dat doet ie af en toe "random". soms doet hij automatisch, maar soms ook niet.
maar je kan dat forceren door heel licht te remmem
V60 PIH - Verbruikscijfers/rijstrategie
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
- Locatie: West Friesland
ok thanks
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Volgens mij is het niet random, maar heeft het te maken met hoe snel je vertraagt. Er is een bepaalde bandbreedte waarin regeneratie mogelijk is. Dus niet te hard remmen, maar ook niet te zacht.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Het ging over regeneratie als je niet niet remt, maar alleen gas loslaat.RichieB schreef:Volgens mij is het niet random, maar heeft het te maken met hoe snel je vertraagt. Er is een bepaalde bandbreedte waarin regeneratie mogelijk is. Dus niet te hard remmen, maar ook niet te zacht.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Zijn tot mooie getallen ik doe nu 11l /100 km, nog ff wachten op de pih.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ook dan zal het te maken hebben met hoe snel je vertraagt.IkeV70 schreef:Het ging over regeneratie als je niet niet remt, maar alleen gas loslaat.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 09.07.2013 - 12:55
Helaas net geprobeerd op de A2. Nog 25km prik over, in manual gezet met cc op 125, maar hij liep toch terug naar 20kmMagliaveli schreef:Als je je accu spanning op peil wil houden om later te gebruiken (dus meer als 20 km zonder de Save stand te gebruiken) dan moet je de bak op handmatig zetten (schakeld dan nog steeds zelf terug, dus niet vergeten weer zelf op te schakelen).
De diesel blijft dan lopen zonder bij te laden. De elektro wordt dan alleen gebruikt met kleine piekjes (circa 1 sec) om het turbogat van de diesel te vullen.
(De save stand werkt niet met een accu range van meer als 20 km. Dan gedraagt de auto zich nog als of die gewoon in hybride stand staat. Vandaag geprobeerd. Meer als 50 km met rest range van 30 km gereden.

V60 PIH Crystal White cert my14
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik zal het van de week wel even proberen met de AWD stand. Wat me opviel is dat na het omzetten van de Save naar de AWD stand na verloop van tijd de accu van 15 naar 20 km ging...FjodJont schreef:Helaas net geprobeerd op de A2. Nog 25km prik over, in manual gezet met cc op 125, maar hij liep toch terug naar 20km
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 09.07.2013 - 12:55
De dealer vertelde mij gister bij het ophalen dat de AWD het meeste verbruikt omdat er continu vermogen gebruikt wordt om elektriciteit op te wekken.RoaldH schreef:Ik zal het van de week wel even proberen met de AWD stand. Wat me opviel is dat na het omzetten van de Save naar de AWD stand na verloop van tijd de accu van 15 naar 20 km ging...FjodJont schreef:Helaas net geprobeerd op de A2. Nog 25km prik over, in manual gezet met cc op 125, maar hij liep toch terug naar 20km
Je kan dus stellen dat er een verband is. Echter opladen zou niet de bedoeling zijn, daar zou de save voor moeten (die stand hadden ze beter 'store' kunnen noemen omdat je niet boven die 20km uit kan komen), maar het is wel iets om te proberen. Misschien zo ff een rondje rijden want ik heb nog maar 5km over

