Pagina 13 van 19

Geplaatst: 26.07.2013 - 14:45
door Autozoeker
dat doet ie af en toe "random". soms doet hij automatisch, maar soms ook niet.
maar je kan dat forceren door heel licht te remmem

Geplaatst: 26.07.2013 - 14:46
door TMacD
ok thanks

Geplaatst: 26.07.2013 - 14:48
door RichieB
Volgens mij is het niet random, maar heeft het te maken met hoe snel je vertraagt. Er is een bepaalde bandbreedte waarin regeneratie mogelijk is. Dus niet te hard remmen, maar ook niet te zacht.

Geplaatst: 26.07.2013 - 14:54
door IkeV70
RichieB schreef:Volgens mij is het niet random, maar heeft het te maken met hoe snel je vertraagt. Er is een bepaalde bandbreedte waarin regeneratie mogelijk is. Dus niet te hard remmen, maar ook niet te zacht.
Het ging over regeneratie als je niet niet remt, maar alleen gas loslaat.

Geplaatst: 26.07.2013 - 14:58
door ZX10r
Zijn tot mooie getallen ik doe nu 11l /100 km, nog ff wachten op de pih.

Geplaatst: 26.07.2013 - 15:11
door RichieB
IkeV70 schreef:Het ging over regeneratie als je niet niet remt, maar alleen gas loslaat.
Ook dan zal het te maken hebben met hoe snel je vertraagt.

Geplaatst: 26.07.2013 - 20:23
door FjodJont
Magliaveli schreef:Als je je accu spanning op peil wil houden om later te gebruiken (dus meer als 20 km zonder de Save stand te gebruiken) dan moet je de bak op handmatig zetten (schakeld dan nog steeds zelf terug, dus niet vergeten weer zelf op te schakelen).

De diesel blijft dan lopen zonder bij te laden. De elektro wordt dan alleen gebruikt met kleine piekjes (circa 1 sec) om het turbogat van de diesel te vullen.

(De save stand werkt niet met een accu range van meer als 20 km. Dan gedraagt de auto zich nog als of die gewoon in hybride stand staat. Vandaag geprobeerd. Meer als 50 km met rest range van 30 km gereden.
Helaas net geprobeerd op de A2. Nog 25km prik over, in manual gezet met cc op 125, maar hij liep toch terug naar 20km :-(

Geplaatst: 26.07.2013 - 20:31
door FjodJont
Ben hem nog aan het inrijden. Heb nu 226km op de teller en verbruik van 6,3L/100. Vandaag 2 maal volledig vol geladen.

Geplaatst: 26.07.2013 - 20:35
door RoaldH
FjodJont schreef:Helaas net geprobeerd op de A2. Nog 25km prik over, in manual gezet met cc op 125, maar hij liep toch terug naar 20km :-(
Ik zal het van de week wel even proberen met de AWD stand. Wat me opviel is dat na het omzetten van de Save naar de AWD stand na verloop van tijd de accu van 15 naar 20 km ging...

Geplaatst: 26.07.2013 - 21:01
door FjodJont
RoaldH schreef:
FjodJont schreef:Helaas net geprobeerd op de A2. Nog 25km prik over, in manual gezet met cc op 125, maar hij liep toch terug naar 20km :-(
Ik zal het van de week wel even proberen met de AWD stand. Wat me opviel is dat na het omzetten van de Save naar de AWD stand na verloop van tijd de accu van 15 naar 20 km ging...
De dealer vertelde mij gister bij het ophalen dat de AWD het meeste verbruikt omdat er continu vermogen gebruikt wordt om elektriciteit op te wekken.

Je kan dus stellen dat er een verband is. Echter opladen zou niet de bedoeling zijn, daar zou de save voor moeten (die stand hadden ze beter 'store' kunnen noemen omdat je niet boven die 20km uit kan komen), maar het is wel iets om te proberen. Misschien zo ff een rondje rijden want ik heb nog maar 5km over :-)

Geplaatst: 28.07.2013 - 11:01
door Superfunky
FjodJont schreef:
RoaldH schreef:
FjodJont schreef:Helaas net geprobeerd op de A2. Nog 25km prik over, in manual gezet met cc op 125, maar hij liep toch terug naar 20km :-(
Ik zal het van de week wel even proberen met de AWD stand. Wat me opviel is dat na het omzetten van de Save naar de AWD stand na verloop van tijd de accu van 15 naar 20 km ging...
De dealer vertelde mij gister bij het ophalen dat de AWD het meeste verbruikt omdat er continu vermogen gebruikt wordt om elektriciteit op te wekken.

