Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Erik D
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 24.10.2009 - 22:48
Locatie: Tilburg

Roosmalen Tilburg,

Afgelopen week hadden we start problemen met onze S80. De oorzaak was een lege accu doordat waarschijnlijk de kofferdeksel niet helemaal was dicht gedaan en hierdoor binnen verlichting was blijven branden. De pechhulp adviseerde mijn vrouw, nadat de accu was opgeladen, om even langs onze Volvo dealer te gaan zodat zij de capaciteit van de accu konden meten. Vriendelijke ontvangst bij de dealer. Hierna heeft een monteur de accu doorgemeten (deze was goed). Op de vraag of er nog kosten aan zijn verbonden kon de monteur geen antwoord op geven. Dat hoort u eventueel later nog. En ja hoor twee dagen later een rekening van bijna € 40 (bijna 100 gulden !!!). Ik begrijp goed dat van Roosmalen niet gratis werkt. Maar deze situatie is mijn inziens toch echt geen goed voorbeeld van klantenservice of klantenbinding, Volgens de missie van de dealer willen zij een onderscheidende klantgerichte dienstverlener zijn en loyaliteit creëren door het opbouwen en verstevigen van langdurige klantrelaties. Jammer voor van Van Roosmalen maar op dit moment stopt onze jarenlange klantrelatie met hun. Niet alleen dit voorval maar ook, dat sinds de fusie met de Beemd en de hieraan gekoppelde vele wisselingen in het personeel. De klant- vriendelijkheid, -persoonlijke aandacht en -service is echt een heel stuk minder geworden. Van Roosmalen is voor mij niet meer een onderscheidende dealer maar afgezakt naar de grijze middenmoot. Wie weet kunnen ze eens op training gaan bij Bluekens.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40932
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Buiten dat je dit verhaal in het verkeerde topic heb geplaats (maar ik zie dat het je eerste post is) vraag ik me af of je bij de dealer verhaal bent gaan halen. Zeker als het 'jouw' dealer is zou ik dat zeker doen.
Alleen maar roepen dat het niet goed is helpt niet zo veel namelijk.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
chris_zweden
3rd Gear member
Berichten: 481
Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
Locatie: Karlstad

Ton van Kuyk Beverwijk

Vandaag wou ik de spijkerbandjes omwisselen en het noodlot sloeg toe, de slotmoer draaide door. Paniek dus. Volvo gebeld en ik kon komen om te kijken of ze een passende dop hadden. En ja hoor, gelukt :)

Kosten: gratis (4 nieuwe normale moeren €13)

Ik moet wel erbij zeggen dat ik een uurtje daarvoor het chrome pakket had besteld €860 dus dat zal wel geholpen hebben.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Ik heb een ECM upgrade laten doen bij Volvo Waddinxveen omdat dit volgen betrouwbare bronnen de kans op problemen met het welberuchte electronischgasklephuis zou verkleinen.

Het viel me op dat het een zeer grote vestiging is en een mooi en modern gebouw met ruime parkeer gelegenheid op een hoogstwaarschijnlijk onder een tuinarchitect aangelegde parking ook een grote werkplaats en showroom(waarin ik natuurlijk in alle nieuwe modellen ff heb proefgezeten ) vielen in positieve zin op !

Het klusje was zo gepiept en de sympathieke techneut nam ook nog rustig de tijd om wat vragen te beantwoorden plus men koplampen bij te stellen zonder dat in rekening te brengen

Ook de werkplaats was trouwens heel schoon en opgeruimd wat op mij zeer proffesioneel overkwam !(evenals het personeel trouwens)

Toen ik vroeg of ik die upgrade ging merken aan het rijgedrag zij die dat je dat niet merkt,maar toch lijkt ie soepeler en fijner te rijden ! dus dat was wel leuk !