V60 PIH Crystal White cert my14
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Dat lijkt me eigenlijk ook heel logisch want het kan natuurlijk niet zo zijn dat je bij AWD opeens geen aandrijving achter meer hebt omdat je batterij leeg is. Dat zou nogal gevaarlijk worden. Rijd je in Oostenrijk op besneeuwde wegen, in de overtuiging dat je vierwielaandrijving hebt, blijkt het opeens alleen voorwiel te zijn. Nou, als verwend Quattro rijder kan ik zeggen dat dit een héél groot verschil maakt in besturing van de auto in deze omstandigheden, dus als het onverwacht wegvalt, dan word je niet blij.FjodJont schreef:De dealer vertelde mij gister bij het ophalen dat de AWD het meeste verbruikt omdat er continu vermogen gebruikt wordt om elektriciteit op te wekken.RoaldH schreef:Ik zal het van de week wel even proberen met de AWD stand. Wat me opviel is dat na het omzetten van de Save naar de AWD stand na verloop van tijd de accu van 15 naar 20 km ging...FjodJont schreef:Helaas net geprobeerd op de A2. Nog 25km prik over, in manual gezet met cc op 125, maar hij liep toch terug naar 20km
Je kan dus stellen dat er een verband is. Echter opladen zou niet de bedoeling zijn, daar zou de save voor moeten (die stand hadden ze beter 'store' kunnen noemen omdat je niet boven die 20km uit kan komen), maar het is wel iets om te proberen. Misschien zo ff een rondje rijden want ik heb nog maar 5km over
Off-topic: En voordat iemand nu weer gaat roepen: "ja, ja, bij Audi is alles beter".
Het gegeven dat je de hele levensduur van de auto 100-150kg extra gewicht meesleept, quattro ernstig dure reparaties oplevert en de meerprijs aanzienlijk is, maakt dat dit wel één v/d meest overschatte opties van de autoindustrie is. Je maakt zelden tot nooit gebruik van de functionaliteit, maar hebt wel alle nadelen.
Mooi dat het bij dit type voertuigen dus inschakelbaar is en onderdeel van totaal concept, zodat je tenminste niet alleen voor dat ene moment al die kilo's meeneemt.
Hoe geweldig was het niet geweest als Volvo de PiH als achterwiel aandrijver had gebouwd en de elektromotor de voorwielen had aangedreven!
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Dieselmotor op de achterwielen is nogal een ingrijpende verandering. Ik denk niet dat de PIH dan in dezelfde assembly lijn als de gewone V60 gemaakt had kunnen worden.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Tuurlijk niet, maar dromen van een super car is zoooooo lekker!RichieB schreef:Dieselmotor op de achterwielen is nogal een ingrijpende verandering. Ik denk niet dat de PIH dan in dezelfde assembly lijn als de gewone V60 gemaakt had kunnen worden.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Daar ik ook wel voor getekend!Superfunky schreef:Tuurlijk niet, maar dromen van een super car is zoooooo lekker!RichieB schreef:Dieselmotor op de achterwielen is nogal een ingrijpende verandering. Ik denk niet dat de PIH dan in dezelfde assembly lijn als de gewone V60 gemaakt had kunnen worden.

2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 09.07.2013 - 12:55
Gister, tijdens de storing dat Pure niet beschikbaar was, was AWD ook geen optie dit terwijl de batterij niet leeg was!!! Dus Ja sta je dan op die besneeuwde toppen te kijken naar al die quattro'sSuperfunky schreef:Dat lijkt me eigenlijk ook heel logisch want het kan natuurlijk niet zo zijn dat je bij AWD opeens geen aandrijving achter meer hebt omdat je batterij leeg is. Dat zou nogal gevaarlijk worden. Rijd je in Oostenrijk op besneeuwde wegen, in de overtuiging dat je vierwielaandrijving hebt, blijkt het opeens alleen voorwiel te zijn. Nou, als verwend Quattro rijder kan ik zeggen dat dit een héél groot verschil maakt in besturing van de auto in deze omstandigheden, dus als het onverwacht wegvalt, dan word je niet blij.FjodJont schreef:De dealer vertelde mij gister bij het ophalen dat de AWD het meeste verbruikt omdat er continu vermogen gebruikt wordt om elektriciteit op te wekken.RoaldH schreef: Ik zal het van de week wel even proberen met de AWD stand. Wat me opviel is dat na het omzetten van de Save naar de AWD stand na verloop van tijd de accu van 15 naar 20 km ging...
Je kan dus stellen dat er een verband is. Echter opladen zou niet de bedoeling zijn, daar zou de save voor moeten (die stand hadden ze beter 'store' kunnen noemen omdat je niet boven die 20km uit kan komen), maar het is wel iets om te proberen. Misschien zo ff een rondje rijden want ik heb nog maar 5km over
Off-topic: En voordat iemand nu weer gaat roepen: "ja, ja, bij Audi is alles beter".
Het gegeven dat je de hele levensduur van de auto 100-150kg extra gewicht meesleept, quattro ernstig dure reparaties oplevert en de meerprijs aanzienlijk is, maakt dat dit wel één v/d meest overschatte opties van de autoindustrie is. Je maakt zelden tot nooit gebruik van de functionaliteit, maar hebt wel alle nadelen.
Mooi dat het bij dit type voertuigen dus inschakelbaar is en onderdeel van totaal concept, zodat je tenminste niet alleen voor dat ene moment al die kilo's meeneemt.
Hoe geweldig was het niet geweest als Volvo de PiH als achterwiel aandrijver had gebouwd en de elektromotor de voorwielen had aangedreven!

