Ondertussen 15000km met mijn V70 T4 LE gereden. Fijne kilometers over het algemeen. De auto bevalt goed en voelt vertrouwd aan. Ik vind het nog steeds bijzonder veel waar voor het geld. Maar is goedkoop duurkoop? Er blijft namelijk 1 grote smet: De startproblemen zijn er nog steeds. Heel af en toe start de auto wel goed, en dan loopt de motor ook veel beter en is de auto nog een stuk fijner. De auto start dus nog steeds moeizaam na ruim 4 maanden, 15000km en vele werkplaatsbezoeken!
Ik heb van de dealer vernomen dat er minstens 1 andere T4 bekend is met dezelfde problemen en dezelfde foutcodes als de mijne. Naar het schijnt zat het probleem daar in de kabelboom bij de pedalen. Deze week breng ik de auto naar mijn dealer om dezelfde actie uit te voeren. Dit is het 5e werkplaatsbezoek om de startproblemen op te lossen. Mijn vertrouwen beweegt zich helaas richting het dieptepunt.
Heeft een van jullie wellicht tips over wat ik zou kunnen doen als dit nog niet helpt? Ik heb de leasemaatschappij ingelicht en die volgen dit verhaal ondertussen ook. Andere tips zijn welkom. Het probleem is vooral erg lastig omdat het niet altijd te reproduceren is: Na een werkplaatsreset doet hij het enkele dagen wat beter (start vaker normaal dan).
Nog 1 andere vraag: Ik wilde gisteren iets groots vervoeren en klapte de achterbank in. Mijn verbazing was groot toen ik een losse module zag liggen. Heb even de zitting van de bank er uit geklikt, en deze module zweeft gewoon willekeurig schuin achter de bank! Ik kon geen originele bevestiging zien.
Ik ga natuurlijk mijn dealer vragen, maar weet 1 van jullie wat voor een module dit is?
Ervaringen V70 LE T4 MY12
- den toerist
- 5th Gear member
@ timewa:
Het je als optie op de wagen soms DAB bijbesteld?
Of kan je soms sateliet radio zenders ontvangen?
Deze modules zitten normaal gezien vastgeschroefd.
ps: die dikke zwarte kabel is de atennekabel. ( ik zie het aan de stekker)
Het je als optie op de wagen soms DAB bijbesteld?
Of kan je soms sateliet radio zenders ontvangen?
Deze modules zitten normaal gezien vastgeschroefd.
ps: die dikke zwarte kabel is de atennekabel. ( ik zie het aan de stekker)
- tvc15
- 3rd Gear member
@timewa:
Het is de module van je achteruitkijkcamera. Als je wilt weten hoe de module gemonteerd had moeten worden:
http://accessories.volvocars.com/Access ... c/nl-NL/NL
De monteur had zeker haast......Getuigt niet van echte liefde voor het product.
Het is de module van je achteruitkijkcamera. Als je wilt weten hoe de module gemonteerd had moeten worden:
http://accessories.volvocars.com/Access ... c/nl-NL/NL
De monteur had zeker haast......Getuigt niet van echte liefde voor het product.
- den toerist
- 5th Gear member
heeft de dealer dit achteraf nog ingebouwd? :?
-
- 1st Gear member
@timewa: Ik heb wel veel bewondering voor je geduld hoor, petje af. Ik denk dat ik in jouw situatie ondertussen op zijn minst een voorzichtige verwijzing had gemaakt over het parkeren van een zeker automobiel in een zekere pui van een zeker pand. Ik kan al wel wat meer irritatie aflezen uit je teksten overigens.
Ik hoop dat het werkplaatsbezoek deze keer meer soelaas biedt. Indien dit niet het geval is, is het dan een optie om Volvo Nederland hierover te benaderen? Wellicht kan je lease-maatschappij hier ook nog iets in betekenen. Je zou ook nog kunnen voorstellen dat ze de auto bij zich houden totdat het probleem absoluut zeker verholpen is.
Ik hoop dat het werkplaatsbezoek deze keer meer soelaas biedt. Indien dit niet het geval is, is het dan een optie om Volvo Nederland hierover te benaderen? Wellicht kan je lease-maatschappij hier ook nog iets in betekenen. Je zou ook nog kunnen voorstellen dat ze de auto bij zich houden totdat het probleem absoluut zeker verholpen is.
2011 - 2011: '99 V70 2.5T Black Stone Solid
2011 - NU: '11 V50 D2 LE Titanium Grey
2011 - NU: '11 V50 D2 LE Titanium Grey
- timewa
- 2nd Gear member
Esceau, dank voor het medeleven. Ik vind zelf ook dat ik behoorlijk geduldig ben geweest. Daar zijn 2 redenen voor:
1) Mijn Volvo dealer is nog steeds erg bereidwillig om het probleem op te lossen, ze zijn b.v. bereid om de auto op te halen en ik krijg steeds prima leenauto's mee. Het enige jammere is dat het probleem te complex voor ze is.
2) Het is ook een intermittent probleem. Voor de dealer ook vervelend: Soms resetten ze alles, testen ze en lijkt alles OK. Dan rijd ik weg en 1 dag later zijn de problemen terug.