Je kan dus stellen dat er een verband is. Echter opladen zou niet de bedoeling zijn, daar zou de save voor moeten (die stand hadden ze beter 'store' kunnen noemen omdat je niet boven die 20km uit kan komen), maar het is wel iets om te proberen. Misschien zo ff een rondje rijden want ik heb nog maar 5km over :-)
Dat lijkt me eigenlijk ook heel logisch want het kan natuurlijk niet zo zijn dat je bij AWD opeens geen aandrijving achter meer hebt omdat je batterij leeg is. Dat zou nogal gevaarlijk worden. Rijd je in Oostenrijk op besneeuwde wegen, in de overtuiging dat je vierwielaandrijving hebt, blijkt het opeens alleen voorwiel te zijn. Nou, als verwend Quattro rijder kan ik zeggen dat dit een héél groot verschil maakt in besturing van de auto in deze omstandigheden, dus als het onverwacht wegvalt, dan word je niet blij.

Off-topic: En voordat iemand nu weer gaat roepen: "ja, ja, bij Audi is alles beter".
Het gegeven dat je de hele levensduur van de auto 100-150kg extra gewicht meesleept, quattro ernstig dure reparaties oplevert en de meerprijs aanzienlijk is, maakt dat dit wel één v/d meest overschatte opties van de autoindustrie is. Je maakt zelden tot nooit gebruik van de functionaliteit, maar hebt wel alle nadelen.
Mooi dat het bij dit type voertuigen dus inschakelbaar is en onderdeel van totaal concept, zodat je tenminste niet alleen voor dat ene moment al die kilo's meeneemt.
Hoe geweldig was het niet geweest als Volvo de PiH als achterwiel aandrijver had gebouwd en de elektromotor de voorwielen had aangedreven!

Geplaatst: 28.07.2013 - 11:08
door RichieB
Dieselmotor op de achterwielen is nogal een ingrijpende verandering. Ik denk niet dat de PIH dan in dezelfde assembly lijn als de gewone V60 gemaakt had kunnen worden.

Geplaatst: 28.07.2013 - 11:13
door Superfunky
RichieB schreef:Dieselmotor op de achterwielen is nogal een ingrijpende verandering. Ik denk niet dat de PIH dan in dezelfde assembly lijn als de gewone V60 gemaakt had kunnen worden.
Tuurlijk niet, maar dromen van een super car is zoooooo lekker!

Geplaatst: 28.07.2013 - 14:13
door RoaldH
Superfunky schreef:
RichieB schreef:Dieselmotor op de achterwielen is nogal een ingrijpende verandering. Ik denk niet dat de PIH dan in dezelfde assembly lijn als de gewone V60 gemaakt had kunnen worden.
Tuurlijk niet, maar dromen van een super car is zoooooo lekker!
Daar ik ook wel voor getekend! :)

Geplaatst: 29.07.2013 - 19:04
door FjodJont
Superfunky schreef:
FjodJont schreef:
RoaldH schreef: Ik zal het van de week wel even proberen met de AWD stand. Wat me opviel is dat na het omzetten van de Save naar de AWD stand na verloop van tijd de accu van 15 naar 20 km ging...
De dealer vertelde mij gister bij het ophalen dat de AWD het meeste verbruikt omdat er continu vermogen gebruikt wordt om elektriciteit op te wekken.

Je kan dus stellen dat er een verband is. Echter opladen zou niet de bedoeling zijn, daar zou de save voor moeten (die stand hadden ze beter 'store' kunnen noemen omdat je niet boven die 20km uit kan komen), maar het is wel iets om te proberen. Misschien zo ff een rondje rijden want ik heb nog maar 5km over :-)
Dat lijkt me eigenlijk ook heel logisch want het kan natuurlijk niet zo zijn dat je bij AWD opeens geen aandrijving achter meer hebt omdat je batterij leeg is. Dat zou nogal gevaarlijk worden. Rijd je in Oostenrijk op besneeuwde wegen, in de overtuiging dat je vierwielaandrijving hebt, blijkt het opeens alleen voorwiel te zijn. Nou, als verwend Quattro rijder kan ik zeggen dat dit een héél groot verschil maakt in besturing van de auto in deze omstandigheden, dus als het onverwacht wegvalt, dan word je niet blij.