P.s bij audi is wel een hoop beter. Vrijdagavond bij een vriend wezen kijken naar zijn nieuwe audi uit 2009. De lijn van de voorruit vloeit heel mooi over in het dak. Kunnen ze bij volvo nog wat van leren want dat steekt gewoon uit (en dan nog de afwerking van het interieur, maar daar heb ik de dealer al over gemaild{bij goede oplossing heb ik niks gezegd}).
V60 PIH Crystal White cert my14
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40803
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dan had je een Audi moeten bestellen!FjodJont schreef: P.s bij audi is wel een hoop beter.
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van die lieden die om het geld een PIH besteld hebben en maar blijven klagen over Volvo en maar zeuren dat andere merken veel beter zijn. Hou toch eens een keer op.
Je bent hier op Volvo-forum.nl, het forum voor Volvoliefhebbers.
Het is hier geen Volvo klaaglijn en als je geen Volvoliefhebber bent mag je op zoek naar een forum waar je je wel thuisvoelt.
---------------
En nu weer ON TOPIC svp
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Mee eens: ga lekker een Volkswagen Audi rijden als je jezelf nog steeds wijs maakt dat dat beter is. Uit ervaring: is heel veel en regelmatig iets mis met de overbetaalde Volkswagen Audi modellen.Ben schreef: Dan had je een Audi moeten bestellen!
Nogmaals mee eens: dit is een Volvo-forum en geen Autoweek of Autoblog zeurlijn.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 09.07.2013 - 12:55
Sorry hoor Ben als ik op je zere teentje getrapt hebt. A; Ja ik ben een Volvo liefhebber, al heel lang, omdat ze een mooie lijn in hun auto's hebben. Denk aan de kattenrug of Amazone (eentje ooit gerestaureerd met een vriend maar vanwege geldgebrek project niet af kunnen maken) en B; als ik een auto koop van meer dan 90k en ik zie de rand van de vloerbedekking in het zicht zitten mag ik toch wel iets zeggen lijkt mij!! En C; nee het was mij niet om het geld te doen, zie A en mijn stukje over mezelf.Ben schreef:Dan had je een Audi moeten bestellen!FjodJont schreef: P.s bij audi is wel een hoop beter.
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van die lieden die om het geld een PIH besteld hebben en maar blijven klagen over Volvo en maar zeuren dat andere merken veel beter zijn. Hou toch eens een keer op.
Je bent hier op Volvo-forum.nl, het forum voor Volvoliefhebbers.
Het is hier geen Volvo klaaglijn en als je geen Volvoliefhebber bent mag je op zoek naar een forum waar je je wel thuisvoelt.
---------------
En nu weer ON TOPIC svp
Verder een beetje zuur van je om alleen mijn bericht te qouten met dat kleine stukje tekst maar niet in te gaan op de daadwerkelijke inhoud. Tis niet voor niks een P.S.
V60 PIH Crystal White cert my14
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40803
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ach, als ik m'n best doe heb ik zo nog 10 quotes van PIH-rijders die over andere merken zeuren, dus je bent écht niet de enige. Maar gezeur blijft het. En nog Off Topic ook.
En als Volvoliefhebber weet je natuurlijk dat je geen Amazone maar een Amazon hebt gerestaureerd.
En als Volvoliefhebber weet je natuurlijk dat je geen Amazone maar een Amazon hebt gerestaureerd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 09.07.2013 - 12:55
E-tje is een typoBen schreef:Ach, als ik m'n best doe heb ik zo nog 10 quotes van PIH-rijders die over andere merken zeuren, dus je bent écht niet de enige. Maar gezeur blijft het. En nog Off Topic ook.
En als Volvoliefhebber weet je natuurlijk dat je geen Amazone maar een Amazon hebt gerestaureerd.

Overigens kan ik het begrijpen dat je je forum schoon wilt houden, maar geen volvo liefhebber genoemd worden kon ik niet accepteren :redhotevil:
V60 PIH Crystal White cert my14