De kosten voor de upgrade waren in totaal E39,50 dus zeer redelijk vond ik(durf normaal niet naar de dealer vanwege de horror verhalen over belachelijk hoge prijzen en arrogant personeel maar nu kon ik niet anders..) maar dat was hier gelukkig niet ! (mischien omdat ik via via daar kwam dat weet ik niet)


Nou dat was mijn eerste persoonlijke ervaring met een volvo dealer en ik kan jammer genoeg geen negatieve ervaring melden omdat dat gewoon niet eerlijk zou zijn en omdat ik gewoon heel tevrede ben

Dit is hoogstwaarchijnlijk een grote uitzondering hoor maargoed het is wel de waarheid en soms word er toch ook een albino geboren
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40932
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik vind het heel erg raar dat jij het jammer vindt dat je geen negatieve ervaring hebt. Het lijkt wel alsof je op zoek bent naar een stok om de hond te kunnen slaan.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Ik weet 't nu zeker: s3wage is gewoon een troll die hier loopt te zuigen. Die laatste zin is ronduit schofterig te noemen.
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Wat ik er over zei in het aparte topic dat hij hiervoor geopend heeft (en waar terecht een slotje op zit):

s3wage schreef: ...en ik kan jammer genoeg geen negatieve ervaring melden ....

Dit is hoogstwaarchijnlijk een grote uitzondering hoor maargoed het is wel de waarheid en soms word er toch ook een albino geboren
Eh, right...

Dat je niet altijd vriendjes hoeft te worden met iedere dealer daar kan ik heel goed inkomen, maar dit is toch wel echt een vreemde opmerking.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Welles schreef:Ik weet 't nu zeker: s3wage is gewoon een troll die hier loopt te zuigen. Die laatste zin is ronduit schofterig te noemen.
Ja dit is echt een zeldzaam geval... Wat wil je ook als je als nickname "Sewage" hebt.
Wikipedia heeft daar een heerlijke omschrijving van:

"Sewage is water-carried wastes, in either solution or suspension, that flow away from a community."

Wanneer flowt hij eens weg van onze community?!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40932
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En om die reden heeft hij nu een echte ban gekregen. Hij mag een poosje bedenken waarom hij op Volvo-forum rondhangt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

FrankS60 schreef:
Wanneer flowt hij eens weg van onze community?!
Nu dus :D :lol:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
RonaldXC70
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.10.2009 - 01:27
Locatie: Den Haag

v.d. Heuvel in Rijswijk (ZH)

Een Volvo specialist, veel beter, leuker, toegankelijker dan de dealer. Een techneut met alle verstand van zaken en zonder stropdas. Alleen een werkplaats, nauwelijks handel, wel alle technische kennis, alle (diagnose) apparatuur, gebruikt originele Volvo onderdelen. Jaren ervaring, dus voor oude en nieuwe types. De zakelijke rijder is niet zijn referentie, maar de particulier die het onderhoud uit "eigen zak" moet betalen. Aanrader voor heel Den Haag en verre omstreken.
(... en ik heb geen belangen in het bedrijf, behalve dat ik hoop dat ik er nog lang mijn auto kan blijven brengen)
122SGT, 740, 945Lpt, V70ClassicAut, XC70Aut, S60
XC70 5 bak
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40932
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Op het kaartje dat aan m'n stuur hangt staat: volgende beurt bij 72.000 km
Braaf als ik ben bel ik Schaap om een afspraak voor een beurt te maken.
Het voertuig moet per slot van rekening netjes onderhouden worden.

Afspraak gemaakt en in de agenda gezet.
Een dag later belt GertJan van de receptie van Schaap Emmeloord: Zeg Ben, ik zit in de onderhoudshistorie te kijken en die auto van jou moet pas bij 82.000 een beurt. Zullen we de afspraak dus maar even uitstellen tot je de winterbanden komt wisselen !
Kijk dát is service. :hello2:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
majortom
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 22.12.2009 - 12:29
Locatie: Nederland

Vos Zaltbommel...

