De winterbanden....wanneer mogen ze er bij jou weer onder?

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Fredhead
Geartronic member

Schorpioen schreef:
fredhead schreef:En vragen of ze het nu wel met een momentsleutel willen doen.

Werd laatst ook raar aangekeken toen ik voor iemand een setje wielen wisselde en ze niet helemaal met de slagmoersleutel aan draaide maar de momentsleutel pakte.
Toen ik vertelde dat de slagmoersleutel tot 400nm gaat snapte diegene ineens heel goed waarom
Ik wissel de wielen zelf en er komt geen slagmoersleutel aan te pas.
Slagmoersleutels zijn de pest voor je moeren en schroefdraad.

Daarbij, eerst met de slagmoersleutel en daarna met een momentsleutel controleren heeft geen zin. Moeren zitten al vaster dan waar de momentsleutel op afgesteld is. Altijd goed en hij klikt toch wel.
Als je mijn post nog een keer goed leest zie je dat ik de boel niet helemaal vast draai met de slagmoersleutel.
Zo'n ding gebruiken is 1, maar er goed mee omgaan zonder de boel stuk te draaien is 2.

Wissel jaarlijks heel wat keren m'n wielen (vooral bij dat circuitgebakje) en schroefdraad heeft er niet onder te lijden.

Morgen in ieder geval nog een Skoda Fabia van winterbanden voorzien, gaat weer op dezelfde wijze.
Verdien met de wissels en andere klusjes van de laatste tijd mijn gereedschap nog een keertje terug :razz:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
V70 momentum
2nd Gear member

Vorige week zaterdag op de brug de banden gewisseld. Mijn zoon vindt het toch zo geweldig om te helpen.
17 inch is toch fraaier. Volgend jaar maar eens naar op zoek gaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 D5 Momentum
MarcoL
1st Gear member

Afgelopen vrijdagmiddag (precies, een halve dag te laat voor de sneeuw :evil:) bij Euromaster geweest voor mijn setje winterrubber.

Er is Michelin Pilot Alpin PA4 onder gekomen in de maat 235x40x18, blij dat ik ze niet zelf hoef te betalen :twisted:.

Nu mag ik alleen niet harder dan 240 km/h, omdat ze met winterbanden altijd een snelheidsklasse lager monteren. Toch de D4 maar laten chiptunen voor de winterbanden dan...
Gast

MarcoL schreef: omdat ze met winterbanden altijd een snelheidsklasse lager monteren.
Dat is dus niet altijd zo.
Mijn V60 en C70 zijn beide voorzien van winterbanden, met dezelfde snelheidsklasse als de zomerbanden - dus geen snelheidsbeperking.
Automatic-freak
4th Gear member
Contacteer:

Zit er alweer aan te denken wanneer de zomerbanden er weer onder kunnen, volgens mij hebben we de meeste 'sneeuw' wel gehad ;-)
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
jaapburg
4th Gear member

Ja het kwakkelt wel heel erg met de voorspellingen.
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
diesel01
Geartronic member

Mwoh, ik pleur hier net bijna op mijn muil en dat kwam niet omdat ik struikelde over een dame die in haar bikini aan het zonnen was...
"Zoutzak pakken doet"
MarcoL
1st Gear member

dbosker schreef:
MarcoL schreef: omdat ze met winterbanden altijd een snelheidsklasse lager monteren.
Dat is dus niet altijd zo.
Mijn V60 en C70 zijn beide voorzien van winterbanden, met dezelfde snelheidsklasse als de zomerbanden - dus geen snelheidsbeperking.
Sorry, ik had wat vollediger moeten zijn; omdat ze (de leasemaatschappij) met winterbanden altijd een snelheidsklasse lager laten monteren.

Maar ach, V of W, veel harder dan 220 km/h loopt ie toch niet, dus of ik nou 240 of 270 mag....
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”