Pagina 13 van 13
Geplaatst: 24.04.2011 - 17:45
door B-lennium
Lekker rijk houden idd, ik ben bezig met mn intercooler verkleinen

is nu 15cm hoog.
Ik hoop maandag weer te rijden, moet nog wel bezig met de ontstekingsmap nu is het allemaal veel te onrustig. Maar tunen is leuk!
Geplaatst: 24.04.2011 - 17:53
door ferdy
Ik ervaar trouwens geen enkele koelingsproblemen

Mn downpipe lekt nog iets bij de V-klem en ik heb last van olielekkage bij mn achterste krukaskeering. Hoogstwaarschijnlijk mag mn versnelllingsbak er dus nog een keertje vanaf

Geplaatst: 24.04.2011 - 19:06
door B-lennium
Hoe zit je carter ontluchting in elkaar? Door overdruk kun je ook lekkage krijgen, fijn om te horen dat het dus kan met een halve intercooler en standard radiator.
Nu komt een turbo meet wel heel dicht bij natuurlijk!
Je kunt in barneveld de brug eens huren voor je bak werkzaamheden, binnen 3 uur had ik mn drukgroep verwisseld, werkt erg lekker!
Geplaatst: 24.04.2011 - 19:31
door ferdy
Ik heb een penta kleppendeksel met grote afvoer slang richting versnellingsbak lopen. Misschien moet ik hem aansluiten op het luchtfilter en een slang op het inlaatspruitstuk met een terugslag klepje erin? Hij lekt namelijk behoorlijk na het rijden van een stukje toch overdruk dus...

Geplaatst: 16.05.2011 - 10:33
door ferdy
G3 Verdamper tot 380 pk

Geplaatst: 16.05.2011 - 21:10
door chris2
Hier nog een grappige 164, kon het niet laten de foto te posten.
Geplaatst: 16.05.2011 - 21:23
door ferdy
ja dat is een bijzondere 164, ook omdat het geen fotosoep is. Heb je de cockpit wel eens gezien?

Geplaatst: 17.05.2011 - 20:54
door chris2
Nee heb de cockpit niet gezien, zal wel een grotere kermis zijn denk ik.

Geplaatst: 17.05.2011 - 23:15
door ferdy
Geplaatst: 18.05.2011 - 18:08
door ferdy
nieuwe verdamper naast de oude die overigens weg mag.
Geplaatst: 19.05.2011 - 07:07
door biadman
dat is maar een klein verschil...

Geplaatst: 19.05.2011 - 12:11
door ferdy
En dat terwijl ik al een redelijke forse LPG verdamper had

De oude is suited tot tenminste 180 kW
Geplaatst: 26.05.2011 - 20:32
door ferdy
beetje opgeruimd, 3e motorsteun gemonteerd ivm kanteling van de motor.
loopt momenteel op 0,7 bar, wat een bak vermogen!
Geplaatst: 26.05.2011 - 21:09
door B-lennium
leuk he!, heb je een foto van de extra motorsteun?
Ik ben nu druk met afstellen en dagelijks rijden. idle strak op 800rpm enz gaat best aardig idle pid is wel lastig!
Geplaatst: 29.05.2011 - 09:28
door ferdy
3e motorsteun is bevestigd aan de cylinderkop linksboven voorraaan. Vervolgens steunt hij af op een van de chassisbalken en is dedempt met een setje reactiestang rubbertjes (stabilisator).
hoop dat je er wat op kunt zien

Geplaatst: 20.06.2011 - 15:56
door ferdy
Misschien moet ik ze in productie gaan nemen, DIY lambda meter welke ik kan aansturen met mijn Tech Edge controller
verdere updates, kachel radiator gesoldeerd. Die bleek al 1,5 jaar lek te zijn en ik me maar af vragen waar mn koelvloeistof bleef :roll:
Geplaatst: 04.09.2011 - 15:40
door ferdy
Geplaatst: 04.09.2011 - 19:49
door biadman
mooi man van die porche!!
Geplaatst: 27.11.2011 - 22:10
door zwientie
mooi gedaan man super

Geplaatst: 08.01.2012 - 22:27
door ferdy
Weer eens tijd voor een update

!
Mijn electrische ventilator neemt een behoorlijk vermogen (ca 15 ampere), eigenlijk heb ik deze maximale capaciteit alleen maar nodig tijdens een warme zomerperiode.
Daarom heb ik mijzelf verdiept in microcontrollers en een stukje hardware + software ontwikkeld die de ventilator van 0 tot 100 % duty kan regelen afhankelijk van de koelwater temperatuur in de radiator.
Tevens gebruik ik dit apparaat als digitale snelheidsmeter, en wellicht voor meer in de toekomst...
Hier wat foto's
display, microcontroller en fan MOSFETS, heb twee zware mosfets nodig op een flinke heatsink.
beetje overkill maar weer een leuk leerzaam projectje