C30 van mijn vrouw in onderhoud; prima service, zeer vriendelijk en zeer acceptabele prijzen.

Ondanks het feit dat ik vertelde dat ze mijn nieuwe leaser niet mochten leveren toch een hele dag een S80 bij de importeur geregeld om proef mee te rijden....

Ik vind het top....
V60 D6 PIH Onyx Black
Gebruikersavatar
blue nautic
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
Locatie: omgeving arnhem

dan begint de zon nu toch een beetje te schijnen. de tijd zal het leren. dank je Ben.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
anthem2
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 20.01.2010 - 02:19

vandaag 4uur in de file moeten staan voor mijn spoiler te gaan ophalen in roosendaal. (kom van antwerpen)
alles voor de volvo natuurlijk

wat ik nu toch even wou vermelden,ik heb daar de beste service ooit gekregen!
echt een aanrader!
ik kwam daar na 4u in de auto aan,het laatste stuk te voet gedaan omdat het zo'n miserie was en ik anders nog later aan kwam.
die mens is tot bijna half 8 in zijn garage gebleven om mij die spoiler af te geven.
direct toen ik binnen kwam werd mij alles aangeboden,koffie,thee,frisdrank,stoel,toilet...
het maakte niet uit.
eventjes gebabbeld samen en hij bracht me zelfs terug naar mijn auto,dat wil ik andere garages wel eens zien doen.
ik weet niet of er nog mensen deze ervaring hebben maar naar mijn mening wil ik hier zelfs niet meer naar een volvo garage.het is tenslotte maar 40km van hier dus als ik nog eens naar de garage moet zal het daar zijn.
Gebruikersavatar
Dick@Volvo
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22.09.2006 - 20:58
Locatie: Groningen

Garage Helpman te Groningen

Ik word altijd vriendelijk te woord gestaan. De beurten worden altijd keurig uitgevoerd. Zonder er om te vragen wordt mij een leenfiets aangeboden of brengt men mij naar het werk. Bij eventuele reparaties krijg ik altijd eerst een prijsopgave. Ondanks dat ik mijn huidige S40 niet bij hun gekocht heb waren zij bereid wat kleine problemen zonder extra kosten te verhelpen. Ik vind dat service...
Een garage waarin ik vertrouwen heb. Dus ook mijn V50 gaat daar weer in onderhoud.
Volvo V60 T3 Powershift Momentum/150pk/Power Blue/Pandora 17"/juni 2014/Business Pack/Sensus Connect
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
RampantBunny
3rd Gear member
Berichten: 452
Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
Locatie: Apeldoorn

Nieuwenhuise in Apeldoorn :)

Maandag as moet de auto daarheen voor een 40 k beurt, maar vandaag , uit impuls gewoon eens de olie gechecked..ooops ouw da's laag. boekje erbij gepakt en dan heb je dus met een c30 een uitdaging!

De peilstok van mijn c30 is opgedeeld in 3 gelijke vakken met een verdikking aan boven en onderzijde, het plaatje in het boekje toont de standaard pelstok met 2 markeringen en mijn auto zat vet onder het laatste streepje, paniek dus

mijn dealer gebeld en het hele verhaal uitgelegd, antwoord was, moet u nog veel rijden..ik dus najaa no een km of 500 dit weekend (haaksbergen zaterdag, rotterdam zondag ;) )...komt u maar eens ff langs.... (voelde me net een klein kind omdat ik de olie niet op tijd gechecked had :) (niet sinds de laatste beurt :oops: )

