heb zelf ook geen D5 meer (zie onderschrift), dus zal helaas erg moeilijk gaan 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik denk dat wanneer jij exact dezelfde auto had als mij maar dan handgeschakeld, dat je het van mij (met automaat) zou winnen. Het is gewoon een veel oudere techniek. Maar ik denk dat het heel moeilijk is een Geartronic te verslaan.fredhead schreef:Ik zou het met een D5 met handbak best graag eens op willen nemen tegen een D5 met Geartronic.HSRN850 schreef: Edit: Vergeet ik nog: Een handgeschakelde mag op papier dan sneller zijn, er zijn maar weinig mensen die het met een handbak sneller doen als met een Geartronic in een D5.
Ben benieuwd of het mij zou lukken om sneller te zijn
Ik rij voor mn werk wel eens met een DSG-automaat i.c.m. een 130 PK TDI. Het blijft mij verbazen hoe rap dat gaat aan het stoplicht.
Wie weet koop ik over een jaar een V50 met Powershift, kunnen we het eens uitproberen

'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als het een 2.0D wordt zijn de kansen wel aardig gelijk ja 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Haha we zien wel 

- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
De DSG is een zesbak die alleen verkrijgbaar is op de 2.0d. Deze bak heeft een dubbele koppeling waardoor de volgende versnelling al klaar zit en er minder schakeltijd nodig is. Dit is eigenlijk een gerobotiseerde koppeling met een automatische modus. De geartronic daarintegen is een klassieke automaat met koppelomvormer en 5 verhoudingen.
@HSRN850 : de manueel zal in praktijk ook sneller zijn (oor de d5) (als de chauffeur fatsoenlijk kan schakelen), de motor ontwikkeld in de man ook 50nm meer. Bovendien verliest de automaat ook een deel van zijn vermogen door de koppelomvormer die graag slipt. Bovendien ligt het verbruik een stuk lager bij fr manueel.
Voor de belgische versie is het makkelijk 163pk, 340 nm en automaat versus 180pk, 400nm en manuele bak = een wereld van verschil. De d5 manueel wordt ook nog niet officieel geïmporteerd in België.
@HSRN850 : de manueel zal in praktijk ook sneller zijn (oor de d5) (als de chauffeur fatsoenlijk kan schakelen), de motor ontwikkeld in de man ook 50nm meer. Bovendien verliest de automaat ook een deel van zijn vermogen door de koppelomvormer die graag slipt. Bovendien ligt het verbruik een stuk lager bij fr manueel.
Voor de belgische versie is het makkelijk 163pk, 340 nm en automaat versus 180pk, 400nm en manuele bak = een wereld van verschil. De d5 manueel wordt ook nog niet officieel geïmporteerd in België.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Ik bemerk een fout hierin. De manueel heeft 400nm ipv 350.rsnhakan schreef:Mijn eerste vraag:
Als ik later een D5 zou kopen, zou ik hem zowiezo handgeschakeld nemen. Want handgeschakeld is zowiezo sneller http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 1&cache=no en deze is van de autmaat: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 6&cache=no. Onderin staat de topsnelheid enz.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
fout gezien denk ik want ik zie er gewoon dit staan: max. koppel 350 Nm
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Nee, niet fout gezien. kmser heeft gelijk, de D5 Geartronic heeft 350 Nm max. koppel, de D5 met 6-bak heeft 400 Nm...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Maar ik zie daar echt 350Nm staan.. Ik heb ze 10 keer bekeken..
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En geloof ons maar dat de hangeschakelde D5 400 Nm heeft 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Hakan, kijk maar in de folder van de S40/V50...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zit net trouwens nog even bij Carbase te kijken van autoweek, daar staat ook 350 Nm koppel bij de hangeschakelde... Maar is toch echt 400 Nm (heb dit zelf ook in de folder zien staan)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Oke, maar ik heb wel gelijk
er staat bij autoweek 350 Nm
De 2.0 Diesel heeft toch 320 Nm. Ik vind eigenlijk de 2.0 Diesel op de 1ste en 3e versnelling vrij langzaam gaan. 2e en 4e versnelling is toch wel èèn van de "krachtigste" versnellingen..

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Daar heb je inderdaad gelijk in, klein foutje van ze zullen we maar zeggen 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Haha okee 