Off-topic: En voordat iemand nu weer gaat roepen: "ja, ja, bij Audi is alles beter".
Het gegeven dat je de hele levensduur van de auto 100-150kg extra gewicht meesleept, quattro ernstig dure reparaties oplevert en de meerprijs aanzienlijk is, maakt dat dit wel één v/d meest overschatte opties van de autoindustrie is. Je maakt zelden tot nooit gebruik van de functionaliteit, maar hebt wel alle nadelen.
Mooi dat het bij dit type voertuigen dus inschakelbaar is en onderdeel van totaal concept, zodat je tenminste niet alleen voor dat ene moment al die kilo's meeneemt.
Hoe geweldig was het niet geweest als Volvo de PiH als achterwiel aandrijver had gebouwd en de elektromotor de voorwielen had aangedreven!
Gister, tijdens de storing dat Pure niet beschikbaar was, was AWD ook geen optie dit terwijl de batterij niet leeg was!!! Dus Ja sta je dan op die besneeuwde toppen te kijken naar al die quattro's :-(

P.s bij audi is wel een hoop beter. Vrijdagavond bij een vriend wezen kijken naar zijn nieuwe audi uit 2009. De lijn van de voorruit vloeit heel mooi over in het dak. Kunnen ze bij volvo nog wat van leren want dat steekt gewoon uit (en dan nog de afwerking van het interieur, maar daar heb ik de dealer al over gemaild{bij goede oplossing heb ik niks gezegd}).

Geplaatst: 29.07.2013 - 19:11
door Ben
FjodJont schreef: P.s bij audi is wel een hoop beter.
Dan had je een Audi moeten bestellen!

Ik begin een beetje genoeg te krijgen van die lieden die om het geld een PIH besteld hebben en maar blijven klagen over Volvo en maar zeuren dat andere merken veel beter zijn. Hou toch eens een keer op.
Je bent hier op Volvo-forum.nl, het forum voor Volvoliefhebbers.
Het is hier geen Volvo klaaglijn en als je geen Volvoliefhebber bent mag je op zoek naar een forum waar je je wel thuisvoelt.

---------------

En nu weer ON TOPIC svp

Geplaatst: 29.07.2013 - 19:32
door jvov60
Ben schreef: Dan had je een Audi moeten bestellen!
Mee eens: ga lekker een Volkswagen Audi rijden als je jezelf nog steeds wijs maakt dat dat beter is. Uit ervaring: is heel veel en regelmatig iets mis met de overbetaalde Volkswagen Audi modellen.

Nogmaals mee eens: dit is een Volvo-forum en geen Autoweek of Autoblog zeurlijn.

Geplaatst: 29.07.2013 - 19:41
door FjodJont
Ben schreef:
FjodJont schreef: P.s bij audi is wel een hoop beter.
Dan had je een Audi moeten bestellen!

Ik begin een beetje genoeg te krijgen van die lieden die om het geld een PIH besteld hebben en maar blijven klagen over Volvo en maar zeuren dat andere merken veel beter zijn. Hou toch eens een keer op.
Je bent hier op Volvo-forum.nl, het forum voor Volvoliefhebbers.
Het is hier geen Volvo klaaglijn en als je geen Volvoliefhebber bent mag je op zoek naar een forum waar je je wel thuisvoelt.

---------------

En nu weer ON TOPIC svp
Sorry hoor Ben als ik op je zere teentje getrapt hebt. A; Ja ik ben een Volvo liefhebber, al heel lang, omdat ze een mooie lijn in hun auto's hebben. Denk aan de kattenrug of Amazone (eentje ooit gerestaureerd met een vriend maar vanwege geldgebrek project niet af kunnen maken) en B; als ik een auto koop van meer dan 90k en ik zie de rand van de vloerbedekking in het zicht zitten mag ik toch wel iets zeggen lijkt mij!! En C; nee het was mij niet om het geld te doen, zie A en mijn stukje over mezelf.

Verder een beetje zuur van je om alleen mijn bericht te qouten met dat kleine stukje tekst maar niet in te gaan op de daadwerkelijke inhoud. Tis niet voor niks een P.S.

Geplaatst: 29.07.2013 - 19:47
door Ben
Ach, als ik m'n best doe heb ik zo nog 10 quotes van PIH-rijders die over andere merken zeuren, dus je bent écht niet de enige. Maar gezeur blijft het. En nog Off Topic ook.
En als Volvoliefhebber weet je natuurlijk dat je geen Amazone maar een Amazon hebt gerestaureerd.

Geplaatst: 29.07.2013 - 20:23
door FjodJont
Ben schreef:Ach, als ik m'n best doe heb ik zo nog 10 quotes van PIH-rijders die over andere merken zeuren, dus je bent écht niet de enige. Maar gezeur blijft het. En nog Off Topic ook.
En als Volvoliefhebber weet je natuurlijk dat je geen Amazone maar een Amazon hebt gerestaureerd.
E-tje is een typo :-)

Overigens kan ik het begrijpen dat je je forum schoon wilt houden, maar geen volvo liefhebber genoemd worden kon ik niet accepteren :redhotevil: