Aanschaf 240 Polar Estate

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Duur...wat is duur? Een 240 met wat opties en ook nog's airco vind ik
niet onder de 4000,- Als jij wel, dan houd ik me aanbevolen. :)
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Albert "VILVI"! Een betoog naar mijn hart! Dank je wel, jij geeft precies aan waarom Volvo's zulke sterke en aantrekkelijke auto's zijn.

Trouwens, als je toch alleen maar naar de staat kijkt, kijk je m.i. ook nog naar het verkeerde type: de latere 940 is een 240 die zwaar ge-update is, inclusief "no rust at all", airco, abs, een LowPressureTurbo(de beste!) en last but not least: meer ruimte! Voor de prijs waarvoor je nu kijkt koop je deze.

Ik zie dat Albert er verstand van heeft: hij heeft kennelijk het leukste type 740, waar het voorgaande grotendeels ook voor opgaat.

P.s ik heb vele 240's gehad in mijn leven en heb er ook wel eens één gekocht met 440.000 op de teller, hoor!

Zo, een beetje discussie kan geen kwaad?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Vilvi
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12

Ok,jij wilt persé airco in je 240.
dat is grappig: die 240 van die kennis die ik net uitlegde had dat ook,dus ja,het is te vinden voor veel minder dan €4000,=

Anders kan je ook nog een airco achteraf in laten bouwen, dat zou ik zeker bij een 240 niet als obstakel laten gelden bij aankoop.
De auto zelf moet goed zijn en naar je zin,dat is voor mij het belangrijkste. Dingen als airco en elektrische ramen kunnen er altijd nog in gemaakt worden,dat is speelgoed(excuse moi)

Ik zag laatst op het net nog een Superpolar in Italië te koop staan voor €700,= en dat was geen lelijk ding op de foto's.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
Vilvi
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12

Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Al in mijn 3e postje in dit draadje vroeg ik me af OF het mogelijk is achteraf
airco in te laten bouwen. Veel positiefs kwam daar niet uit. Ik betaal liever
1000,- meer voor een 240 met airco af fabriek, dan dat ik nu nog eoa
sleutelaar voor veel geld in m'n klassieker laat boren en zagen.
Punt is dat ik het allemaal zelf niet ga doen. Voor de 1 is het electrisch
maken van de ramen kinderspel, voor mij is het toverwerk. Ieder z'n vak :)
Vilvi
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12

Ok,Stinky I've got your point.

Let dan even op:

In Nederland kostte toendestijds een airco af fabriek in je 240 bijna FL 6000,= en dat terwijl een 240 Polar FL45.000,= kostte dus dat was een peperdure optie en daarom vindt je ze haast nooit in Hollandse 240's.
Als dat een belangrijk criteru=ium is dan beperkt dat behoorlijk het aanbod waaruit je kan kiezen(kom je toch vaak in de Superpolars terecht)

Volgende is dat als de airco niet of niet goed functioneert dat toch een hoop werk en dus kosten met zich mee brengt.
Een vakman kan zeer zeker op een goede en nette manier een airco in een 240 monteren,don't worry about that.....
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
Gebruikersavatar
pomoek
2nd Gear member
Berichten: 139
Lid geworden op: 23.11.2007 - 09:49

Bij mijn 240 is de Airco ook achteraf ingebouwd en die heb ik voor minder dan € 4000,- op de kop kunnen tikken (van een particulier dat dan weer wel) en er vervolgens inderdaad nog wat werk aan gehad. Stinky doet er lekker lang over om een 240 aan te schaffen. Maar naar mijn idee heeft hij er behoorlijk veel lol in. Maar ik ben het met Vilvi eens: De "perfecte" 240 voor € 8000 zal moeilijk te vinden zijn. Zijn idee is zo slecht nog niet. Koop een harde 240, en laat deze voor een paar 1000 door een specialist opknappen? Dan weet je zeker dat je in een perfecte auto hebt....
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Stinky schreef:Duur...wat is duur? Een 240 met wat opties en ook nog's airco vind ik
niet onder de 4000,- Als jij wel, dan houd ik me aanbevolen. :)
Daar is 'ie weer: http://www.autovantilburg.nl/245-2.3-PO ... te-92.html

Valt misschien nog wat te onderhandelen, hou je nog wat geld over om die paar krassen te behandelen.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Ik bedoel maar...... Het hoeft niet duur te zijn. Alleen de bijzondere 240 kosten een vermogen!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Ik heb idd dikke voorpret met de aanschaf. Zoveel zelfs dat ik bang ben dat
ik na aanschaf in een zwart gat ga vallen...

Over het achteraf inbouwen van airco lopen de meningen sterk uiteen.

Die 240 bij Vantilburg is idd erg goedkoop! Bedankt! Toch ga ik zaterdag
eerst maar's een endje rijden met die GLE automaat. Als ik op de foto's
en het telefoongesprek met de verkopert moet afgaan is dit een maniakaal
onderhouden auto. Precies wat ik zoek, de kleur ook.