Kwart over 5 aangekomen kon ik na me te melden bij de balie gelijk de werkplaats inrijden, even peilen, tja das laag, maaarruh dat bobbeltje boven is max, en dat bobbeltje onder is min, dus maak u geen zorgen :). Het blijkt dus dat het boekje een standaard plaatje laat zien wat niet helemaal correct is, 1 liter olie erin en alles klaar. Ik wees hem er nog op dat de auto maandag bij hun komt voor een beurt en dat helmaal vullen dus wat zonde was en de monteur keek me echt aan met zo'n blik van , wat maak je me nu.. dit hoort gewoon op het streepje te zijn :)

last but not least...en dit is waar ik werkelijk blij om ben...vraagt hij of het een lease auto is, ik zeg nee, deze is van mij :) hij lacht mooi, want dan kan ik meer dan maximaal 1 liter ruitenwiser vloeistof bijvullen :shock: , vervolgens vult hij de ruitenwisser vloeistof bij tot het randje, terwijl ik al een week rond rij met een waarschuwing dat ik moet bijvullen.

Het hele verhaal heeft me nog geen 15 minuten gekost, en qua centen...nada! ( tot 1 liter olie gratis and who cares about the ruitenwisser vloeistof!)

Ik ben zelf een customer care manager en ik kan alleen maar zeggen dat dit gewoon een warme douche was :D

Cheers
Hans
Afbeelding
Opel Agila max cool
C30 04-08, 1.6D Kinetic
C30, 11-08, 1.6D R-Design momentum audioline, Zaurak Diamond Cut
850 T-5R, zwart, 337hp / 524Nm

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giesto-440
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

anthem2 schreef:vandaag 4uur in de file moeten staan voor mijn spoiler te gaan ophalen in roosendaal. (kom van antwerpen)
alles voor de volvo natuurlijk

wat ik nu toch even wou vermelden,ik heb daar de beste service ooit gekregen!
echt een aanrader!
ik kwam daar na 4u in de auto aan,het laatste stuk te voet gedaan omdat het zo'n miserie was en ik anders nog later aan kwam.
die mens is tot bijna half 8 in zijn garage gebleven om mij die spoiler af te geven.
direct toen ik binnen kwam werd mij alles aangeboden,koffie,thee,frisdrank,stoel,toilet...
het maakte niet uit.
eventjes gebabbeld samen en hij bracht me zelfs terug naar mijn auto,dat wil ik andere garages wel eens zien doen.
ik weet niet of er nog mensen deze ervaring hebben maar naar mijn mening wil ik hier zelfs niet meer naar een volvo garage.het is tenslotte maar 40km van hier dus als ik nog eens naar de garage moet zal het daar zijn.
Klopt echt een super dealer dat... Voor mijn oude 440 namen ze ook altijd alle tijd om me te helpen.. Zelfs toen mijn versnellingsbak aan gort was hebben ze hem helemaal goed bekeken! Nog nieuwe olie in gedaan en heb toen niks af hoeven rekenen!

Mocht er ooit weer een Volvo komen is dat de eerste dealer waar ik naar binnen loop om eventjes te babelen!
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets


Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
Virgin drive
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 17.02.2009 - 12:59

Dit is het nadeel van internet zonder menselijke emotie (gezicht uitdrukkingen).
Als ik het zo inschat bedoeld `Wig het ook niet verkeerd maar neemt Ocean racer gewoon even in de maling.

Mijn voorstel gewoon weer ON TOPIQ verder gaan.

Harry Arends Doetinchem is al vaker geprezen, maar bij deze mijn complimenten voor de goede services.
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Ik ga alleen voor onderdelen naar de volvo dealer, gezien ik het onderhoud etc allemaal zelf doe.
De Beemd mobility point in Eindhoven is voor mij het dichts bij. Als ik wat wil bestellen vraag ik altijd wat de kosten zijn,de man noteert de gegevens en belt terug met een prijsopgaaf. Er word nog een keer gebeld als de onderdelen wel of niet binnen zijn, en als bij afhaal blijkt dat er iets niet goed is gegaan kan het altijd terug.
Even mee naar buiten lopen als het onderdelen programma geen uitsluitsel bied spreekt voorzich. Dit is bij een 400-serie nog wel is nodig!
Voor mij alleen maar complimenten voor deze dealer!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”