Vandaag de S60 D3 weer omgeruild voor m'n V70 T4. De dealer heeft de instructies van de importeur uitgevoerd en het volgende gedaan:
- Nieuwe software ECU
- Kabelboom bij pedalen uit elkaar getrokken en verlegd
- Kabels getwist
- Extra massapunt bij pedalen
Toen ik hem vandaag ophaalde deed ie het prima. Wat is het dan een fijne auto! Motortje loopt mooi en hij start ook in 1 keer. Zelfs het start/stopsysteem werkt weer.
De hamvraag is nu of dit zo blijft. Als ik een week lang probleemloos gereden heb, heb ik vertrouwen dat het nu definitief is opgelost. Als het probleem terugkomt is mijn geduld echt op en ga ik escaleren via de leasemaatschappij. Lijkt me een verstandiger pad dan een lompe inparkeeractie in een pui. Hopelijk zijn beide acties niet nodig en is nu alles goed.
1) Mijn Volvo dealer is nog steeds erg bereidwillig om het probleem op te lossen, ze zijn b.v. bereid om de auto op te halen en ik krijg steeds prima leenauto's mee. Het enige jammere is dat het probleem te complex voor ze is.
2) Het is ook een intermittent probleem. Voor de dealer ook vervelend: Soms resetten ze alles, testen ze en lijkt alles OK. Dan rijd ik weg en 1 dag later zijn de problemen terug.
Vandaag de S60 D3 weer omgeruild voor m'n V70 T4. De dealer heeft de instructies van de importeur uitgevoerd en het volgende gedaan:
- Nieuwe software ECU
- Kabelboom bij pedalen uit elkaar getrokken en verlegd
- Kabels getwist
- Extra massapunt bij pedalen
Toen ik hem vandaag ophaalde deed ie het prima. Wat is het dan een fijne auto! Motortje loopt mooi en hij start ook in 1 keer. Zelfs het start/stopsysteem werkt weer.
De hamvraag is nu of dit zo blijft. Als ik een week lang probleemloos gereden heb, heb ik vertrouwen dat het nu definitief is opgelost. Als het probleem terugkomt is mijn geduld echt op en ga ik escaleren via de leasemaatschappij. Lijkt me een verstandiger pad dan een lompe inparkeeractie in een pui. Hopelijk zijn beide acties niet nodig en is nu alles goed.
- timewa
- 2nd Gear member
Jazeker, de camera's (sideview & rearview) zaten in een pakketje dat leverbaar is op de LE. Worden later ingebouwd, vallen dus ook buiten de bijtelling. Het inbouwen is bij mijn auto niet volgens instructie gebeurd getuige de rondslingerende module, maar dat zou nu opgelost moeten zijn.den toerist schreef:heeft de dealer dit achteraf nog ingebouwd? :?
Ik vind de rearview camera echt nuttig en gebruik 'm ook vaak.
De sideview camera voorop is meer een gimmick. Wel leuk hoor, maar het praktisch nut is beperkt.
- den toerist
- 5th Gear member
Vandaar.... Wel normaal gezien word deze achteruitrijcamera module (die rondslingerende) bevestigd op de vloer onder de bestuurderszetel. En zit er nog een driehoekige zwarte koelplaat erbovenop. Zoals bij de S60/XC60.timewa schreef:Jazeker, de camera's (sideview & rearview) zaten in een pakketje dat leverbaar is op de LE. Worden later ingebouwd, vallen dus ook buiten de bijtelling. Het inbouwen is bij mijn auto niet volgens instructie gebeurd getuige de rondslingerende module, maar dat zou nu opgelost moeten zijn.den toerist schreef:heeft de dealer dit achteraf nog ingebouwd? :?
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik kan het me zo voorstellen! In de shredder dat ding. Een V70 hoort geen ellende te verooorzaken!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- least
- 3rd Gear member
Heb ik ook eens gedaan, manager en directeur ingekopieerd en aangegeven dat ik teveel van mijn tijd kwijt was aan een ondeugdelijke auto. Auto is toen ingenomen en leasecontract ontbonden. Mooi een nieuwe besteld.timewa schreef:Het is nog steeds niet goed... hij heeft het welgeteld ruim 1 dag gedaan.
Ben het vertrouwen in een oplossingspad kwijt en escaleer nu via leasemaatschappij.
Succes!
nadenkend over weer een Volvo: V90
-
- 3rd Gear member
Groot gelijk!
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- timewa
- 2nd Gear member
Hij staat sinds afgelopen maandag bij de experts in Beesd. Heb nu een V70 2.0D mee van MY11. Prima auto, ook de 2.0D volstaat. Wel werpt het dashboard je terug in de tijd als je de MY12 gewend bent, wat een verschil!
Ik ga er van uit dat men in Beesd een duurzame oplossing zal vinden. Daar is ook al een ander exemplaar met soortgelijke problemen onder handen genomen.
Ik ga er van uit dat men in Beesd een duurzame oplossing zal vinden. Daar is ook al een ander exemplaar met soortgelijke problemen onder handen genomen.
-
- 5th Gear member
Kijk (of eigenlijk: voel) eens aan het materiaal bovenop, de luchtroosters voor de voorruit en naar de sleutel en 'contactsleuf', dan kom je vermoedelijk met een andere conclusieWel werpt het dashboard je terug in de tijd als je de MY12 gewend bent, wat een verschil!