Twee duizend euro verschil is een boel geld, maar een krasvrije auto is
me dat wel waard. Als ik nou stalling had en de moed om zelf een auto
te restaureren, dan kocht ik wel een 145. Voor erbij dan eej? :)
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Zeker niet gek, die GLE. Als je airco wilt, dan kun je denk ik ook beter een 2.3 hebben dan een SP met 2 liter. Ik merk in ieder geval dat de airco een grote aanslag doet op het motorvermogen, en dat de motor steeds als de pomp aanslaat een beetje terugzakt in de toeren. Dat rijdt niet lekker. Ik heb 'm dan ook bijna nooit aan. Niet iedereen heeft er last van, ik weet niet of dat aan de auto's ligt of aan de personen, maar ik kan me voorstellen dat je dat met een 2.3 net iets minder merkt.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Ik had gelezen over je Airco avonturen cq ellende. Niet fijn. Toch moet 100pk
genoeg zijn om de lucht een beetje te koelen denk ik.
Ik weet niet of ik een purist ben, maar achteraf een niet-volvo airco laten
inbouwen met niet-volvo knopjes, daar krijg ik de koude rillingen van...
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Stinky schreef: Ik weet niet of ik een purist ben, maar achteraf een niet-volvo airco laten
inbouwen met niet-volvo knopjes, daar krijg ik de koude rillingen van...
Ik krijg koude rillingen van originele Volvo airco's! :P









(voornamelijk 850, S70, V70 classis en C70 classic dan)
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Mijn moment van de dag: naar Geldermalsen gereden en naar die GLE gekeken.

Afbeelding

De auto was zo mooi als ik me het had voorgesteld. De eigenaar een
liefhebber. Hele binnenkant van de auto was alsof nieuw in de showroom.
Op de buitenkant 1 plekje achter bij de wielkast en 2 bij de achterklep.
Alles was 'behandeld' en het leek niet erg. Alles was blingbling, ook onder
de motorkap.

Afbeelding

Starten, de 2.3 klinkt geweldig. Eigenaar ging rijden, ik er naast want nog
nooit met een automaat gereden. Het reed geweldig! Uitleg gekregen over
de 'kickdown' en andere dingen waar je op moet letten. De airco maakte
het goed koel binnen, terwijl het 28 graden was buiten.

Minpunten: deze GLE heeft geen stoelverwarming en ABS. Sinds zomer
2006 heeft de auto amper 10dkm gelopen. Roestplekjes maken me bang.

Pluspunten: te veel. Ik ben al lang om. Mooie velgen, geweldig interieur
en 99,9% van de buitenkant. Goede airco en een heerlijk sterke motor
in combinatie met een automaat zorgt dat de auto geruisloos rijdt.

Volgende week zaterdag gaat de GLE op de brug. Kijken we samen met
een expert naar de onderkant. Ik verwacht geen problemen. Als alles
goed gaat (mischien krijg ik nog iets van de prijs af) volgen daarna de
handelingen voor verzekering en belasting en dan is het:

Bye Bye Volkswagen, hej hej Volvo! :bday: :animalreindeer: :cheers: :glasses2: :love10:
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

een dikke 2.3 met automaat zoeft gewoon heerlijk.
Tsja en op een gegeven moment val je gewoon voor een auto en dan, ja dan ben je redeloos verloren(vandaag had ik het ook weer :D)
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
RaoulC
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 17.09.2007 - 11:51
Locatie: Gent

Proficiat Stinky, dit wordt hem dus. Hij ziet er heel "schoon" en origineel uit, goed verzorgd onder de motorkap. Dat er geen ABS op zit is niet zo'n probleem, brengt het auto rijden terug naar zijn oer. Dus we zien je in juni met deze fraaie bak in Raamsdonkveer op de meeting, kunnen we hem nog beter bewonderen.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
Gebruikersavatar
pomoek
2nd Gear member
Berichten: 139
Lid geworden op: 23.11.2007 - 09:49

Prachtige auto. Ik denk dat ie zijn geld wel waard is. Die paar plekjes zou ik me niet druk over maken. De auto is tenslotte 15 jaar oud. Ik zou zeggen: Ga ervoor!
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Advertentie is al weg....

Ziet er goed uit. Wel plekjes op de ge-ijkte plaatsen dus, even goed controleren op de brug of deze onder doorlopen.

Laat de volvo gelijk taxeren en als je niet te veel kilometers maakt klassiek verzekeren!

Deze volvo had toch geen lederen bekleding of wel? In een 240 zonder lederen bekleding is stoelverwarming eigenlijk niet nodig.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Wat jammer nou dat we nu waarschijnlijk je Golf niet kunnen bewonderen op de zomermeeting...
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Gebruikersavatar
Bombina
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
Locatie: Utrecht

He Stinky, spannend voor je.
Ik ben benieuwd of ie het ook echt wordt.
Hoop van harte dat het de Volvo is waar je zolang naar gezocht hebt.
Succes, Tim
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Gesloten

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”